Automaatin öljyjen vaihto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zeneg
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Sama asia mainitaan tuossakin, koneellani tosin uudempi versio aiheesta.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by LasseE View Post
    Laatikko kestää takuuajan, jonka jälkeen leipoo kiinni ja taas saa bmw rahaa..
    Lisäksi, BMW ei takuuajan ulkopuolella enään saa juurikaan rahaa "kiinni leiponeista" laatikoista, vaan ne vaihdetaan ensisijaisesti tässäkin maassa takuupurettuihin osiin jos niitä on saatavilla...ja näitä kuusipykäläisiä BMW:n automaatteja on koko maailma väärällään.
    Eli bemarin diesel GM askejahan aikoinaan myytiin tehdasuusinakin paljon, koska takuupurettuja ei koko euroopassa ollut, mutta esim.ZF bensasteppejä on ollut saatavilla takuupurettuina rajattomasti jo vuoden kuluttua niiden ilmaantumisesta.
    Aivan samoin kuin näitä kuusipykäläisiä joita on joka paikka väärällään, jolloin mahdollisesta laatikkoviasta BMW ei kyllä hyödy euroakaan.
    Suurin yksittäinen kuluttajaryhmä näille vähän ajetuille takuupurkulaatikoille
    on autoliikkeet, jotka yleensä saavat ne kerran/pari ratasvalon sytyttäneet yksilöt, jotka sitten palautuvat laatikkoremonttiin muutaman kuukauden kuluttua tehdystä kaupasta.
    Näitä BMW:n kuusipykäläisiä ei mene edes autoliikkeille käytännössä lainkaan, koska kysyntää ei vain yksinkertaisesti ole, kuten ei ole vanhemmille bensastepeillekkään.
    Eli on kovin kummallista mistä tällaiset hypetykset oikeasti kumpuaa joita kuitenkin perustellaan ko.laatikkojen vaurioalttiudella?
    Tosin siinäkin tapauksessa että ne olisivat vaurioalttiita kuten nuo aiemmat GM laatikot, siitä on vielä aika pitkä matka siihen että voitaisiin oikeasti näyttää toteen että tiheällä öljynvaihdolla kaikki viat olisi ollut vältettävissä.
    Ainoa millä BMW tekee oikeasti tiliä tässä asiassa, on tuo joidenkin kuluttajien rajaton taikausko tuota öljynvaihdon välttämättömyyttä kohtaan.
    Kuten sanottua, katsellaan tätä topikkia uudelleen vaikkapa 6-8-vuoden kuluttua ja katsotaan kuka olikaan "uskossaan" oikeassa?
    Eli missä kohtaa nämä laatikot sitten oikeasti leipoivat kiinni niissä autoissa oihin ei koskaan sitä ensimmäistäkään öljynvaihtoa tehty ja missä kohtaa ne joihin se tehtiin.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by zeneg View Post
    Koneella PDF mitä yritin liittää tähän, mutta ei jostain syystä suostu lataamaan.

    Käsittää BMW:n seuraavat mallit: 1-sarja, 3-sarja, 5-sarja, 6-sarja.

    Edit: lukee näin: " Automatic transmission (not shown in CBS). Maintenance work: Replace ATF at intervals of 100,000 miles."
    Edit2: Onko tämä riittävää FAKTAA?
    Lienee tuo pdf:

    Leave a comment:


  • zeneg
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Missä? kenen huolto/takuuvihossa?
    Ainakaan minä en sellaista löydä e90/91:in huoltokirjasta???
    Koneella PDF mitä yritin liittää tähän, mutta ei jostain syystä suostu lataamaan.

    Käsittää BMW:n seuraavat mallit: 1-sarja, 3-sarja, 5-sarja, 6-sarja.

    Edit: lukee näin: " Automatic transmission (not shown in CBS). Maintenance work: Replace ATF at intervals of 100,000 miles."
    Edit2: Onko tämä riittävää FAKTAA?
    Last edited by zeneg; 08-03-2013, 19:31.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Tämä alkaa saada samanlaiset piirteet kuin E39:n ruostumattomuus, varmaan puolet tai enemmän ensimmäisistä kolmiyseistä on enemmän tai vähemmän ruosteisia mutta Hemin mielestä se ei ole ruostumista vaan jotain absoluuttista hapettumista.
    Juu, ne tosiaan onkin ihan läpimätiä ja migin lankaa palaa pohjiin koko ajan...

    Samoin kuin niistä GM diesel askeista tuli ikuisia joihin riemulla vaihdeltiin öljyjä tämänkin saitin innoittamana kohta vuosikymmen sitten ja ne bensatsepit joihin ei koskaan ole vaihtoja tehty, makaa takapihoilla laatikkovikaisina.
    Last edited by Hemi; 08-03-2013, 19:23.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by zeneg View Post

    Ja BMW mainitsee huolto/takuuvihkossa automaattivaihteiston öljynvaihtoväliksi 100 000 mailia.
    Missä? kenen huolto/takuuvihossa?
    Ainakaan minä en sellaista löydä e90/91:in huoltokirjasta???

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Vai onko se bisnestä BMW:lle olla vaihtamatta laatikon öljyjä (ja myös pitkät moottoriöljyjen vaihtovälit) ja saada siten auton huoltokustannukset alas. Käsittääkseni tuolla on suuri merkitys autojen myyntiin jenkeissä. Auto kestää leasing-jakson ja se riittää.
    Originally posted by LasseE View Post
    Laatikko kestää takuuajan, jonka jälkeen leipoo kiinni ja taas saa bmw rahaa..
    Teillä on siis nyt sitten tästä jotakin näyttöä/faktaa kuinka nämä kuusipykäläiset "leipoo kiinni" ja nimenomaan faktaa siitä että se johtuu vaihtamattomista öljyistä?
    Vai onko tämä tällaista kevyttä jutustelua ja toisten huuhaa uskovaisten psyykkaamista?

    Eli nyt teiltäkin niitä kuusipykäläisten "kiinni leiponeiden" kuvia ja keskustelutopikkeja vaikkapa BTCF:ltä ja pappakerholta?
    Missä niihin "kiinni leiponeisiin" laatikoihin ja niiden tarinoihin voi tutustua, josta tekin olette omat "tietonne" saaneet?

    Leave a comment:


  • E.K.
    replied
    Noo, se on tullu jo selväksi että nämä laatikot kyllä kestää riittävän paljon kilometrejä eli sen +500tkm samoilla öljyillä.

    Mut mitäs aika mahtaa tehdä tulevaisuudessa näille öljyille, jos esim. puhutaan todella vähällä ajolla olevasta autosta. Tulevaisuuden "papan silmäterä" ,jolla oikeasti ajetaan vaan muutama tuhat kilometriä vuodessa. Ja sitten kun autolla on 20-25 vuotta takana suomen ilmastossa, mutta vain n.250tkm mittarissa. (Joo, joo tiedän että paaliin ne kuuluu, mutta kovin suosittuja noi e30 romutkin tuntuu olevan nykyään) niin joku hulluhan joskus voi vaikka haluta museoautoks tommosen...

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Tämä alkaa saada samanlaiset piirteet kuin E39:n ruostumattomuus, varmaan puolet tai enemmän ensimmäisistä kolmiyseistä on enemmän tai vähemmän ruosteisia mutta Hemin mielestä se ei ole ruostumista vaan jotain absoluuttista hapettumista.

    Leave a comment:


  • zeneg
    replied


    n. 62 000 mailia ajetut laatikkoöljyt.

    Ja BMW mainitsee huolto/takuuvihkossa automaattivaihteiston öljynvaihtoväliksi 100 000 mailia.
    Last edited by zeneg; 08-03-2013, 19:11.

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Vai onko se bisnestä BMW:lle olla vaihtamatta laatikon öljyjä (ja myös pitkät moottoriöljyjen vaihtovälit) ja saada siten auton huoltokustannukset alas. Käsittääkseni tuolla on suuri merkitys autojen myyntiin jenkeissä. Auto kestää leasing-jakson ja se riittää.
    Laatikko kestää takuuajan, jonka jälkeen leipoo kiinni ja taas saa bmw rahaa..

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    "Ominaisuudet"?
    Kerrotko minulle mitä tämä oikeasti tarkoittaa käytännössä?
    Siis tiedän toki että muutamaksi kuukaudeksi laatikon käyttäytyminen hieman muuttuu kun öljyt vaihdetaan ja systeemit nollataan, mutta entä sen jälkeen kun taas palataan arkeen?
    Minä kun en ole koskaan huomannut mitään pysyvää muutosta, vaan aina palataan jonkin ajan kuluttua lähtötilanteeseen?
    Omassa ainakin nopeutui laatikon toiminta öljynvaihdon jälkeen. Se miten pitkään tuo kestää on hankala sanoa, kaikkeen kun tottuu ajan mittaan.
    Mutta niinkuin sanoin, jo lämpötilanvaihtelut kuluttavat öljyjä OMASTA mielestäni niin paljon, että vaihto kannatti. Ei nämä laatikot tunnu öljynvaihtoon hajoavan..

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tämä on toki puhdasta bisnestä ZF:lle itselleen jossa otetaan kaikki ne rahat taikauskoisilta hölmöiltä joilta ne vaan vielä
    v.-2013 on otettavissa.
    Vai onko se bisnestä BMW:lle olla vaihtamatta laatikon öljyjä (ja myös pitkät moottoriöljyjen vaihtovälit) ja saada siten auton huoltokustannukset alas. Käsittääkseni tuolla on suuri merkitys autojen myyntiin jenkeissä. Auto kestää leasing-jakson ja se riittää.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by LasseE View Post
    En sanonut, että näitä välttämättä laukeaa vaan tarkoitin laatikon ominaisuuksien pysymistä parempina kauemmin.
    "Ominaisuudet"?
    Kerrotko minulle mitä tämä oikeasti tarkoittaa käytännössä?
    Siis tiedän toki että muutamaksi kuukaudeksi laatikon käyttäytyminen hieman muuttuu kun öljyt vaihdetaan ja systeemit nollataan, mutta entä sen jälkeen kun taas palataan arkeen?
    Minä kun en ole koskaan huomannut mitään pysyvää muutosta, vaan aina palataan jonkin ajan kuluttua lähtötilanteeseen?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mielestäni tämä on ihan yhtä hyvä fakta kuin BMW Suomen höpinät:

    Regular maintenance intervals will substantially increase the automatic transmission's service life and, precisely for that reason, ZF recommends a regular oil change every 80 000 km.

    http://www.zf.com/brands/content/en/...nging_kit.html
    Tämä on toki puhdasta bisnestä ZF:lle itselleen jossa otetaan kaikki ne rahat taikauskoisilta hölmöiltä joilta ne vaan vielä
    v.-2013 on otettavissa.
    Onneksi se alkaa olemaan jo hyvin pieni vähemmistö, kuten nuo pohjien tervaajatkin.
    Kestää vain vielä hetken myös joillain bemarimiehiltä tuon viisipykäläisen dieselaskin kauhuista toipuminen...
    Last edited by Hemi; 08-03-2013, 18:01.

    Leave a comment:

Working...
X