Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aziz
    BTCF Member
    • May 2007
    • 431
    • Kirkkonummi/Veikkola

    Onkos porukka mennyt ihan vakio kytkimellä enemmän voimaa otettaessa 325d/330d manuaaleista? Vai onko vääntöjä rajattu tms:think Ja mitä ne vakio kykät nyt sitten loppu peleissä oikeasti kestää:think
    F11 M550D & E21 M50TIC

    Comment

    • A2K
      Bimmer Rookie
      • Jul 2014
      • 33
      • Pietarsaari

      Vakioo käytettäessä saa rajottaa vääntöjä sinne 600 paikkeille ilmeisesti. (Joku voi vahvistaa tai korjata) Itselläni on sachs racing asetelma ja sintterilevy, mikä kestää sen 800nm, joten ei oo rajotettu tehoja ollenkaan.

      Comment

      • Mauritius
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 327
        • KRS

        325dT 2007 ja ongelmana korkea kulutus, laskin keskikulutukseksi noin 7,2-8L ja siinä on 75% maantieajoa! Autolla ajettu 254tkm ja ilmeisesti orkkis dpf paikoillaan, tuntuu tosi laiskalta ja nykivältä kiihdytyksessä.
        Ainut vikakoodi on 452A Info Begrenzte restlaufstreckedes partikelfilters verfugbar ja sitä ei saa nollattua. Huoltoilmaisin näyttää 14tkm dpf:lle. Termarit menee ainakin vaihtoon koska lämmöt ei nouse yli 78-79°.

        Dpf:n sisuskalut lähtee myös pian ja ajattelin samalla käydä AJ-techillä.
        Luin jostain että turbo ei tykkää tuosta dpf:n poistosta ilman ohjelmointia ja voi pahimmassa tapauksessa rikkoutua.

        Comment

        • akzuh
          BTCF Member
          • Jan 2009
          • 173
          • Seinäjoki

          Originally posted by Mauritius View Post
          325dT 2007 ja ongelmana korkea kulutus, laskin keskikulutukseksi noin 7,2-8L ja siinä on 75% maantieajoa! Autolla ajettu 254tkm ja ilmeisesti orkkis dpf paikoillaan, tuntuu tosi laiskalta ja nykivältä kiihdytyksessä.
          Ainut vikakoodi on 452A Info Begrenzte restlaufstreckedes partikelfilters verfugbar ja sitä ei saa nollattua. Huoltoilmaisin näyttää 14tkm dpf:lle. Termarit menee ainakin vaihtoon koska lämmöt ei nouse yli 78-79°.

          Dpf:n sisuskalut lähtee myös pian ja ajattelin samalla käydä AJ-techillä.
          Luin jostain että turbo ei tykkää tuosta dpf:n poistosta ilman ohjelmointia ja voi pahimmassa tapauksessa rikkoutua.
          Myös vikakoodia antaa mikäli dpf poistaa ilman koodausta. Samalla kun poistelee dpf niin ohjelmoi vähän lisää voimaa AJ ainakin varma paikka, suosittelen Oma työmyyräkin menee sinne kesän aikana kun tuntuu laiskalta tuo vakio 330d.
          F01 418/830 "Alpina D7"
          E70 X5 30D
          Instagram

          Comment

          • Topi08
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 4459
            • .

            Kuinka pitälle 330d/530d suuttimet riittävät? :think

            Comment

            • ruupanen
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 5150
              • Joensuu

              Originally posted by vekkuli View Post
              Polttoainelinjaa pitää hiukan modata, muuten bolt on.
              Tarkoittaa käytännössä mitä?

              Eli esim tämä on juurkin se "R90" pumppu?
              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

              Comment

              • Samppale
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 140
                • Tuusula

                ei mitään....
                F20 118iA M-sport 2016


                EX E91 335d M-sport 07´
                EX e39 02' 530i touring

                Comment

                • vekkuli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1322
                  • Liminka

                  Originally posted by ruupanen View Post
                  Tarkoittaa käytännössä mitä?

                  Eli esim tämä on juurkin se "R90" pumppu?
                  Näyttäis olevan.
                  R70 pumpussa polttoaineen tulopuoli on banjolla ja R90 letku-lemmarilla.
                  E93 ///M3
                  E60 530dA aka M5
                  F11 525dA Xdrive
                  Tesla model 3 LR MY22

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5150
                    • Joensuu

                    Originally posted by vekkuli View Post
                    Näyttäis olevan.
                    R70 pumpussa polttoaineen tulopuoli on banjolla ja R90 letku-lemmarilla.
                    Kiitän. Ei paha rasti.
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • -juzzi-
                      BTCF Member
                      • May 2004
                      • 525
                      • Klaukkala

                      Potilaana e91 330d 2006 ja modeina fin-turbon ahdin, wagnerin cooleri, x35 suuttimet, 3" alkuputki ilman suodattimia

                      Toimii hienosti ja joskus AJ-techillä mitattu n.350hv ja 760nm mutta nyt käytin kaverin dynossa niin antoi 300/650nm , toki penkeissäkin on eroa mutta jotenkin yläpää ehkä aavistuksen hengetön, onko tässä vakiona se parempi kp pumppu jo vai pitäisikö päivittää parempaan? Kilsoja tosin pumpulla takana jo reilu 600tkm.
                      530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                      https://www.instagram.com/juzzi1984/

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by -juzzi- View Post
                        Potilaana e91 330d 2006 ja modeina fin-turbon ahdin, wagnerin cooleri, x35 suuttimet, 3" alkuputki ilman suodattimia

                        Toimii hienosti ja joskus AJ-techillä mitattu n.350hv ja 760nm mutta nyt käytin kaverin dynossa niin antoi 300/650nm , toki penkeissäkin on eroa mutta jotenkin yläpää ehkä aavistuksen hengetön, onko tässä vakiona se parempi kp pumppu jo vai pitäisikö päivittää parempaan? Kilsoja tosin pumpulla takana jo reilu 600tkm.
                        R70 pumppu vakiona E9x 330/335d, eli pienempi on. Jos pumppu ei tällä hetkellä riittäisi niin vikakoodeja tulisi ja auto menisi vikatilaan vedättäessä/pahimmillaan sammuisi, riippuen toki siitä miten järkevästi softaa on muokattu.
                        Ei ole ensimmäinen auto josta hävinnyt huomattavasti tehoja AJ:n jälkeen mutta voihan sieltä ihan hyvin muutenkin tehoja puuttua jonkin vian/kulumisen takia. :think
                        Last edited by Supra^; 14-07-2017, 14:07.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • -juzzi-
                          BTCF Member
                          • May 2004
                          • 525
                          • Klaukkala

                          Joo oikeastaan mitä siellä penkitettyjä autoja seurannu niin tehot olleet kyllä vähän yläkanttiin usein.

                          Toki olisi kiva vaihtaa se pumppu ja katsoa mihin asti toi nykyinen ahdin riittää, luulis että sen 50hv todellista tehoa sieltä tulisi ainakin enemmän. Ilmeisesti on "bolt on" tähän autoon?
                          530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                          https://www.instagram.com/juzzi1984/

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            Originally posted by -juzzi- View Post
                            Potilaana e91 330d 2006 ja modeina fin-turbon ahdin, wagnerin cooleri, x35 suuttimet, 3" alkuputki ilman suodattimia

                            Toimii hienosti ja joskus AJ-techillä mitattu n.350hv ja 760nm mutta nyt käytin kaverin dynossa niin antoi 300/650nm , toki penkeissäkin on eroa mutta jotenkin yläpää ehkä aavistuksen hengetön, onko tässä vakiona se parempi kp pumppu jo vai pitäisikö päivittää parempaan? Kilsoja tosin pumpulla takana jo reilu 600tkm.
                            Ei se pumpusta johdu, koska jos johtuisi niin ilmoittaisi vikatilalla asiasta. Jotain muuta...
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • arska86
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 309
                              • Helsinki

                              Originally posted by -juzzi- View Post
                              Potilaana e91 330d 2006 ja modeina fin-turbon ahdin, wagnerin cooleri, x35 suuttimet, 3" alkuputki ilman suodattimia

                              Toimii hienosti ja joskus AJ-techillä mitattu n.350hv ja 760nm mutta nyt käytin kaverin dynossa niin antoi 300/650nm , toki penkeissäkin on eroa mutta jotenkin yläpää ehkä aavistuksen hengetön, onko tässä vakiona se parempi kp pumppu jo vai pitäisikö päivittää parempaan? Kilsoja tosin pumpulla takana jo reilu 600tkm.
                              Saavuttaako mitattu ilmamassa pyydetyn? Kulahtaneella mittarilla voisi tehot jäädä vajaaksi. Onko muuten mitään oireita? Savuttaa vähemmän/enemmän, kuin ennen? Oliko käyrissä muuten eroa vai vaan koko matkan alempana?

                              Comment

                              • -juzzi-
                                BTCF Member
                                • May 2004
                                • 525
                                • Klaukkala

                                Tarvii myöntää että en ole tutkinut autoa ollenkaan mutta toimii tosiaan täysin normaalisti, savuttaa kyllä täyskaasulla jonkun verran. Hyvin saman muotoiset oli käyrät, huipputeho oli hivenen alempana tossa tuoreemmassa dynossa, oisko ollut n.3800rpm

                                Ilmamassamittari vois olla yks syy toki, pitäs varmaan lukea jollain fiksulla testerillä.
                                530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                                https://www.instagram.com/juzzi1984/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎