Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacques
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 573
    • pk

    Originally posted by Komu View Post
    Näillä tehoilla mulla meni imuputki ilmansuodattimelta eteenpäin kasaan = imee itsensä littanaksi = ei saa ilmaa. Havaittavissa lähinnä dynossa silmällä.
    Omassani korvattu metallisella... Kokeile, kun kone on ajettu lämpimäksi, niin ihan jos kädellä saat imuputkea puristettua...
    E6x koneisissa muovi on erilaista, ei ongelmaa.
    Kiitos, täytyypä ottaa tämä tutkintaan seuraavaksi! Kaksi auto on samalla viritysasteella, toisessa imuputki on jo vaihdettu kovempaan materiaaliin. Aika vastaavasti hengitys ylhäällä ontuu.
    Tämän innoittamana tulikin googletettua ja jenkit ovat jo pari vuotta sitten havainneet vakio ilmaboxin ahdistavan miedommallakin viritysasteella. Nyt pitäisi löytää tarpeeksi alkuperäisen kotelon näköinen CAI testiin. (Ja samalla vaihtaa parempi imuputki!)
    G30 540i
    F32 435d

    Comment

    • Komu
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 1037
      • Nurmijärvi

      Eikun kirjoitinkin väärin, eli littanaksi menee putki ennen ilmansuodatinta.
      E70 X5 40d + F31 330d
      Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
      Myyty tämäkin335d E91 perheauto
      Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

      Comment

      • arska86
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 309
        • Helsinki

        Onko tuossa joku yksikkövirhe tai joku numero väärin?
        1450kg/h ilmaa on kuitenkin reilu 2000mg/isku 4000rpm kohdalla, joten en usko, että savutus noilla tehoilla ilman määrästä johtuu.

        Olisiko ruiskutusajassa tai ajankohdassa selitys tai jotain vikaa autossa?


        Originally posted by Jacques View Post
        Laitetaanpas raporttia, romuun(karvalakki 335d) päivitetty proturbon stage 2 isompi turbo ja Makeclickin softaa vastaavasti.

        KTA Motorsin penkistä uudet lukemat.
        Renkailta: 365hv ja 718nm
        Moottoriteho: 453hv ja 891nm
        Lappu: https://www.dropbox.com/s/au8t9xmz9i...09.17.png?dl=0

        Ennen turbomodia kävin elokuussa hakemassa samasta penkistä vertailuarvot.
        Renkailta: 318hv ja 681nm
        Moottoriteho: 394hv ja 845nm
        Rengastehojen vertailut nähtävissä tästä: https://www.dropbox.com/s/c1qflgkhb5...tailu.png?dl=0

        KTA dyno antaa yleisesti muita alempia tuloksia (pl. Motorbitin penkki jossa tehot ovat olleet verrattaen vielä ~8% alhaisempia).

        "Suljetulla alueella" tehtyjä kiihtyvyysmittauksia lentävällä lähdöllä ja 10ghz GPS+Glonass (~17 satelliitilla).
        80-160km/h = ~5,4s (paras 5,25s)
        100-200kmh = ~8,9s (paras 8,4s) / 10 mittauksen keskiarvot
        Vertailun vuoksi ennen turbomodia 100-200 = 10.3s

        Vuoden takainen rapsa löytyy täältä: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=893

        Tällä hetkellä softassa on kuitenkin ongelmana ettei koneeseen saada 1450kg/h yli ilmaa menemään ja savua tulee syötöillä liikaakin.
        Jos tämän suhteen löytyy tietäviä niin kaikkia vinkkejä arvostetaan!!


        Viimeisenä kerrottakoon että vertailukohteena 335i coolerilla, downpipeillä, MHD softalla ja 40% etanoliseoksella oli mukana KTA penkissä ja tulos oli identtinen 335d:n kanssa (eroa 0,4hv). Tienpäällä autot menevät tappiin asti vierekkäin. Epäreilua miten helppoa bensapuolella on saada tehoa, en tykkää.

        Comment

        • Jacques
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 573
          • pk

          Löytyi vikaa. EGR:stä oli muistikuva että on tulpattu, ei ollut. Vaikka ohjelmallisesti pois päältä, pakopaineet kasvaneet tarpeeksi suureksi että täyskaasulla läppä auennut. Tämä huomattiin kun EGR:n mutkaputki ennen läppää halkesi kuluneella viikolla. Menee allekirjoittaneen piikkiin.

          No, softaa hierottiin tuon postauksen jälkeen savuttomaksi, tuotti enää lähinnä huntua. Nyt kun EGR-vuoto on korjattu ja tulppaus tehty, ei auto tuota savua ollenkaan. Seuraavaksi Testoa ja katsomaan kuinka pahasti yliahtaa korjattuna, EGR ollut sen verran halki softaa viritellessä että WG on ehkä liiankin kiinni.

          Pari vetoa nyt piti korjauksen jälkeen tehdä, yliahtamisen riskillä:
          80-120 2,0s
          80-160 5,1s
          100-200 8,6s

          Kulku enemmän kuin hyvä, herää täysin viiveettä (vrt. haljenneella EGR:llä heräämiseen). EGR delete kit ja boost hose tilattu.
          G30 540i
          F32 435d

          Comment

          • arska86
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 309
            • Helsinki

            Hyvä, että vika löytyi. Yleensä jos auto savuttaa voimakkaasti, niin siinä on jotain vikaa. Nyt vaan uudestaan dynoon katsomaan mitä vaikutti

            Originally posted by Jacques View Post
            Löytyi vikaa. EGR:stä oli muistikuva että on tulpattu, ei ollut. Vaikka ohjelmallisesti pois päältä, pakopaineet kasvaneet tarpeeksi suureksi että täyskaasulla läppä auennut. Tämä huomattiin kun EGR:n mutkaputki ennen läppää halkesi kuluneella viikolla. Menee allekirjoittaneen piikkiin.

            No, softaa hierottiin tuon postauksen jälkeen savuttomaksi, tuotti enää lähinnä huntua. Nyt kun EGR-vuoto on korjattu ja tulppaus tehty, ei auto tuota savua ollenkaan. Seuraavaksi Testoa ja katsomaan kuinka pahasti yliahtaa korjattuna, EGR ollut sen verran halki softaa viritellessä että WG on ehkä liiankin kiinni.

            Pari vetoa nyt piti korjauksen jälkeen tehdä, yliahtamisen riskillä:
            80-120 2,0s
            80-160 5,1s
            100-200 8,6s

            Kulku enemmän kuin hyvä, herää täysin viiveettä (vrt. haljenneella EGR:llä heräämiseen). EGR delete kit ja boost hose tilattu.

            Comment

            • Jacques
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 573
              • pk

              Harvoin sitä näin positiivisilla fiiliksillä on vikaantumisen jälkeen.
              Logataan eka, säädetään softaa tarvittaessa ja sitten voisi miettiä syksyn kolmatta penkityssessiota.
              G30 540i
              F32 435d

              Comment

              • paapaa
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 194
                • Finland

                kiitoksia..

                330XD 2009 manuaali 245/520

                isot kiitokset tuikulle ja makkikselle dpf poisto & ohjelmoinnista,
                kaikinpuolin laatutyötä ja suosittelen vakiokytkin oli jo lopussa kohdassa kun takana jo 285 tkm ja luisti jo vakiotehoillakin saatikka uusilla..

                seuraavaksi (näillä näkymin) Sachs 6-lapainen sintteri levy +780nm lupaavat, tälle Sachs painelevy, uusi OEM VP, uusi OEM release bearing..
                sitten kait Wagner intercooler "Mtech" tms kopio, turbo & bensapumppu päivitystä..550D pumppu riittänee mutta hinta turbo täysi kysymys, tavoite n.400 / max 800 samoin suutinpuoli..joutuneeko x35D:n käyttämään.

                outoa että UK:sta 4 lapainen Sachs + paineasetelma yht.560 €

                Clutchstop is a UK based web shop specialising in Clutch kits, Brake Pads, Brake Discs, Brake hoses and Quaife Limited slip Differentials.


                Clutchstop is a UK based web shop specialising in Clutch kits, Brake Pads, Brake Discs, Brake hoses and Quaife Limited slip Differentials.


                vs


                6 lapaisella sama? setti yht.800 €

                Clutch kit reinforced BMW 3 E46 325i 325xi 328i 330i 330xi BMW 3 E90 E91 E92 E93 323i 325i 325i xDrive 325xi 328i 330i 330xi 330i xDrive 335i 335xi 335i xDrive BMW 3 F30 F80 F31 F34 316i 318i 320i 320i xDrive 328i 330i 335i 335i xDrive 340i 340i xDrive Sinter fast road kit 10Pad 700NM 800NM NRC Sachs Performance 001243.999533-10 001243999533 001243 999533 883082 001243 881864 999533


                ja OEM / LUK VP maksaa ebayssa / muuallakin suolaiset 750€



                ei taida halvemmalla juur päästä :think 6 lapainen varmaan miellyttävämpi normi ajossa kuin 4 mutta hintaero 240€

                Comment

                • arska86
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 309
                  • Helsinki

                  Originally posted by paapaa View Post
                  330XD 2009 manuaali 245/520

                  isot kiitokset tuikulle ja makkikselle dpf poisto & ohjelmoinnista,
                  kaikinpuolin laatutyötä ja suosittelen vakiokytkin oli jo lopussa kohdassa kun takana jo 285 tkm ja luisti jo vakiotehoillakin saatikka uusilla..

                  seuraavaksi (näillä näkymin) Sachs 6-lapainen sintteri levy +780nm lupaavat, tälle Sachs painelevy, uusi OEM VP, uusi OEM release bearing..
                  sitten kait Wagner intercooler "Mtech" tms kopio, turbo & bensapumppu päivitystä..550D pumppu riittänee mutta hinta turbo täysi kysymys, tavoite n.400 / max 800 samoin suutinpuoli..joutuneeko x35D:n käyttämään.

                  outoa että UK:sta 4 lapainen Sachs + paineasetelma yht.560 €

                  Clutchstop is a UK based web shop specialising in Clutch kits, Brake Pads, Brake Discs, Brake hoses and Quaife Limited slip Differentials.


                  Clutchstop is a UK based web shop specialising in Clutch kits, Brake Pads, Brake Discs, Brake hoses and Quaife Limited slip Differentials.


                  vs


                  6 lapaisella sama? setti yht.800 €

                  Clutch kit reinforced BMW 3 E46 325i 325xi 328i 330i 330xi BMW 3 E90 E91 E92 E93 323i 325i 325i xDrive 325xi 328i 330i 330xi 330i xDrive 335i 335xi 335i xDrive BMW 3 F30 F80 F31 F34 316i 318i 320i 320i xDrive 328i 330i 335i 335i xDrive 340i 340i xDrive Sinter fast road kit 10Pad 700NM 800NM NRC Sachs Performance 001243.999533-10 001243999533 001243 999533 883082 001243 881864 999533


                  ja OEM / LUK VP maksaa ebayssa / muuallakin suolaiset 750€

                  http://www.kaksoismassa-vauhtipyora....0450-10-detail

                  ei taida halvemmalla juur päästä :think 6 lapainen varmaan miellyttävämpi normi ajossa kuin 4 mutta hintaero 240€
                  Itsellä on kokemusta lähinnä vastaavalla koneella olevista automaateista. Ainoa kokemus manuaalista, että vauhtipyörä alkaa jyristämään alakierroksilla todella helposti. Itse varmaankin laittaisin uuden vakiokytkimen tai jonkun järeämmän asetelman massalevyllä ja rajaisin alaväännöt niin, että kytkin pitää. Nopea kiihdytys tapahtuu joka tapauksessa yläkierroksilla, joten turha rikkoa voimansiirtoa alakierroksilla olevalla vääntöpiikillä ellei välttämättä halua. Kuitenkin "vain" 400hp auto ja sintterikytkin...

                  Turbotohtori ja Proturbo tekee molemmat vakiosta hyvän tuohon teholuokkaan.

                  Itsellä oli edellisessä autossa wagnerin välijäähy ja nykyisessä tuo ebayn ”mtec”. Jäähdytystehossa ja istuvuudessa en ole huomannut keskinäisiä eroja. Molemmat huomattava parannus jäähdytystehoon verrattuna vakioon, jonka tärkein tehtävä muutaman vuoden liat päällä on yhdistää vasen ja oikea ahtoputki.

                  M550D:n pumpun kun laittaa, niin tietää ainakin, että pumppu ei ole pullonkaula niin kauan, kun ahtimena on vakion kuoriin tehty VNT. Ebaysta kannattaa kytätä noita polttoainepumppuja. Välillä näkyy sopivasti vähän ajettuja purkuosia ja uutta taitaa maailmalta saada n. 1000€ hintaluokassa.
                  Last edited by arska86; 19-10-2017, 22:18.

                  Comment

                  • paapaa
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2008
                    • 194
                    • Finland

                    ..

                    Originally posted by arska86 View Post
                    Itsellä on kokemusta lähinnä vastaavalla koneella olevista automaateista. Ainoa kokemus manuaalista, että vauhtipyörä alkaa jyristämään alakierroksilla todella helposti. Itse varmaankin laittaisin uuden vakiokytkimen tai jonkun järeämmän asetelman massalevyllä ja rajaisin alaväännöt niin, että kytkin pitää. Nopea kiihdytys tapahtuu joka tapauksessa yläkierroksilla, joten turha rikkoa voimansiirtoa alakierroksilla olevalla vääntöpiikillä ellei välttämättä halua. Kuitenkin "vain" 400hp auto ja sintterikytkin...

                    Turbotohtori ja Proturbo tekee molemmat vakiosta hyvän tuohon teholuokkaan.

                    Itsellä oli edellisessä autossa wagnerin välijäähy ja nykyisessä tuo ebayn ”mtec”. Jäähdytystehossa ja istuvuudessa en ole huomannut keskinäisiä eroja. Molemmat huomattava parannus jäähdytystehoon verrattuna vakioon, jonka tärkein tehtävä muutaman vuoden liat päällä on yhdistää vasen ja oikea ahtoputki.

                    M550D:n pumpun kun laittaa, niin tietää ainakin, että pumppu ei ole pullonkaula niin kauan, kun ahtimena on vakion kuoriin tehty VNT. Ebaysta kannattaa kytätä noita polttoainepumppuja. Välillä näkyy sopivasti vähän ajettuja purkuosia ja uutta taitaa maailmalta saada n. 1000€ hintaluokassa.
                    Kiitos infosta

                    Alakierroksia on rajoitettu. Kait peliin saa vääntöä +/~700 muuhunkin kohtaan kuin alakierroksille=silloin OEM levy välttämättä kestä kauaa
                    eikä vuoden välein innosta kytkinremppaa tehdä :think

                    Varmastikkin uusi vakiokytkin kestänee jonkin aikaa +600nm. Outoa kyllä CCC-Motorsport=kaksoismassavauhtipyora.com :
                    "organic and kevlar are just for 600NM, higher torque we tested but it doesn't work well. if you use our NRC street comfort 6paddle kit (650-700NM), it will be no problem for daily driving."
                    Ja tuo 6lapainen taas sintteri :/

                    Ja jokin mättää yhtälössä:jos OEM massakytkin kestänee +600nm,
                    Sachs Performance Clutch Disc 881864 999532 "differences to OE: higher transmittable torque" mukamas Clutchstop.co.uk mukaan mutta väännöksi rated 540nm
                    Clutchstop is a UK based web shop specialising in Clutch kits, Brake Pads, Brake Discs, Brake hoses and Quaife Limited slip Differentials.


                    "Syökö" 6-lapainen sintteri VP:n nopeammin kuin massalevy? eli muuta
                    "haittaa" vs massalevy. Se että enemmän on-off ja jäykempi ei sinällään tässä kohtaa haittaa. Näkeekö jostain esim kaksoismassavauhtipyora.com seteistä onko 6-lapainen sintteri jousitettu?

                    Comment

                    • arska86
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 309
                      • Helsinki

                      700-750nm tuntuu showroomien perusteella olevan aika yleinen lukema autoissa, joissa on vakiokytkin, joten oletin, että se sen nielee vielä.

                      Ajattelin, jos on pakkomielle 800-900nm vääntölukemiin, niin silloin vääntö jää aika alhaiseksi. Se 700nm pitäisi saada pysymään kyllä sinne 4000rpm asti.


                      Originally posted by paapaa View Post
                      Kiitos infosta

                      Alakierroksia on rajoitettu. Kait peliin saa vääntöä +/~700 muuhunkin kohtaan kuin alakierroksille=silloin OEM levy välttämättä kestä kauaa
                      eikä vuoden välein innosta kytkinremppaa tehdä :think

                      Varmastikkin uusi vakiokytkin kestänee jonkin aikaa +600nm. Outoa kyllä CCC-Motorsport=kaksoismassavauhtipyora.com :
                      "organic and kevlar are just for 600NM, higher torque we tested but it doesn't work well. if you use our NRC street comfort 6paddle kit (650-700NM), it will be no problem for daily driving."
                      Ja tuo 6lapainen taas sintteri :/

                      Ja jokin mättää yhtälössä:jos OEM massakytkin kestänee +600nm,
                      Sachs Performance Clutch Disc 881864 999532 "differences to OE: higher transmittable torque" mukamas Clutchstop.co.uk mukaan mutta väännöksi rated 540nm
                      Clutchstop is a UK based web shop specialising in Clutch kits, Brake Pads, Brake Discs, Brake hoses and Quaife Limited slip Differentials.


                      "Syökö" 6-lapainen sintteri VP:n nopeammin kuin massalevy? eli muuta
                      "haittaa" vs massalevy. Se että enemmän on-off ja jäykempi ei sinällään tässä kohtaa haittaa. Näkeekö jostain esim kaksoismassavauhtipyora.com seteistä onko 6-lapainen sintteri jousitettu?

                      Comment

                      • paapaa
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2008
                        • 194
                        • Finland

                        ..

                        kiitos infosta selvisikin että clutchshopin edullinen
                        hinta oli alviton :/ nyt onkin sama hinta kuin sachsilta suoraan
                        tai tuolta kakssoismassavauhtipyörä..missä olisi 6 lapainen
                        jolle luvataa 650nm kestoa ja myyjäkaupan puolueeton
                        kommentointi


                        this NRC kit is a complett new development of our company it´s street comfort kit, no sachs Race kit when Pedal pressure is terrible




                        you can also get NRC race kit 800NM, but costs more and the pedal pressure is terrible too
                        ——
                        if you use a dualmassflywheel, you don´t need springs in the disc (the springs are inside the dualmassflywheel)

                        our NRC kits are high quality parts, all parts are manufactured in Europe, No US or China shit
                        —-
                        organic and kevlar are just for 600NM, higher torque we tested but it doesn't work well. if you use our NRC street comfort 6paddle kit (650-700NM), it will be no problem for daily driving
                        —-
                        6paddle is much smooth to drive and heat is less because of bigger friction area
                        —-
                        dual mass flywheel is just orig. one there is no stronger version at all
                        ——
                        we have different clutch systems upto 900NM+

                        first question, do you want comfort and silence in your car? you have to use a dualmassflywheel + our clutch kit is okay upto 800NM torque, dual massflywheel i don´t know how long it will do its work.

                        single mass version we can go tho 900NM+ but you will have vibrations and also loud ratteling noises from the gearbox

                        Comment

                        • Turobimmer
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2017
                          • 45
                          • Imatra

                          Mikäs näistä e9x 330d:stä olisi se " järkevin ja turvallisin " ostos?? Vm 06-08 olisi suunnilleen tulossa ja takavetoisena.. Mutta mietityttää että manuaalina vai automaattina??? Vakioksi auto ei ole varmasti jäämässä (niinkuin ei yksikään harrastevehje tähän mennessä) ajatuksissa ollut 231hp versio, vai olisiko joku muu??

                          Mutta kestääkö kumpi laatikko paremmin? Ehkä mielummin ottaisin manuaalin, mutta jos se ei oikein kestä muuta kuin hissuttelua tai sitten korkeiden kierrosten vinguttelua niin sitten en tiedä?? Eli kumman mää nyt ostaaaaaann!?!?!?!?!

                          Comment

                          • hatemi
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 106
                            • Jkl

                            Jos noin 700nm piisaa niin sitten manuaali. Jos ei, niin automaatti. Manuaalissa ei ole oikeastaan oikotietä onneen kytkimen osalta. SRE+kova vauhtis+sintteri kestää noin 800nm dieselissä. Sitten mennäänkin jo tuplalevyllisiin kytkimiin ja ajettavuus voi olla hiukan jo kulmikasta. Omaan E46 olen suunnitellut Sachsin RSC200 kytkintä massalevyllä. Siinä luvataan 1100nm kesto ja massalevyjen kanssa tuon luulisi olevan vielä etäisesti käytettävä. Toki vauhtipyörästä tulee väkisin aika kevyt tuon kanssa eli laatikosta kuuluu sitten kauhea meteli.
                            tdituning.fi

                            Comment

                            • akzuh
                              BTCF Member
                              • Jan 2009
                              • 173
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Turobimmer View Post
                              Mikäs näistä e9x 330d:stä olisi se " järkevin ja turvallisin " ostos?? Vm 06-08 olisi suunnilleen tulossa ja takavetoisena.. Mutta mietityttää että manuaalina vai automaattina??? Vakioksi auto ei ole varmasti jäämässä (niinkuin ei yksikään harrastevehje tähän mennessä) ajatuksissa ollut 231hp versio, vai olisiko joku muu??

                              Mutta kestääkö kumpi laatikko paremmin? Ehkä mielummin ottaisin manuaalin, mutta jos se ei oikein kestä muuta kuin hissuttelua tai sitten korkeiden kierrosten vinguttelua niin sitten en tiedä?? Eli kumman mää nyt ostaaaaaann!?!?!?!?!
                              Automaatti ainut oikea.
                              F01 418/830 "Alpina D7"
                              E70 X5 30D
                              Instagram

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1964
                                • Seinäjoki

                                Minusta tuo kolmonen on mukavempi ajaa manuaalina vaikka automaatin suosija olen muuten. Tulee aiva sporttinen olo kun tuolla lähtee liikenteeseen. Vitonen sitten mielummin automaatilla.
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎