Announcement

Collapse
No announcement yet.

TT Thermo ja F30?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alatvale
    Newbiemmer
    • Jan 2018
    • 15
    • Kempele

    #31
    Kuvassa 1000w KLD2:nen vuoden '14, F31 320d:n nokalla.
    Attached Files

    Comment

    • hakala-
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 458
      • Tampere

      #32
      Multakin on kyselty että mihin se nyt kannattaisi laittaa niin tässä pari kuvaa omasta asennuksesta. Eli syylärin ylävesiletkusta lähtee haara heti alaspäin, niin siihen. Ja tuolla panssarikaapelilla kyllä on tilaa vaikka kuvassa näyttää siltä että olisi ahtaassa välissä. Omassa 318d ollut nyt käytössä yli 3kk lähes jokapäivä ja hyvin homma toimii. Tuolla missä tt-thermo sijaitsee oli juuri sopivasti joku ylimääräinen kiinnityspiste mihin sai lujaa kiinni.





      F15 M50D
      E36 328 turbo
      E34 535 turbo

      Comment

      • ThePura
        Bimmer Rookie
        • Mar 2017
        • 54
        • Iisalmi

        #33
        Vein sitten asennettavaksi paikallisille pajalle. Asentivat siellä syylärin alavesiletkuun ja itse lämmitin kiinni flektin edessä. Nyt muuteman päivän lämmityksen perusteella ei vakuuta. Joko asennus kohta huono tai sitten lämmittimessä jotain häikkää :think

        Comment

        • 330Driver
          BTCF Member
          • Feb 2015
          • 461
          • Pori

          #34
          Originally posted by ThePura View Post
          Vein sitten asennettavaksi paikallisille pajalle. Asentivat siellä syylärin alavesiletkuun ja itse lämmitin kiinni flektin edessä. Nyt muuteman päivän lämmityksen perusteella ei vakuuta. Joko asennus kohta huono tai sitten lämmittimessä jotain häikkää :think
          Mikä auto, mikä moottori ja miten ei vakuuta?
          onkohan laitettu väärään suuntaan lämmittämään?
          E36 ///M3 evolution cabriolet
          E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
          E91 330D Käyttis
          Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
          Koodit/koodaukset PORI
          ___________________________
          EX E92 335D LCI 405hp/801nm
          EX E46 330D Touring
          EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

          Comment

          • ThePura
            Bimmer Rookie
            • Mar 2017
            • 54
            • Iisalmi

            #35
            F31 320d. Mitä nyt täältä lukenut että nostaa tunninkin lämmityksellä nesteen lämpöjä jo mukavasti. Työpaikan pihassa lämmittäessä sen reilun tunnin ja nesteiden lämmöt -1. Kuulostaa että lämmitin kyllä lähtee jurisemaan ja kädellä kokeillessa letkukin hieman alkaa lämmetä. Kokeillaan nyt tässä muutema päivä miten tämä homma alkaa toimimaan.

            Pumppu alkaa työntämään koneeseen päin lämmintä.

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1828
              • N/A

              #36
              Originally posted by ThePura View Post
              F31 320d. Mitä nyt täältä lukenut että nostaa tunninkin lämmityksellä nesteen lämpöjä jo mukavasti. Työpaikan pihassa lämmittäessä sen reilun tunnin ja nesteiden lämmöt -1. Kuulostaa että lämmitin kyllä lähtee jurisemaan ja kädellä kokeillessa letkukin hieman alkaa lämmetä. Kokeillaan nyt tässä muutema päivä miten tämä homma alkaa toimimaan.

              Pumppu alkaa työntämään koneeseen päin lämmintä.
              Ei kyllä kuulosta oikealta. Yleensä huomattavasti lyhyempikin lämmitys riittää; itse lämmitän 15-30min paitsi aivan kovimmilla pakkasilla, ja se riittää. Auto tosin e90 N54:lla. Kerran unohdin lämmittämään yli tunniksi, ja tuolloin jäähdytysneste oli niin kuumaa, että lämmityslaitekin alkoi välittömästi käynnistyksen jälkeen puhaltamaan kuumaa sisälle. En tullut mitanneeksi lämpötilaa, mutta letkut olivat kuumat eivätkä pelkästään lämpimät.

              Yleensä ohje lienee, että asennetaan sisälämppärin kennolle menevään letkuun, pumppaamaan sisäkennolle päin. Onkohan F-sarjassa erilainen käytäntö?
              Nyt:
              BMW 530e (g30)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • ThePura
                Bimmer Rookie
                • Mar 2017
                • 54
                • Iisalmi

                #37
                Olisi pitänyt vaan itse asentaa niin olisi mennyt kerralla oikein. Tein vielä lämmittimeen telineen valmiiksi. Voisiko siellä olla jonkinlainen magneettiventtiili joka sulkee virtauksen? Tänään pari tuntia lämmössä ja koneen lämmöt 20 asteessa. Toimii siis jotenkin :think

                Comment

                • hattiwatti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2008
                  • 255
                  • Vantaa

                  #38
                  Originally posted by ThePura View Post
                  Olisi pitänyt vaan itse asentaa niin olisi mennyt kerralla oikein. Tein vielä lämmittimeen telineen valmiiksi. Voisiko siellä olla jonkinlainen magneettiventtiili joka sulkee virtauksen? Tänään pari tuntia lämmössä ja koneen lämmöt 20 asteessa. Toimii siis jotenkin :think
                  "Asenna lämmitin vähintään 20 cm jäähdytysnesteen
                  minimitason alapuolelle. Älä asenna lämmitintä moottorin korkeussuunnassa
                  puolen välin alapuolelle. Nostokorkeus on 0,6m, usein ylin kohta
                  nestepinnassa on lämmityslaitteen kennon yläpinta."

                  Onko siis nyt liian alas asennettuna..:think

                  Comment

                  • ThePura
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2017
                    • 54
                    • Iisalmi

                    #39
                    Taitaa olla pumpun alaosa hiukan syylärin alareunan yläpuolella.
                    Pitää huomenna soitella pajalle ja saavat hoitaa homman kuntoon.

                    Harmittaa tämmöinen kun sanotaan että osataan asentaa ja kuitenkin homma menee ketuiksi

                    Comment

                    • salomaa
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 158
                      • Järvenpää

                      #40
                      Pitäis talveksi saada lämmitin autoon ja mietin että laittaisiko tälläisen tt thermon 1000w ja kännykästä ajastus auton tuuletukselle ? Vaiko defan säteilylämmitin sisähaaralla ?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #41
                        Originally posted by salomaa View Post
                        Pitäis talveksi saada lämmitin autoon ja mietin että laittaisiko tälläisen tt thermon 1000w ja kännykästä ajastus auton tuuletukselle ? Vaiko defan säteilylämmitin sisähaaralla ?
                        Ei mitään järkeä laittaa taukotuuletusta 1kw tt thermon kanssa. Sisätilan kennon läpi menevä ilma imaisee kaiken lämmön 1kw lämmittimestä. Moottori ei lämpene riittävästi eikä lämpene sisätilat riittävästi. Riippuu mitä sulakkeet kestää, 1kw tt thermo ja sisähaara, jos on 16A sulake pelkästään yhden auton lämmitykseen.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Riippuu mitä sulakkeet kestää, 1kw tt thermo ja sisähaara, jos on 16A sulake pelkästään yhden auton lämmitykseen.
                          Kyllähän 10 A syötöstäkin riittää 1000 W TT-Thermon lisäksi rapian 1300 W sisälämppäriin.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • lassiv
                            BTCF Member
                            • Nov 2015
                            • 312
                            • Lahti

                            #43
                            Mitenkäs B47 lämmitys vaihtoehdot. Böntti ja joku muu oli muistaakseni puhunut jossain muussa topicissa, että B47 koneella tulee vikakoodeja, jos lämmittää konetta talvella. Säteilylämmitinkin itselleni ihan ok 330d toimi ihan ok.

                            Calixin asennusohjeissa lukee näin: "Asennettaessa Sähköesilämmitin olisi ajoneuvon päivitettävä ohjelmisto 16-11-500 tai uudempi." Defan ohjeissa ei puhuta aiheesta mitään :S

                            Jos oikein kuvista tulkitsin Calixin vastus liitettiin lohkon vesilähdön alle ja siitä meni vastus vesikanavaan koneen sisälle. (Lienee siis ns vanhan ajan lohkolämmitin) Defa näyttäisi olevan normaali säteilylämmitin. Calix eikä Defa anna putkilämmittimiensä numeroita B47 moottorille ollenkaan.

                            Ajonaikaista webastoa näissä ei vissiin ole, että saisi ns. halvalla webaston toimitaan kellolla tms. "S842A Coldclimate Version" löytyy autosta, mutta liittyy varmaan vaan johonkin huohotuksen jäätymisen estämiseen, eikä ajonaikaiseen webastoon.

                            ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              #44
                              Tämän viikon torstaina tulee B47-moottorinen X4 säätöön, katsotaan jos saisi tuon esilämmitykseen liittyvän vikavalon sytyttämisen pois. Viime talvena hommaa aloiteltiin, sillon ei vielä onnistunut. Nyt on vähän lisätemppuja kokeiltavana. Tässä tavoitteena saada homma rokkaamaan ilman ecun softan puukotusta jotta sopisi 100% luotettavasti myös takuun alaisiin autoihin.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • lassiv
                                BTCF Member
                                • Nov 2015
                                • 312
                                • Lahti

                                #45
                                Hyvä tietää. Vaikuttaako tuo vikavalo mitenkään auton toimintaan (meneekö moottori esim johonkin "safe" modeen) vai onko vaan pelkkä varoitusvalo? Ilmeisesti sammuu hetken käynnin jälkeen?

                                Jos BMW asennetaan lämppäri niin onko heillä joku softa autoihin millä tuota valoa ei tule vai millälailla BMW kiertää tuon marmorilla?

                                ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎