Announcement

Collapse
No announcement yet.

TT Thermo ja F30?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #46
    Muistaakseni tuo valo ei sammu ilman vikakoodien nollausta, ihan varma en kuitenkaan ole.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • lassiv
      BTCF Member
      • Nov 2015
      • 312
      • Lahti

      #47
      Kertookos tämä mitään böntille, bongasin Calixin letkulämppärin asennusohjeesta juuri tuohon B47 moottoriseen 420d:hen.

      "Asennettaessa Sähköesilämmitin olisi ajoneuvon päivitettävä ohjelmisto
      16-11-500 tai uudempi"



      ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #48
        Kertoo, ei tuo softapäivitys auta ainakaan siinä tapauksessa jos lämmittimessä on reilusti tehoa (esim webasto).
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #49
          Tuon i levelin päälle olevissa vain calixin lämppärin tuottamaa lämmitysvaikutusta varten lämpötila ero rajoja muutettu.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            #50
            Originally posted by zakspeed View Post
            Tuon i levelin päälle olevissa vain calixin lämppärin tuottamaa lämmitysvaikutusta varten lämpötila ero rajoja muutettu.
            Jep ja tämä ei riitä kun tehoa on reilusti. En oo kyllä nyt täysin varma että riittäisikö TT-Thermolle, epäilen kuitenkin vahvasti.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • lassiv
              BTCF Member
              • Nov 2015
              • 312
              • Lahti

              #51
              Ok kiitokset infosta. Defan säteilylappunen öljypohjassa (jos kiinnitetään ölp pohjaan) voinee siis "toimia" ilman päivitystä, tuskin pääsee vaikuttamaan juurikaan koneen lämpötilaa, toki jos tuo B47 tarkkailee myös öljynlämpötilaa vertaillen ilmanlämpötilaan niin antaa tuokin varmaan aikansa päällä oltuaan saman vikakoodin.

              edit: Ilmeisesti tuota auton softan koodia ei näe suoraan idrivesta mistään? Löysin ainoastaan mediaan ja puhelimeen liittyvät versionumerot kun selailin.
              Last edited by lassiv; 24-09-2018, 19:02.

              ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                #52
                Originally posted by böntti View Post
                Jep ja tämä ei riitä kun tehoa on reilusti. En oo kyllä nyt täysin varma että riittäisikö TT-Thermolle, epäilen kuitenkin vahvasti.
                Lämpötila-eron raja-arvo menee noin 40 asteen pinnassa.

                Se, että kaipaako nykymoottorit tämänpäivän öljyillä esilämmitystä on taas toinen tarina. Suurin hyöty asiassa lienee käyttäjän korvien väliin.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  #53
                  Joo eli ei riitä TT-Thermolle. Olen kyllä samaa mieltä, itsekkin esilämmitän ainoastaan oman mukavuuden vuoksi.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Harrison
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 1525
                    • Iisalmi

                    #54
                    Originally posted by böntti View Post
                    Jep ja tämä ei riitä kun tehoa on reilusti. En oo kyllä nyt täysin varma että riittäisikö TT-Thermolle, epäilen kuitenkin vahvasti.
                    Mitenkä tämän kanssa kävi, löytykö vaihtoehtoo?


                    Tässä jollekkin B47 piiri jos pohtii asennusta...



                    1 Radiator
                    2 Electric fan
                    3 Characteristic map thermostat
                    4 Coolant pump
                    5 Coolant temperature sensor
                    6 Exhaust turbocharger, low-pressure stage (large exhaust turbocharger)
                    7 Heat exchanger for heating system
                    8 Coolant valve
                    9 Exhaust-gas recirculation cooler
                    10 Transmission oil cooler (for automatic transmission only)
                    11 Engine oil-coolant heat exchanger
                    12 Ventilation line from the cylinder head
                    13 Expansion tank
                    14 Ventilation line from the radiator
                    Last edited by Harrison; 15-10-2018, 15:52.
                    Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                    Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                    Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                    Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                    EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                    Comment

                    • amisqo
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 1614
                      • Vantaa

                      #55
                      Sigun autoon pitäis lämppäri ja sisähaara saada. Mikä on näillä markkinoilla fiksuin töpseliin viritettävä lämmitin näille laitteille? Jotain kuullut, että jotkun lämmittimet aiheuttaisivat koodia tms :think
                      G30 530e iPerfomance M-sport -18
                      Ex: F30 330D M-sport -15
                      Ex: E90 330D M-sport -06
                      Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                      Ex: e30 320i -89
                      Ex: e30 318iS -90

                      Comment

                      • Vilkku89
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2017
                        • 91
                        • Sipoo

                        #56
                        Itellä 330d:ssä tt-thermo 1500w, laturin kanssa. Ei ole ollut ongelmia ja kovillakin pakkasilla lähtenyt 45min jälkeen nätisti käyntiin, ja työntänyt lämmintä hyttiin. Kerran heitti vikakoodin kun 10 asteen pakkasella kerkesin olla vain 15min lämmöissä, ei vissiinkään kerennyt tasaantua lämpö moottorissa ja heitti siksi koodin lämpötila eroista. Nopea ja helppo asentaa, hintalaatusuhde hyvä.
                        Kokeillut kesällä silloin tällöin että pumppu pyörii.
                        2013 F31 330d

                        Comment

                        • henka
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2011
                          • 251
                          • inkoo

                          #57
                          Originally posted by Vilkku89 View Post
                          Itellä 330d:ssä tt-thermo 1500w, laturin kanssa. Ei ole ollut ongelmia ja kovillakin pakkasilla lähtenyt 45min jälkeen nätisti käyntiin, ja työntänyt lämmintä hyttiin. Kerran heitti vikakoodin kun 10 asteen pakkasella kerkesin olla vain 15min lämmöissä, ei vissiinkään kerennyt tasaantua lämpö moottorissa ja heitti siksi koodin lämpötila eroista. Nopea ja helppo asentaa, hintalaatusuhde hyvä.
                          Kokeillut kesällä silloin tällöin että pumppu pyörii.

                          omaankin F30seen tarvis samanlaisen paketin. mihin laitoit tt-thermon ja laturin kiinni? onko laturi defa?
                          F30 LCI 330d M-sport -16

                          Comment

                          • Vilkku89
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2017
                            • 91
                            • Sipoo

                            #58
                            Pistoke sumuvalon kupeessa kuskin nurkassa, ja sieltä piuha defan ylläpitolaturille, joka kuskin kulmassa tuulilasi nurkassa, oli helppo vetää piuhat muovien alla. Laiturilta piuha sitten tt-thermolle, murikka liitetty sisäkennolle menevään letkuun olikohan ylävesiletkun alahaara. Runkopalkissa oli paikka johon taivutin 3cm latasta telineen. Hahmotteli paikan siinä vaiheessa, kun ilmanputsarin kotelo oli paikallaan, purin itse kotelon ja keulalta tulevan tuloputken pois niin sai tilaa paremmin laitella letkut ja jalusta kiinni.
                            2013 F31 330d

                            Comment

                            • henka
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2011
                              • 251
                              • inkoo

                              #59
                              Originally posted by Vilkku89 View Post
                              Pistoke sumuvalon kupeessa kuskin nurkassa, ja sieltä piuha defan ylläpitolaturille, joka kuskin kulmassa tuulilasi nurkassa, oli helppo vetää piuhat muovien alla. Laiturilta piuha sitten tt-thermolle, murikka liitetty sisäkennolle menevään letkuun olikohan ylävesiletkun alahaara. Runkopalkissa oli paikka johon taivutin 3cm latasta telineen. Hahmotteli paikan siinä vaiheessa, kun ilmanputsarin kotelo oli paikallaan, purin itse kotelon ja keulalta tulevan tuloputken pois niin sai tilaa paremmin laitella letkut ja jalusta kiinni.
                              kiitos näistä ohjeista tt-thermo meni tilaukseen ja sivujen mukaan oli alennuksessa
                              F30 LCI 330d M-sport -16

                              Comment

                              • amisqo
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 1614
                                • Vantaa

                                #60
                                Onko n57 koneissa ollut ongelmaa sitten ton lämpötilaerojen kanssa, että törkkääkö koodia vai onko se vain näiden b koneiden ongelma? Defa tyrkyttää vain säteilylämppäriä ja calix letkulämmitintä. TT thermoista olen kuullut vähän ristiriitaisia tietoja laadun suhteen...

                                Edelleen helvetinmoinen arpominen mitä sinne pellin alle laittaisi pöhisemään, kun haluis tehokkaan esilämmityksen ilman ylimääräistä soopaa (koodeja ja vikavaloja) säteily olisi helppo ja halpa, mutta mikä on todellisuudessa hyöty verrattuna letkulämppäriin?...
                                G30 530e iPerfomance M-sport -18
                                Ex: F30 330D M-sport -15
                                Ex: E90 330D M-sport -06
                                Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                                Ex: e30 320i -89
                                Ex: e30 318iS -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎