Announcement

Collapse
No announcement yet.

TT Thermo ja F30?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4627
    • Tampere

    #61
    Originally posted by amisqo View Post
    Onko n57 koneissa ollut ongelmaa sitten ton lämpötilaerojen kanssa, että törkkääkö koodia vai onko se vain näiden b koneiden ongelma? Defa tyrkyttää vain säteilylämppäriä ja calix letkulämmitintä. TT thermoista olen kuullut vähän ristiriitaisia tietoja laadun suhteen...

    Edelleen helvetinmoinen arpominen mitä sinne pellin alle laittaisi pöhisemään, kun haluis tehokkaan esilämmityksen ilman ylimääräistä soopaa (koodeja ja vikavaloja) säteily olisi helppo ja halpa, mutta mikä on todellisuudessa hyöty verrattuna letkulämppäriin?...
    F1x korissa N57 laittaa koodin muistiin moottorinohjaimeen liian suuresta lämpötilaerosta ainakin webaston kanssa. Olikohan ollut että lämpötilaheitto piti olla noin 30 astetta jotta koodi tuli.

    B-konekin taisi antaa koodia ja moottorin vikavaloa webaston kanssa grillatessa. Janilap tietää korjaantuiko tuo uudella softalla.

    Toki samanlaisia lämpöjä kuin webastolla ei taida syntyä noilla muilla vaihoehdoilla...
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6721
      • PK-seutu

      #62
      Originally posted by fraatti View Post
      F1x korissa N57 laittaa koodin muistiin moottorinohjaimeen liian suuresta lämpötilaerosta ainakin webaston kanssa. Olikohan ollut että lämpötilaheitto piti olla noin 30 astetta jotta koodi tuli.

      B-konekin taisi antaa koodia ja moottorin vikavaloa webaston kanssa grillatessa. Janilap tietää korjaantuiko tuo uudella softalla.

      Toki samanlaisia lämpöjä kuin webastolla ei taida syntyä noilla muilla vaihoehdoilla...
      Taitaa olla Euro6 se raja ja ei mene moottorityypin mukaan. Amisqolla tais olla ´15 vuotinen? niin taitaa olla jo riskiryhmässä että vikakoodeja tulee lämmittämällä.
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        #63
        Pitää olla euro6 ja lisäksi vielä sopiva moottorimalli. Vanhemmatkin mallit antavat kyllä vikakoodia mutta tämä ei näy käyttäjälle mitenkään, poiskukien tietyy bensiinimoottorit.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • amisqo
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 1613
          • Vantaa

          #64
          Oisko se varmin ja helpoin sitte iskeä se säteilylämppäri sinne vaikka tehottomampi ratkaisu onkin
          G30 530e iPerfomance M-sport -18
          Ex: F30 330D M-sport -15
          Ex: E90 330D M-sport -06
          Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
          Ex: e30 320i -89
          Ex: e30 318iS -90

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #65
            Originally posted by amisqo View Post
            Oisko se varmin ja helpoin sitte iskeä se säteilylämppäri sinne vaikka tehottomampi ratkaisu onkin
            Säteilijälämmitin on toki helpoin.
            Oman matkustajamukavuuden takiahan esilämmittimiä pistetään, että on mukavampi lähteä esilämmitetyllä autolla liikkeelle. Ei se auto sitä tarvitse mihinkään. Pakkanen ei metallia riko, ja ehjä nykypäivän auto käynnistyy pakkasestakin.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6721
              • PK-seutu

              #66
              Originally posted by böntti View Post
              Pitää olla euro6 ja lisäksi vielä sopiva moottorimalli. Vanhemmatkin mallit antavat kyllä vikakoodia mutta tämä ei näy käyttäjälle mitenkään, poiskukien tietyy bensiinimoottorit.
              Aivan, eli vikakoodi tulee mutta vain testerille näkyviin. Amisqo voisi siis laittaa Niilo57 moottoriseen tehokkaamman lämppärin. Suosittelen TT-thermoa
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2855
                • Tampere

                #67
                Juu ja mulla on sellainen ratkaisu olemassa firman valikoimassa että ilman moottorinohjaimen softapuukotusta saadaan tuo vika kierrettyä. Kustantaa pari sataa asennettuna, sisältää osat ja työt.

                Toki ohjelmoimallakin onnistuu niin että kalibrointitiedot ei muutu joten ei periaatteessa jää testerissä kiinni, takuunalaiseen autoon suosittelen silti varmuuden vuoksi tuota toista tapaa.
                Last edited by böntti; 11-09-2019, 23:46.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  #68
                  Olen tavannut vaivaa jo euro5 N57S koneisessa 2011 F10 mallista. Koodin teki ensin ja sitten tuli tauluun vikavalokin, kun kertoja oli tullut riittävästi. Autossa oli koodaamaton webasto.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    #69
                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Olen tavannut vaivaa jo euro5 N57S koneisessa 2011 F10 mallista. Koodin teki ensin ja sitten tuli tauluun vikavalokin, kun kertoja oli tullut riittävästi. Autossa oli koodaamaton webasto.
                    Mielenkiintoista. Mulla on ollu tarvikemallin webasti kiinni 2011 F11 530xd:ssä, sillä ajettiin kahdessa vuodessa 80tk, sen jälkeen 2014 F30 320xd jossa eber samalla reseptillä kaksi vuotta kiinni, näissä ei ainakaan tulut mitään herjoja mittaristoon :think

                    Näissä ei siis ollut mitään modauksia asian kiertämiseksi.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      #70
                      Originally posted by böntti View Post
                      Mielenkiintoista. Mulla on ollu tarvikemallin webasti kiinni 2011 F11 530xd:ssä, sillä ajettiin kahdessa vuodessa 80tk, sen jälkeen 2014 F30 320xd jossa eber samalla reseptillä kaksi vuotta kiinni, näissä ei ainakaan tulut mitään herjoja mittaristoon :think

                      Näissä ei siis ollut mitään modauksia asian kiertämiseksi.
                      Ko. Autossa neliveto ja siten "jo" scr systeemit eli oli ns pre. Euro 6 kaiketi ohjelmaltaan??
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2855
                        • Tampere

                        #71
                        Hmm, ei kait 2011 f1x nelivedossa mitään urearuiskua ole, ainakaan euromallissa?
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 1996
                          • Tampere/kainuu

                          #72
                          Originally posted by böntti View Post
                          Hmm, ei kait 2011 f1x nelivedossa mitään urearuiskua ole, ainakaan euromallissa?

                          Sori, nyt kirjoitin väärin sekoittaessani tapauksen väärään autoon. Täytyi ihan tarkistaa auton ikä ja lokakuu 2013 tehty autohan se olikin. Euro 6 siis.
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • O.K.
                            Moderator
                            • Nov 2003
                            • 4854
                            • Espoo

                            #73
                            Defa ehdottaa vissiin ihan eri letkua https://www.defa.com/vfp/eh/412771.pdf? Kuvissa se olisi siis tuo lyhyempi letku, mutta tässä topicissa TT-Thermoa asennettu tuohon toiseen letkuun? Onko tällä loppupeleissä merkitystä moottorin lämpiämisen kannalta, kumpaan laittaa? Defalla kai kumminkin aika tarkasti mietitty tuo mallikohtainen paikka, kun on oikein kuvallinen ohjekin saatu kyseiseen automalliin.

                            Ja vielä mietin Defan ja TT-Thermon välillä. TT-Thermohan olisi tehokkaampi, mutta netissä menneinä vuosina kirjoitettu aika paljon niiden hajoamisista.

                            Ja kun tulee sisälämppäri sulattamaan ikkunat ennakkoon ja sitä myöten käyttöaikaa pakkasilla ainakin se tunti, niin ilmeisesti 1kW TT-Thermo olisi ihan riittävä? Kun kovin lyhyillä ajolla ei sisälämppäri ehdi matkustamoa sulattaa.
                            Attached Files
                            Last edited by O.K.; 19-09-2019, 22:16.
                            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                            E34 525i

                            Comment

                            • Heikkiher
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2009
                              • 93
                              • Vihti

                              #74
                              Originally posted by O.K. View Post
                              Defa ehdottaa vissiin ihan eri letkua https://www.defa.com/vfp/eh/412771.pdf? Kuvissa se olisi siis tuo lyhyempi letku, mutta tässä topicissa TT-Thermoa asennettu tuohon toiseen letkuun? Onko tällä loppupeleissä merkitystä moottorin lämpiämisen kannalta, kumpaan laittaa? Defalla kai kumminkin aika tarkasti mietitty tuo mallikohtainen paikka, kun on oikein kuvallinen ohjekin saatu kyseiseen automalliin.

                              Ja vielä mietin Defan ja TT-Thermon välillä. TT-Thermohan olisi tehokkaampi, mutta netissä menneinä vuosina kirjoitettu aika paljon niiden hajoamisista.

                              Ja kun tulee sisälämppäri sulattamaan ikkunat ennakkoon ja sitä myöten käyttöaikaa pakkasilla ainakin se tunti, niin ilmeisesti 1kW TT-Thermo olisi ihan riittävä? Kun kovin lyhyillä ajolla ei sisälämppäri ehdi matkustamoa sulattaa.

                              Itse laitoin alempaan letkuu, koska ainakin tuo vanhempi TT-Thermo piti saaha pystyy, joka voisi olla tuossa yläletkussa olla hankalampaa.



                              Tässä muutama kuva omasta asennuksesta:





                              Sisäpistokkeen läpivienti siinä apukuskin puolelta tulipellissä olevasta valmiista reijästä, missä oli tulppaus.


                              Käsitin kun itse näitä mietin, että vanhemmissa TT-Thermoissa enemmän hajoamisia. Itselläni se KDL2 1000w + sisätiloissa DEFA 1400 Termini. Päällä pidin viimetalvena yleensä keleistä riippuen 30-60min. Nythän on tullu uudempi XC malli, joka nyt ei huonompi ainakaan luulis olevan.

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6721
                                • PK-seutu

                                #75
                                Originally posted by O.K. View Post
                                Defa ehdottaa vissiin ihan eri letkua https://www.defa.com/vfp/eh/412771.pdf? Kuvissa se olisi siis tuo lyhyempi letku, mutta tässä topicissa TT-Thermoa asennettu tuohon toiseen letkuun? Onko tällä loppupeleissä merkitystä moottorin lämpiämisen kannalta, kumpaan laittaa? Defalla kai kumminkin aika tarkasti mietitty tuo mallikohtainen paikka, kun on oikein kuvallinen ohjekin saatu kyseiseen automalliin.

                                Ja vielä mietin Defan ja TT-Thermon välillä. TT-Thermohan olisi tehokkaampi, mutta netissä menneinä vuosina kirjoitettu aika paljon niiden hajoamisista.

                                Ja kun tulee sisälämppäri sulattamaan ikkunat ennakkoon ja sitä myöten käyttöaikaa pakkasilla ainakin se tunti, niin ilmeisesti 1kW TT-Thermo olisi ihan riittävä? Kun kovin lyhyillä ajolla ei sisälämppäri ehdi matkustamoa sulattaa.
                                Omat kokemukset 1000w TT-Thermosta N47 lämmityksessä:


                                EDIT: Lienee tuon jälkeen tullut taas uutta mallia. Taitaa olla vähintään kolmas sukupolvi noista laitteista jo menossa lyhyen ajan sisällä. Että jos etsii luotettavuudesta kokemuksia niin saa olla tarkkana noiden kanssa.
                                Last edited by pyroz; 20-09-2019, 09:47.
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎