Announcement

Collapse
No announcement yet.

300 sarja 6. sukupolvi F30 2012/2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tibexe
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 485
    • Tampere

    Originally posted by exodus View Post
    Muutenkin kun silmät kiinni ajeli niin tuntui kyllä hyvin paljon omalta autolta, kevyttä ohjausta lukuunottamatta.
    Saattaa pidemmällä aikavälillä käydä terveyden päälle tuollainen ajelu :think

    Jos olisi likviditeetti siinä määrin kunnossa että uutta n. 50-60ke autoa olisin hankkimassa, niin onhan tuossa F30 328i:ssä aika ylivertaiset speksit mihin tahansa vastaavaan teho/hinta-luokan kaaraan verrattuna
    sigpic

    Comment

    • MSam
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 181
      • Länsi-Suomi

      Itse pääsin tänään ajamaan Raisiossa F30 328iA:ta.

      Kovista ennakkoluuloista huolimatta auto saa puhtaat paperit. Koneessa on tehoa valtavasti, varsinkin iskutilavuuteen suhteutettuna. Puskee millä tahansa kierrosluvulla ja reagoi nopeasti (ajoin toki Sport+ asetuksella). Voimaa on niin paljon, että äkkiseltään väittäisin, että viime kesänä ajamani E91 330iA ei hakkaisi tätä kulkupuolen suhteen. Rinta rinnan ainakin laillisilla nopeuksilla, ja muuhan on täällä silkkaa turhuutta.

      Sen sijaan rengasmelu/kumina ja jyrinä, erityisesti kovavauhtisissa mutkissa (mm. moottoritien rampilla) otti korvaan. RSC renkaat...

      Koneen soundista on turha puhua yhtään. Ei ole BMW, sellainen aito, eikä se miksikään muutu. Mutta, tässä kohtaa armoton kulkutauti kompensoi korvien nautinnon puutetta. Niin se maailma muuttuu, ohitsemme.

      Jos olet epäröinyt 328i:n suorituskykyä, niin se on turhaa. Puutteet löytyvät sitten fiilispuolelta, jos sekään on sen arvoista. Kierrosherkkyys ja reagointi yleensäkin oli todella hienoa, myös ohjauksen välitön vaste. (Tämä oli siis Sport -versio) Ihan toista tasoa, mitä vakio F10 (528i (se kunnon 3.0i kone, vuodelta 2010)) ohjaus vakiorenkailla. Se oli pitkissä kaarteissa todella tunnoton, ohjauksessa huomattava viive E60 verrattuna.

      Talvella sama (siis tämä uusi F30) auto todella liukkaalla kelillä kitkarenkain olisi vielä kiinnostavampi kokeilu. Se kun paljastaa, onko alusta oikeasti onnistunut? (eiköhän se ole)
      E60 523i

      E10 kiitos ei.

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11685
        • Kouvola

        Comment

        • JNIJNI
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1485

          No niin, suorakuutosta sieltä uudesta M3:sta sitten on aikanaan tulossa, vahvistettu tieto. Tuossa muita vertailutietoja nykyiseen:

          •Lighter than current M3
          •Faster than current M3
          •More powerful than current M3
          •More efficient than current M3
          •Powered by an inline 6 cylinder [turbo] engine
          •Offered with optional or standard manual transmission (if previous spy photos are any indication)
          •Introduced no earlier than late 2013 - early 2014


          G21 LCI 330e xDrive 2022
          E93 M3

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            Been there, done that.

            Tuli heitettyä 300km testilenkki uudella 300-sarjalaisella autom. dieselillä.

            ei ole mitään moitittavaa. pirusti se on kasvanut jos vertaa vaikkapa E46 koppaan.

            eco pro modella kulutus oli ihan olematon, sport modella oli kiva vedellä mutkateitä. (sopivan jämäkkä..)
            olihan siellä sitten vielä comford mode.. noh jokanen tietää millanen se on

            sisusta vaikuttaa aika pitkälti samanlaiselta kuin E60

            En mitään moitittavaa löytänyt ko. härvelistä.
            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • culli
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 378
              • Helsinki

              Neljä päivää ja vajaa neljäsataa kilometriä ollut nyt alla uusi 320dA ja jotain pientä vertailua edelliseen korimalliin josta minulla oli aiemmin 320d.

              Uusi tuntuu kaikin puolin isommalta kuin edellinen korimalli. Sekä ajossa, että sisältä ja ulkoa. Toki mittojen mukaan isompi onkin eli kuuluukin tuntua. Siinä mielessä juuri sopiva välikoko vanhan 3- ja 5- sarjan väliin. Isomman auton tuntua mutta kolmossarjan ketteryys vielä tallella. Aiempi autoni oli manuaali nyt otin automaatin. Olen tähän asti ollut 100%:sti manuaalin kannattaja, mutta nyt enää 90%:sti. Uusi 8-vaihteinen automaatti toimii arkiliikenteessä ja ruuhkassa todella hienosti mutta edelleen on se viive joka ärsyttää kun isolla vaihteella pienestä nopeudesta polkaisee. Lisäksi tämä uusi automaatti olisi varmaan mukavampi bensakoneen kanssa koska nyt ainakin dieselissä pitää kierroksia tosi alhaalla josta aiheutuu turhaa tärinää kun kone ei selkeästi ole vielä ihan puhtaalla alueella. Bensakone selvittäisi ton 1200-1500 kierrosalueen vielä pehmeästi. Tämäkin ongelma on luultavasti ainoastaan jatkuvasti pahenevan CO2 höpötyksen aikaansaannosta. Kokonaisuutena kuitenkin automaatiksi hyvä, enkä käyttöautoon kadu valintaa ainakaan vielä.

              Varustepaketit on myös räätälöity melko hyviksi ja suht edullisiksi. Esim. sport ja business pakettien kanssa saa paljon tarvittavia varusteita suht huokealla hinnalla(mm. sport penkit, ratti, cruise, xenon, p-tutka, bluetooth ym..). Ne joilla on isompaa rahaa saa sitten luonnollisesti nahkaa, navia ja muuta mukavaa...

              Kulutus näyttää myöskin olevan täysin olematonta. Vajaan 400 kilometrin matkalta ajotietokoneen mukaan keskikulutus on ollut 5.1 jossa on noin puolet moottoritietä ja puolet kaupunki/kehätie pyöritystä. Saa nähdä mihin asettuu pitemmällä aikavälillä mutta perstuntumalta yli litralla on tippunut verrattuna e90 320d manuaaliin.

              Vaikka auto on muuten suht hiljainen niin ensiasennuksena olevat runflatit pitävät kyllä jonkin verran ääntä. Ja kun auto on muuten hiljainen kuulostaa pienempikin ylimääräinen rengasääni turhalta. Tuo tosin luultavasti korjaantuisi renkaiden vaihdolla.

              Kokonaisuudessaan tässä hinta/kokoluokassa erittäin tasapainoinen ja hyvä auto. Jopa niin hyvä, että on melkein hieman tylsä. Vähän lisää luonnetta niin paketti olisi lähes täydellinen.
              Last edited by culli; 10-06-2012, 23:12.
              G20 320i M-sport
              Alfa GTV 1750

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7425
                • Oulu

                Originally posted by MSam View Post
                Talvella sama (siis tämä uusi F30) auto todella liukkaalla kelillä kitkarenkain olisi vielä kiinnostavampi kokeilu. Se kun paljastaa, onko alusta oikeasti onnistunut? (eiköhän se ole)
                Ite ajoin tuon 328iA:n talvella pöperöisessä lumikelissä, enkä saanut oikein mitään tuntumaa mihinkään alustan suhteen. Ei tietenkään ollut mitään jäärataa käytössä vaan liikenteessä ajelin ja eteneminen on aika tahmeaa. Tarttis käydä ajamassa nyt kesällä uudestaan.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Taky
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 562
                  • Ola

                  Originally posted by culli View Post
                  Neljä päivää ja vajaa neljäsataa kilometriä ollut nyt alla uusi 320dA ....
                  Kokonaisuudessaan tässä hinta/kokoluokassa erittäin tasapainoinen ja hyvä auto.

                  Samainen kiinnostaa, oletko selvitellyt millaiset huoltoväli
                  /huoltokustannukset 320d:llä manuaali / automaatti mahtaa olla?
                  Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                  Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Olikos f31 takakontin mittoja jossain?

                    Comment

                    • Ishvan
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 254

                      Originally posted by Tibexe View Post
                      Saattaa pidemmällä aikavälillä käydä terveyden päälle tuollainen ajelu :think

                      Jos olisi likviditeetti siinä määrin kunnossa että uutta n. 50-60ke autoa olisin hankkimassa, niin onhan tuossa F30 328i:ssä aika ylivertaiset speksit mihin tahansa vastaavaan teho/hinta-luokan kaaraan verrattuna
                      Taitaa vaan 328i hinnat mennä lähemmäs 70ke kun rastii siihen siedettävät varusteet mukaan. Tuolla hinnalla alkaa olemaan valikoimaa sitten jo jonkin verran.
                      -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                      Comment

                      • Tuoppo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 558
                        • Joensuu

                        F30 320dA koeajettu. E46 ja E90 nähden auto on mielestäni kaikin puolin parempi mikä nyt ei kenellekkään ole yllätys. Korin koko on juuri sopiva omaan käyttöön ja ajokäytökseltään uusi kolmonen tuntuu selvästi bemarilta. Paino toki tuntuu korissa, mutta uudet moottorit varmasti tasapainottavat tätä. Koeajo autossa oli tavalliset renkaat, mutta rengas ääntä autossa oli jonkin verran. 8 vaihteinen uusi automaatti toimii aivan kasittömättömän upeasti ja jopa 320d tuntuu vetävän tosi yllättävän hyvin. Uusi 328i on varmaan jotain aivan käsittämättömän upeaa noin arkiautoksi.
                        G30 530e xDrive iPerformance -20
                        E70 X5 xDrive40d -10

                        Comment

                        • JNIJNI
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1485

                          Pörinäpönttöä N20:een :think

                          G21 LCI 330e xDrive 2022
                          E93 M3

                          Comment

                          • NTK
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2012
                            • 197
                            • Turku

                            Aivan älyttömän maukas ääni!
                            BMW E46 330Ci M-Sport Titansilber Metallic 2002

                            Comment

                            • bimmerE34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 6209
                              • Gotham

                              Muistakaas, että huomenna F31 lanseeraus


                              Ps. Kiva peli ajaa

                              ///Pumppu Pojat Racing Team
                              Metaline sport #40

                              Comment

                              • Ishvan
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 254

                                Hieman mielestäni liikaa "teini"pörinää muuten arvokkaaseen ja hienoon autoon.
                                -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎