Tosiaan, kyllähän tuo 328i sen rajoitetut(?) 250 ottaa huippuja. ("Top speed in km/h 250 [250]" @ BMW.com)
300 sarja 6. sukupolvi F30 2012/2013
Collapse
X
-
Kohta turbotus-ketjut vaihtuu tällä foorumilla KUINKA TURBOT POIS JA NELJÄ MUKIA LISÄÄ? -ketjuihinOriginally posted by _artsi_ View PostJuma keka BMW autossa TURBO.
Olisiko kuitenki, jossain vaiheessa kokeiltu?
BMW lopetti tuotannon, kun aiheutti paheksuntaa liikenteessä.
2002 omistaneeni tiedän mistä johtuu. (1978)
Hienolta näyttää tuo uusi sukupolvi! e90 alkupään mallit eivät sytyttäneet ollenkaan samalla tavalla.
Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
Ääh.. Tuleeko uuteen kolmoseen enää 330d/335d moottoria ollenkaan?
Ei sillä etteikö tuon 320d:n voimavarat riittäisi, kun tuo moottori kuljettaa uutta vitostakin aivan mukavasti... Mutta kun on tottunut tuohon kutosen vääntöön ja äänimaailmaan, niin siitä ei haluaisi luopua
--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
Originally posted by sassi View PostÄäh.. Tuleeko uuteen kolmoseen enää 330d/335d moottoria ollenkaan?
Ei sillä etteikö tuon 320d:n voimavarat riittäisi, kun tuo moottori kuljettaa uutta vitostakin aivan mukavasti... Mutta kun on tottunut tuohon kutosen vääntöön ja äänimaailmaan, niin siitä ei haluaisi luopua
Kyllähän se jo kutosen käynnistys tuo ajohaluja, kun massat pyörähtää ja starttaus on hetken pidempi kuin nelkussa..putken kumina mukaan lukien. Tosin hehkeintähän se on bensakutosessa, mutta kyllä dieselikin antaa nautinnon
Että jotain on jäänyt kaipaamaan 330d:stä...ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
Tätä ihan samaa on "pelätty" jo silloin kun siirryttiin höyrykäyttöisistä ajoneuvoista bensiinimoottoreihin.Originally posted by Ramzez View PostTämäpä se suurin murhe tosiaan on.
Enemmän mietityttää se, että kuinka tulevaisuudessa näitä nykyisiä uusia autoja kehtaa ostaa käytettynä... Nykyään kun ne ovat täynnä entistä monimutkaisempaa elektroniikkaa, turboja ja kohta varmaan laservalojakin. Monimutkaisuus ei loppupeleissä haittaa, mutta kun tyyli on kuitenkin se, että pikkuvikakin maksaa 500€ ja vikaherkkyys on helvetin iso.
Todellisuudessa autojen vikatiheydet ovat jatkuvasti pienentynyt sen koko historiansa aikana.
Erityisen suuri harppaus vikatiheyksien pienenemisessä koettiin kun mukaan tuli nykyisen kaltainen väyläohjattu elektroniikka.
Ok, nykyisin jokainen boxi ja osa mikä ei ole puhtaasti kulutusosa, toki maksaa, mutta kun tarvittavien varaosien hinta jaetaan ajosuoritteella, on auton käyttäminen oikeasti koko ajan halvempaa.
Eli ennen vanhaan tehtiin jo kone, kytkin ja peräremontti, sekä hitsattiin puolen pohjaa sillä ajosuoritteella, johon nyt päästään lähes pelkillä öljynvaihdoilla.
Nykyautoissa ne huoltokustannukset toki kumuloituvat enemmän sinne elinkaaren loppupäähän, mutta näin on suunniteltukin tapahtuvan.
Tästä systä tämä kuluttajien ajatusmaalmana 70-luvulta peräisin oleva turha "ylihuoltaminen" pitkälle vesittää nykyautojen elinkaariajattelua.
Eli nyt vieläkin osa kuluttajista pyrkii "korjaamaan ehjää", maksaa siitä ja sitten kun eteen tulee aito/oikea 500€:n korjauskustannus, katkeaa kamelinselkä ja siirrytään eri automerkkkiin.
Nykyautoille tämä "ylihuoltaminen" ei tuota mitään lisäarvoa, eikä siis käytännössä muuta sen laskennallista elinkaarta yhtään miksikään, vaan ajosuorite on se 95%:sti elinkaareen vaikuttava tekijä.
Ne koneeseen ja laatikoihin suosituksia tiheämmin tehdyt öljynvaihdot kun eivät vaikuta nykyauton kokonaiselinkaareen mitenkään muuten kuin kokonaiskustannuksia nostavasti.
Eli nykyauto on tismalleen samalla ajatuksella rakennettu kuin kaikki muutkin toiminnalliset kulutushyödykkeet nykyisin(kopiokoneet, digikamerat, puhelimet, TV:t jääkaapit,jne.jne), jolloin niillä on sisäänrakennettuna toiminnallinen elinkaari....alku ja loppu, eikä sen käyttöaikaiseen luotettavuuteen tai maksimi elinkaareen ainakaan ylihuoltamisella mitenkään vaikuttaa.
Maailma on siis vain muuttunut ja meidän kuluttajina jo ihan oman etumme vuoksi olisi se hyvä pikku hiljaa sisäistää.
Comment
-
On siinä kuutosessa omanlainen fiilis, mahdankin tuon e36 säilyttää pitkään. Tänne täytyis luoda nostalgia topic, missä muistellaan kun autot oli autoja ja dtm:mässä ei ollut putkirunko vehkeitä.Originally posted by Smistik View PostKyllähän se jo kutosen käynnistys tuo ajohaluja, kun massat pyörähtää ja starttaus on hetken pidempi kuin nelkussa..putken kumina mukaan lukien. Tosin hehkeintähän se on bensakutosessa, mutta kyllä dieselikin antaa nautinnon
Että jotain on jäänyt kaipaamaan 330d:stä...
______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
Diesel kutosen äänimaailmaan...wtf...Originally posted by sassi View PostÄäh.. Tuleeko uuteen kolmoseen enää 330d/335d moottoria ollenkaan?
Ei sillä etteikö tuon 320d:n voimavarat riittäisi, kun tuo moottori kuljettaa uutta vitostakin aivan mukavasti... Mutta kun on tottunut tuohon kutosen vääntöön ja äänimaailmaan, niin siitä ei haluaisi luopua
BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
No vertaapa sitä mihin tahansa 4- tai 5-sylinteriseen dieseliin, niin onhan se nyt aivan eri planeetaltaOriginally posted by b mutteri kasa View PostDiesel kutosen äänimaailmaan...wtf...
Puhumattakaan käynnin tasaisuudesta ja värinättömyydestä.
Toki bensakutonen lyö sille "jauhot suuhun" joka suhteessa mutta nyt puhuin pelkästään dieseleistä, kun ei näillä kilometreillä (vielä, parit veronkorotukset voi kallistaa vaa-an) kannata bensakoneella ajella
Last edited by sassi; 19-10-2011, 22:50.--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
Tuli pari päivää sitten käytyä closed room -tilaisuudessa, jossa pääsi hipelöimään ja istumaan uudessa kolmesatkussa. Jätti varsin positiivisen kuvan ulkonäön ja sisätilojen osalta. Jos vertaan omaan e61:een, niin koipitilaa aika lailla saman verran. Kuskinpenkillä kun istui ajoasennossa 190-senttinen, niin sen taakse mahtui mukavasti toinen samanlainen (siis takapenkille).
Valokuvissa mun mielestä nuo uudet muodot eivät päässeet oikein oikeuksiinsa vaan livenä auto näytti paljon paremmalta. Nykymallin perseeltä näyttävät valot on onneksi saatu korjattua. Ja onhan se isompi ja isomman näköinenkin.e61 530da m-sport 2006
ex. e46 330xd -04, e36 323 -95, e30 316 -88, 1502 -75
Comment
-
Onko kukaan löytänyt mitään faktista tietoa tulevasta 318i mallista? Tuleeko kattila olemaan sama kuin ykkösessä, eli 170hv jonka yhdistetty kulutus on alle 6l/100km? Ja milloinkahan malli tulee markkinoille? Tämä alkaa nimittäin olemaan erittäin houkutteleva vaihtoehto dieselin tilalle työautoksi, vaikka kilsoja tuleekin reilu 50tkm/vuosi...F30 330e -17 Alpinweiss 3
E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2
Comment
-
Miten on takapenkin leveyden kanssa? Saako kolme aikuista tai kaksi turvaistuinta ja yhden aikuisen mahtumaan? Nythän se ei onnistu oikeastaan missään tavallisessa sedanissa, koska ovet ovat niin tolkuttoman paksuja nykyään (ja takapenkit muotoiltu kahdelle aikuiselle).Originally posted by Bergeri View PostJätti varsin positiivisen kuvan ulkonäön ja sisätilojen osalta. Jos vertaan omaan e61:een, niin koipitilaa aika lailla saman verran.
No, kohta ne ovat varmaan myös täällä Raisiossa ihmeteltävissä. Kaveri oli lauantaina käynyt ihmettelemässä Autokeskus Airportissa. Hänen näkemys oli, että olisi hyvin lähellä E39:n tiloja.E60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
Airportissa kävin lauantaina ihastelemassa uutta f30. Katselin takaovesta takapenkkiä niin myyjä totesi että nykyiseen e90 nähden takapenkki on kasvanut, meinasin kysyä et mistä kohtaa kun omasta mielestä ei eroa ollut. Tosin harvemmin tullut istutta edes oman e90 takapenkillä.Originally posted by MSam View PostMiten on takapenkin leveyden kanssa? Saako kolme aikuista tai kaksi turvaistuinta ja yhden aikuisen mahtumaan? Nythän se ei onnistu oikeastaan missään tavallisessa sedanissa, koska ovet ovat niin tolkuttoman paksuja nykyään (ja takapenkit muotoiltu kahdelle aikuiselle).
No, kohta ne ovat varmaan myös täällä Raisiossa ihmeteltävissä. Kaveri oli lauantaina käynyt ihmettelemässä Autokeskus Airportissa. Hänen näkemys oli, että olisi hyvin lähellä E39:n tiloja.
Väittäsin et kaks turvaistuinta ja aikuinen taakse ei mahdu.450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
G21 LCI 330e xDrive 2022
Comment
-
Saako tänne pistää koeajo kokemuksia? Eli kävin Laakkosella ja otin pyöritettäväksi uuden BMW F30 320 diesel-automaatin piikkirenkailla. Koska olen taas täysin unohtanut miltä muut autot tuntuu, niin vertaulu tapahtuu omaan kolmeysiin.
Vakiopenkeistä puuttuu edelleen istuinosan kippikulma, joka tekee minunkaltaiselle pitkäjalkaiselle mahdottomaksi löytää hyvä asento. Koeajoautossa oli sporttijakkarat, joista tämä säätö löytyy. Näin ajoasennon sai oikein hyväksi. Matkustamon laatuvaikutelma on oikein hyvä, kaikki tuntui sopivan hyvin kokonaisuuteen.
Liikkeellelähdettäessä alkoi totuus paljastua. Dieselin käytiääni kuuluu voimakkaasti sisälle, eikä se ole kaunista kuunneltavaa. Huom, vertailu edelleen omaan suoraan bensakuutoseen, joten tämä oli odotettua. Sanoisin että koneen ääni ei ole dieselkoneiseksi paha, mutta esim 5-sarjan äänieristys on paljon parempi ja jättää melun tehokkaammin ulkopuolelle.
Sama pätee äänieristykseen yleensä. Maantiellä E39 on selvästi hiljaisempi, mutta ei F30:ta voi huonoksi sanoa. Jousitusmukavuus on hyvä, nimismiehenkihara ei tärisytä läpi näillä huonoilla talviteillä.
Ajettavuus on pienissä nopeuksissa hyvä, ei aliohjaa lainkaan niin pahasti kuin E39 tekee hitaissa käännöksissä. Hallittavuus ja tasapainoisuus on esimerkillistä. Ohjaus on nopea, mutta sähkötehostin (?) tunnoton ja tehostusaste todella voimakas. Renkaita ei tunne niin hyvin kuin E39:ssä. Maantiellä tunnottomuus ei enää vaivaa, kun tehostuksen taso ilmeisesti laskee vauhdin kasvaessa. Pientä haettavaa on suuntavakaudessa, autoa joutuu ohjaamaan kokoajan.
Moottori tarjoaa tietenkin hyvät tehot ja väännöt, jos pääsee lupaamaansa kulutukseen, niin konepuoli on kunnossa. Näillä liukkailla kekeleillä ei voi arvioida suorituskykyä kun sutii kaikilla vaihteilla kaikissa nopeuksissa.BMW 523i E39 MY1999
Comment
Comment