memebuy23buy

E34 madallusjousista kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timppa811
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 855
    • Pohojammaa

    #31
    näitä kuvia kun kattelee ni tulee mieleen että oisi vaan pitänyt ostaa "vähemmän" madaltava sarja esim -30mm, ni ois saanu autoa pudotettua enemmän

    mutta asiaan...itsellä weitecin 55/35mm sarja ja edessä menee nyrkki kaaren ja renkaanväliin...takanakin pudotus oli niin minimaalinen että ostos ulkonäkömielessä oli todella huono....sopivan jäykkä se kyllä on.

    Comment

    • .:miksu:.
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 352

      #32
      Originally posted by Martti
      No minkälaista väliä porukalla jää renkaan ja lokarinkaaren väliin edessä? Tietty riippuu rengastuksesta hieman miltä näyttää...Heittäkää kuvia joku jolla on esim FK:n 75/40 alla niin sais hieman vertailukohtaa, ja mielellään vaikka suoraan sivulta otettuna.

      Eli FK:n 75/40+ FK:n lyhyemmät iskarit

      Comment

      • Rolli
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1067
        • Kausala city

        #33
        Originally posted by .:miksu:.
        Eli FK:n 75/40+ FK:n lyhyemmät iskarit
        Onks tossa minkäkokoset rinkulat? Itselle katellu samaa sarjaa. Mitä mieltä oot ollu alustan toimivuudesta
        E34 530d -94 M-Sport

        Comment

        • .:miksu:.
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 352

          #34
          Originally posted by Rolli
          Onks tossa minkäkokoset rinkulat? Itselle katellu samaa sarjaa. Mitä mieltä oot ollu alustan toimivuudesta
          235/40/18 Itseasiassa yllätyin positiivisesti odotin kovempaa... Mukavempi kuin orggis iskareilla madallettu. Ei kuitenkaan ole tarkoitettu maastoajoon. Joka tapauksessa senverran jäykkä keulasta ettei tarvi lokarin kaaresta painaa ja koittaa paljonko saa keikutettua, tulee lokariin vaan lommot.

          Comment

          • Martti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 787
            • Suomi

            #35
            No mikä siinä voi olla että nuista kuvista näyttäs, että FK:n 60/40 setillä pienempi väli lokarin ja renkaan välissä kuin 75/40 sarjalla vai onko toinen auto eri asennossa ku toinen...? Pitänee saatana ostaa se K.A.W. :n 80/20 sarja tai sit näyttää nuille FK:ille rälläkkää niin ei tartte märistä.. Luultavasti päädyn jälkimmäiseen vaihtoehtoon... BTW tarviiko jousien päitä katkasun jälkeen muotoilla, että pysyy jousilautasissa paikallaan/ei riko lautasia? Ominaisuudethan menee viimeistään siinä vaiheessa vitulleen jousista kun alkaa pilleillä lämmittään ja taivuttamaan niitä jousilautasiin sopiviksi...

            Comment

            • turomu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 310
              • Kuusamo

              #36
              Originally posted by Hevimies
              Paljos tuossa on etupään mitta? 30-31cm? Aikalailla täydellinen pudotus mielestäni. Taitaa olla 17" pallot sullakin?
              pitää huomenna mitata jos muistaa. Joo 17" ja 235/45 renkaat edessä

              EDIT: oli edessä suunilleen 33cm, ei oikein ota selvää kun on vararengas toisella puolella.
              Last edited by turomu; 25-05-2005, 22:41.
              X3 30d M-sport
              exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

              Comment

              • ViisKolmeVitonen
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 389
                • Kauhajoki

                #37
                Tuliskohan meikäläisen kolmevitosesta yhtä matala ku turomun yksilöstä? Meinaan että onkohan m50b25 ja m30b35 painossa paljon eroa? On kyllä täydellisen näköinen madallus. Ethän turomu oo rälläköiny jousias?
                Passat tdi -04

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #38
                  Originally posted by ViisKolmeVitonen
                  Tuliskohan meikäläisen kolmevitosesta yhtä matala ku turomun yksilöstä? Meinaan että onkohan m50b25 ja m30b35 painossa paljon eroa?
                  Kokonaispainossa on n.45 kg eroa manuaalilla varustettuna käyttöohjekirjan mukaan ja 535:n on painavampi.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Martti
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 787
                    • Suomi

                    #39
                    Omassa pirssissä eessä n. 34 cm FK:n 75/40 sarjalla ja on myös lyhyemmät iskarit, eli siis 60/40 sarjalla madaltas turomun mukaan enemmän...? Noooh, ens viikolla otetaan kierros pois ja muokataan päät sopiviksi niin katotaan sitten uudestaan. Tähän liittyen, kellään tietoa kuinka kenttään nuilla FK:n iskareilla voi auton laskea niin että ne iskarit eivät hajoaisi (kyselin tätä jo erillisessä topikissa mutta yhtään vastausta eikä villiä arviotakaan tullut)?

                    Comment

                    • ViisKolmeVitonen
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 389
                      • Kauhajoki

                      #40
                      Martti millä koneella sun autos on?

                      Onko kokemuksia weitecin alustoista
                      ajo-ominaisuuksiltaan?

                      Meikäläisellä on nyt 340mm renkaan keskiöstä
                      kaareen edessä ja takana, että jos päätyis fk:n
                      75/40 satsiin, niin kantsisko heti suosista
                      ottaa etujousista kierros pois, jos haluais matalemman
                      etupään, ku 340mm? Kärsiiköhän ajo-ominaisuudet tästä?
                      Entä iskarien käyttöikä?

                      Niin vai pitäiskö päätyä 60/40 satsiin...
                      Last edited by ViisKolmeVitonen; 19-06-2005, 09:55.
                      Passat tdi -04

                      Comment

                      • Martti
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 787
                        • Suomi

                        #41
                        M20B25. Tuntus ettei tuo kyllä sitä 75mm tiputa lähellekään, että ainaki ite otan sen kiekan pois, mutta sehän on makuasia. Ainakin ite oon kuullu Weitecin 55/35-sarjasta vai mikä se nyt olikaan e34:seen ettei puottais sitä mitä luvataan, ja taisipa joku täällä joskus mainita samasta asiasta. Jos nyt olisin uutta madallussarjaa ostamassa, niin ostaisin K.A.W. : n 80/20 setin. Sillä saa ainakin kuvien perusteella auton tonttiin.

                        Comment

                        • ViisKolmeVitonen
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 389
                          • Kauhajoki

                          #42
                          Onkos kukaa tilannu kitupiikistä alustasarjaa? On vähä epäilyttävä pulju...
                          Passat tdi -04

                          Comment

                          • tumppu86
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 900
                            • E-pohjanmaa

                            #43
                            Originally posted by ViisKolmeVitonen
                            Onkos kukaa tilannu kitupiikistä alustasarjaa? On vähä epäilyttävä pulju...
                            Sieltä olen itsekkin ajatellut tilata alustasarjan kunhan saan eka rahaa!Ja kitupiikistä oon ennenkin tilannu tavaraa ja on tullu ajallaan yms.

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6948
                              • N/A

                              #44
                              Originally posted by Martti
                              M20B25. Tuntus ettei tuo kyllä sitä 75mm tiputa lähellekään, että ainaki ite otan sen kiekan pois, mutta sehän on makuasia. Ainakin ite oon kuullu Weitecin 55/35-sarjasta vai mikä se nyt olikaan e34:seen ettei puottais sitä mitä luvataan, ja taisipa joku täällä joskus mainita samasta asiasta. Jos nyt olisin uutta madallussarjaa ostamassa, niin ostaisin K.A.W. : n 80/20 setin. Sillä saa ainakin kuvien perusteella auton tonttiin.

                              Mitähän tollanen k.a.w alusta maksaa, ja onko se millääntavalla säädettävä?

                              Comment

                              • Lep-1
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2004
                                • 52
                                • Raisio

                                #45
                                Noita KAW settejä on www.fahrwerke.de sieltä vaan haet oman autosi merkin ja mallin ni jo löytyy. Näyttäis olevan 80/20 KAW:n omilla iskareilla 754,00 € ja konin iskareilla 1.067,20 €. Listan mukaan menis 518-540 malleihin. Ja noi on sitten saksan hintoja. Joskus ainakin se Ollituning oli maahantuoja.

                                Mutta kysyn sitten tässäkin topicissa. Onko porukka itse lyhentänyt iskareita? esim. Sorvaamalla tappia matalemmaksi ja holkki lautasen ja mutterin väliin? Ajattelin kokeilla sorvata sitä tappia ohkasemmaksi, ongelma vaan on miten saan sen iskarin mahtumaan sorviin. Ja eikös ne iskarin tapit ole aina umpinaista tavaraa?? ettei käy sorvatessa hassusti
                                530d e60

                                Comment

                                Working...
                                X