Kyllähän sen iskarin sinne sorviin saa, eikait se mikään ongelma ole..? Ei kyllä jaksais uskoa, että ne iskarin varret (vai miksi niitä virallisesti kutsutaan) olis ontot. Eikä tarvii mitään holkkejakaan jos katkasee samalla sitä vartta yläpäästä ja pyöräyttää pakalla lisää kierrettä siihen kapeaksi sorvattuun alapäähän...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 madallusjousista kokemuksia?
Collapse
X
-
Originally posted by larmatinmulla on m-sport jouset ja edessä yhden kierroksen R-älläkän sarja vielä lisänä.
mittaen 35 etu ja 33 taka
edit: kotisivuilla oleva kuva on vielä ilman R-älläkän sarjaa
M5 -91 vakioalusta, kun äsken mittasin oli edestä 348mm ja takaa 321mm. Enemmän saisi laskea ainkin edestä. 525iA Touringin etujousista lenki pois rälläköinti tiputti keulaa 15mm. M5:n jouset ovat noin tasaisella hieman harvemmilla kierroksilla ja näyttäisi etupäästä saavan lenkin rälläköinnillä pois n.20-22mm, jonka aioin tehdä kun ehtii. Samalla tietysti etuiskareista sorvissa samanverran olaketta pois, jolloin iskarin toiminta-alue pysyy samana ja ulosjousto lyhenee.Käyttöauto 325i E93 -08 ja harrasteena ///M5 E60 -06
EX:
X3 F25 -11, 118i E87 -06, X5sd E70 -08, X5 E53 -04, 525d E61 -05, 528ia E39 -99, 530dAT E61 -04, ///M5 E34 -94, 330i E90 -05, 318ci E46 -02, 525tdsT E34 -94, 520iT E34 -95, 530dAT M-sport -01, 525tdsT E34 -95, 318iT E30 -90, ///M3 coupe E36 -93, 325ciA M-tech E36 -94, ///M5 E34 -91, 525iAT E34 -92, 316i compact -94, 318iT E36 -96, 325ci E36 -92, 325iX E30 -88, 325iXT E30 -90, 320/316iT E30 -89, 325i E36 -93, 316i E36 -91, +muut merkit
Comment
-
-
Originally posted by turomunäyttää itsellä kyseinen setti tältä
http://www.btcf.fi/cars/4653/R_002.jpgG30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Noniin...Tuli sit hankittua se fk 60/40 sarja. Ny on takan 295mm je edes 350mm kesköstä kaareen! Siis ei oo tosi minkä näkönen! Sehän on ku lentoon lähdös! Kuis ihmees turomulla voi olla nii matala. Varmasti on jousia rälläköity tai sit mulle on tullu väärä setti.
Varmasti otan rälläkällä pois etujousista, mut kuis paljo niistä pitäs ottaa et tippus nykysestä n.30-35mm? Oisko ees villiä veikkauksia? Ja kait noi iskarit sen sietää. Tuntu ulosjousto iskaris olevan niin lyhyt.
Juu onhan siä kontis 15"dynamicsi ja vähä muuta tavaraa. Takapää on kyl OK, mut etupää oli suuri pettymys!
Niin ja tarviiko niitä päitä muokata?Last edited by ViisKolmeVitonen; 13-08-2005, 20:54.Passat tdi -04
Comment
-
-
Originally posted by miika2001M5 -91 vakioalusta, kun äsken mittasin oli edestä 348mm ja takaa 321mm. Enemmän saisi laskea ainkin edestä. 525iA Touringin etujousista lenki pois rälläköinti tiputti keulaa 15mm. M5:n jouset ovat noin tasaisella hieman harvemmilla kierroksilla ja näyttäisi etupäästä saavan lenkin rälläköinnillä pois n.20-22mm, jonka aioin tehdä kun ehtii. Samalla tietysti etuiskareista sorvissa samanverran olaketta pois, jolloin iskarin toiminta-alue pysyy samana ja ulosjousto lyhenee.Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Comment
-
-
BTW. Onko noissa madallusjousissa ja alustasarjoissa jousten kierrosten halkaisija vakio?
Kun alkuperäisistä vetäisin kierroksen pois alapäästä, (niin vasta sitten älysin katsella) niin sehän ei 100% sopinut enää jousilautaselle. Mutta sen verran hyvin kuitenkin että vuoden pysynyt jo tiellä. Eli alimmaisen kierroksen halkaisija oli pienempi kuin ylempien alkuperäisissä(oletettavasti) jousissa.
Alkaa FK:n sarjoista tulemaan aika paljon huonoja kommentteja?G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspeBTW. Onko noissa madallusjousissa ja alustasarjoissa jousten kierrosten halkaisija vakio?
Kun alkuperäisistä vetäisin kierroksen pois alapäästä, (niin vasta sitten älysin katsella) niin sehän ei 100% sopinut enää jousilautaselle. Mutta sen verran hyvin kuitenkin että vuoden pysynyt jo tiellä. Eli alimmaisen kierroksen halkaisija oli pienempi kuin ylempien alkuperäisissä(oletettavasti) jousissa.
Alkaa FK:n sarjoista tulemaan aika paljon huonoja kommentteja?
Mites on muilla nuo joustovarat eessä? Pohjaanlyöntikumethan siellä alkaa tulemaan vastaan kun rankemmin madaltaa? nimim. 320mm lokarinkaaresta pyörännapaan
Comment
-
-
Nyt tuossa nurkissa pyörimässä AP:n 60/40 sarja odottamassa asennusta, saas nähdä minkälainen tulee. Sais vaan nuo PERKELEEN takaiskarit irti, pultit kyllä aukee mutta on ihan kiitettävästi jumissa siellä tukivarren sisässä se pieni putkenpala mikä tulee siitä alapuslasta läpi. Lämpöä pitäs kai tarjota, ulosvetäjällä ei irronnu eikä isolla lekalla liioin
Jos huomenna kävis hankkimassa uudet pohjaanlyöntikumit, jousten päihin tulevat kumit yms hilppeet ja kokeilis... Ainakin nuo isot pojat Günhter-foorumeilla noita AP:ta kehunu, saas nähäBMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Joo se on semmonen homma ettei paljon lekalla hakkaaminen/ulosvetäjät auta kun se kumi vaan antaa periksi siinä..Ite porasin siitä iskarin alapäästä läpi n. 5mm terällä ja siihen reikään sitten sen kokoinen rautatangon pätkä ja siihen iskua ja tietty lämpöä ensin. Tai sitten joku muu keino miten pääsee lyömään/vetämään suoraan siitä tapista jonka läpi iskarinpultti menee. Eikä nuita iskareita alle enää tarvinu laittaa...
Comment
-
-
Originally posted by MarttiJoo se on semmonen homma ettei paljon lekalla hakkaaminen/ulosvetäjät auta kun se kumi vaan antaa periksi siinä..Ite porasin siitä iskarin alapäästä läpi n. 5mm terällä ja siihen reikään sitten sen kokoinen rautatangon pätkä ja siihen iskua ja tietty lämpöä ensin. Tai sitten joku muu keino miten pääsee lyömään/vetämään suoraan siitä tapista jonka läpi iskarinpultti menee. Eikä nuita iskareita alle enää tarvinu laittaa...BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
[QUOTE=Martti]Eipä oo vakio ainakaan FK:n eikä Intraxin jousissa...
Onko H&R:n jousis? Jos koittais kikkailla nuita vanhoja etujousia...
[QUOTE=alspe]Kun alkuperäisistä vetäisin kierroksen pois alapäästä, (niin vasta sitten älysin katsella) niin sehän ei 100% sopinut enää jousilautaselle. Mutta sen verran hyvin kuitenkin että vuoden pysynyt jo tiellä. Eli alimmaisen kierroksen halkaisija oli pienempi kuin ylempien alkuperäisissä(oletettavasti) jousissa.
Muokkasitko sitä jousen nousua pienemmäks, et istuis paremmin kuppiin? Vai heitiks vaan paikalleen? Sillonhan se pyrkis taittuun sivusuunnas...Passat tdi -04
Comment
-
Comment