Originally posted by herrakani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 525 automaatista...
Collapse
X
-
Käväsin nyt hakemassa Valvolinen ATF Dextron III ölleä 4 litraa, pitäisi olla oikeaa kamaa tonne lootaan? En saanut tänään öllejä vaihdettua, jostain hondasta oli levähtännyt jarrusatula ja omi nelipilarin :(
Sitte vähän "offtopiccia", saakos tota tomaattia millään sutimaan? Sportilla ja pakko kakosella kun koittaa niin ei mitään (asfaltilla siis), N:ällä jenkaa ja Dorka pesään mitä joku ehdotti ei kuulosta oikeen terveeltä. :/
Comment
-
-
Originally posted by Carl0s View PostSitte vähän "offtopiccia", saakos tota tomaattia millään sutimaan? Sportilla ja pakko kakosella kun koittaa niin ei mitään (asfaltilla siis), N:ällä jenkaa ja Dorka pesään mitä joku ehdotti ei kuulosta oikeen terveeltä. :/
Hajoo vain laatikko, ja älä missään nimessä kokeile tuota n -> d temppua..Hajoo aikalailla varmasti ja ei ole sitten mikään halpa reissu enää sen jälkeen. Ei noita vanhoja automaatteja muutenkaan kannata enää kiusata.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostKaksi sanaa: Ei kannata.
Hajoo vain laatikko, ja älä missään nimessä kokeile tuota n -> d temppua..Hajoo aikalailla varmasti ja ei ole sitten mikään halpa reissu enää sen jälkeen. Ei noita vanhoja automaatteja muutenkaan kannata enää kiusata.
Comment
-
-
Originally posted by Carl0s View PostTota siis meinasin, et vaikuttaa hieman epäilyttävältä. pitää kai si tyytyä sutittelemaan vaan hiekalla :<
Comment
-
-
herrakani
-
Originally posted by herrakani View PostOotko kokeillu pitää jarrulla paikallaan ja lyödä kaasupoljinta pohjaan?ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
herrakani
Eipä noi vaihdelaatikot oo kuminpolttoa varten rakennettuja. Kilpa-autoistakin otetaan takajarrut pois käytöstä kuminpolton ajaksi ettei vaihteisto rasitu.
Kuminpoltto on tyhmää, lapsellista ja vaarallista. En suosittele sitä kellekkään.
Comment
-
Originally posted by jakusa View PostJos pitkään tekee, niin saatta lootaöljy ylikuumentua? Tosin onhan näissä lauhduttimet.
Ei kyllä tosiaan ole tarkoitettu kuminpolttamiseen.
Itellä on tässä prokkis kanssa menossa ko. laatikko-tyypin kanssa, ongelmat puolelta löytyy. Ja löytyy myös prkl syy miksi ei tänään saanut kasaan ko. matolaatikkoa.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
No joo, paikaltaan sitä ei saa savuttamaan, mutta kyllä sen sai asfaltilla pienessä sladissa menemään 205 kitkoilla
Mutta takasin aiheeseen. Tänään sain vihdoinki noi lootan öllet vaihdettua. Tosin asia mikä itseäni kummastuttaa. Ajoin auton nelipilarille, ootin ~5min ja otin vanhat öllet ulos tyhjennyspropusta. Ölleä tuli ulos ~2.5l ?!
Noh, uutta sisään kunnes alkoi täyttöreijästä pursua takasin ulos, korkki kiinni, kutonen tulille ja keppiä hämmentämään. Loota P:lle, auton alle ja täyttökorkki auki, ölleä tursuu ulos. Eikun auto alas ja heittämään pientä koeajolenkkiä, tuntuu vielläkin luistavan, eikä vaihteet tunnu kytkeytyvän kunnolla. Noh, takas nelipilarille, auto sammuksiin ja tuo täyttöreikä auki, oho, eipä tulekkaan enää tavaraa. Joku ~4desiä sinne meni viellä lisäksi. Yhteensä taisi mennä ~3l ölleä, joka omastamielestäni vaikuttaa hieman vähältä?
Mutta, ainakin ne olleet ongelmat korjautuivat. Enää ei luista juuri nimeksikään, pykät kytkeityy varmaan 10x nätimmin, sekä tuo aijemin vaivannut "hidastus -> kiihdytys -> loota hyppää vapaalle" katosi.
Kattoo kuhan taas saa rahaa jos ostaisi uuden suodattimen, ja koittaisi saada kaikki öljyt vaihdettua
EDIT: niin lootassa olleista öljyistä ei edes hyvällä tahdolla huomannut mitään vivahdetta punaisesta. oli aika ruskeat / mustat
Comment
-
-
Originally posted by Carl0s View PostNo joo, paikaltaan sitä ei saa savuttamaan, mutta kyllä sen sai asfaltilla pienessä sladissa menemään 205 kitkoilla
Mutta takasin aiheeseen. Tänään sain vihdoinki noi lootan öllet vaihdettua. Tosin asia mikä itseäni kummastuttaa. Ajoin auton nelipilarille, ootin ~5min ja otin vanhat öllet ulos tyhjennyspropusta. Ölleä tuli ulos ~2.5l ?!
Noh, uutta sisään kunnes alkoi täyttöreijästä pursua takasin ulos, korkki kiinni, kutonen tulille ja keppiä hämmentämään. Loota P:lle, auton alle ja täyttökorkki auki, ölleä tursuu ulos. Eikun auto alas ja heittämään pientä koeajolenkkiä, tuntuu vielläkin luistavan, eikä vaihteet tunnu kytkeytyvän kunnolla. Noh, takas nelipilarille, auto sammuksiin ja tuo täyttöreikä auki, oho, eipä tulekkaan enää tavaraa. Joku ~4desiä sinne meni viellä lisäksi. Yhteensä taisi mennä ~3l ölleä, joka omastamielestäni vaikuttaa hieman vähältä?
Mutta, ainakin ne olleet ongelmat korjautuivat. Enää ei luista juuri nimeksikään, pykät kytkeityy varmaan 10x nätimmin, sekä tuo aijemin vaivannut "hidastus -> kiihdytys -> loota hyppää vapaalle" katosi.
Kattoo kuhan taas saa rahaa jos ostaisi uuden suodattimen, ja koittaisi saada kaikki öljyt vaihdettua
EDIT: niin lootassa olleista öljyistä ei edes hyvällä tahdolla huomannut mitään vivahdetta punaisesta. oli aika ruskeat / mustat
Tuo öljyn vaihto ei sulla nyt mennyt ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Tuolla omassa topikkissa ja haullakin löytyy ihan tuohon laatikkoon se tarkoitettu huolto-ohje. Eli siis noita pykäliä täytyy rämplätä siinä montulla / auton ylhäällä olessa, samoten myös kytkeä se pakko kolmonen winter asennolla joka ilmeisesti kytkee sen pykälän ihan päälle.
Mutta kuitenkin jos öljyjen vaihto auttoi niin hyvähän se vaan on. Itse olisi kyllä vaihtanut sen suodattimenkin sinne. Se ei kovin kallis ole ja todella helppo vaihtaa. Kannattanee toistaa tyo öljynvaihto uudestaan ihan pienen ajan sisään, sillä nythän sinne ei vaihtunut kuin korkeintaan 35%.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostJuu ei sieltä tulekkaan sitä öljyä kauhiasti. Momentinmuuntimessa on muistaakseni joku 7L tms. ja koko laatikon ö-tilavuus on sen 10.5L.
Tuo öljyn vaihto ei sulla nyt mennyt ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Tuolla omassa topikkissa ja haullakin löytyy ihan tuohon laatikkoon se tarkoitettu huolto-ohje. Eli siis noita pykäliä täytyy rämplätä siinä montulla / auton ylhäällä olessa, samoten myös kytkeä se pakko kolmonen winter asennolla joka ilmeisesti kytkee sen pykälän ihan päälle.
Mutta kuitenkin jos öljyjen vaihto auttoi niin hyvähän se vaan on. Itse olisi kyllä vaihtanut sen suodattimenkin sinne. Se ei kovin kallis ole ja todella helppo vaihtaa. Kannattanee toistaa tyo öljynvaihto uudestaan ihan pienen ajan sisään, sillä nythän sinne ei vaihtunut kuin korkeintaan 35%.
VKL oli suunitelmissa vaihtaa uudestaan öllet, sit ens viikolla suodatin + öljyt, ja taas vkl öllet
Comment
-
-
Originally posted by Carl0s View PostSiis, aluksi tein ihan kun siinä ZF:n PDF:ässä opastettiin, joka täälläkin on pyörinnyt. Mutta kuitenkin ekan koeajolenkin jälkeen tuntui viellä luistavan, joten otin täyttökorkin auki, niin laatikkoon meni viellä lisää.
VKL oli suunitelmissa vaihtaa uudestaan öllet, sit ens viikolla suodatin + öljyt, ja taas vkl öllet
Itse toivon tässä hartaasti että omassakin toiminta paranisi öljyjen vaihdolla mutta epäilys kalvaa kyllä. Noh jos ei koita niin ei voi voitakkaan.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Comment