Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525 automaatista...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carl0s
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 138
    • Espoo - Kivenlahti

    #46
    Originally posted by herrakani View Post
    Tos pdf:ssä sanottiin et Dextron III käy, laitoin sitä. Mulla oli muuten öljypohjan etureunassa 5mm kuusiokolo proppu mistä valutin öljyt pois.
    Ok, asia pihvi. pitää katella jos tänään tai huomenissa ehtis ne öllet vaihtaa.

    Comment

    • Carl0s
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 138
      • Espoo - Kivenlahti

      #47
      Käväsin nyt hakemassa Valvolinen ATF Dextron III ölleä 4 litraa, pitäisi olla oikeaa kamaa tonne lootaan? En saanut tänään öllejä vaihdettua, jostain hondasta oli levähtännyt jarrusatula ja omi nelipilarin :(

      Sitte vähän "offtopiccia", saakos tota tomaattia millään sutimaan? Sportilla ja pakko kakosella kun koittaa niin ei mitään (asfaltilla siis), N:ällä jenkaa ja Dorka pesään mitä joku ehdotti ei kuulosta oikeen terveeltä. :/

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #48
        Originally posted by Carl0s View Post
        Sitte vähän "offtopiccia", saakos tota tomaattia millään sutimaan? Sportilla ja pakko kakosella kun koittaa niin ei mitään (asfaltilla siis), N:ällä jenkaa ja Dorka pesään mitä joku ehdotti ei kuulosta oikeen terveeltä. :/
        Kaksi sanaa: Ei kannata.

        Hajoo vain laatikko, ja älä missään nimessä kokeile tuota n -> d temppua..Hajoo aikalailla varmasti ja ei ole sitten mikään halpa reissu enää sen jälkeen. Ei noita vanhoja automaatteja muutenkaan kannata enää kiusata.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Carl0s
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 138
          • Espoo - Kivenlahti

          #49
          Originally posted by Janzki View Post
          Kaksi sanaa: Ei kannata.

          Hajoo vain laatikko, ja älä missään nimessä kokeile tuota n -> d temppua..Hajoo aikalailla varmasti ja ei ole sitten mikään halpa reissu enää sen jälkeen. Ei noita vanhoja automaatteja muutenkaan kannata enää kiusata.
          Tota siis meinasin, et vaikuttaa hieman epäilyttävältä. pitää kai si tyytyä sutittelemaan vaan hiekalla :<

          Comment

          • jakusa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 515
            • Lempäälä

            #50
            Originally posted by Carl0s View Post
            Tota siis meinasin, et vaikuttaa hieman epäilyttävältä. pitää kai si tyytyä sutittelemaan vaan hiekalla :<
            N->D juttua ei tosiaan kannata tehdä, mutta kyllä mun ex. 525iA:n sai polttamaan kumia. Se oli vielä kaikenlisäksi 12venttiilinen ja vain 4 vaihdetta. Käänti ratin toiseen laitaan ja kaasu pohjaan, lukkoperän ansiosta kyllähän se donitsin pyöräytti. Ei se mitenkään vaivattomasti tosiaan polttanut enkä montaa kertaa jaksanu edes "poltella" mutta tulihan kokeiltua. Eli luulis onnistuvan tolla 24v 525iA:llakin.
            -after all is said and done more is said than done-


            Comment

            • Guest's Avatar

              #51
              Ootko kokeillu pitää jarrulla paikallaan ja lyödä kaasupoljinta pohjaan?
              Attached Files

              Comment

              • Night-Wind
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1534
                • 02

                #52
                Originally posted by herrakani View Post
                Ootko kokeillu pitää jarrulla paikallaan ja lyödä kaasupoljinta pohjaan?
                Mitä mahtaa laatikko tykätä tommosesta?
                ex: BMW E38 735iA -97
                ex: MB W211 E200CDI -03
                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                ex: BMW E39 528iA -96
                ex: MB W126 300SE -89
                ex: BMW E34 525iAT -95
                ex: BMW E36 316iA -91

                Comment

                • jakusa
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 515
                  • Lempäälä

                  #53
                  Originally posted by Night-Wind View Post
                  Mitä mahtaa laatikko tykätä tommosesta?
                  Jos pitkään tekee, niin saatta lootaöljy ylikuumentua? Tosin onhan näissä lauhduttimet.
                  -after all is said and done more is said than done-


                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #54
                    Eipä noi vaihdelaatikot oo kuminpolttoa varten rakennettuja. Kilpa-autoistakin otetaan takajarrut pois käytöstä kuminpolton ajaksi ettei vaihteisto rasitu.

                    Kuminpoltto on tyhmää, lapsellista ja vaarallista. En suosittele sitä kellekkään.

                    Comment

                    • gangsta
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2004
                      • 521
                      • Nurmijärvi

                      #55
                      Kuminpolttoa varten sirkkelit alle 165/65/15

                      Eihän noissa saakutti tehot riitä oikeesti sudittamiseen, muuta kuin jäällä ja hiekalla.

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #56
                        Originally posted by jakusa View Post
                        Jos pitkään tekee, niin saatta lootaöljy ylikuumentua? Tosin onhan näissä lauhduttimet.
                        Vaan eipäs olekkaan kaikissa tuota lauhdutinta. Ja taitaa vielä vesijäähdytteinen olla tuo 5hp18 loodju.

                        Ei kyllä tosiaan ole tarkoitettu kuminpolttamiseen.

                        Itellä on tässä prokkis kanssa menossa ko. laatikko-tyypin kanssa, ongelmat puolelta löytyy. Ja löytyy myös prkl syy miksi ei tänään saanut kasaan ko. matolaatikkoa.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • Carl0s
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 138
                          • Espoo - Kivenlahti

                          #57
                          No joo, paikaltaan sitä ei saa savuttamaan, mutta kyllä sen sai asfaltilla pienessä sladissa menemään 205 kitkoilla

                          Mutta takasin aiheeseen. Tänään sain vihdoinki noi lootan öllet vaihdettua. Tosin asia mikä itseäni kummastuttaa. Ajoin auton nelipilarille, ootin ~5min ja otin vanhat öllet ulos tyhjennyspropusta. Ölleä tuli ulos ~2.5l ?!

                          Noh, uutta sisään kunnes alkoi täyttöreijästä pursua takasin ulos, korkki kiinni, kutonen tulille ja keppiä hämmentämään. Loota P:lle, auton alle ja täyttökorkki auki, ölleä tursuu ulos. Eikun auto alas ja heittämään pientä koeajolenkkiä, tuntuu vielläkin luistavan, eikä vaihteet tunnu kytkeytyvän kunnolla. Noh, takas nelipilarille, auto sammuksiin ja tuo täyttöreikä auki, oho, eipä tulekkaan enää tavaraa. Joku ~4desiä sinne meni viellä lisäksi. Yhteensä taisi mennä ~3l ölleä, joka omastamielestäni vaikuttaa hieman vähältä?

                          Mutta, ainakin ne olleet ongelmat korjautuivat. Enää ei luista juuri nimeksikään, pykät kytkeityy varmaan 10x nätimmin, sekä tuo aijemin vaivannut "hidastus -> kiihdytys -> loota hyppää vapaalle" katosi.

                          Kattoo kuhan taas saa rahaa jos ostaisi uuden suodattimen, ja koittaisi saada kaikki öljyt vaihdettua


                          EDIT: niin lootassa olleista öljyistä ei edes hyvällä tahdolla huomannut mitään vivahdetta punaisesta. oli aika ruskeat / mustat

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #58
                            Originally posted by Carl0s View Post
                            No joo, paikaltaan sitä ei saa savuttamaan, mutta kyllä sen sai asfaltilla pienessä sladissa menemään 205 kitkoilla

                            Mutta takasin aiheeseen. Tänään sain vihdoinki noi lootan öllet vaihdettua. Tosin asia mikä itseäni kummastuttaa. Ajoin auton nelipilarille, ootin ~5min ja otin vanhat öllet ulos tyhjennyspropusta. Ölleä tuli ulos ~2.5l ?!

                            Noh, uutta sisään kunnes alkoi täyttöreijästä pursua takasin ulos, korkki kiinni, kutonen tulille ja keppiä hämmentämään. Loota P:lle, auton alle ja täyttökorkki auki, ölleä tursuu ulos. Eikun auto alas ja heittämään pientä koeajolenkkiä, tuntuu vielläkin luistavan, eikä vaihteet tunnu kytkeytyvän kunnolla. Noh, takas nelipilarille, auto sammuksiin ja tuo täyttöreikä auki, oho, eipä tulekkaan enää tavaraa. Joku ~4desiä sinne meni viellä lisäksi. Yhteensä taisi mennä ~3l ölleä, joka omastamielestäni vaikuttaa hieman vähältä?

                            Mutta, ainakin ne olleet ongelmat korjautuivat. Enää ei luista juuri nimeksikään, pykät kytkeityy varmaan 10x nätimmin, sekä tuo aijemin vaivannut "hidastus -> kiihdytys -> loota hyppää vapaalle" katosi.

                            Kattoo kuhan taas saa rahaa jos ostaisi uuden suodattimen, ja koittaisi saada kaikki öljyt vaihdettua


                            EDIT: niin lootassa olleista öljyistä ei edes hyvällä tahdolla huomannut mitään vivahdetta punaisesta. oli aika ruskeat / mustat
                            Juu ei sieltä tulekkaan sitä öljyä kauhiasti. Momentinmuuntimessa on muistaakseni joku 7L tms. ja koko laatikon ö-tilavuus on sen 10.5L.

                            Tuo öljyn vaihto ei sulla nyt mennyt ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Tuolla omassa topikkissa ja haullakin löytyy ihan tuohon laatikkoon se tarkoitettu huolto-ohje. Eli siis noita pykäliä täytyy rämplätä siinä montulla / auton ylhäällä olessa, samoten myös kytkeä se pakko kolmonen winter asennolla joka ilmeisesti kytkee sen pykälän ihan päälle.

                            Mutta kuitenkin jos öljyjen vaihto auttoi niin hyvähän se vaan on. Itse olisi kyllä vaihtanut sen suodattimenkin sinne. Se ei kovin kallis ole ja todella helppo vaihtaa. Kannattanee toistaa tyo öljynvaihto uudestaan ihan pienen ajan sisään, sillä nythän sinne ei vaihtunut kuin korkeintaan 35%.
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • Carl0s
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 138
                              • Espoo - Kivenlahti

                              #59
                              Originally posted by Janzki View Post
                              Juu ei sieltä tulekkaan sitä öljyä kauhiasti. Momentinmuuntimessa on muistaakseni joku 7L tms. ja koko laatikon ö-tilavuus on sen 10.5L.

                              Tuo öljyn vaihto ei sulla nyt mennyt ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Tuolla omassa topikkissa ja haullakin löytyy ihan tuohon laatikkoon se tarkoitettu huolto-ohje. Eli siis noita pykäliä täytyy rämplätä siinä montulla / auton ylhäällä olessa, samoten myös kytkeä se pakko kolmonen winter asennolla joka ilmeisesti kytkee sen pykälän ihan päälle.

                              Mutta kuitenkin jos öljyjen vaihto auttoi niin hyvähän se vaan on. Itse olisi kyllä vaihtanut sen suodattimenkin sinne. Se ei kovin kallis ole ja todella helppo vaihtaa. Kannattanee toistaa tyo öljynvaihto uudestaan ihan pienen ajan sisään, sillä nythän sinne ei vaihtunut kuin korkeintaan 35%.
                              Siis, aluksi tein ihan kun siinä ZF:n PDF:ässä opastettiin, joka täälläkin on pyörinnyt. Mutta kuitenkin ekan koeajolenkin jälkeen tuntui viellä luistavan, joten otin täyttökorkin auki, niin laatikkoon meni viellä lisää.

                              VKL oli suunitelmissa vaihtaa uudestaan öllet, sit ens viikolla suodatin + öljyt, ja taas vkl öllet

                              Comment

                              • Janzki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 4947
                                • Lohja

                                #60
                                Originally posted by Carl0s View Post
                                Siis, aluksi tein ihan kun siinä ZF:n PDF:ässä opastettiin, joka täälläkin on pyörinnyt. Mutta kuitenkin ekan koeajolenkin jälkeen tuntui viellä luistavan, joten otin täyttökorkin auki, niin laatikkoon meni viellä lisää.

                                VKL oli suunitelmissa vaihtaa uudestaan öllet, sit ens viikolla suodatin + öljyt, ja taas vkl öllet
                                Ahaa, ok. Sitten ei mittään.

                                Itse toivon tässä hartaasti että omassakin toiminta paranisi öljyjen vaihdolla mutta epäilys kalvaa kyllä. Noh jos ei koita niin ei voi voitakkaan.
                                Sähköposti.
                                IG: janzki_

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎