Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525 automaatista...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #61
    Haha!

    Spesialistilla porsi perä. Se siitä kumin polttamisesta sitten. No, tyhmyydestä sakotetaan.

    Comment

    • Carl0s
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 138
      • Espoo - Kivenlahti

      #62
      Originally posted by Janzki View Post
      Ahaa, ok. Sitten ei mittään.

      Itse toivon tässä hartaasti että omassakin toiminta paranisi öljyjen vaihdolla mutta epäilys kalvaa kyllä. Noh jos ei koita niin ei voi voitakkaan.
      :P itselläni taisi ajoittua tuo öljyjenvaihto viimetippaan. Matkalla tallille laatikko iski ittensä "nilkutusmodelle" (tai näin ainakin oletin toiminnasta), eli kolmonen päällä oli tilanne mikä hyvänsä... :P

      Tänään teki tuon "välivapaan" kerran, mutta huima parannus edellisestä. Oletukset on korkealla että kuhan saat loputkin öljyt vaihdettua alkaisi laatikko toimimaan kunnolla (nyt toimii jo v*tun nätisti, ellei tota välivaapaata oteta mukaan)

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #63
        Mittaristoon syttyy rattaan kuva jossa on huutomerkki kun nilkutusmoodi menee päälle.

        Itsellä eilen saatiin laatikko kasaan takaisin. Hienosti toimi kylmänä, ja toimi vielä tänä aamunakin mutta lämpimänä on kyllä täysin no go. Jatketaan tutkintoja..
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Carl0s
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 138
          • Espoo - Kivenlahti

          #64
          Originally posted by Janzki View Post
          Mittaristoon syttyy rattaan kuva jossa on huutomerkki kun nilkutusmoodi menee päälle.

          Itsellä eilen saatiin laatikko kasaan takaisin. Hienosti toimi kylmänä, ja toimi vielä tänä aamunakin mutta lämpimänä on kyllä täysin no go. Jatketaan tutkintoja..

          :/ ei sinne mittaristoon ainakaan mitään syttynnyt. Ja laatikko tosissaan jumitti kokoajan samalla pykällä. Ei väliä vaikka iski valitsinta E-S-* asentoon, tai kiskoi keppiä D-4-3-2, jengat pysyi samassa ja liikkeellelähtö TODLELLA tuskaista, lappu lattiassa ja lähti hikisemmin kun "normaalisti" jollain 1.5k rpm...

          Noh, nykyään pelittää laatikko nätisti, mitä nyt viellä silloin tällöin tuo välivapaa vittuilee.

          Comment

          • Carl0s
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 138
            • Espoo - Kivenlahti

            #65
            Hmm, pelittääkös mulla toi loota ny ihan niiku pitäis? Tänään kun kurvailin töistä kotiin testailin, niin vaikuttaisi että sportilla vie vähempi bensaa kaupunkiajossa kuin economyllä?

            Economyllä kun ajelee 60km/h, kierroksia ~2000rpm, ja kulutusmittari näyttää 14l / 100km. Sportilla 60km/h, jolloinka kierroksia on ~1800 ja kulutus piirun alle 10l / 100km. Toinen mikä ihmetyttää, ajan vaikka 70km/h, kierroksia ~2500rpm. Eteen tulee mäki, kierrokset eivät putoa mihinkään, mutta vauhti hiljenee. Tämäkin tuntuu katoavan sportilla. :/

            Comment

            • tomber
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 44

              #66
              Originally posted by Kaheli View Post
              meikäläisen 520, vetää kyllä kans ihan rajottajaan asti kun sportti asento laatikosta päällä ja kickdownilla alkaa vedättämään. ja rajottaja siellä hiukan ennen 7000rpm.

              Meikäläisellä laatikko tekee myös sellaista että: kylmänä kun lähtee ajamaan niin ei vaihda isompaa silmään ennenkuin kierrokset on siellä jossain 3500rpm paikkeilla. kun kone tästä hiukan lämpiää niin alkaa vaihtamaan ihan normaalista isompaa silmään myös pienemmillä kierroksilla (ja nyt siis kyse ihan normista nätistä kaupunkiajosta)
              Ihan samanlailla toimii omakin 520iA -94... ku pihasta lähtee kylmänä niin ottaa pikkasen enemmän kierroksia ku vaihtaa isommalle... ja ku lämmöt kohoo niin vaihtaa jo ajoissa ja huomattavasti pehmeemmin...

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #67
                Originally posted by Kaheli View Post
                meikäläisen 520, vetää kyllä kans ihan rajottajaan asti kun sportti asento laatikosta päällä ja kickdownilla alkaa vedättämään. ja rajottaja siellä hiukan ennen 7000rpm.

                Meikäläisellä laatikko tekee myös sellaista että: kylmänä kun lähtee ajamaan niin ei vaihda isompaa silmään ennenkuin kierrokset on siellä jossain 3500rpm paikkeilla. kun kone tästä hiukan lämpiää niin alkaa vaihtamaan ihan normaalista isompaa silmään myös pienemmillä kierroksilla (ja nyt siis kyse ihan normista nätistä kaupunkiajosta)
                Originally posted by tomber View Post
                Ihan samanlailla toimii omakin 520iA -94... ku pihasta lähtee kylmänä niin ottaa pikkasen enemmän kierroksia ku vaihtaa isommalle... ja ku lämmöt kohoo niin vaihtaa jo ajoissa ja huomattavasti pehmeemmin...
                Jep, se lämmittää konetta hiukan nopeammin, katti lämpenee nopeammin ja saasteet vähenee.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎