Itse toivon tässä hartaasti että omassakin toiminta paranisi öljyjen vaihdolla mutta epäilys kalvaa kyllä. Noh jos ei koita niin ei voi voitakkaan.
:P itselläni taisi ajoittua tuo öljyjenvaihto viimetippaan. Matkalla tallille laatikko iski ittensä "nilkutusmodelle" (tai näin ainakin oletin toiminnasta), eli kolmonen päällä oli tilanne mikä hyvänsä... :P
Tänään teki tuon "välivapaan" kerran, mutta huima parannus edellisestä. Oletukset on korkealla että kuhan saat loputkin öljyt vaihdettua alkaisi laatikko toimimaan kunnolla (nyt toimii jo v*tun nätisti, ellei tota välivaapaata oteta mukaan)
Mittaristoon syttyy rattaan kuva jossa on huutomerkki kun nilkutusmoodi menee päälle.
Itsellä eilen saatiin laatikko kasaan takaisin. Hienosti toimi kylmänä, ja toimi vielä tänä aamunakin mutta lämpimänä on kyllä täysin no go. Jatketaan tutkintoja..
Mittaristoon syttyy rattaan kuva jossa on huutomerkki kun nilkutusmoodi menee päälle.
Itsellä eilen saatiin laatikko kasaan takaisin. Hienosti toimi kylmänä, ja toimi vielä tänä aamunakin mutta lämpimänä on kyllä täysin no go. Jatketaan tutkintoja..
:/ ei sinne mittaristoon ainakaan mitään syttynnyt. Ja laatikko tosissaan jumitti kokoajan samalla pykällä. Ei väliä vaikka iski valitsinta E-S-* asentoon, tai kiskoi keppiä D-4-3-2, jengat pysyi samassa ja liikkeellelähtö TODLELLA tuskaista, lappu lattiassa ja lähti hikisemmin kun "normaalisti" jollain 1.5k rpm...
Noh, nykyään pelittää laatikko nätisti, mitä nyt viellä silloin tällöin tuo välivapaa vittuilee.
Hmm, pelittääkös mulla toi loota ny ihan niiku pitäis? Tänään kun kurvailin töistä kotiin testailin, niin vaikuttaisi että sportilla vie vähempi bensaa kaupunkiajossa kuin economyllä?
Economyllä kun ajelee 60km/h, kierroksia ~2000rpm, ja kulutusmittari näyttää 14l / 100km. Sportilla 60km/h, jolloinka kierroksia on ~1800 ja kulutus piirun alle 10l / 100km. Toinen mikä ihmetyttää, ajan vaikka 70km/h, kierroksia ~2500rpm. Eteen tulee mäki, kierrokset eivät putoa mihinkään, mutta vauhti hiljenee. Tämäkin tuntuu katoavan sportilla. :/
meikäläisen 520, vetää kyllä kans ihan rajottajaan asti kun sportti asento laatikosta päällä ja kickdownilla alkaa vedättämään. ja rajottaja siellä hiukan ennen 7000rpm.
Meikäläisellä laatikko tekee myös sellaista että: kylmänä kun lähtee ajamaan niin ei vaihda isompaa silmään ennenkuin kierrokset on siellä jossain 3500rpm paikkeilla. kun kone tästä hiukan lämpiää niin alkaa vaihtamaan ihan normaalista isompaa silmään myös pienemmillä kierroksilla (ja nyt siis kyse ihan normista nätistä kaupunkiajosta)
Ihan samanlailla toimii omakin 520iA -94... ku pihasta lähtee kylmänä niin ottaa pikkasen enemmän kierroksia ku vaihtaa isommalle... ja ku lämmöt kohoo niin vaihtaa jo ajoissa ja huomattavasti pehmeemmin...
meikäläisen 520, vetää kyllä kans ihan rajottajaan asti kun sportti asento laatikosta päällä ja kickdownilla alkaa vedättämään. ja rajottaja siellä hiukan ennen 7000rpm.
Meikäläisellä laatikko tekee myös sellaista että: kylmänä kun lähtee ajamaan niin ei vaihda isompaa silmään ennenkuin kierrokset on siellä jossain 3500rpm paikkeilla. kun kone tästä hiukan lämpiää niin alkaa vaihtamaan ihan normaalista isompaa silmään myös pienemmillä kierroksilla (ja nyt siis kyse ihan normista nätistä kaupunkiajosta)
Ihan samanlailla toimii omakin 520iA -94... ku pihasta lähtee kylmänä niin ottaa pikkasen enemmän kierroksia ku vaihtaa isommalle... ja ku lämmöt kohoo niin vaihtaa jo ajoissa ja huomattavasti pehmeemmin...
Jep, se lämmittää konetta hiukan nopeammin, katti lämpenee nopeammin ja saasteet vähenee.
Comment