En ainakaan menis kehumaan 525tds:ää :/ oman laitoin taipaleelle kun kyllästyin siihen jatkuvaan korjaamiseen, liekkö sitten ollu joku maanantai kappale, mutta tuo oli vain minun mielipide.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525TDS tekniikka kysymyksiä E34
Collapse
X
-
Meidän tds alkoi temppuilemaan. Kylmänä ja puolilämpimänä ei meinaa millään lähteä käyntiin. Imusarja on halki kaikkien paitsi ykköspytyn laipan kohdalta. Ei kai tuo voi johtaa tuollaiseen. Tuollainen kivikautinen dieseli pitäisi käynnIstyä vaikka ilman imusarjaa? Olisiko sittenkin siirtopumppu? Missä on sen rele? Voisin tarkastaa sen nyt ekaks. Olen yrittänyt löytää sähkökaavioita tuohon netistä onnsitumatta. Onko kellään sellaisia sähköisessä muodossa?
Comment
-
-
Siirtopumpun rele löytyy konehuoneesta, apumiehen puolelsta sieltä samasta laatikosta, missä on DDE-boxi yms. Kaksi relettä siellä on, muistaakseni toinen on hehku ja toinen siirtopumpulle. Mulla oli kerran omasta tds:stä tuo siirtopumpun rele menny mykäksi. Varsinkin kylmänä käynnistymiseen vaikutti kummasti.
Comment
-
-
Heikkoa kylmäkäynnistystä
Tuli tommonen TDS hankittua ja alkuhankaluuksien jälkeen ongelmaksi muodostuu kylmäkäynnistys. Ei ollut ku pari astetta pakkasta illalla ja silti joutu useempaan kertaan hehkuttelemaan että lähti käyntiin, onko tämä ihan normaalia? :think
Olen kyllä kuullut dieselien olevan vähän huonoja lähtemään talvisin käyntiin mut tää yllätti täysin, varsinkin kun perjaatteessa samalla koneella oleva Opel Omega lähti mulla viime talvena paljon ilosemmin käyntiin vaikka ulkona oli sen -20 pakkasta
Edit: Yläpuolella tosiaan mainittiinkin jo toi mahdollinen relevika, kokeilempa sitä huomenna jos löydän noita releitä jostain. Mut jos ne eivät ongelmaa ratkaise ni onko mitään muita ehdotuksia?Last edited by Zaleva; 22-12-2014, 03:39.
Comment
-
-
Originally posted by Zaleva View PostTuli tommonen TDS hankittua ja alkuhankaluuksien jälkeen ongelmaksi muodostuu kylmäkäynnistys. Ei ollut ku pari astetta pakkasta illalla ja silti joutu useempaan kertaan hehkuttelemaan että lähti käyntiin, onko tämä ihan normaalia? :think
Olen kyllä kuullut dieselien olevan vähän huonoja lähtemään talvisin käyntiin mut tää yllätti täysin, varsinkin kun perjaatteessa samalla koneella oleva Opel Omega lähti mulla viime talvena paljon ilosemmin käyntiin vaikka ulkona oli sen -20 pakkasta
Edit: Yläpuolella tosiaan mainittiinkin jo toi mahdollinen relevika, kokeilempa sitä huomenna jos löydän noita releitä jostain. Mut jos ne eivät ongelmaa ratkaise ni onko mitään muita ehdotuksia?
Comment
-
-
Originally posted by MPV View PostOnko kaikki hehkut kunnossa? Pääseekö polttoainejärjestelmään ilmaa pitkän seisonnana aikana, jonka takia siirtopumppu ei ehdi pumpata kaikkea ilmaa pois yhden hehkutuksen aikana?Last edited by Zaleva; 23-12-2014, 00:51.
Comment
-
-
Originally posted by Keest00 View PostMillanen tiiviste tuolla öljynsuodatin jalan ja lohkon välissä on?
Hyviä ideoita mistä suodatin jalan alle kertyvä öljy olisi peräisin?
Osa numero 5:
Comment
-
-
Jaahas tänään alko ahdot temppuileen. Kolmeen tonniin asti ahtaa tosin silloinkin vain 1bar (normaalisti ahdot 1,2 ja piikki 1,3). Tämän jälkeen kuitenkin ahdot tipahtaa kierrosten noustessa aina sinne 0,4 baariin asti. Käy ja kiertää ihan normaalisti vapaalla, syöttöpumppu tiivistetty kaksi vuotta sitten, eikä näkynyt päälle päin mitään vuotoja. Turbo, hukkaportti tai sen kello vai voisko olla myös se saatanan kallis nelos suutin paskana? Ahtovuoto kuulostais vähän oudolta, kun ahtaa kuitenkin baariin ennenkun alkaa ahdot tippumaan.
Turbo on kyllä muutenkin varmaan finaalissa, on vaan tullu pitkitettyä sen vaihtoa isompaan rahapussin takiaVikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
Comment