Announcement

Collapse
No announcement yet.

525TDS tekniikka kysymyksiä E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • urbodiesel
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 57
    • Tornio

    #31
    En ainakaan menis kehumaan 525tds:ää :/ oman laitoin taipaleelle kun kyllästyin siihen jatkuvaan korjaamiseen, liekkö sitten ollu joku maanantai kappale, mutta tuo oli vain minun mielipide.
    E34 520ia -94, E34 525tds touring -93, E34 520i -89, E32 735i -88, E38 740ia -97, E34 525ia -88

    Comment

    • K3154R1
      BTCF Member
      • May 2011
      • 11
      • Joutsa

      #32
      Oisko kellään ideaa mistä mahtais saada ostettua omaan teedeeässään siirtopumpun releen kun taitaapi olla mykkä? Ei tunnu löytyvän mistään..:think

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #33
        Originally posted by K3154R1 View Post
        Oisko kellään ideaa mistä mahtais saada ostettua omaan teedeeässään siirtopumpun releen kun taitaapi olla mykkä? Ei tunnu löytyvän mistään..:think
        Et merkkiliikkeestä ole kysynyt? Voi olla ihan inhimillisen hintainen sielläkin.

        Comment

        • K3154R1
          BTCF Member
          • May 2011
          • 11
          • Joutsa

          #34
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Et merkkiliikkeestä ole kysynyt? Voi olla ihan inhimillisen hintainen sielläkin.
          Yritin kyllä ettiä kl-varaosien ja schmiedmannin sivuilta mutta ei löytynyt.. täytyy varmaankin vielä varmuudeks soittaa ja kysyä löytyykö.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #35
            Originally posted by K3154R1 View Post
            Yritin kyllä ettiä kl-varaosien ja schmiedmannin sivuilta mutta ei löytynyt.. täytyy varmaankin vielä varmuudeks soittaa ja kysyä löytyykö.
            KL-varaosat ainakin on sellainen että löytyy puhelimella vaikka mitä mitä ei ole netissä.

            Comment

            • spike
              Newbiemmer
              • Feb 2014
              • 6
              • karjaa

              #36
              Meidän tds alkoi temppuilemaan. Kylmänä ja puolilämpimänä ei meinaa millään lähteä käyntiin. Imusarja on halki kaikkien paitsi ykköspytyn laipan kohdalta. Ei kai tuo voi johtaa tuollaiseen. Tuollainen kivikautinen dieseli pitäisi käynnIstyä vaikka ilman imusarjaa? Olisiko sittenkin siirtopumppu? Missä on sen rele? Voisin tarkastaa sen nyt ekaks. Olen yrittänyt löytää sähkökaavioita tuohon netistä onnsitumatta. Onko kellään sellaisia sähköisessä muodossa?

              Comment

              • MPV
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1193
                • Muhos

                #37
                Siirtopumpun rele löytyy konehuoneesta, apumiehen puolelsta sieltä samasta laatikosta, missä on DDE-boxi yms. Kaksi relettä siellä on, muistaakseni toinen on hehku ja toinen siirtopumpulle. Mulla oli kerran omasta tds:stä tuo siirtopumpun rele menny mykäksi. Varsinkin kylmänä käynnistymiseen vaikutti kummasti.

                Comment

                • Zaleva
                  Newbiemmer
                  • Mar 2009
                  • 21
                  • Vantaa

                  #38
                  Heikkoa kylmäkäynnistystä

                  Tuli tommonen TDS hankittua ja alkuhankaluuksien jälkeen ongelmaksi muodostuu kylmäkäynnistys. Ei ollut ku pari astetta pakkasta illalla ja silti joutu useempaan kertaan hehkuttelemaan että lähti käyntiin, onko tämä ihan normaalia? :think

                  Olen kyllä kuullut dieselien olevan vähän huonoja lähtemään talvisin käyntiin mut tää yllätti täysin, varsinkin kun perjaatteessa samalla koneella oleva Opel Omega lähti mulla viime talvena paljon ilosemmin käyntiin vaikka ulkona oli sen -20 pakkasta

                  Edit: Yläpuolella tosiaan mainittiinkin jo toi mahdollinen relevika, kokeilempa sitä huomenna jos löydän noita releitä jostain. Mut jos ne eivät ongelmaa ratkaise ni onko mitään muita ehdotuksia?
                  Last edited by Zaleva; 22-12-2014, 03:39.

                  Comment

                  • MPV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1193
                    • Muhos

                    #39
                    Originally posted by Zaleva View Post
                    Tuli tommonen TDS hankittua ja alkuhankaluuksien jälkeen ongelmaksi muodostuu kylmäkäynnistys. Ei ollut ku pari astetta pakkasta illalla ja silti joutu useempaan kertaan hehkuttelemaan että lähti käyntiin, onko tämä ihan normaalia? :think

                    Olen kyllä kuullut dieselien olevan vähän huonoja lähtemään talvisin käyntiin mut tää yllätti täysin, varsinkin kun perjaatteessa samalla koneella oleva Opel Omega lähti mulla viime talvena paljon ilosemmin käyntiin vaikka ulkona oli sen -20 pakkasta

                    Edit: Yläpuolella tosiaan mainittiinkin jo toi mahdollinen relevika, kokeilempa sitä huomenna jos löydän noita releitä jostain. Mut jos ne eivät ongelmaa ratkaise ni onko mitään muita ehdotuksia?
                    Onko kaikki hehkut kunnossa? Pääseekö polttoainejärjestelmään ilmaa pitkän seisonnana aikana, jonka takia siirtopumppu ei ehdi pumpata kaikkea ilmaa pois yhden hehkutuksen aikana?

                    Comment

                    • Zaleva
                      Newbiemmer
                      • Mar 2009
                      • 21
                      • Vantaa

                      #40
                      Originally posted by MPV View Post
                      Onko kaikki hehkut kunnossa? Pääseekö polttoainejärjestelmään ilmaa pitkän seisonnana aikana, jonka takia siirtopumppu ei ehdi pumpata kaikkea ilmaa pois yhden hehkutuksen aikana?
                      Pidetäämpä mielessä, tarkistan kun kerkiän. Releet menivät tilaukseen ja saapuvat joskus joulun jälkeen.
                      Last edited by Zaleva; 23-12-2014, 00:51.

                      Comment

                      • Keest00
                        Newbiemmer
                        • Jun 2013
                        • 11
                        • Lahti

                        #41
                        Millanen tiiviste tuolla öljynsuodatin jalan ja lohkon välissä on?
                        Hyviä ideoita mistä suodatin jalan alle kertyvä öljy olisi peräisin?
                        E28 535i ikuisuusprojekti

                        EX:
                        E34 525tds touring
                        E46 330d touring
                        E36 M3

                        Comment

                        • MPV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1193
                          • Muhos

                          #42
                          Originally posted by Keest00 View Post
                          Millanen tiiviste tuolla öljynsuodatin jalan ja lohkon välissä on?
                          Hyviä ideoita mistä suodatin jalan alle kertyvä öljy olisi peräisin?
                          Öljynjäähdyttimen putkien lähdöt? Mulla meni kerran O-rengas ja sylki kyllä öljyt pihalle aika paineella.

                          Osa numero 5:

                          Comment

                          • SAMAANi
                            Newbiemmer
                            • Jul 2013
                            • 14
                            • Espoo

                            #43
                            Mites päin toi suuttimen pohjatiiviste kuuluu laittaa?
                            Attached Files
                            = = = = = = =
                            X e39 528iA Touring
                            X e39 520i Sedan
                            X e34 525TDS Sedan
                            X e46 320i Sedan
                            e34 525i Sedan
                            = = = = = = =

                            Comment

                            • pampam
                              Newbiemmer
                              • May 2011
                              • 10
                              • akaa

                              #44
                              missäköhän vika kun kylmänä lähtee niin pirun hyvin käymään mut lämpösenä joutuu pyörittään vaikka kuinka?

                              Comment

                              • KarkkainenL
                                Aluevastaava
                                • Sep 2013
                                • 767
                                • Tampere

                                #45
                                Jaahas tänään alko ahdot temppuileen. Kolmeen tonniin asti ahtaa tosin silloinkin vain 1bar (normaalisti ahdot 1,2 ja piikki 1,3). Tämän jälkeen kuitenkin ahdot tipahtaa kierrosten noustessa aina sinne 0,4 baariin asti. Käy ja kiertää ihan normaalisti vapaalla, syöttöpumppu tiivistetty kaksi vuotta sitten, eikä näkynyt päälle päin mitään vuotoja. Turbo, hukkaportti tai sen kello vai voisko olla myös se saatanan kallis nelos suutin paskana? Ahtovuoto kuulostais vähän oudolta, kun ahtaa kuitenkin baariin ennenkun alkaa ahdot tippumaan.

                                Turbo on kyllä muutenkin varmaan finaalissa, on vaan tullu pitkitettyä sen vaihtoa isompaan rahapussin takia
                                Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                                E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                                EX E36 320iA -98
                                EX E39 520i -01
                                EX E34 525 Tds -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎