Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540ia vaihteet ei mene päälle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alaska
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 595
    • PKS

    e34 540ia vaihteet ei mene päälle

    meno loppui kuin seinään eikä mene vaihteet päälle?
    kaveri mainitsi jostain kuulasta? kertokaa lisää?
    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Originally posted by alaska View Post
    meno loppui kuin seinään eikä mene vaihteet päälle?
    kaveri mainitsi jostain kuulasta? kertokaa lisää?
    Laitappa hakuun 5HP30, niin alkaa selvitä

    Niin ja FAQ tietysti.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Kurkkaa piruuttasi auton alle pyöriikö kardaani.

      Voi olla vaikka vetari irti / poikki.

      Comment

      • alaska
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 595
        • PKS

        #4
        okei missä kohti tuo kuula sijaitsee ja onnistuu varmaan ihan omin voiminkin vaihtaminen?
        Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

        Comment

        • alaska
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 595
          • PKS

          #5
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Kurkkaa piruuttasi auton alle pyöriikö kardaani.

          Voi olla vaikka vetari irti / poikki.
          tiedän kokemuksesta että pitäisi ääntä..
          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8258
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by alaska View Post
            okei missä kohti tuo kuula sijaitsee ja onnistuu varmaan ihan omin voiminkin vaihtaminen?
            vaihdelaatikon venttiilikoneistossa

            Originally posted by alaska View Post
            tiedän kokemuksesta että pitäisi ääntä..
            tiedän kokemuksesta ettei välttämättä pidä mitään ääntä
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • alaska
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 595
              • PKS

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              vaihdelaatikon venttiilikoneistossa



              tiedän kokemuksesta ettei välttämättä pidä mitään ääntä
              hmm? mistä kohti oli irti/poikki
              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #8
                Näinhän se on, täysin äänetön oli kun vetarin laippa irtosi perän booreilta. Ainoastaan kun pisti P:n takaisin päälle, niin parkkilukko naputti aikansa ennenkuin lukitsi.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • alaska
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 595
                  • PKS

                  #9
                  Originally posted by Morkai View Post
                  Näinhän se on, täysin äänetön oli kun vetarin laippa irtosi perän booreilta. Ainoastaan kun pisti P:n takaisin päälle, niin parkkilukko naputti aikansa ennenkuin lukitsi.
                  Miten huomasit kyseisen vian?
                  Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #10
                    Originally posted by alaska View Post
                    Miten huomasit kyseisen vian?
                    sen verran yleinen homma että sen osaa katsoa.. itellä sama homma sattui ensiauton, sierran sekä porukoitten sunnyn kans jossa vetari plotkahti irti suoraan laatikosta tietty.. kummallakaan kerralla ei kuulunut mitään ääntä, veto vain lakkasi.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • alaska
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 595
                      • PKS

                      #11
                      Originally posted by peto2 View Post
                      sen verran yleinen homma että sen osaa katsoa.. itellä sama homma sattui ensiauton, sierran sekä porukoitten sunnyn kans jossa vetari plotkahti irti suoraan laatikosta tietty.. kummallakaan kerralla ei kuulunut mitään ääntä, veto vain lakkasi.

                      hämärää.. no pitääpä huomenna ottaa peräpää ilmaan ja kattoa pyöriikö kardaani tuolla auton alla..
                      öljyn tarkastus/vaihto ohjeet mitkä foorumilta löyty oli erittäin huonot! lisätäänkö öljyä myös tuosta tarkastus propusta vai kuinka?

                      vaihteisto korjaamoita oulussa? ja mistä saisi dextron III ?

                      suomentaisiko joku

                      Note the important two-step temperature checks for fluid level.
                      Oman englannin mukaan "tärkeä askel kaksi lämpötilan tarkastus nesteen tasoa varten?
                      eli mikäs se lämpötila on missä nuo öljyt pitäisi tarkistaa?

                      Use the hand pump to draw fresh fluid from the container, then insert the tube up into the hole using the notch to lay the tube over at an angle. You should be able to get about a gallon into the pan. This *will* be messy! You can expect some to dribble back out, but don’t think the pan is full till it gushes out. Then start the car and turn on the lights. Continue to add fluid, don’t stop until what is coming back out is mixed with the old fluid. You will be able to tell when it is full. Run it through the gears and repeat till it won’t take any more. Mine took about 7 quarts. Tighten fill plug to about 70 ft-lbs.

                      "täytä reijästä siihen asti kun menee, laita auto käyntiin ja täytä siihen asti kun ei mene enään. mun auto otti 7kvartsii"
                      eli jeesatkaa..
                      Last edited by alaska; 12-01-2012, 12:00.
                      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Kyseistä atf:ää löytyy vaikka tarjoustalosta.
                        varmaankin yleisin automaattilaatikon öljy.

                        jep tarkistus propusta lisätään auton käydessä.

                        Laatikon pitäisi olla vähän yli käden lämppöinen kun öljy alkaa tulla siitä rööristä ulos auton käydessä. Silloin pitäisi ainakin sen verran olla öljyä että edes jotenkin toimii.

                        Comment

                        • alaska
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 595
                          • PKS

                          #13
                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Kyseistä atf:ää löytyy vaikka tarjoustalosta.
                          varmaankin yleisin automaattilaatikon öljy.

                          jep tarkistus propusta lisätään auton käydessä.

                          Laatikon pitäisi olla vähän yli käden lämppöinen kun öljy alkaa tulla siitä rööristä ulos auton käydessä. Silloin pitäisi ainakin sen verran olla öljyä että edes jotenkin toimii.

                          noniin nyt tuli käytettyä proppua auki.. öljyähän tuli solkenaan? auto ei tosin ollut käynnissä.. pitäisikö öljyä tulla vaikkei auto ole käynnissä?
                          nyt koitettu uudestaan auto käynnissä mutta sama homma öljyä tulee solkenaan.. onko vaikutusta tähän että auto on seisonut vuoden verran?

                          kuinka nopeasti tuon laatikon ö pohjan pitäisi lämmetä tuohon 30-50celssiukseen? käytetty noin 30min eikä tunnu öpohja lämpeävän?
                          auton entinen omistaja puhui myös öpumppu viasta että irtoaa ajan kanssa???

                          kuuluisiko vaihteiden mennä päälle auton käydessä jarrua painamatta?

                          missä tommosessa laatikossa on öljypumppu??
                          Last edited by alaska; 12-01-2012, 18:14.
                          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Turbiinin kaula pyörittää ö-pumppua.

                            Eli jos öljy pumppuun haluaa käsiksi ensin irroitetaan laatikko.
                            Jos lähdet irroittamaan niin irroita ensin turbiini vetolevystä välttääksesi rikkomasta mitään.

                            Pitäisi kyllä olla jo lämmin tuolla käytöllä. Ei tuo lämpö nyt tähän hätään ole ehkä se akuutein juttu.

                            Öljyä tulee silloin tarkistus propusta solkenaan kun auto ei käy. Kun auto on käynnissä ei öljyä pitäisi tulla pahemmin.

                            Vaihteet menevät päälle ilman jarrua.

                            Comment

                            • alaska
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 595
                              • PKS

                              #15
                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Turbiinin kaula pyörittää ö-pumppua.

                              Eli jos öljy pumppuun haluaa käsiksi ensin irroitetaan laatikko.
                              Jos lähdet irroittamaan niin irroita ensin turbiini vetolevystä välttääksesi rikkomasta mitään.

                              Pitäisi kyllä olla jo lämmin tuolla käytöllä. Ei tuo lämpö nyt tähän hätään ole ehkä se akuutein juttu.

                              Öljyä tulee silloin tarkistus propusta solkenaan kun auto ei käy. Kun auto on käynnissä ei öljyä pitäisi tulla pahemmin.

                              Vaihteet menevät päälle ilman jarrua.
                              kun on mikä vain vaihde päällä tuntuu vastus työntäessä? N asennossa pykälä on paljon "pienempi"

                              huomenna pitäisi yhden kaverin lukea vikakoodit tästä vehkeestä niin ehkä selviää enemmän? mitä kaikkia vaihteistoon liittyviä vikakoodeja tämmönen reuhka voi antaa?
                              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎