Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Meinaat ettei 400tkm mentyä kolmiysiä tarttis hitsailla?
    Jep

    Tahtoo tosiaan nuo 200tkm rullattuina myytävät olla oikeesti tuplasti tuon verran ajettua, mutta eipä näissä nuo kilsat tunnu yhtään. Ei kannata turhaan kilsoja tuijotella, vaan ostaa parhaimmassa kunnossa olevan.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by niiksu View Post
    Nostellaas tätäkin topicia.

    Mitenkä suuri riski on ostaa ~400tkm ajettua M54B30 moottorista sedania? Onko tuo kone aivan loppu noilla kilometreillä? Alustan osiahan varmaan pääsee vaihtelemaan, jos ei ole hetkeen vaihdettu. Olisi tosiaan ympärivuotiseksi käyttikseksi tulossa, ei oikein kiinnostaisi enää noita vanhempia pelejä hitsata joka leimalle.
    Meinaat ettei 400tkm mentyä kolmiysiä tarttis hitsailla?

    Leave a comment:


  • Odto
    replied
    Pelkää hyvää sanottavaa on omasta e39:stä.
    M52b28tu koneella, mikä on tekniikaltaan hyvin samankaltainen M54 nähden. Ajanu kolmessa vuodessa 60tkm, mittarissa nyt 265tkm. Ei mitään suurempia huolia/murheita. Muutaman tukivarren ja pyöränlaakerin vaihtanut. Öljyä ei vie nimeksikään. Pyyhkijän vivuston irtoaminen ollut vittumaisin ja oikeastaan ainoa ongelma.

    Suosittelen.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Disa on semmoinen mikä kannattaa tarkistaa ja korjata. Vanokset tiivisteet myös, niin saa alaväännön ja muun takaisin kondikseen.

    Ei näissä mitään ketjuongelmaa sen suuremmin ole. Öljynsyöntiä taitaa olla, joskin enempi taitaa olla 2.5l moottorissa yleisempi/suurempi.

    Kunhan jäähdytysjärjestelmä, Disa ja vanos korjattu, niin näillä ajelee kyllä pitkälle. Jos öljyä vie, niin lisäilee sitä tarpeen mukaan. Jos ei ihan hervoton kulutus ole.

    Just tuli yli 300tkm vedetty M54b25 ja pitäis tehdä huoltoa ennen talvea. Näyttää että alkuperäistä palikkaa järjestään koneen ympärillä. Pari vuotta sitten oli m52tu jossa alkuperäinen termari, vesipumppu, yms. Hyvin toimi vielä yli 300tkm mittarissa, joskin sanoin uudelle omistajalle, että nuo vois vaihtaa jossain välissä.

    Leave a comment:


  • niiksu
    replied
    Heh, joo kyllähän sitä mieluummin ostaa sellaisen jossa rehellisesti kaikki kilsat mittarissa kuin ruuvatun Pitääkös näihin ketjua vaihtaa, vai riittääkö kiristimen ja laahaimien vaihto tarvittaessa/huolto-ohjelman mukaan? Onkos mitään muita huoltoja jotka kannattaisi olla hiljattain tehtynä, ettei tarvitse heti alkaa remontoimaan :think

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Eihän noissa montaa rahaa ole kiinni ja korkealta putoa.

    Aika monella m54-koneisellakin on varmasti todellisuudessa vedetty reilusti yli 400tkm ja enemmänkin, vaikka autoja yleensä myyty jo useempi vuosia "200-300tkm" ajettuna. Purkuautoistakin kun moottorit näyttää järjestään olevan 100-200tkm ajettuja ja tämmöisiä helmiä mennäön laittamaan lihoiks.
    Last edited by bemmeri; 06-09-2019, 18:19.

    Leave a comment:


  • niiksu
    replied
    Nostellaas tätäkin topicia.

    Mitenkä suuri riski on ostaa ~400tkm ajettua M54B30 moottorista sedania? Onko tuo kone aivan loppu noilla kilometreillä? Alustan osiahan varmaan pääsee vaihtelemaan, jos ei ole hetkeen vaihdettu. Olisi tosiaan ympärivuotiseksi käyttikseksi tulossa, ei oikein kiinnostaisi enää noita vanhempia pelejä hitsata joka leimalle.

    Leave a comment:


  • Kähmy
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Samaa meinasin tulla kirjoittelemaan. Todella nautinnollinen moottori tai ainakin omistaessani E39 530i:n 2005-2006 siltä tuntui. Kulutus tosin melkoi iso ja öljyä kulutti, vaikka km:t 150tkm:n paikkeilla.
    Itsellä oli kanssa 530i ja todellakin pidin siitä moottorista vaikka olikin automaatilla. En meinannut ensin uskoa että oli ahtamaton kun toimi niin hienosti. Öljyä mulla ei syönyt kyllä yhtään ja kulutuskin oli kohtuullista. Suosittelen e39 530i:tä!

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    M54b30 manuaalina ja vanos kunnossa on mukava ajettava. Öljyä saattaa kuluttaa, mutta ei itseäni ainakaan haittaa muutaman kerran vuodessa lisäillä, kun muuten toimii hyvin.
    Samaa meinasin tulla kirjoittelemaan. Todella nautinnollinen moottori tai ainakin omistaessani E39 530i:n 2005-2006 siltä tuntui. Kulutus tosin melkoi iso ja öljyä kulutti, vaikka km:t 150tkm:n paikkeilla.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    M54b30 manuaalina ja vanos kunnossa on mukava ajettava. Öljyä saattaa kuluttaa, mutta ei itseäni ainakaan haittaa muutaman kerran vuodessa lisäillä, kun muuten toimii hyvin.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Rodmani View Post
    Kiitos. Otetaan tämäkin huomioon.
    M54 on todella hyvä moottori korityypistä riippumatta

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Minä ottaisin noista sen manuaali 530i M-sport touringin. Kaksi vuotta ja vajaat 70 tkm M54B30 + manuaali 530i touringilla ajaneena omaan kyseisestä yhdistelmästä vähän kokemusta. Sen perusteella sanoisin, että yhdistelmä on hyvä.

    Alavääntöä olisi saanut olla hieman lisää, mutta 3000 - 3500 rpm ylöspäin auto meni oikein mukavasti. Jos kunto on kohdillaan, niin siitä vaan.

    Leave a comment:


  • Paabo
    replied
    M54 on jo luonnoltaankin aivan lapamato. E39 ei olisi pitänyt valmistaa alunperinkään muulla kuin V8.lla
    M54+automaatti on kyllä aivan paska yhdistelmä vaikka sitä osa kehuu maasta taivaisiin. Itsellä oli b25+tomaatti ja eipä tuu omista autoista toista yhtä paskaa yhdistelmää. Vitun laiska ja vei bensaa samat mitä s62.

    Leave a comment:


  • Rodmani
    replied
    Originally posted by topiiz View Post
    Oma kokemus e39stä: 525i -03 manuaali, huoltokirjalla, öljyt vaihdettu n.10-15tkm välein uudesta asti ja orkkis kuosissa sekä aikuisten käytöllä aikasemmin.
    265tkm kytkin ja vauhtipyörä uusiksi( aivan loppu) ja öljyä söi reippaasti. Männänrenkaat jumissa, kaikki muut mahdolliset syylliset vaihdettiin. Itselle ensinmäinen ja viimeinen auto m54 motilla vaikka kaikistahan huonoja yksilöitä löytyy..
    E39 valitsisin 3l koneella senverran laiva..
    Kiitos. Otetaan tämäkin huomioon.

    Leave a comment:


  • topiiz
    replied
    Oma kokemus e39stä: 525i -03 manuaali, huoltokirjalla, öljyt vaihdettu n.10-15tkm välein uudesta asti ja orkkis kuosissa sekä aikuisten käytöllä aikasemmin.
    265tkm kytkin ja vauhtipyörä uusiksi( aivan loppu) ja öljyä söi reippaasti. Männänrenkaat jumissa, kaikki muut mahdolliset syylliset vaihdettiin. Itselle ensinmäinen ja viimeinen auto m54 motilla vaikka kaikistahan huonoja yksilöitä löytyy..
    E39 valitsisin 3l koneella senverran laiva..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎