Originally posted by A^A
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.
Collapse
X
-
Originally posted by lihakimpale View PostCastrolia menee tällä hetkellä, mutta öljynvaihto edessä ihan pian niin aattelin tuota Teboilia kokeilla josko vähenis öljynkulutus. Varmaan Diamondia oot käyttäny?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostEi ehkä pysty yleistämään että kaikki M54 moottorit syö öljyä. Tai sit tuo mun reilut 260tkm ajettu kapistus on rikki, kun sille ei öljy ole maistunut viimeisen 4000km aikana sitä vertaa, että tikussa sen olisi huomannut.
Väittäisin että öljyn kulutus riippuu enemmän öljystä kuin moottorista. Suositusten mukaiset Castrollit ei ainakaan ole tahtonut pysyä missään minun laitteessa sisällä, mutta taas teboilin vastaavat liemet on pysynyt ihan hyvin, niin käyttöpeleissä kuin harrasteissakin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lihakimpale View PostJoo hyvä kone paitsi ruukaa öljy maistua. Päivittivät tähän M54 koneeseen uudet öljyrenkaat, jotka kuluvat. Oma 260tkm ajettu syö reilu puoli litraa per 1000km.
Väittäisin että öljyn kulutus riippuu enemmän öljystä kuin moottorista. Suositusten mukaiset Castrollit ei ainakaan ole tahtonut pysyä missään minun laitteessa sisällä, mutta taas teboilin vastaavat liemet on pysynyt ihan hyvin, niin käyttöpeleissä kuin harrasteissakin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lihakimpale View PostJoo hyvä kone paitsi ruukaa öljy maistua. Päivittivät tähän M54 koneeseen uudet öljyrenkaat, jotka kuluvat. Oma 260tkm ajettu syö reilu puoli litraa per 1000km.
Tai sit toisilla on vikaa ja muilla ei...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by A^A View PostKyllä M54 kilsoja kestää, kaikki tietysti siitä kiinni miten pidetty / päästetty. Itsellä 310tkm ajettu M54 ja hyvin pelaa eikä syö yhtään öljyä kuten näillä on tapana. Disa, vanos, venttiilikopantiiviste, huohotin ja suodatinjalantiiviste tuli kaikki vaihdettua niin uskaltaa taas päästää huoletta. Nuo edellä mainitut aikalailla m54 heikot kohdat jotka pitää olla kunnossa.. Varsinkin disan kunto kannattaa vähintään tarkastaa heti. Omassakin se läpän tappi oli jo suht löyhällä ja tekee varmasti tuhoa irrotessaan..
E39 kohdalla manuaali ja automaatti molemmat hyviä vaihtoehtoja ja luotettavia, makuasia minkä haluaa. Ruostettahan on kaikissa, yrittää katsoa vain se vähiten hapan yksilö ja ajella tyytyväisenä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by N54 View PostMitenkäs onko yli 300 tkm ajettu M54 yleisesti ottaen vielä millaisessa iskussa? Tekisi taas jotenkin mieli hommata hetkeksi joku kesäkolmosauto ja E39:n omistamisen riemun haluaisin kokea.Kilsojahan siinä ei itsellä paljoa tulisi ja ei koko hommassa omalla kannalta mitään järkeä ole, mutta nää on näitä.
Olisko facelifti kuitenkin helpompi laittaa kiertoon sitten kun aika on kypsä? Lähinnä siis kysymys onko väliä että onko pre-face vai facelift, hintaluokka varmaan max. 4 k€, mutta suht halpakin käy kunhan on sellainen että kehtaa julkisella paikalla mennä autoon. Mites onko manuaali varmempi valinta? Viime kesänä tosin yhden 528:n ostaminen kaatui luistavaan kytkimeen.
E39 kohdalla manuaali ja automaatti molemmat hyviä vaihtoehtoja ja luotettavia, makuasia minkä haluaa. Ruostettahan on kaikissa, yrittää katsoa vain se vähiten hapan yksilö ja ajella tyytyväisenä
Leave a comment:
-
-
Mitenkäs onko yli 300 tkm ajettu M54 yleisesti ottaen vielä millaisessa iskussa? Tekisi taas jotenkin mieli hommata hetkeksi joku kesäkolmosauto ja E39:n omistamisen riemun haluaisin kokea.Kilsojahan siinä ei itsellä paljoa tulisi ja ei koko hommassa omalla kannalta mitään järkeä ole, mutta nää on näitä.
Olisko facelifti kuitenkin helpompi laittaa kiertoon sitten kun aika on kypsä? Lähinnä siis kysymys onko väliä että onko pre-face vai facelift, hintaluokka varmaan max. 4 k€, mutta suht halpakin käy kunhan on sellainen että kehtaa julkisella paikalla mennä autoon. Mites onko manuaali varmempi valinta? Viime kesänä tosin yhden 528:n ostaminen kaatui luistavaan kytkimeen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kaivo View PostHeh, tuli ostetua tosiaan bemari, mutta ei tämä vahdossa ollut 3500eur kampe, käytiin kyllä katsomassa, mutta jäi vielä myyjälle. Ladoin tuplat enemmän tiskiin taaloja ja hain 140tkm ajetun vehkeen, joka tarkempien tutkimukisen jälkeen tuntuu pitävän kutinsa
Toki tuossa vahdon vehkeessä on tosi paljon autoa 3500eur rahaan, mutta myös vähän tehtävää joten päätin olla siihen kelkkaan lähetämättä. Voimalinja on kyllä ihana tälläsessä vehkeessä. Eipä tarvii joka kiihdytyksessä laittaa lappua lattiaan.
Eikä mulla oo vielä ikinä ollut autoa, jossa niskatukikin säätyy sähköllä
Kyllä tässä omakin hankittava yksilö alkaa selkiytymään, pitäisi vain kehittää jostain ylimääräistä aikaa sen verran että ehtii päivän uhraamaan tälle prosessille. Työt perkuleet häiritsevät harrastuksia ja perhe-elämä sitten vie loputkin ajat...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemmeri View PostJos löytyisi e38 Coupena, etenkin matala ja sopivat valssit niin oispa messevä cruisailupeli.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMWagner View PostÄlä harkitse liian pitkään kun olen vähän kiikaroinut luultavasti samaa yksilöä itselleniArvon tosin vielä itse välillä farmari-sedan, koska kiikarissa oleva auto olisi aika puhtaasti "harrasteauto" ja työajot ja muut isommat kulkemiset onnistuvat sitten tuolla "järkevällä" autollakin. Muuten itselläni aika samat speksit auton suhteen
Mutta itse kysymys oikeastaan oli suurelle raadille, että kun sen verran itseltä puuttuu että tallia ei ole missä korjata ja laitella niin meneekö se harrasteauton ilo kokonaan ohi näillä kriteereillä jos tuollaista 300kkm ajettua miettii?
Näin se ajatus risteilee, päivällä olin jo lähdössä hakemaan yhtä yksilöä koska vaikka miten pyörittelee niin tuo käyttis tiputti arvostaan saman verran heti liikkeestä ulos ajaessa kuin mitä tuollainen vanha benari voi ikinä arvonalenemaltaan edes olla...
Heh, tuli ostetua tosiaan bemari, mutta ei tämä vahdossa ollut 3500eur kampe, käytiin kyllä katsomassa, mutta jäi vielä myyjälle. Ladoin tuplat enemmän tiskiin taaloja ja hain 140tkm ajetun vehkeen, joka tarkempien tutkimukisen jälkeen tuntuu pitävän kutinsa
Toki tuossa vahdon vehkeessä on tosi paljon autoa 3500eur rahaan, mutta myös vähän tehtävää joten päätin olla siihen kelkkaan lähetämättä. Voimalinja on kyllä ihana tälläsessä vehkeessä. Eipä tarvii joka kiihdytyksessä laittaa lappua lattiaan.
Eikä mulla oo vielä ikinä ollut autoa, jossa niskatukikin säätyy sähköllä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMWagner View PostHeh, voi olla että tuli kiire kun ilmaantui potentiaalinen kilpailijaMelkein itse silti alan suosimaan sedania tässä kohtaa, yksi on melkein valmiiksi puhuttu kunhan ehtisi hakea pois. Kuulostaa ainakin puhelimessa passelilta yksilöltä.
Sedan on ainakin hieman hiljaisempi kuin touring mutta itse jostain syystä pidän touringeista. Vielä kun jostain löytyisi E38 touring niin olisi täydellinen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostTaisi Kaivo ehtiä laitteensa hankkia
Mutta kyllähän harrastaa voi ilman talliakin. Ei sitä kannata liian vakavasti ottaa. Laittelee sitten vaikka vain nätteinä kesäpäivinä.
Eniten riippuu omasta asenteesta.Melkein itse silti alan suosimaan sedania tässä kohtaa, yksi on melkein valmiiksi puhuttu kunhan ehtisi hakea pois. Kuulostaa ainakin puhelimessa passelilta yksilöltä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: