Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lihakimpale
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    5w-40 diamond. Tuota myös omassa M54 koneessa eikä syö öljyä. Majoneesia kertyy vähän korkkiin kun lyhyttä ajaa mutta tätä tekee vaikka mitä öljyä laittaa..
    Pysyykö nostimet hiljaa nuilla öljyillä?

    Leave a comment:


  • A^A
    replied
    Originally posted by lihakimpale View Post
    Castrolia menee tällä hetkellä, mutta öljynvaihto edessä ihan pian niin aattelin tuota Teboilia kokeilla josko vähenis öljynkulutus. Varmaan Diamondia oot käyttäny?
    5w-40 diamond. Tuota myös omassa M54 koneessa eikä syö öljyä. Majoneesia kertyy vähän korkkiin kun lyhyttä ajaa mutta tätä tekee vaikka mitä öljyä laittaa..

    Leave a comment:


  • lihakimpale
    replied
    Originally posted by Daa Daa View Post
    Ei ehkä pysty yleistämään että kaikki M54 moottorit syö öljyä. Tai sit tuo mun reilut 260tkm ajettu kapistus on rikki, kun sille ei öljy ole maistunut viimeisen 4000km aikana sitä vertaa, että tikussa sen olisi huomannut.

    Väittäisin että öljyn kulutus riippuu enemmän öljystä kuin moottorista. Suositusten mukaiset Castrollit ei ainakaan ole tahtonut pysyä missään minun laitteessa sisällä, mutta taas teboilin vastaavat liemet on pysynyt ihan hyvin, niin käyttöpeleissä kuin harrasteissakin.
    Castrolia menee tällä hetkellä, mutta öljynvaihto edessä ihan pian niin aattelin tuota Teboilia kokeilla josko vähenis öljynkulutus. Varmaan Diamondia oot käyttäny?

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Originally posted by lihakimpale View Post
    Joo hyvä kone paitsi ruukaa öljy maistua. Päivittivät tähän M54 koneeseen uudet öljyrenkaat, jotka kuluvat. Oma 260tkm ajettu syö reilu puoli litraa per 1000km.
    Ei ehkä pysty yleistämään että kaikki M54 moottorit syö öljyä. Tai sit tuo mun reilut 260tkm ajettu kapistus on rikki, kun sille ei öljy ole maistunut viimeisen 4000km aikana sitä vertaa, että tikussa sen olisi huomannut.

    Väittäisin että öljyn kulutus riippuu enemmän öljystä kuin moottorista. Suositusten mukaiset Castrollit ei ainakaan ole tahtonut pysyä missään minun laitteessa sisällä, mutta taas teboilin vastaavat liemet on pysynyt ihan hyvin, niin käyttöpeleissä kuin harrasteissakin.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by lihakimpale View Post
    Joo hyvä kone paitsi ruukaa öljy maistua. Päivittivät tähän M54 koneeseen uudet öljyrenkaat, jotka kuluvat. Oma 260tkm ajettu syö reilu puoli litraa per 1000km.
    Ja mun 280 000 km ajettu syö n. 0.2l / 5000 km. Hirveitä syöppöjä kaikki joo.

    Tai sit toisilla on vikaa ja muilla ei...

    Leave a comment:


  • lihakimpale
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    Kyllä M54 kilsoja kestää, kaikki tietysti siitä kiinni miten pidetty / päästetty. Itsellä 310tkm ajettu M54 ja hyvin pelaa eikä syö yhtään öljyä kuten näillä on tapana. Disa, vanos, venttiilikopantiiviste, huohotin ja suodatinjalantiiviste tuli kaikki vaihdettua niin uskaltaa taas päästää huoletta. Nuo edellä mainitut aikalailla m54 heikot kohdat jotka pitää olla kunnossa.. Varsinkin disan kunto kannattaa vähintään tarkastaa heti. Omassakin se läpän tappi oli jo suht löyhällä ja tekee varmasti tuhoa irrotessaan..
    E39 kohdalla manuaali ja automaatti molemmat hyviä vaihtoehtoja ja luotettavia, makuasia minkä haluaa. Ruostettahan on kaikissa, yrittää katsoa vain se vähiten hapan yksilö ja ajella tyytyväisenä
    Joo hyvä kone paitsi ruukaa öljy maistua. Päivittivät tähän M54 koneeseen uudet öljyrenkaat, jotka kuluvat. Oma 260tkm ajettu syö reilu puoli litraa per 1000km.

    Leave a comment:


  • A^A
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    Mitenkäs onko yli 300 tkm ajettu M54 yleisesti ottaen vielä millaisessa iskussa? Tekisi taas jotenkin mieli hommata hetkeksi joku kesäkolmosauto ja E39:n omistamisen riemun haluaisin kokea. Kilsojahan siinä ei itsellä paljoa tulisi ja ei koko hommassa omalla kannalta mitään järkeä ole, mutta nää on näitä.

    Olisko facelifti kuitenkin helpompi laittaa kiertoon sitten kun aika on kypsä? Lähinnä siis kysymys onko väliä että onko pre-face vai facelift, hintaluokka varmaan max. 4 k€, mutta suht halpakin käy kunhan on sellainen että kehtaa julkisella paikalla mennä autoon. Mites onko manuaali varmempi valinta? Viime kesänä tosin yhden 528:n ostaminen kaatui luistavaan kytkimeen.
    Kyllä M54 kilsoja kestää, kaikki tietysti siitä kiinni miten pidetty / päästetty. Itsellä 310tkm ajettu M54 ja hyvin pelaa eikä syö yhtään öljyä kuten näillä on tapana. Disa, vanos, venttiilikopantiiviste, huohotin ja suodatinjalantiiviste tuli kaikki vaihdettua niin uskaltaa taas päästää huoletta. Nuo edellä mainitut aikalailla m54 heikot kohdat jotka pitää olla kunnossa.. Varsinkin disan kunto kannattaa vähintään tarkastaa heti. Omassakin se läpän tappi oli jo suht löyhällä ja tekee varmasti tuhoa irrotessaan..
    E39 kohdalla manuaali ja automaatti molemmat hyviä vaihtoehtoja ja luotettavia, makuasia minkä haluaa. Ruostettahan on kaikissa, yrittää katsoa vain se vähiten hapan yksilö ja ajella tyytyväisenä

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Mitenkäs onko yli 300 tkm ajettu M54 yleisesti ottaen vielä millaisessa iskussa? Tekisi taas jotenkin mieli hommata hetkeksi joku kesäkolmosauto ja E39:n omistamisen riemun haluaisin kokea. Kilsojahan siinä ei itsellä paljoa tulisi ja ei koko hommassa omalla kannalta mitään järkeä ole, mutta nää on näitä.

    Olisko facelifti kuitenkin helpompi laittaa kiertoon sitten kun aika on kypsä? Lähinnä siis kysymys onko väliä että onko pre-face vai facelift, hintaluokka varmaan max. 4 k€, mutta suht halpakin käy kunhan on sellainen että kehtaa julkisella paikalla mennä autoon. Mites onko manuaali varmempi valinta? Viime kesänä tosin yhden 528:n ostaminen kaatui luistavaan kytkimeen.

    Leave a comment:


  • BMWagner
    replied
    Originally posted by Kaivo View Post
    Heh, tuli ostetua tosiaan bemari, mutta ei tämä vahdossa ollut 3500eur kampe, käytiin kyllä katsomassa, mutta jäi vielä myyjälle. Ladoin tuplat enemmän tiskiin taaloja ja hain 140tkm ajetun vehkeen, joka tarkempien tutkimukisen jälkeen tuntuu pitävän kutinsa

    Toki tuossa vahdon vehkeessä on tosi paljon autoa 3500eur rahaan, mutta myös vähän tehtävää joten päätin olla siihen kelkkaan lähetämättä. Voimalinja on kyllä ihana tälläsessä vehkeessä. Eipä tarvii joka kiihdytyksessä laittaa lappua lattiaan.

    Eikä mulla oo vielä ikinä ollut autoa, jossa niskatukikin säätyy sähköllä
    Oolrait, onnittelut hankinnasta.

    Kyllä tässä omakin hankittava yksilö alkaa selkiytymään, pitäisi vain kehittää jostain ylimääräistä aikaa sen verran että ehtii päivän uhraamaan tälle prosessille. Työt perkuleet häiritsevät harrastuksia ja perhe-elämä sitten vie loputkin ajat...

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Kaivo View Post

    Eikä mulla oo vielä ikinä ollut autoa, jossa niskatukikin säätyy sähköllä
    Mulla oli jo 90-luvulla ässämersussa .

    E31:lle ääni !

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Jos löytyisi e38 Coupena, etenkin matala ja sopivat valssit niin oispa messevä cruisailupeli.
    Miten olisi E31? Olisi jo vähän suuntaansa

    Leave a comment:


  • Kaivo
    replied
    Originally posted by BMWagner View Post
    Älä harkitse liian pitkään kun olen vähän kiikaroinut luultavasti samaa yksilöä itselleni Arvon tosin vielä itse välillä farmari-sedan, koska kiikarissa oleva auto olisi aika puhtaasti "harrasteauto" ja työajot ja muut isommat kulkemiset onnistuvat sitten tuolla "järkevällä" autollakin. Muuten itselläni aika samat speksit auton suhteen

    Mutta itse kysymys oikeastaan oli suurelle raadille, että kun sen verran itseltä puuttuu että tallia ei ole missä korjata ja laitella niin meneekö se harrasteauton ilo kokonaan ohi näillä kriteereillä jos tuollaista 300kkm ajettua miettii?

    Näin se ajatus risteilee, päivällä olin jo lähdössä hakemaan yhtä yksilöä koska vaikka miten pyörittelee niin tuo käyttis tiputti arvostaan saman verran heti liikkeestä ulos ajaessa kuin mitä tuollainen vanha benari voi ikinä arvonalenemaltaan edes olla...

    Heh, tuli ostetua tosiaan bemari, mutta ei tämä vahdossa ollut 3500eur kampe, käytiin kyllä katsomassa, mutta jäi vielä myyjälle. Ladoin tuplat enemmän tiskiin taaloja ja hain 140tkm ajetun vehkeen, joka tarkempien tutkimukisen jälkeen tuntuu pitävän kutinsa

    Toki tuossa vahdon vehkeessä on tosi paljon autoa 3500eur rahaan, mutta myös vähän tehtävää joten päätin olla siihen kelkkaan lähetämättä. Voimalinja on kyllä ihana tälläsessä vehkeessä. Eipä tarvii joka kiihdytyksessä laittaa lappua lattiaan.

    Eikä mulla oo vielä ikinä ollut autoa, jossa niskatukikin säätyy sähköllä

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Vielä kun jostain löytyisi E38 touring
    Jos löytyisi e38 Coupena, etenkin matala ja sopivat valssit niin oispa messevä cruisailupeli.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by BMWagner View Post
    Heh, voi olla että tuli kiire kun ilmaantui potentiaalinen kilpailija Melkein itse silti alan suosimaan sedania tässä kohtaa, yksi on melkein valmiiksi puhuttu kunhan ehtisi hakea pois. Kuulostaa ainakin puhelimessa passelilta yksilöltä.
    Jos ette ole livenä asiaa keskustelleet niin on tuo Kaivon hankinta ilmoitus kuitenkin lähes vuorokauden vanhempi kuin sinun viestisi.

    Sedan on ainakin hieman hiljaisempi kuin touring mutta itse jostain syystä pidän touringeista. Vielä kun jostain löytyisi E38 touring niin olisi täydellinen

    Leave a comment:


  • BMWagner
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Taisi Kaivo ehtiä laitteensa hankkia


    Mutta kyllähän harrastaa voi ilman talliakin. Ei sitä kannata liian vakavasti ottaa. Laittelee sitten vaikka vain nätteinä kesäpäivinä.
    Eniten riippuu omasta asenteesta.
    Heh, voi olla että tuli kiire kun ilmaantui potentiaalinen kilpailija Melkein itse silti alan suosimaan sedania tässä kohtaa, yksi on melkein valmiiksi puhuttu kunhan ehtisi hakea pois. Kuulostaa ainakin puhelimessa passelilta yksilöltä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎