Originally posted by Paha Arkkitehti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.
Collapse
X
-
-
-
Mint kuntoista käyttöautoa ollaan etsimässä. E39 taitaa olla edelleen paras auto tuohon virkaan, minkälaisia ajatuksia herää tämmösestä?
525da
Touring
M-Sport
9/2002
111tkm
http://www.premiumclassics.nl/index....Bijzonder.html
Leave a comment:
-
-
Terve foorumilaiset.
Kesä tulee ja V8-kuume alkaa painamaan päälle. Nettiautoa selatessa löytyi seuraavanlainen laitos http://www.nettiauto.com/bmw/540/6348412. Onko kenelläkään tietoa auton historiasta? Etupuskurissa BTCF-tarra, joten ajattelin, että mahdollisesti olis jonkun foorumilaisen entinen menopeli
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostMikähän on tällähetkellä hintahaarukka e39 korisissa 530i:ssä? Näitä on nytkin niin vähän suomessa myynnissä, että arvon määrittäminen on aika hankalaa. Riippuu tietenkin paljon varusteista ja yksilöstä, mutta jos jotain suuntaa antavaa arviota saisi.
Leave a comment:
-
-
Mikähän on tällähetkellä hintahaarukka e39 korisissa 530i:ssä? Näitä on nytkin niin vähän suomessa myynnissä, että arvon määrittäminen on aika hankalaa. Riippuu tietenkin paljon varusteista ja yksilöstä, mutta jos jotain suuntaa antavaa arviota saisi.
Leave a comment:
-
-
Ostin viime kesänä vm 99 528i sedanin, automaagilla ja M-sport mallina. Ensimmäinen BMW ja ensimmäinen takavetoinen auto.
Auto on hiljainen, loistava ajaa ja liikkuu mukavasti kaasua polkaisemalla. Talvella probleemana on heikko etenemiskyky liukkaalla alustalla ja auton käytös kun eturenkaat menee lukkoon hidastaessa ja takarenkaat edelleen pukkaa autoa eteenpäin. Eli tämä lähinnä kun ajaa pihaan tai tms ja on pysähtymässä. Tykkään ajella vakkarilla ja lapin tiellä joskus käy niin että kun jyrkemmässä ylämäessä laatikko vaihtaa pienemmälle ja mottori nostaa kierroksia -> perä meinaa karata hanskasta.
Autolla on ajettu 278 tkm ja on tuotu saksasta muutama vuosi sitten. Olen auton kolmas suomalainen omistaja.
Huoltojen lisäksi on vaihdettu eteen jarrulevyt ja palat, termarikotelo ja lämpötilan tunnistin. Pikselit on kojetaulusta pääasiassa sammuneet kuten asiaan kuuluu. Käsijarrun palat on myös vaihdettu ja vaijeria kiristetty mutta edelleenkään käsijarru ei toimi niinkuin haluaisin.
Suurin rahanreikä on kuitenkin ollut auton röpöttelevä käyntiääni jota on korjailtu vaihtamalla pakosarjan tiivisteet kahteen otteeseen. Pakosarjassa on ilmeisesti vinossa ne "helat" tai mitkä ne nyt on joista siis sarja kiinnitetään moottoriin. Pakosarjan irrtoittelu ja kiinnittely vie paljon kallista asennusaikaa joten tuon ongelman korjaamiseen on kulut jo 1500 EUR rahaa ja kunnossa se ei ole vieläkään. Kaippa se pitäisi koko sarja vaihtaa.
Nyt korjauslistalla on pikseleiden lisäksi, kylmänä tapahtuva tyhjäkäynnin huopaaminen ja kovilla pakkasilla pettäneet ohjaustehostimen öljyletkut.
Eli auto on kyllä hyvä, mutta ollut hiukan kallis pitää.
Leave a comment:
-
-
Tuli hankittua 02vm 525 touring automaatilla ja kovin tyytyväinen olen ollut. Auto on hiljainen ja mukava (verrokki MY10 Subaru Forester) automaatti vaihtaa pehmeästi eikä mitään ylimääräisiä tutinoitakaan ole havaittavissa. Toivottavasti olisi vielä luotettavakin... ja ehkä jo nyt opin että japanilaiset autot ei vain ole minua varten
Leave a comment:
-
-
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.
Jatketaan tähän jutustelua E39 hankkimiseen ja siitä saatuihin kokemuksiin liittyen.
Kaikki ongelmat yms. jatkossakin omiin topicceihin joko tälle alueelle tai tekniikkapuolelle (esim. viihdelaitteisiin liittyen tekniikkapuolella on paljon juttua).
Vanha topic oli täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=124048Tags: None
-
Leave a comment: