Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by BMWagner View Post
    Älä harkitse liian pitkään kun olen vähän kiikaroinut luultavasti samaa yksilöä itselleni Arvon tosin vielä itse välillä farmari-sedan, koska kiikarissa oleva auto olisi aika puhtaasti "harrasteauto" ja työajot ja muut isommat kulkemiset onnistuvat sitten tuolla "järkevällä" autollakin. Muuten itselläni aika samat speksit auton suhteen

Mutta itse kysymys oikeastaan oli suurelle raadille, että kun sen verran itseltä puuttuu että tallia ei ole missä korjata ja laitella niin meneekö se harrasteauton ilo kokonaan ohi näillä kriteereillä jos tuollaista 300kkm ajettua miettii?

Näin se ajatus risteilee, päivällä olin jo lähdössä hakemaan yhtä yksilöä koska vaikka miten pyörittelee niin tuo käyttis tiputti arvostaan saman verran heti liikkeestä ulos ajaessa kuin mitä tuollainen vanha benari voi ikinä arvonalenemaltaan edes olla...
    Taisi Kaivo ehtiä laitteensa hankkia

Mutta kyllähän harrastaa voi ilman talliakin. Ei sitä kannata liian vakavasti ottaa. Laittelee sitten vaikka vain nätteinä kesäpäivinä.
    Eniten riippuu omasta asenteesta.

Leave a comment:

• BMWagner
    replied
    Originally posted by Kaivo View Post
    Ilmeisesti tuolla m62b44 padalla ajelee ilman isompia huolia +350tkm? eräässä yksilössä mitä harkitse on 280tkm kellossa ja jakopää tehty hiljan

Auto tulisi ns "käyttöharrasteeksi" ymmärrän, että auto on jo vanha kun taivas ja siinä voi olla vaikka mitä vikoja, mutta ainakin toistaiseksi kilsoja tulee todella maltillisesti (alle 10tkm) vuodessa, joten tuollaista bensarosvoa voisi ajatellakkin

Älä harkitse liian pitkään kun olen vähän kiikaroinut luultavasti samaa yksilöä itselleni Arvon tosin vielä itse välillä farmari-sedan, koska kiikarissa oleva auto olisi aika puhtaasti "harrasteauto" ja työajot ja muut isommat kulkemiset onnistuvat sitten tuolla "järkevällä" autollakin. Muuten itselläni aika samat speksit auton suhteen

Mutta itse kysymys oikeastaan oli suurelle raadille, että kun sen verran itseltä puuttuu että tallia ei ole missä korjata ja laitella niin meneekö se harrasteauton ilo kokonaan ohi näillä kriteereillä jos tuollaista 300kkm ajettua miettii?

Näin se ajatus risteilee, päivällä olin jo lähdössä hakemaan yhtä yksilöä koska vaikka miten pyörittelee niin tuo käyttis tiputti arvostaan saman verran heti liikkeestä ulos ajaessa kuin mitä tuollainen vanha benari voi ikinä arvonalenemaltaan edes olla...

Leave a comment:

• Havis
    replied
    Originally posted by harriba View Post
    Tämän allekirjoitan itsekin. Alustan puslat pitää vaihtaa n. 200t km välein, ja se kirpaisee sen toimintatonnin tai kaksi. Muuhun kuin ruosteeseen huollettu E39 ei kuole.

...vänkärin penkin airbag-tunnistimen ohitus €0.
    Puslat väsyy lähinnä vaan farkuissa, eivät ole sedanissa mikään ongelma. Puhe kun varmaan on nimenomaan taka-apurungon puslista.

Ja maton ohitus ja korjaamatta jättäminen on laiskuutta. Pikkujuttu loppujen lopuksi.
    Last edited by Havis; 24-04-2017, 17:07.

Leave a comment:

• harriba
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Itellä kokemusta 2:sta e39:stä. 1 530ia farkku ja 2 540i farkkua.
    Ite tykkään ja en kyllä jaa samaa näkemystä handerin kanssa.
    Yhteensä noilla oon ajellut yli 100tkm ja oikeastaan ainut yhdistävä tekijä on ollut jarrututinat joista on selvinnyt herkistelemällä ja kiillottamalla männät.
    Nykyinen käytössä oleva on 540i 6v manuaali jolla matkaa menty jo 395tkm. Jakopää tehty jossain 350tkm paikkeilla.
    Muutaman ruostekorjauksen joudun tähän viimeiseen yksilöön tekemään kesällä, mutta muuten kaikissa on kaikki varusteet jne herkut toimineet moitteetta.
    Jos ite pystyy huoltamaan ja korjaamaan niin tuskin rahalla saa mitään vastaavaa tilalle minkään merkin alta.
    Tämän allekirjoitan itsekin. Alustan puslat pitää vaihtaa n. 200t km välein, ja se kirpaisee sen toimintatonnin tai kaksi. Muuhun kuin ruosteeseen huollettu E39 ei kuole.

Mun nykyinen 530d on ollut selvästi huolettomin ja luotettavin kulkine viimeisen 10 vuoden aikana. Ei-skeduloituja korjauksia tähän mennessä: Turbon siipien ohjauksen rispaantunut alipaineletku €5, vänkärin penkin airbag-tunnistimen ohitus €0, oikean etufillarin pyörimisanturi €125 (Laakkonen). Kaikki mahdolliset vikakohteet on internetin syövereissä jo moneen kertaan dokumentoitu.

Selvää on että jos ei ole tilaa/halua/aikaa tehdä itse mitään, niin E39 omistaminen voi tulla melko kalliiksi.

Edeltäjistä E61 525ix ja E500 mersu jättivät molemmat tielle kahdesti, varsinkaan jälkimmäinen ei tahtonut millään pysyä nipussa. Onneksi oli huolenpitosopimus.

Jostain syystä tuolla vanhalla ritsalla ajamisesta vaan tulee hyvälle tuulelle. Vertailukohtaa voi hakea vaikka uuden Opel Astran rengasmelusta, uuden Passatin mitäänsanomattomuudesta ja natinoista, tai jonkun Quasqain (motto: "Kun Vaimo Päättää") yleisestä muovisuudesta.

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Olen alkanut harkitsemaan E39 540ia touringin ostoa. Olen selannu jonkin verran tätä triidiä ym ja omistuksessa onkin ollut aikoinaan facelift 520ia. Kysyisinkin, että onko 6 ja 8 koneissa muuten samat DSC/ABS huolet, mutta mukeja vaan 2 enemmän.

Ilmeisesti tuolla m62b44 padalla ajelee ilman isompia huolia +350tkm? eräässä yksilössä mitä harkitse on 280tkm kellossa ja jakopää tehty hiljan

Auto tulisi ns "käyttöharrasteeksi" ymmärrän, että auto on jo vanha kun taivas ja siinä voi olla vaikka mitä vikoja, mutta ainakin toistaiseksi kilsoja tulee todella maltillisesti (alle 10tkm) vuodessa, joten tuollaista bensarosvoa voisi ajatellakkin

Kertokaahan V koneisten e39 omistajat kokemuksianne, että kannattaako
    Itellä kokemusta 2:sta e39:stä. 1 530ia farkku ja 2 540i farkkua.
    Ite tykkään ja en kyllä jaa samaa näkemystä handerin kanssa.
    Yhteensä noilla oon ajellut yli 100tkm ja oikeastaan ainut yhdistävä tekijä on ollut jarrututinat joista on selvinnyt herkistelemällä ja kiillottamalla männät.
    Nykyinen käytössä oleva on 540i 6v manuaali jolla matkaa menty jo 395tkm. Jakopää tehty jossain 350tkm paikkeilla.
    Muutaman ruostekorjauksen joudun tähän viimeiseen yksilöön tekemään kesällä, mutta muuten kaikissa on kaikki varusteet jne herkut toimineet moitteetta.
    Jos ite pystyy huoltamaan ja korjaamaan niin tuskin rahalla saa mitään vastaavaa tilalle minkään merkin alta.

Leave a comment:

• hietase
    replied
    Edellisellä kirjoittajalla osunut kohdalle huonosti pidetty yksilö? Vai kuinka iso otos on kyseessä?

Itselläni on kokemusta vain kahdesta e39:stä, yhteensä noin 160 tkm. Molemmat vain kuusipyttyisiä ja face lift-malleja. Minulla ei ole ollut murheita abs/dsc-osastolla lainkaan. Kaikki mikä on vaatinut laittoa, on ollut normaalia kuluvaa osaa.

Jos onnistut löytämään hyvällä pidolla olleen yksilön, niin se on mielestäni hyvä valinta käyttikseksi. Uudemmat laatuautot tiputtavat arvoaan vuodessa parissa saman verran, kuin mitä sinulla on pääomaa autossa kiinni. Tuon pääoman saat todennäköisesti suurimmaksi osaksi tai jopa kokonaan takaisin, kun joskus myyt auton eteenpäin, riippuen siitä miten pidät autoa.

Leave a comment:

• hander
    replied
    Olen alkanut harkitsemaan E39 540ia touringin ostoa. Olen selannu jonkin verran tätä triidiä ym ja omistuksessa onkin ollut aikoinaan facelift 520ia. Kysyisinkin, että onko 6 ja 8 koneissa muuten samat DSC/ABS huolet, mutta mukeja vaan 2 enemmän.

No on ja ei. Kyllä sai omaa e39:iä parsia kasaan vähän joka puolelta ja jatkuvasti ja sit kun tuli hyvä, niin tekikin jo mieli pistää eteenpäin. Ei ollu monestikaan worth it se ajonautinto kaikkien pikkuvikojen takia. Ruostekorjailuja, sähkövikoja ja alustajumppaa riitti. En ostaisi enää e39:iä, korkeintaan Japanista.

Leave a comment:

• Kaivo
    replied

Leave a comment:

• A^A
    replied
    E39 on loistava auto ehjänä, siitä ei käy kiistäminen. Itse vain totesin että jopa nuo kalliimman hintaluokan e39 olivat ainakin hintaan nähden aivan liian rähjäisiä / ruosteisia. Siksi samalla rahalla ostin käyttikseksi e60 johon olen ollut erittäin tyytyväinen.. Jos esim 10k€ budjetilla kattelee autoa niin saa jo e6x koppaa asiallisilla varusteilla / moottorilla, itse en taas tuolla rahalla kusisikkaan e39:n päin, onhan e60 nyt kaikinpuolin enemmän tältä vuosituhannelta kuitenkin.. Halvemmassa hintaluokassa e39 on lyömätön eikä samalta merkiltä eikä muiltakaan löydy äkkiä haastajia, kunhan sietää ruostetta..

Leave a comment:

• Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Viittasin enemmän niihin, jotka liikkuu joo hinnoissa 6000-10000. Japanista tuodussa ruosteettomassa ja lähes ajamattomassa sen korkeankin hinnan ymmärrän paremmin ja sellaisen hankkisin itse, jos farkkuna niitä siellä olisi.

Enemmän tuo oli varmaan yleisestikin Suomen käytettyjen hintatasoon liittyvä asia. Kun oma kokemus on se, että esim. vähintään yhtä korkean autoveron Irlannissa ns. premium autot käytettyinä eivät olleet niin kalliita suhteessa ei premium merkkeihin.

Ja makuasioita nämä on. Oma 2500€ ruosteeton neliveto Passat oli omasta mielestä parempi hankinta kuin vailla 4500€ hintainen e39 joka ei niin hyvässä kunnossa olisi.

Edit: ja jotenkin on paljon ns. vähän ajettuja e39:ejä omasta mielestä Suomessa myynnissä. Nuo ovat kuitenkin autoja joilla helposti ajetaan se 20 000 vuodessa, mutta silti monessa ei paljon yli 200 000 ole mittarissa 18 vuotiaalla autolla. Onhan sekin tapa nostaa hintaa.

Edit2: ja siinä Passatissa on sentään jo uskottavampi km-lukemakin 15-vuotiaaksi autoksi.
    Itsellä kaksi kolmeysiä, molemmat 96-alkupuoliskolta, toinen ajettu 380tkm, toinen 421tkm. Molemmat parempia ajettavia kuin vm. 2005 Golf tai 2016 Fiesta.
    Muut ajaa millä haluaa, minä loppuunajetuilla kolmeyseillä
    Mutta niin, makuasioita kaikki, itse yhden Paskatin omistaneena en ikinä semmoiseen järjellä sorru, mielummin maksan yli 400tkm ajetusta kolmeysistä varusteilla yli 2t€.

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Edit: ja jotenkin on paljon ns. vähän ajettuja e39:ejä omasta mielestä Suomessa myynnissä. Nuo ovat kuitenkin autoja joilla helposti ajetaan se 20 000 vuodessa, mutta silti monessa ei paljon yli 200 000 ole mittarissa 18 vuotiaalla autolla.
    Itellä tullut keskimäärin 13tkm per vuosi tässä 11 vuoden omistuksen aikana. Mutta silti on mittarissa ihan uskottavat 300tkm+ lukemat kiitos aiempien omistajien ajomäärän.

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Viittasin enemmän niihin, jotka liikkuu joo hinnoissa 6000-10000. Japanista tuodussa ruosteettomassa ja lähes ajamattomassa sen korkeankin hinnan ymmärrän paremmin ja sellaisen hankkisin itse, jos farkkuna niitä siellä olisi.

Enemmän tuo oli varmaan yleisestikin Suomen käytettyjen hintatasoon liittyvä asia. Kun oma kokemus on se, että esim. vähintään yhtä korkean autoveron Irlannissa ns. premium autot käytettyinä eivät olleet niin kalliita suhteessa ei premium merkkeihin.

Ja makuasioita nämä on. Oma 2500€ ruosteeton neliveto Passat oli omasta mielestä parempi hankinta kuin vailla 4500€ hintainen e39 joka ei niin hyvässä kunnossa olisi.

Edit: ja jotenkin on paljon ns. vähän ajettuja e39:ejä omasta mielestä Suomessa myynnissä. Nuo ovat kuitenkin autoja joilla helposti ajetaan se 20 000 vuodessa, mutta silti monessa ei paljon yli 200 000 ole mittarissa 18 vuotiaalla autolla. Onhan sekin tapa nostaa hintaa.

Edit2: ja siinä Passatissa on sentään jo uskottavampi km-lukemakin 15-vuotiaaksi autoksi.
    No sä tykkäät ajaa passatilla, (itse taas en edes kusis sellaseen kippoon) mä taas harrastan bemaria ja sen vuoksi myös mun käyttöauto on ollut 96 vuodesta asti aina bmw. Elämä on valintojen maailma.
    Markkinataloudessa kysyntä/ tarjonta määrittelee hinnan.
    Jos haluaa varusteita, suorituskykyä ja hyviä ajo-ominaisuuksia, väitän edelleen ettei e39:lle olo hirveästi haastajia samassa koko/hintaluokassa.
    Sama juttu mainitsemasi e46 m3:sen kohdalla. Mitä saat tilalle samassa hintaluokassa?

Edit. Mulla menee kohta 39:ssä 400tkm rikki. Tosin ite en oo +15v vanhaa autoa ikinä ostanut mittarilukeman perusteella.

Leave a comment:

• lj123
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    No nyt on pakko vähän ihmetellä. 500€-1000€ hinnallako näitä pitäis saada? Jos budjetti on esim. 4000€ ei koko nettiauton valikoimasta löydy mitään minkä ominaisuudet, varusteet jne. lähelläkään e39 faceliftia.

Muutaman ruoste yms. vian takia en kyllä omaa e39 vaihtais mihinkään saman hintaluokan primeraan, v70 , mondeoon tai passattiin.

Last edited by lj123; 22-03-2017, 18:39.

Leave a comment:

• rizzo
    replied
    Originally posted by bemmidee View Post
    Oliskohan e39 hinnat vielä jotenkin perusteltavissa mutta otetaan vaikka e9x 330 tai 335 niin alkaa huutonaurun sekaista itkua tulla kun parivuotta e39 uudempi maksaa helposti yli 10ke enemmän ja ei oo 50tkm ajettu Tuntuu baijerilaisissa olevan 200tkm rullattu jo tehtaalta lähtiessä
    Luin viidesti, enkä ymmärtänyt.

Leave a comment:

• bemmidee
    replied
    Oliskohan e39 hinnat vielä jotenkin perusteltavissa mutta otetaan vaikka e9x 330 tai 335 niin alkaa huutonaurun sekaista itkua tulla kun parivuotta e39 uudempi maksaa helposti yli 10ke enemmän ja ei oo 50tkm ajettu Tuntuu baijerilaisissa olevan 200tkm rullattu jo tehtaalta lähtiessä

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎