Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lj123
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Itsekkin miettinyt tuota oman maalaamista, mutta tässä elämän vaiheessa sitä ei pysty toteuttamaan lyhyellä aikavälillä eikä ole oikein paikkaakaan. Maalaamo ottais sen hyvä kuntoisen e39 hinnan, niin ei sekään innosta. Jos joku korjais ruosteet ja maalais max.1000€ hintaan, niin sitten ajelisin tuolla ilomielin, mutta kukaan ei alkaa ilmaseksi tekemään. Autoni on tekniikalta hyvässä kunnossa ja sillä ajelisi vielä monta vuotta, mutta ulkokuori on aika räjähtänyt.
    Eiköhän ehjässä pinnassa ole enemmän maalarista kyse, että millaista jälkeä saa aikaan.

    Mutta E39:iä juuri käyttöautoksi miettiessä tuli yhdeksi ongelmaksi se, että itse ei sellaista oikein viitsisi pitää ruosteisena. Alkaisi ainakin isommat kohdat häiritä, ja kunnon korjaus maksaa liikaa suhteessa auton arvoon. Varsinkin, jos helmat on mädät niin maksaa ymmärtääkseni aika paljon ne hitsaamiset jo.

    Tuossa M5:ssä vielä saa itselleen perusteltua järkevyyden maalauttamiselle.

    Mutta ei kai ovien maalaus nyt sentään niin paljon maksa, jos ne eivät ihan kunnolla ruostuneet ole?

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by ApriliaMan View Post
    Sit taas maalaamissa itseä häiritsee se, kun noissa vanhoissa on aika hyvä maalipinta niin tuo uudelleen maalaaminen on vaikee saa tehtyä näillä nykyisillä vesiväreillä yhtä tasaiseksi Mulla ei oo maalattu ku etupuskuri, kun meni elukkavahingon takia vaihtoon.
    Omasta olen ite maalauttanut takakontin kannen ensin kerran osittain ruostekorjauksen takia, sitten useamman vuoden myöhemmin käytettynä ostetun ruosteettoman kannen vielä kahteen kertaan kokonaan. Ihan hyvä pinta tuohon on minusta saatu, toinen maalauskerta tuli kun kolhin itse vasta maalattua kantta parkkihallissa kaiteeseen. Maalaamo aikoi ensin maalata vain osan, mutta sanoivat sitten maalanneensa kokonaan kun ei kuulemma ollut sen ekan maalaamon jälki hyvää.

    Ovien alareunojen ja helmojen/lokasuojien näkyvien ruosteiden korjauksista olen kysellyt kustannusarviota samasta paikasta ja kuulosti että se 3000€ ei riitä kuin ehkä osittain noihin korjauksiin, olettaisin että hinta ois varmaan lähemmäs tuplat jos maalais koko auton samalla.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 20-02-2017, 13:29.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Itsekkin miettinyt tuota oman maalaamista, mutta tässä elämän vaiheessa sitä ei pysty toteuttamaan lyhyellä aikavälillä eikä ole oikein paikkaakaan. Maalaamo ottais sen hyvä kuntoisen e39 hinnan, niin ei sekään innosta. Jos joku korjais ruosteet ja maalais max.1000€ hintaan, niin sitten ajelisin tuolla ilomielin, mutta kukaan ei alkaa ilmaseksi tekemään. Autoni on tekniikalta hyvässä kunnossa ja sillä ajelisi vielä monta vuotta, mutta ulkokuori on aika räjähtänyt.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by ApriliaMan View Post
    Näinpä, se maalaus on varmaan 3k€:n luokkaa niin suhteessa auton arvoon aika paljon. Mulla alustan pitäs olla ihan kunnossa, tai ainakaan katsastuksessa ei mitään oon sanottu ja ite siinä samalla katellu ni ei näy mitään hälyyttävää.

    Vasemmalla helmassa heti pyörän vieressä on pahin, sit takaluukussa avaimenreiän ympärillä/luukun kulmassa ja sit takana oikeella kulmassa pellintaitteessa ennen puskuria. Ja tietysti se kuskin ovenalareuna on muutanu värisävyä (onneks näkyy vaan oikeen kirkkaassa valossa)
    Siks tää e39 on juurikin parhaimmillaan tee se itse miehellä. Ite en stressaa ruosteista tai maalivaurioista. Jos ne rupee enemmän vituttamaan, korjaan ja maalaan ne itse. Ei 3000-5000€ ja 15v vanhan auton tartte mikään timantti olla. Mutta ei samalla rahalla saa kyllä minkään muunkaan merkin leiristä mitään vastaavaa tilalle. Hyvä ajaa, todella hiljainen(erityisesti tuplalaseilla) ja varusteitakin mukavasti kun ostaa oikean yksilön.

    Leave a comment:


  • ApriliaMan
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mukavaa luettavaa Se on harmillista että näissä on tuota ruoste ongelmaa ja taitaa olla mahdotonta löytää suomesta täysin ruosteetonta koria ja jos löytää niin on varmasti jo jollain tapaa maalailtu. Eikä ne pikku ruostetäplät jossain piilossa niinkään haittaa, mutta ne nostopisteet takana ovat ne mitkä harmittaa eniten, kun on aika hankalat korjata. Omassakin pitäisi nuo nostopisteet parsia kasaan, mutta ei oikein kiinnosta.
    Varmasti on vaikee löytää yksilö, mikä olis alkuperäisessä maalissa ja ruosteeton...alkaa noilla kuitenkin kilsoja jo olemaan, mikäli ollu ihan normaalissa ajossa.

    Sit taas maalaamissa itseä häiritsee se, kun noissa vanhoissa on aika hyvä maalipinta niin tuo uudelleen maalaaminen on vaikee saa tehtyä näillä nykyisillä vesiväreillä yhtä tasaiseksi Mulla ei oo maalattu ku etupuskuri, kun meni elukkavahingon takia vaihtoon.

    Tuo mun autohan on Teropan joskus maahan tuoma auto ja hyvin on palvellu Oli siitä täällä esitelykin aikoinaan.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Onks näissä e39 muuta ns vakavaa ruostepaikkaa kuin nämä tunkkauspaikat???

    Ovi ja luukkuruosteet lähinnä kosmeettisia ja helpommat korjata kuin helmat.

    Leave a comment:


  • ApriliaMan
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Kovin tutulta kuulostaa... Näkyvät ruosteet harmittaa, katsastusmies taas hämmästeli sisustan hyvää kuntoa. Kun ruostekorjausten hinta alkaa olla samaa luokkaa kuin auton arvo niin taitaa jäädä mulla teettämättä tällä erää. Nostopisteet ei ole vielä kai mitenkään antautuneet omassa.
    Näinpä, se maalaus on varmaan 3k€:n luokkaa niin suhteessa auton arvoon aika paljon. Mulla alustan pitäs olla ihan kunnossa, tai ainakaan katsastuksessa ei mitään oon sanottu ja ite siinä samalla katellu ni ei näy mitään hälyyttävää.

    Vasemmalla helmassa heti pyörän vieressä on pahin, sit takaluukussa avaimenreiän ympärillä/luukun kulmassa ja sit takana oikeella kulmassa pellintaitteessa ennen puskuria. Ja tietysti se kuskin ovenalareuna on muutanu värisävyä (onneks näkyy vaan oikeen kirkkaassa valossa)

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by ApriliaMan View Post
    Välillä miettiny, että olis kiva saada vaikka 335i. Mutta sit alkaa miettimään, et miksi koska tuolla on kiva ajaa ja tietää mitä on tehty taikka tulossa. Ruostekorjaukset/maalauksen ku tekis, ni johan sillä kummasti ajelis hamaan tappiin
    Kovin tutulta kuulostaa... Näkyvät ruosteet harmittaa, katsastusmies taas hämmästeli sisustan hyvää kuntoa. Kun ruostekorjausten hinta alkaa olla samaa luokkaa kuin auton arvo niin taitaa jäädä mulla teettämättä tällä erää. Nostopisteet ei ole vielä kai mitenkään antautuneet omassa.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 20-02-2017, 10:59.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by ApriliaMan View Post
    Laitetaan nyt vielä oma kokemus:

    Olen ajellu tuolla 530i:llä (278000km mittarissa) nyt 6 vuotta ja pikkusen reilu 100000km...tyytyväinen olen ollu ja eihän tollanne e39 häviä ajotuntumassa uusille autoille mitenkään

    Tietenkin uudemmissa on kaikkia kivoja lisävarusteita, mutta saahan niitä tohonkin laitettua jos haluaa esim. bluetooth.

    Aika vähällä olen päässy huoltojen suhteen, oikeestaan ainoot mitä on oikeesti hajonnu on ollu 2 puolaa, syyläri, öljyn suodattimen jalan tiiviste ja pari parkkianturia. Ohjaustehostin teki kerran ihme jumittamisen, niin sen jälkeen uusin säiliön ja vaihdettiin öljyt huuhtelemalla...sen jälkeen ei mitään ongelmia (imasen vielä säiliön joka kesä tyhjäksi ennen moottorin pesua ja laitan uutta öljyä tilalle)

    Muuten on tullu laitettua ennakoivasti:
    Vanoksen tiivisteet, imuputket, vesipumppu (heti ostettaessa), loput puolat, eteen alustan tukivarret, taakse narinahelat/koiranluut, perän stefat (odottaa asennusta). Alusta ja jarrut pitäs uusia, kun on vissiin alkuperäiset

    Sisuta on itsellä pysyny melkeen uuttavastaavana, ei pahempaa kulumaa taikka venymää (rattikin alkaa olemaan sileä vaan siitä vasemman käden kohdalta, muualla vielä kuvio jäljellä). Korissa nyt väkisinkin alkaa olemaan paikkoja, mitkä pitäs korjata vaikka kuinkan yrittää pestä ja pitää pinnan kunnossa

    Muuten huollettu ihan normaalisti, paitsi öljyt max. 15000km että ei millään longlife meiningillä

    Välillä miettiny, että olis kiva saada vaikka 335i. Mutta sit alkaa miettimään, et miksi koska tuolla on kiva ajaa ja tietää mitä on tehty taikka tulossa. Ruostekorjaukset/maalauksen ku tekis, ni johan sillä kummasti ajelis hamaan tappiin
    Mukavaa luettavaa Se on harmillista että näissä on tuota ruoste ongelmaa ja taitaa olla mahdotonta löytää suomesta täysin ruosteetonta koria ja jos löytää niin on varmasti jo jollain tapaa maalailtu. Eikä ne pikku ruostetäplät jossain piilossa niinkään haittaa, mutta ne nostopisteet takana ovat ne mitkä harmittaa eniten, kun on aika hankalat korjata. Omassakin pitäisi nuo nostopisteet parsia kasaan, mutta ei oikein kiinnosta.

    Leave a comment:


  • ApriliaMan
    replied
    Laitetaan nyt vielä oma kokemus:

    Olen ajellu tuolla 530i:llä (278000km mittarissa) nyt 6 vuotta ja pikkusen reilu 100000km...tyytyväinen olen ollu ja eihän tollanne e39 häviä ajotuntumassa uusille autoille mitenkään

    Tietenkin uudemmissa on kaikkia kivoja lisävarusteita, mutta saahan niitä tohonkin laitettua jos haluaa esim. bluetooth.

    Aika vähällä olen päässy huoltojen suhteen, oikeestaan ainoot mitä on oikeesti hajonnu on ollu 2 puolaa, syyläri, öljyn suodattimen jalan tiiviste ja pari parkkianturia. Ohjaustehostin teki kerran ihme jumittamisen, niin sen jälkeen uusin säiliön ja vaihdettiin öljyt huuhtelemalla...sen jälkeen ei mitään ongelmia (imasen vielä säiliön joka kesä tyhjäksi ennen moottorin pesua ja laitan uutta öljyä tilalle)

    Muuten on tullu laitettua ennakoivasti:
    Vanoksen tiivisteet, imuputket, vesipumppu (heti ostettaessa), loput puolat, eteen alustan tukivarret, taakse narinahelat/koiranluut, perän stefat (odottaa asennusta). Alusta ja jarrut pitäs uusia, kun on vissiin alkuperäiset

    Sisuta on itsellä pysyny melkeen uuttavastaavana, ei pahempaa kulumaa taikka venymää (rattikin alkaa olemaan sileä vaan siitä vasemman käden kohdalta, muualla vielä kuvio jäljellä). Korissa nyt väkisinkin alkaa olemaan paikkoja, mitkä pitäs korjata vaikka kuinkan yrittää pestä ja pitää pinnan kunnossa

    Muuten huollettu ihan normaalisti, paitsi öljyt max. 15000km että ei millään longlife meiningillä

    Välillä miettiny, että olis kiva saada vaikka 335i. Mutta sit alkaa miettimään, et miksi koska tuolla on kiva ajaa ja tietää mitä on tehty taikka tulossa. Ruostekorjaukset/maalauksen ku tekis, ni johan sillä kummasti ajelis hamaan tappiin

    Leave a comment:


  • ApriliaMan
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tämä alkoi todella kiinnostaan:think Pitää laittaa tuonne nettiauto keskusteluun kyssäriä, että onko jonkun foorumilaisen tuttu kampe. Näyttää olevan isompi ajotietokone. Olikos niissä sitä pixeli vikaa? https://m.nettiauto.com/bmw/530/8239522?vifAdCount=79#5
    Mulla on kanssa facelift isolla näytöllä, pientä pikselifikaa kojetaulussa mutta isossa näytössä ei ole. Vielä ei ole tarvinnu korjata, kun kuitenkin saa selvää. 278000 alkaa olla mittarissa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by anssip View Post
    Se isoin kumitulppa oli halki imusarjan takaa, muut siitä on laitettu jo aiemmin. Meylet oli ainoot mitä tähän hätään sain eli ei oo alkuperäiset. Ei ole ainakaan mun aikana, epäilen että ne kannattaa jossain vaiheess vaihtaa.
    Joo, ne vanoksen tiivisteet täytyy olla kunnossa että kaikki mahdollinen teho saadaan esiin.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by DenkuC View Post
    Juu, kauppoihin päädyttiin tästä. Myyjä kertoi erittäin avoimesti historian risut ja ruusut, värieroa ei näillä kurakeleillä huomannut mutta pusu on tiedossa.

    Tottakai kaikissä näissä jotain pientä laittoa, kuten tässäkin pientä ruostetäplää ovissa ja takakaarissa mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.

    Sisusta yksi parhaimpia mitä olen nähnyt ja varustetaso kyllä uppoaa myös itselle.
    Onneksi olkoon. Varmasti hyvä auto. Odottelen tässä vielä mistä löytyy se itselle sopiva. Toivottavasti läheltä.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Noi on kyllä semmosia että jos laatikko luistaa vähäkin niin vikatila menee päälle.

    Leave a comment:


  • anssip
    replied
    Originally posted by DenkuC View Post
    Tuo ja tämä toki oli/on oma henk. koht mielipiteeni, jostain syystä testiajolla vaikka laatikko ei ollut enää kylmä niin kone kyllä kiersi mutta mitään ei tapahtunut. Vika voi toki olla koeajajassakin :P
    Joo oikeessa olit sitä se tekikin, löyty aika hyvin tietoa että samaa tehnyt muillakin ja vika löyty muualta, onneksi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎