Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MaxSound
    replied
    80tkm takana hintahaitarin alapään Facelift E39 525DA Toukalla. Ostaessa oli 360tkm, nyt on 440tkm.

    Perille tuo on aina vienyt. Moottori ja laatikko pelaa kivasti.

    Muuta remppaa on sitten ollut, osa pakollista ja osa ennakoivaa.

    - Takajarrulevyt + palat
    - Etujarrulevyt + palat
    - Oikea Takapyöränlaakeri
    - Oikea Taka ABS-anturi
    - Etu- ja takaiskarit
    - Reaktiotangot
    - Alatukivarret
    - Uudet Xenonpolttimot, EvoX-R:t ja ajovalojen pleksit
    - Konepellin avausvaijeri
    - Puhallinmoottori
    - Ylävesiletkun muovilähtö
    - Turbon alipaineletkut
    - Koiranluut
    - Taka-aurauksensäätötangot
    - Takakelkan puslat
    - Kardaani ja vetarit, ehjät purkuosat
    - Takailmajousi
    - Vesipumppu ja termarit
    - Webasto vaihdettu ehjään
    - Hehkut
    - Takakontin avauspainike/kilpivalopaketti


    Näiden lisäksi toki normaalit öljy- ja suodatinhuollot. Onhan siinä ollut remppaa melkoisesti.

    Ja tämä ei ollut edes täysin huoltamatta jätetty yksilö, edellisen omistajan ajalta kuitteja 10k€ edestä

    Säästövinkki E39 ostoa harkitsevalle - Jos auto tärisee tai tutisee edes ihan vähän, se ei korjaannu renkaiden tasapainotuksella vaan alustajumppaa on luvassa. Paljon.
    Saa varautua vaihtamaan kaiken.

    Paljonhan tuolla on ajettu, niin eipä nuo remontit toki yllätyksenä tullut. Onneksi saa edes itse tehtyä ja saksasta saa osia kohtuuhintaan, muuten olisi tullut konkurssi

    Laatikko ja turbiini on orggis, öljyt vaihdettu uudesta asti 80tkm välein - katsotaan milloin tuo surullisenkuuluisa GM räjähtää

    Mukava auto kun kaikki on kunnossa, mutta vaatii näin vanhemmiten vähän huolenpitoa

    Leave a comment:


  • U. Turhapuro
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mitäs tuossa Exclusives on eroa normaaliin? Penkeissä on joitain reikiä? Tuuletus?
    Kyseessä lisävarustepaketti, mitä ollut tarjolla näihin loppupään autoihin 2002 vuodesta ->
    Varusteet lähinnä pieniä yksityiskohtia sisältäviä asioita, mutta näitä ei minusta hirveästi ole tarjolla. Varsinkin hyväkuntoiset E39 autot alkavat olla jo katoava luonnonvara.

    - Valkoiset vilkut
    - Kromilista takaluukussa
    - Osittainen jalopuuratti, missä radion ja vakkarin säädöt
    - Jalopuulistat, mitkä ovissa 2-sävyiset
    - Nahkasisusta, missä mielestäni erillainen/yksityiskohtaisempi verhoilu ovipahveissa ja penkeissä verrattuna perus nahkaverhoiluun. Sisustan värikisi tarjolla ollut vain muutama väri
    - 16" alumiini vanteet
    - Kangasmatot ym. muuta pientä
    - Saanut vain tiettyihin väreihin tätä pakettia
    - Paketti ollut tarjolla, kun 500 - sarja täytti 30v

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Tuollaisesta 525 bensasta saa perustylsän ja tekniikaltaan luotettavimman e39 alle.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mitäs tuossa Exclusives on eroa normaaliin? Penkeissä on joitain reikiä? Tuuletus?
    Olikohan nämä tuossa erona?
    E39 TOURING lisävarustepaketti 723 Edition Exclusive
    Saatavana olevat ulkovärit veloituksetta: Pakettiin kuuluva verhoilu:
    354 Titansilber V6BG Nahka Exclusive Burgundy/musta
    364 Topazblau V6SW Nahka Exclusive Musta/musta
    430 Oxfordgrün V6SN Nahka Exclusive Sand beige/sand beige
    475 Saphirschwarz
    481 Kalaharibeige
    482 Toledoblau
    892 Titangrau
    894 Chiarettorot
    Paketti sisältää:
    232 Kevytmetallivanteet, 16” radial-spoke 50
    785 Valkoiset suuntavilkut
    422 Jalopuu koristelistat vaahtera Shell Burgundy
    423 Velurimatot
    249 Monitoimisäädin ohjauspyörälle
    Metalliväri
    Pakettia ei saa koodin 248, 337, 339, 434, 438, 469, 481, 710, 722, 760, 773 yhteydessä. Pakettia ei saa vakio- tai Montana-nahkaverhoilun yhteydessä
    Valinnaiset maksulliset vanteet : 308, 360, 363, 788

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by U. Turhapuro View Post
    Ei kuitenkaan ihan perusmalli. Näyttää kuvien perustella olevan Edition Exclusive versio, joka varustukseltaan hieman poikkeaa normaalista perusmallista
    Mitäs tuossa Exclusives on eroa normaaliin? Penkeissä on joitain reikiä? Tuuletus?

    Leave a comment:


  • U. Turhapuro
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Taas olisi perus e39 kohtuu metreillä myynnissä? Ei mitään erikoisia herkoksia, mutta varmaan menisi hyvin käyttöautona? Siisti kuvissa ainakin.
    https://www.nettiauto.com/bmw/525/8647274
    Ei kuitenkaan ihan perusmalli. Näyttää kuvien perustella olevan Edition Exclusive versio, joka varustukseltaan hieman poikkeaa normaalista perusmallista

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Ja onneksi epäurheilullisellakin autolla voi ajaa ripeähkösti mutkat halutessaan.
    Minäkin voin ajaa oikealle kääntyvät mutkat melkoisen ripeästi, pidän vaan tarvittaessa oikealla kädellä kiinni keskikonsolista konsolin ja apukuskin penkin välistä. Vasemmalle käännytään sitten paljon rauhallisemmin...
    Pitkään luulin, ettei tuolla voi ajaa mutkiin noin kovaa. Mutta "vikahan" olikin vain penkin luoma illuusio ja itse auto kyllä pysyy tiellä eikä kallistele tms., kuski vaan ei pysy penkillä...

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Tänään ajelin hetken hienon sinisen E39 540i M Sportin perässä, liekö joku teropa:n aikoinaan tuomista. Noin siistejä harvoin näkee nykyään.

    Originally posted by janke View Post
    Kuinkas noi e39 urheiluistuimet on paremmat istuskella kun noi normi jakkarat?
    Onhan ne aika erilaiset kun on säädettävä reisituen pituus ja sivutukeakin jonkin verran. Reisituen säädön ansiosta sama istuin toimii sekä mulle että vaimolle, mitä ei monessakaan autossa tapahdu.

    Originally posted by TJJ View Post
    Sport-penkit alcantaralla olisi tuossa suhteessa varmaan täysin toista maata. Se on sitten eri juttu miten urheilullinen tuollainen laiva nyt yleensä on...
    Kyllä noissa on hyvin pysynyt paikallaan kun Alcantara antaa kitkaa sivutukien osalta hyvin. Keskiosathan on muuta kangasta näissä, mutta kaipa sekin on vähemmän liukasta kuin nahka. Ja onneksi epäurheilullisellakin autolla voi ajaa ripeähkösti mutkat halutessaan.

    Originally posted by buksin-1 View Post
    Pitkä matka sujuu comfort istuimissa paremmin, sporteissa selkänojan hartiaosa on olematon.
    Mulla on kai hartiatkin olemattomat kun en ole osannut kiinnittää huomiota. Ristiselän tuen säätö sporteista puuttuu vakiona, mistä miinusta, ja mulle muutenkin liian leveät sivutukien osalta, mutta muilta osin olen erittäin tyytyväinen ollut.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 27-02-2017, 20:07.

    Leave a comment:


  • petterihi
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Taas olisi perus e39 kohtuu metreillä myynnissä? Ei mitään erikoisia herkoksia, mutta varmaan menisi hyvin käyttöautona? Siisti kuvissa ainakin.
    https://www.nettiauto.com/bmw/525/8647274
    Hinta näyttäisi olevan kohdallaan jos on yhtään huoltoja tehty jo (ABS, jäähdytin, puslaa yms). Kävisin kurkkaamassa/ostamassa ellen olisi omaa ostanu jo.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Taas olisi perus e39 kohtuu metreillä myynnissä? Ei mitään erikoisia herkoksia, mutta varmaan menisi hyvin käyttöautona? Siisti kuvissa ainakin.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Kyllähän noissa "lätyissäkin" varmaan istuskelis. Kuinkas noi e39 urheiluistuimet on paremmat istuskella kun noi normi jakkarat? Itsellä vai noissa normaaleissa tahtoo tulla pitkään istuessa selkä kipeeksi, mutta tiedä sitten onko istuimen mallilla merkitystä tähän ongelmaan?
    Riippuu varmaan pitkälti siitä ruhosta, minkä jakkaraan istuttaa. Sportit ovat itselle erittäin hyvät niin matkassa, kuin mutkapätkällä. Selkänoja melko pystyssä ja reisituki lähes minimissään. T: 170cm 76kg.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by petterihi View Post
    E38:n 18-way sport comfortit tilalle jos moiset löytää edullisesti?
    Contour on noiden oikea nimi.

    Leave a comment:


  • petterihi
    replied
    E38:n 18-way sport comfortit tilalle jos moiset löytää edullisesti?

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Pitkä matka sujuu comfort istuimissa paremmin, sporteissa selkänojan hartiaosa on olematon.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Ne kuitenkin ovat lättänät. E39:n comforttien istuinosahan on ihan sama kuin vakiopenkeissä ja selkänojakin sivutuen osalta sama kuin vakioissa. Tuollaiset minullakin on ja tyytyväinen olen ollut, mutta kyllä sivutuen puutteen huomaa heti jos yrittää ajaa "urheilullisesti" mutkiin. Sport-penkit alcantaralla olisi tuossa suhteessa varmaan täysin toista maata. Se on sitten eri juttu miten urheilullinen tuollainen laiva nyt yleensä on...
    Lättänät tai ei, oman tötterön comforteista huolimatta en anna niille kehuja ja kyllä noi sportit vaan näyttää paremmilta. Uudemmissa vitosissa comfortit tuntuu paremmilta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎