E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Jatketaan uuteen topikkiin...

    Leave a comment:


  • dokki
    replied
    mutta jos olisi se nopeus anturi rikki menossa tai johdoissa vikaa niin eihän abs voi toimia jos ei saa nopeus tietoa?ei tuntunut olevan niin samoja oireita lähinnä kummastuttaa kun se nopeus häviää :think

    Leave a comment:


  • Targo
    replied
    Originally posted by targo View Post
    onkos kellään tietoa jos korvaan ton alkuperäsen ratin msportilla ja molemmat on vm96 niin meneekö vakkarinpiuhat yms bolt on meiningillä paikalleen?
    Nostetaas, eli alkupään bägejä molemmat. onko bolt on? Vai täytyykö piuhoihin joku adapteri hommata että saa vakkarin toimimaan? Puhelimen poisjääminen ei haittaa, sitä nyt ei muutenkaan tule käytettyä

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by dokki View Post
    Osaako kukaan sanoa mistä johtuu:autossa syttyy joskus abs ja luistoneston valot ja nopeus mittari lakkaa toimimasta.voisiko olla nopeus anturissa vikaa vai joku abs anturi sökö?ja auto 1999 530dA
    Voisi olla vasen taka abs-anturi,sen johdotus tai itse abs-boksi alkaa olla hajalla.Tsekkaappa tuolta:

    Leave a comment:


  • dokki
    replied
    Osaako kukaan sanoa mistä johtuu:autossa syttyy joskus abs ja luistoneston valot ja nopeus mittari lakkaa toimimasta.voisiko olla nopeus anturissa vikaa vai joku abs anturi sökö?ja auto 1999 530dA

    Leave a comment:


  • Terou
    replied
    Itse vaihdoin eteen ja taakse ensin Motonetistä jotkut merkkiä X olevat (halvat) jarrupalat. Hirveä vinkuminen. Vaihdoin ensin eteen Zimmermanit (tai Pagid) ja vinkumiset väheni. Vielä vaihdoin taaksekin Pagid (tai Zimmerman, en muista kumminpäin se meni) ja sen jälkeen tuli täysi hiljaisuus.

    Leave a comment:


  • Miikkuks
    replied
    Originally posted by Sammmy View Post
    Kokemuksia Zimmermanin jarrupaloista?

    Alkaa ottamaan pannuun tuo jarrujen kitinä sen verran että pakko laittaa jotku paremmat palat.. :think

    Edestä vinkuu ainoastaan. Zimmermanin rei'itetyt levyt ja ilmeisesti jotku halppis palat.. Ei hyva..

    Paloissa siis paikoillaan ne peltiläpyskät sekä reunat viistetty kunnolla. Sai ihan huolella käyttää voimaa ja aikaa kun noita viisteitä viilailin noihin, oli meinaan ihan prkl kovaa kovaa materiaalia..? Nuollahan ajaa vuosia kun ei kulukkaan ollenkaan..
    Itse heitin kesällä eteen zimmermannin palat ja loppu kitinät, vikinät ja kiljumiset. Edelliset oli jotkut tarvikepalat ja ihan uudet.

    Leave a comment:


  • Sammmy
    replied
    Kokemuksia Zimmermanin jarrupaloista?

    Alkaa ottamaan pannuun tuo jarrujen kitinä sen verran että pakko laittaa jotku paremmat palat.. :think

    Edestä vinkuu ainoastaan. Zimmermanin rei'itetyt levyt ja ilmeisesti jotku halppis palat.. Ei hyva..

    Paloissa siis paikoillaan ne peltiläpyskät sekä reunat viistetty kunnolla. Sai ihan huolella käyttää voimaa ja aikaa kun noita viisteitä viilailin noihin, oli meinaan ihan prkl kovaa kovaa materiaalia..? Nuollahan ajaa vuosia kun ei kulukkaan ollenkaan..

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bemu-Bimu View Post
    Nyt jos ois jotain linkkiä antaa, niin olisin kiitollinen. Tuo saksan kieli kun ei oikein taivu...
    Pielmeier on firman nimi, tilausasiaa on käsitelty hyvin paljon tuolla:

    ja uudessa viestiketjussa:

    Leave a comment:


  • Bemu-Bimu
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Saksasta merkkiliikkeestä n. 220€. Myös uusi tiiviste tulee kopan mukana samaan hintaan. Mutta jos ei runsaalla liimalla pysy tiiviinä, niin onkohan autossa jotain muutakin vikaan, huohotin tukossa tms.?
    Nyt jos ois jotain linkkiä antaa, niin olisin kiitollinen. Tuo saksan kieli kun ei oikein taivu...

    Kyllä se kansi on niin huonolla hapella, että siitä reunasta on jopa palanen murtunut. Ensihätään lyötiin liimaa lisäksi tiivisteen vaihdon yhteydessä, mutta varotettiin, ettei se pidä kuin hetken. Huohottin on tarkistettu ja puhdistettu heti alkuunsa, kun rupesi valskaamaan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Tontasa92 View Post
    Kiitos vinkistä ja se tuli testattua et ku otti anturin piuhan irti ja veti testerillä niin ei tullu yleislukijalla mitään
    Noilla yleismallinlukijoilla kun ei tee oikein mitään E39:n kanssa. INPA&Testo yhdistelmällä olisi voinut melko hyvin rajata missä se vika on. Livedatasta kun katsoo rail&siirtopaineet, sekä muiden anturien antamat tiedot.

    Leave a comment:


  • Tontasa92
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Joku Turkulainen harrastaja Inpan tms. kanssa lukemaan ne koodit.

    Tästä topikista löytynee semmoinen

    Tai sitten hommailet omat piuhat esim. Morkai:lta.

    Kyllä sen niistä antureista pitäisi osata testerillä sanoa.
    Tai voithan sä kokeilla siten että ottaa anturin piuhan veke ja lukee sillä yleistesterillä antaako mitään.
    Kiitos vinkistä ja se tuli testattua et ku otti anturin piuhan irti ja veti testerillä niin ei tullu yleislukijalla mitään

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Tontasa92 View Post
    Yleis lukijalla luettiin.. Pitäiskö siis ostaa kunnon lukija ja mist sellasen sais?
    Joku Turkulainen harrastaja Inpan tms. kanssa lukemaan ne koodit.

    Tästä topikista löytynee semmoinen

    Tai sitten hommailet omat piuhat esim. Morkai:lta.

    Kyllä sen niistä antureista pitäisi osata testerillä sanoa.
    Tai voithan sä kokeilla siten että ottaa anturin piuhan veke ja lukee sillä yleistesterillä antaako mitään.

    Leave a comment:


  • mantamane
    replied
    Originally posted by mantamane View Post
    540 lunuaa öljyä alleen. Eli vasta vaihdoin venttiilikopan tiivisteen niin taas vuotaa. Samoin kampiakselin stefan välistä tulee tavaraa. Olisiko mahdollista että huohotin tukkeessa, jonka takia tekee painetta koneen sisälle ja työntää öljyt välistä.
    Onko yleistä näissä?
    Ajettu 300tkm
    Nyt purin imusarjan irti. Se imusarjan sisällä menevä huohotusputki ei ollut sattunut sen imusarjan takana olevan osan reiän kanssa yhteen, koska entinen omistaja oli vaihtanut sen kalvon sinne, eikä ollut asentaessa tajunnut että ne putket pitää laittaa kohdalleen.. Voiko tuo öljyn vuotaminen johtua siintä?

    Leave a comment:


  • Tontasa92
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Millä nuo koodit on katsottu?Jollain yleistesterillä(kö)?
    Yleis lukijalla luettiin.. Pitäiskö siis ostaa kunnon lukija ja mist sellasen sais?

    Leave a comment:

Working...
X