E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MsVicktoria
    replied
    Poistan

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Toimiiko siinäkään niin, että ajoissa käynnistää flektin ilman ilmastointia? Minulla on jostain jäänyt se käsitys, että tuo on lähinnä se viimeinen suojaus ettei mene kansipahvi.
    Toimii. En jaksa kaivella tarkkoja asteita, mutta pre 9/98:ssa kaksi nopeutta, toinen jotain 8x astetta ja toinen 9x astetta. Uudemmassa pyörii jossain reilu 90 astetta kohdalla jonkin verran, se on portaaton joten välillä tuulettaa enemmän välillä vähemän. Kokemusta on useasta eri autosta usean vuoden ajalta ilman flektiä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kuitenkin kysyjällä 523...
    Toimiiko siinäkään niin, että ajoissa käynnistää flektin ilman ilmastointia? Minulla on jostain jäänyt se käsitys, että tuo on lähinnä se viimeinen suojaus ettei mene kansipahvi.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei toimi näin ainakaan M62tu:ssa. 120C viisari on kyllä jo selvästi oikealle liikkunut ja muutenkin aivan liian korkea normaaliksi käyntilämmöksi. Ehkä se jossain mallissa käynnistyy riittävän ajoissa, mutta ei kaikissa.
    Kuitenkin kysyjällä 523...

    Leave a comment:


  • MsVicktoria
    replied
    poistan
    Last edited by MsVicktoria; 29-08-2014, 20:26.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Käynnistyy myös moottorin kuumentuessa ilman ilmastointia. Riippuu vuosimallista missä asteissa, mutta ei viisari liiku mihinkään keskiasennosta. Suomen oloissa viskoflektiä ei tarvitse milloinkaan, sähköflekti riittää erinomaisesti.
    Ei toimi näin ainakaan M62tu:ssa. 120C viisari on kyllä jo selvästi oikealle liikkunut ja muutenkin aivan liian korkea normaaliksi käyntilämmöksi. Ehkä se jossain mallissa käynnistyy riittävän ajoissa, mutta ei kaikissa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eikös sähköflekti käynnisty vain jos ilmastointi on päällä? Muistelisin, että näin sanottiin BMW:n materiaaleissa ainakin M62tu kohdalla. Tai no käynnistyy se ilman ilmastointia, mutta vasta 120C.
    Käynnistyy myös moottorin kuumentuessa ilman ilmastointia. Riippuu vuosimallista missä asteissa, mutta ei viisari liiku mihinkään keskiasennosta. Suomen oloissa viskoflektiä ei tarvitse milloinkaan, sähköflekti riittää erinomaisesti.

    Leave a comment:


  • JoonaL41
    replied
    Joo kyllähän tuo visko pysähtyi kun koitti normilämpöösenä. Hiukan se lehteäkin repi mutta pysähtyi lopuuksi joten ei varmaan täysin paskana, mutta vaihtoon! Katsotaan kun saan uuden tilalle!

    Onko tietoa näiden laaduista? Mikä kannattaa hommata? Motonet,alkup. yms.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Jos sähköflekti toimii, ei viskoropellia tarvita ollenkaan.
    Eikös sähköflekti käynnisty vain jos ilmastointi on päällä? Muistelisin, että näin sanottiin BMW:n materiaaleissa ainakin M62tu kohdalla. Tai no käynnistyy se ilman ilmastointia, mutta vasta 120C.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Jos sähköflekti toimii, ei viskoropellia tarvita ollenkaan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by JoonaL41 View Post
    Noniin. elikkäs rupesi eilen nostamaan lämpöjä parkissa,pääsi nousemaan 3/4 asti kun pääsi jo ajoon niin lähti heti laskemaan takaisin normaaliin. Ajossa ei nosta.

    Nesteitä oli hiukan alle rajan kun pääsi kotosalle.(lisätty mutta ei vielä ajettu tämän jälkeen.

    Tuli mieleen olisko viskossa vikaa, taikka kuinka tämä sähköflekti vaikuttaa.
    vai jossain muualla?

    Kuinka järkevin katsoa näiden toimivuus?

    -Kiitokset etukätee.
    Eiköhän se näillä oirella ole viskossa vika. Sähköflekti on ilmastointia varten, kone pysyy normilämmöissä ilman sitä. Viskon voit testata vaikka sanomalehdellä. Eli kun kone on käyntilämpöinen rullaa sanomalehti tiukalle rullalle ja yritä pysäyttää visko painamalla lehdellä viskon juuresta. Ei saisi pysähtyä, jos pysähtyy visko on entinen.

    Leave a comment:


  • JoonaL41
    replied
    e39 523i -98 nostaa lämpöjä parkissa.

    Noniin. elikkäs rupesi eilen nostamaan lämpöjä parkissa,pääsi nousemaan 3/4 asti kun pääsi jo ajoon niin lähti heti laskemaan takaisin normaaliin. Ajossa ei nosta.

    Nesteitä oli hiukan alle rajan kun pääsi kotosalle.(lisätty mutta ei vielä ajettu tämän jälkeen.

    Tuli mieleen olisko viskossa vikaa, taikka kuinka tämä sähköflekti vaikuttaa.
    vai jossain muualla?

    Kuinka järkevin katsoa näiden toimivuus?

    -Kiitokset etukätee.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Zamppe View Post
    Mitä lähtis tekemään kun e39 -99 kuskinpuolen takaovi jää lukkoon eikä aukea millään?
    No jos ovella ei ole välttämätöntä tarvetta nyt, tilaisin uuden lukkomoottorin ja sillä välillä yrittäsin availla ja sulkea ovia. Saattaa hyvinkin vielä kerran aueta. Jos sillä on kiire niin sitten takapenkin istuiosa pois ja varovasti irroittamaan oven verhousta alalaidasta. Tuossa saattaa hajota muuta klipsi, eli niitä olisi hyvä pari olla käsillä.

    Leave a comment:


  • Zamppe
    replied
    Mitä lähtis tekemään kun e39 -99 kuskinpuolen takaovi jää lukkoon eikä aukea millään?

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    Onko tollasessa 96vm 528:Ssa tuollainen linkin mukainen lasinpesurin pumppu?


    Autosa ei oo xenoneita.

    Leave a comment:

Working...
X