Originally posted by zener
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Miksi e39 on mittariston molemmilla puolilla, on ajovalojen katkaisimet?
Leave a comment:
-
Originally posted by Löwen View PostNonni. Sähköt kuskin ovesta pimeenä, miten saan oven auki? Ovipahvi ei ole onneks paikallaan kun vasta katkes ikkunan vaijerit.
Tai sitten en ymmärtänyt kysymystä.
Leave a comment:
-
Nonni. Sähköt kuskin ovesta pimeenä, miten saan oven auki? Ovipahvi ei ole onneks paikallaan kun vasta katkes ikkunan vaijerit.
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View PostAnturi on jäädyttimen alavesiletkun puoleisessa päädyssä korkeussuunnassa n. puolivälissä jäähdytintä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Master View PostEli moottorille kaksi nopeutta kuten aiemmin todettu. Eikös tuo ole jäähdyttimen lämpö, eikö anturi ole jäähdyttimen yläkulmassa? Onko samassa kulmassa ylävesiletkun liitäntä? Uudemmassa anturi on alavesi letkussa.
Alkuperäinen kysymys oli onko visko rikki kun nostaa lämpöjä parkissa. Jos sähköflekti toimii ei viskolla ole väliä, joten vikaa todennäköisesti molemmissa tai jossain muualla.Last edited by peto2; 30-08-2014, 10:57.
Leave a comment:
-
Eli moottorille kaksi nopeutta kuten aiemmin todettu. Eikös tuo ole jäähdyttimen lämpö, eikö anturi ole jäähdyttimen yläkulmassa? Onko samassa kulmassa ylävesiletkun liitäntä? Uudemmassa anturi on alavesi letkussa.
Alkuperäinen kysymys oli onko visko rikki kun nostaa lämpöjä parkissa. Jos sähköflekti toimii ei viskolla ole väliä, joten vikaa todennäköisesti molemmissa tai jossain muualla.
Leave a comment:
-
Joo kerroinki vain moottorin jäähdytyksen toiminnot, en maininnut stage 2:sta lainkaan kun se ei aktivoidu moottorin lämpöjen perusteella.
Stage 1: Ilmastoinni jäähdytyksen perustaso + jäähdyttimeltä palaava neste yli 91C
Stage 2: Ilmastoinnissa ylipainetta
Stage 3: Jäähdyttimeltä palaava neste yli 104C
Leave a comment:
-
Originally posted by makkis View PostVäärin taas!
Pre 9/98 on sähköflektillä 3 nopeutta. Ja moottorin jäähdyttämiseen se käyttää vain kovinta nopeutta.
1 nopeus on hitain ja lähtee pyörimään kun ilmastoinnin laittaa päälle.
2 nopeus lähtee päälle kun ilmastoinnin paineanturi antaa liian kovan paineen (eli ilmastointi lämpenee liikaa)
3 nopeus lähtee päälle kun moottori on liian kuuma ja todennut että visko ei toimi tai riitä.
Leave a comment:
-
Noniin, lämpimät ilmat koittavat ja samalla huomasin ettei puhalla lämmintä ilmaa juuri ollenkaan. Autossa automaatti-ilmastointi ja vaikka säätää +30 asteeseen ei ole juurikaan vaikutusta.
Auto on 523iA vm-96
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Master View PostToimii. En jaksa kaivella tarkkoja asteita, mutta pre 9/98:ssa kaksi nopeutta, toinen jotain 8x astetta ja toinen 9x astetta. Uudemmassa pyörii jossain reilu 90 astetta kohdalla jonkin verran, se on portaaton joten välillä tuulettaa enemmän välillä vähemän. Kokemusta on useasta eri autosta usean vuoden ajalta ilman flektiä.Originally posted by peto2 View PostVäärin.. Stage 1 menee päälle kun jäähdyttimen lämpöanturi eli koneeseen palaava vesi on 91 asteista, kannessa on tuolloin jo aika lämmin ja stage 3 menee päälle kun jäähdyttimestä palaava vesi on 104 asteista..
Pre 9/98 on sähköflektillä 3 nopeutta. Ja moottorin jäähdyttämiseen se käyttää vain kovinta nopeutta.
1 nopeus on hitain ja lähtee pyörimään kun ilmastoinnin laittaa päälle.
2 nopeus lähtee päälle kun ilmastoinnin paineanturi antaa liian kovan paineen (eli ilmastointi lämpenee liikaa)
3 nopeus lähtee päälle kun moottori on liian kuuma ja todennut että visko ei toimi tai riitä.
Ja kyllähän sähköflekti lähtee päälle ennenkuin rupeaa keittämään, niin myös m62b44tu vehkeissä, niissä kun moottorin normaalilämpötilakin on sitä 110c luokkaa.
Mutta onhan se hyvä olla viskot yms. kunnossa kuten kuuluukin.Last edited by makkis; 30-08-2014, 08:45.
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View PostVäärin.. Stage 1 menee päälle kun jäähdyttimen lämpöanturi eli koneeseen palaava vesi on 91 asteista, kannessa on tuolloin jo aika lämmin ja stage 3 menee päälle kun jäähdyttimestä palaava vesi on 104 asteista..
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Master View PostToimii. En jaksa kaivella tarkkoja asteita, mutta pre 9/98:ssa kaksi nopeutta, toinen jotain 8x astetta ja toinen 9x astetta. Uudemmassa pyörii jossain reilu 90 astetta kohdalla jonkin verran, se on portaaton joten välillä tuulettaa enemmän välillä vähemän. Kokemusta on useasta eri autosta usean vuoden ajalta ilman flektiä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Master View PostToimii. En jaksa kaivella tarkkoja asteita, mutta pre 9/98:ssa kaksi nopeutta, toinen jotain 8x astetta ja toinen 9x astetta. Uudemmassa pyörii jossain reilu 90 astetta kohdalla jonkin verran, se on portaaton joten välillä tuulettaa enemmän välillä vähemän. Kokemusta on useasta eri autosta usean vuoden ajalta ilman flektiä.
Leave a comment:
Leave a comment: