E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DannyBoy
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Mietis hetki... Sumuvalot? :think
    no piru vie, sehän se. hölmö toteutus, verrattuna e46:een.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by DannyBoy View Post
    Miksi e39 on mittariston molemmilla puolilla, on ajovalojen katkaisimet?
    Mietis hetki... Sumuvalot? :think

    Leave a comment:


  • DannyBoy
    replied
    Miksi e39 on mittariston molemmilla puolilla, on ajovalojen katkaisimet?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Löwen View Post
    Nonni. Sähköt kuskin ovesta pimeenä, miten saan oven auki? Ovipahvi ei ole onneks paikallaan kun vasta katkes ikkunan vaijerit.
    Avaimella???

    Tai sitten en ymmärtänyt kysymystä.

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    Nonni. Sähköt kuskin ovesta pimeenä, miten saan oven auki? Ovipahvi ei ole onneks paikallaan kun vasta katkes ikkunan vaijerit.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Anturi on jäädyttimen alavesiletkun puoleisessa päädyssä korkeussuunnassa n. puolivälissä jäähdytintä.
    Sanoisin yläkulmä, mutta eipä sen väliä.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Eli moottorille kaksi nopeutta kuten aiemmin todettu. Eikös tuo ole jäähdyttimen lämpö, eikö anturi ole jäähdyttimen yläkulmassa? Onko samassa kulmassa ylävesiletkun liitäntä? Uudemmassa anturi on alavesi letkussa.

    Alkuperäinen kysymys oli onko visko rikki kun nostaa lämpöjä parkissa. Jos sähköflekti toimii ei viskolla ole väliä, joten vikaa todennäköisesti molemmissa tai jossain muualla.
    Anturi on jäädyttimen alavesiletkun puoleisessa päädyssä korkeussuunnassa n. puolivälissä jäähdytintä.
    Last edited by peto2; 30-08-2014, 10:57.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Eli moottorille kaksi nopeutta kuten aiemmin todettu. Eikös tuo ole jäähdyttimen lämpö, eikö anturi ole jäähdyttimen yläkulmassa? Onko samassa kulmassa ylävesiletkun liitäntä? Uudemmassa anturi on alavesi letkussa.

    Alkuperäinen kysymys oli onko visko rikki kun nostaa lämpöjä parkissa. Jos sähköflekti toimii ei viskolla ole väliä, joten vikaa todennäköisesti molemmissa tai jossain muualla.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Joo kerroinki vain moottorin jäähdytyksen toiminnot, en maininnut stage 2:sta lainkaan kun se ei aktivoidu moottorin lämpöjen perusteella.

    Stage 1: Ilmastoinni jäähdytyksen perustaso + jäähdyttimeltä palaava neste yli 91C


    Stage 2: Ilmastoinnissa ylipainetta


    Stage 3: Jäähdyttimeltä palaava neste yli 104C

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Väärin taas!

    Pre 9/98 on sähköflektillä 3 nopeutta. Ja moottorin jäähdyttämiseen se käyttää vain kovinta nopeutta.
    1 nopeus on hitain ja lähtee pyörimään kun ilmastoinnin laittaa päälle.
    2 nopeus lähtee päälle kun ilmastoinnin paineanturi antaa liian kovan paineen (eli ilmastointi lämpenee liikaa)
    3 nopeus lähtee päälle kun moottori on liian kuuma ja todennut että visko ei toimi tai riitä.
    En usko, faktaa pöytään.

    Leave a comment:


  • TBM
    replied
    Noniin, lämpimät ilmat koittavat ja samalla huomasin ettei puhalla lämmintä ilmaa juuri ollenkaan. Autossa automaatti-ilmastointi ja vaikka säätää +30 asteeseen ei ole juurikaan vaikutusta.

    Auto on 523iA vm-96

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Toimii. En jaksa kaivella tarkkoja asteita, mutta pre 9/98:ssa kaksi nopeutta, toinen jotain 8x astetta ja toinen 9x astetta. Uudemmassa pyörii jossain reilu 90 astetta kohdalla jonkin verran, se on portaaton joten välillä tuulettaa enemmän välillä vähemän. Kokemusta on useasta eri autosta usean vuoden ajalta ilman flektiä.
    Originally posted by peto2 View Post
    Väärin.. Stage 1 menee päälle kun jäähdyttimen lämpöanturi eli koneeseen palaava vesi on 91 asteista, kannessa on tuolloin jo aika lämmin ja stage 3 menee päälle kun jäähdyttimestä palaava vesi on 104 asteista..
    Väärin taas!

    Pre 9/98 on sähköflektillä 3 nopeutta. Ja moottorin jäähdyttämiseen se käyttää vain kovinta nopeutta.
    1 nopeus on hitain ja lähtee pyörimään kun ilmastoinnin laittaa päälle.
    2 nopeus lähtee päälle kun ilmastoinnin paineanturi antaa liian kovan paineen (eli ilmastointi lämpenee liikaa)
    3 nopeus lähtee päälle kun moottori on liian kuuma ja todennut että visko ei toimi tai riitä.

    Ja kyllähän sähköflekti lähtee päälle ennenkuin rupeaa keittämään, niin myös m62b44tu vehkeissä, niissä kun moottorin normaalilämpötilakin on sitä 110c luokkaa.
    Mutta onhan se hyvä olla viskot yms. kunnossa kuten kuuluukin.
    Last edited by makkis; 30-08-2014, 08:45.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Väärin.. Stage 1 menee päälle kun jäähdyttimen lämpöanturi eli koneeseen palaava vesi on 91 asteista, kannessa on tuolloin jo aika lämmin ja stage 3 menee päälle kun jäähdyttimestä palaava vesi on 104 asteista..
    Joo se oli e34:ssa 91/99 asteet. No anyway, 91 asteessa kun alkaa tulettamaan niin se riittää aivan mainiosta.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Toimii. En jaksa kaivella tarkkoja asteita, mutta pre 9/98:ssa kaksi nopeutta, toinen jotain 8x astetta ja toinen 9x astetta. Uudemmassa pyörii jossain reilu 90 astetta kohdalla jonkin verran, se on portaaton joten välillä tuulettaa enemmän välillä vähemän. Kokemusta on useasta eri autosta usean vuoden ajalta ilman flektiä.
    Väärin.. Stage 1 menee päälle kun jäähdyttimen lämpöanturi eli koneeseen palaava vesi on 91 asteista, kannessa on tuolloin jo aika lämmin ja stage 3 menee päälle kun jäähdyttimestä palaava vesi on 104 asteista..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Toimii. En jaksa kaivella tarkkoja asteita, mutta pre 9/98:ssa kaksi nopeutta, toinen jotain 8x astetta ja toinen 9x astetta. Uudemmassa pyörii jossain reilu 90 astetta kohdalla jonkin verran, se on portaaton joten välillä tuulettaa enemmän välillä vähemän. Kokemusta on useasta eri autosta usean vuoden ajalta ilman flektiä.
    Mjaa sitten kutosissa on hieman erilainen ratkaisu kun kasissa. Itse oletin sen samanlainen kuin kasissa.

    Leave a comment:

Working...
X