E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuossa tuli haettua uusi polttoainesuodatin 530 diisseliin ja uudessa suodattimessa oli muovinen pohjapropppu letkunpaikalla ja nykysessä ei ole pohjassa mitään. Ilmeisesti väärä suodatin mun autoon? Kumpaakin suodatinta näytti olevan tarjolla merteilillä kun katsoin. Auto on -99 530d manuaali.
-
Originally posted by Juxeyy View PostMoro,
hakusessa ois 530 turbo diisseli M-sportti e39 -00vm. eteenpäin.
Milloin alkaa olemaan turbo vaihtokunnossa? Entäs vaihdelaatikko, pitääkö sitä miten rempata (tarkoitan siis automaattia).. Mitä nettiautostakin katsoo niin ei ole moneenkaan turboa vielä remontoitu ja kilometrejä +300tkm.. Käsittääkseni se on aika kallis ja työläs remontti? :think
itse ainakin enemmän kuin tyytyväinen
Leave a comment:
-
Originally posted by Juxeyy View PostMoro,
hakusessa ois 530 turbo diisseli M-sportti e39 -00vm. eteenpäin.
Milloin alkaa olemaan turbo vaihtokunnossa? Entäs vaihdelaatikko, pitääkö sitä miten rempata (tarkoitan siis automaattia).. Mitä nettiautostakin katsoo niin ei ole moneenkaan turboa vielä remontoitu ja kilometrejä +300tkm.. Käsittääkseni se on aika kallis ja työläs remontti? :think
Uuden turbon saa suomestakin tonnilla ja kunnostetun esim. suonenjoelta halvemmalla.
Vaihtamiseen kun varaa päivän aikaa,ni kerkiää tehdä vaikkei nosturia olisikaan.
Toki näppäräsorminen kaveri vaihtaa puoleen päivään ja rahamies vie auton korjaamolle..
Vaihteistoa en vielä ole joutunu laittaan nii ei kokemusta siitä.
Leave a comment:
-
Moro,
hakusessa ois 530 turbo diisseli M-sportti e39 -00vm. eteenpäin.
Milloin alkaa olemaan turbo vaihtokunnossa? Entäs vaihdelaatikko, pitääkö sitä miten rempata (tarkoitan siis automaattia).. Mitä nettiautostakin katsoo niin ei ole moneenkaan turboa vielä remontoitu ja kilometrejä +300tkm.. Käsittääkseni se on aika kallis ja työläs remontti? :think
Leave a comment:
-
imuvuotoko?
Kysytääs nyt täälläkin. Auto e39 523ia vm 99 Vaihdoin separaattorin letkuineen, eka startti ja alko ongelmat. Elikkäs lämmettyään normilämpöön ja kun jättää 30 sek tyhjäkäynnille niin pudottaa pytyn pois pelistä ja antaa vikakoodia nelosessa sytytys ongelma. Puolat tarkistettu. Kun starttaa esim liikennevaloissa, kun vian lyö päälle alkaa toimimaan ihan normaalisti, eikä mene vika päälle kun pitää kierrokset yli tuhannessa kokoajan. Imusarjan alta kuuluu selkeä suhina eli viittaa imuvuotoonko? Minkähän imuletkun olen särkeny, kun sen separaattorin sinne vaihdoin. En siis ottanut imusarjaa irti vaan vaihdoin sieltä välistä sen värkin...
Leave a comment:
-
Originally posted by makkis View PostTämä asia on käyty läpi monissa aikaisemmissa keskusteluissa, käytä searchia.
Minulla ei ole mitään hienoja kaavioita sulle näyttää asiasta. Eikä ole multa pois jos et usko.
Tässä ilmeisesti puhutaan jostain mopokoneisesta kun noi lämpötilat ei täsmää kasikoneisiin pätkääkään, eli toiminta voi olla eri, eri koneisissa.
Joten tästäkään on taas turha taistella, tuo mun laittama tapa pätee E38/E39 M62-koneissa.
Leave a comment:
-
Originally posted by makkis View PostTämä asia on käyty läpi monissa aikaisemmissa keskusteluissa, käytä searchia.
Minulla ei ole mitään hienoja kaavioita sulle näyttää asiasta. Eikä ole multa pois jos et usko.
Tässä ilmeisesti puhutaan jostain mopokoneisesta kun noi lämpötilat ei täsmää kasikoneisiin pätkääkään, eli toiminta voi olla eri, eri koneisissa.
Joten tästäkään on taas turha taistella, tuo mun laittama tapa pätee E38/E39 M62-koneissa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Master View PostEn usko, faktaa pöytään.
Minulla ei ole mitään hienoja kaavioita sulle näyttää asiasta. Eikä ole multa pois jos et usko.
Originally posted by peto2 View PostJoo kerroinki vain moottorin jäähdytyksen toiminnot, en maininnut stage 2:sta lainkaan kun se ei aktivoidu moottorin lämpöjen perusteella.
Stage 1: Ilmastoinni jäähdytyksen perustaso + jäähdyttimeltä palaava neste yli 91C
Stage 2: Ilmastoinnissa ylipainetta
Stage 3: Jäähdyttimeltä palaava neste yli 104C
Joten tästäkään on taas turha taistella, tuo mun laittama tapa pätee E38/E39 M62-koneissa.
Leave a comment:
-
Itsellä style33 olleet jo monta talvea käytössä ja en muista että olisi koskaan tarvinnut putsailla mitenkään, eli suosittelen talvivanteiksi.
Leave a comment:
-
Mulla on tollaset style 33 vanteet nyt kesä ja talvirenkaille ja pysyvät kyllä yllättävän hyvin puhtaana kun pesee edes joskus, ainakaan sellaista millejä paksua paskakerrosta niihin ei jostain syystä kerry ollenkaan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: