E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• HC-Tuning
    replied
    Tuossa tuli haettua uusi polttoainesuodatin 530 diisseliin ja uudessa suodattimessa oli muovinen pohjapropppu letkunpaikalla ja nykysessä ei ole pohjassa mitään. Ilmeisesti väärä suodatin mun autoon? Kumpaakin suodatinta näytti olevan tarjolla merteilillä kun katsoin. Auto on -99 530d manuaali.

Leave a comment:

• Janna
    replied
    Originally posted by Juxeyy View Post
    Moro,
    hakusessa ois 530 turbo diisseli M-sportti e39 -00vm. eteenpäin.
    Milloin alkaa olemaan turbo vaihtokunnossa? Entäs vaihdelaatikko, pitääkö sitä miten rempata (tarkoitan siis automaattia).. Mitä nettiautostakin katsoo niin ei ole moneenkaan turboa vielä remontoitu ja kilometrejä +300tkm.. Käsittääkseni se on aika kallis ja työläs remontti? :think
    hieman ohi aiheen, mutta miten olisi manuaalina?
    itse ainakin enemmän kuin tyytyväinen

Leave a comment:

• E.K.
    replied
    Originally posted by Juxeyy View Post
    Moro,
    Milloin alkaa olemaan turbo vaihtokunnossa? Entäs vaihdelaatikko, pitääkö sitä miten rempata (tarkoitan siis automaattia).. Mitä nettiautostakin katsoo niin ei ole moneenkaan turboa vielä remontoitu ja kilometrejä +300tkm.. Käsittääkseni se on aika kallis ja työläs remontti? :think
    282tkm kesti puhallin

Uuden turbon saa suomestakin tonnilla ja kunnostetun esim. suonenjoelta halvemmalla.

Vaihtamiseen kun varaa päivän aikaa,ni kerkiää tehdä vaikkei nosturia olisikaan.

Toki näppäräsorminen kaveri vaihtaa puoleen päivään ja rahamies vie auton korjaamolle..

Vaihteistoa en vielä ole joutunu laittaan nii ei kokemusta siitä.

Leave a comment:

• Juxeyy
    replied
    Moro,

Leave a comment:

• mppari
    replied
    imuvuotoko?

Kysytääs nyt täälläkin. Auto e39 523ia vm 99 Vaihdoin separaattorin letkuineen, eka startti ja alko ongelmat. Elikkäs lämmettyään normilämpöön ja kun jättää 30 sek tyhjäkäynnille niin pudottaa pytyn pois pelistä ja antaa vikakoodia nelosessa sytytys ongelma. Puolat tarkistettu. Kun starttaa esim liikennevaloissa, kun vian lyö päälle alkaa toimimaan ihan normaalisti, eikä mene vika päälle kun pitää kierrokset yli tuhannessa kokoajan. Imusarjan alta kuuluu selkeä suhina eli viittaa imuvuotoonko? Minkähän imuletkun olen särkeny, kun sen separaattorin sinne vaihdoin. En siis ottanut imusarjaa irti vaan vaihdoin sieltä välistä sen värkin...

Leave a comment:

• buksin-1
    replied
    Originally posted by Ivl View Post
    Käykö vetokoukku touringista sedaniin?

T Jukka
    Ei käy.

Leave a comment:

• Ivl
    replied
    Vetokoukku

Käykö vetokoukku touringista sedaniin?

T Jukka

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Tämä asia on käyty läpi monissa aikaisemmissa keskusteluissa, käytä searchia.
    Minulla ei ole mitään hienoja kaavioita sulle näyttää asiasta. Eikä ole multa pois jos et usko.

Tässä ilmeisesti puhutaan jostain mopokoneisesta kun noi lämpötilat ei täsmää kasikoneisiin pätkääkään, eli toiminta voi olla eri, eri koneisissa.
    Joten tästäkään on taas turha taistella, tuo mun laittama tapa pätee E38/E39 M62-koneissa.
    Ja meni muuten väärin. Alkupään e38:n flektissä on kaksi nopeutta 9/95 asti ja aktivoitumislämpötilat 91/99C ja 9/95-9/98 välillä 3 nopeutta ja ohjaus samanlainen kuin e39:ssä, moottorista riippumatta. Stage 1 = 91C ja stage 3 =104C

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Minulla ei ole mitään hienoja kaavioita sulle näyttää asiasta. Eikä ole multa pois jos et usko.

Tässä ilmeisesti puhutaan jostain mopokoneisesta kun noi lämpötilat ei täsmää kasikoneisiin pätkääkään, eli toiminta voi olla eri, eri koneisissa.
    Joten tästäkään on taas turha taistella, tuo mun laittama tapa pätee E38/E39 M62-koneissa.
    Turha tulla huutelemaan VÄÄRIN jos puhut eri koneesta, kysyjällä oli 523 jossa ei tietääkseni ole kasikonetta.

Leave a comment:

• makkis
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    En usko, faktaa pöytään.

Originally posted by peto2 View Post
    Joo kerroinki vain moottorin jäähdytyksen toiminnot, en maininnut stage 2:sta lainkaan kun se ei aktivoidu moottorin lämpöjen perusteella.

Stage 1: Ilmastoinni jäähdytyksen perustaso + jäähdyttimeltä palaava neste yli 91C

Stage 2: Ilmastoinnissa ylipainetta

Stage 3: Jäähdyttimeltä palaava neste yli 104C

Leave a comment:

• opTA
    replied
    Itsellä style33 olleet jo monta talvea käytössä ja en muista että olisi koskaan tarvinnut putsailla mitenkään, eli suosittelen talvivanteiksi.

Leave a comment:

• herja
    replied
    Mulla on tollaset style 33 vanteet nyt kesä ja talvirenkaille ja pysyvät kyllä yllättävän hyvin puhtaana kun pesee edes joskus, ainakaan sellaista millejä paksua paskakerrosta niihin ei jostain syystä kerry ollenkaan.

Leave a comment:

• toNmbbA
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Eipä nuo tyyli 33:et juurikaan kerää paskaa, ajoin viime talven.
    sama täällä, helposti pysyy puhtaana, ehkä jopa vähemmän kerää lunta / loskaa kuin joku 5 puola vanne.

Leave a comment:

• zener
    replied
    Eipä nuo tyyli 33:et juurikaan kerää paskaa, ajoin viime talven.

Leave a comment:

• samsa87
    replied
    Talvirenkaita tässä suunnittelen kun ei moisia autoon ole, niin onko nää vakioalut milläset lumen/loskan kerääjät?

Vai hommaisko näille rondelleille talvikumit? Ois ainakin helpomma putsailla..

Leave a comment:

Working...
X