Originally posted by Bmw Master
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by comanche View PostOnko normaalia että 530d sedan alusta on niin jäykkä ettei saa painettua milliäkään etujousta kasaan lokarista painamalla? Väyrysmersua kun painaa lokarista niin oikeen hyllyy koko auto.
Ärsyttää kun kaikki tien epätasaisuudet tuntuu niin voimakkaasti. Renkaat on vakiot 16".
Aikanaan auto tullut m-sport alustalla tehtaalta mutta enää oli vain yksi takaiskari sporttimalliaJouset saattaisi hyvinkin ollas sportit, eli mistä erottaa m-sport etujousen normaalista?
Originally posted by Bmw Master View PostM-sport jouset on paksumpaa lankaa ja lyhyemmät. Mulla on omassani m-sport jouset ja sama vika, tänään olisi tarkoitus vaihtaa jouset ja iskarit. Kerron sitten pehmenikö.
Leave a comment:
-
Aivan.Ja aiemmin olevassa keississä oli kyse kampiakselin anturista.Ei siis ihan sama vikapaikka kuitenkaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by comanche View PostOnko normaalia että 530d sedan alusta on niin jäykkä ettei saa painettua milliäkään etujousta kasaan lokarista painamalla? Väyrysmersua kun painaa lokarista niin oikeen hyllyy koko auto.
Ärsyttää kun kaikki tien epätasaisuudet tuntuu niin voimakkaasti. Renkaat on vakiot 16".
Aikanaan auto tullut m-sport alustalla tehtaalta mutta enää oli vain yksi takaiskari sporttimalliaJouset saattaisi hyvinkin ollas sportit, eli mistä erottaa m-sport etujousen normaalista?
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi yleisesti.
Huonoa tekoa puskin jos tuollaisia pitää viritellä.
Aika onnetonta kyllä, jos noita iskareita joutuu painamaan, sehän meinaisi, että puskimen sivut on liian lyhyet..?
Muuten kuitenkin erittäin laadukkaan olonen puskin.
Leave a comment:
-
Onko normaalia että 530d sedan alusta on niin jäykkä ettei saa painettua milliäkään etujousta kasaan lokarista painamalla? Väyrysmersua kun painaa lokarista niin oikeen hyllyy koko auto.
Ärsyttää kun kaikki tien epätasaisuudet tuntuu niin voimakkaasti. Renkaat on vakiot 16".
Aikanaan auto tullut m-sport alustalla tehtaalta mutta enää oli vain yksi takaiskari sporttimalliaJouset saattaisi hyvinkin ollas sportit, eli mistä erottaa m-sport etujousen normaalista?
Last edited by comanche; 28-08-2014, 01:08.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jöllli View PostEli tarkoitus on laittaa tuollainen m-look etupuskuri -96 vuode sedaniin. Joutuuko puskurin takaa löytyviä "törmäysiskareita" painamaan syvemmälle, jotta puskuri menee pohjaan asti, eikä jää irvistämään?
Huonoa tekoa puskin jos tuollaisia pitää viritellä.
Leave a comment:
-
Eli tarkoitus on laittaa tuollainen m-look etupuskuri -96 vuode sedaniin. Joutuuko puskurin takaa löytyviä "törmäysiskareita" painamaan syvemmälle, jotta puskuri menee pohjaan asti, eikä jää irvistämään?
Leave a comment:
-
Originally posted by Terou View PostTakana jossain 3,0 bar paikkeilla olen aina pitänyt.
Ja tosiaan seitsemäs kesä menossa autolla ja n. -2 astetta on nuo takacamberit aina olleet. Renkaan eliniän aikana se tekee sen, että kulutuspinnan sisäreuna kuluu n. 1-2mm enemmän kuin ulkoreuna. Ei ole minua haitannut. Vähän kun juttuja lueskelin, niin näyttää olevan yleistäkin, että E39:n camberien säätövara ei riitä ja ne jää kahden asteen paikkeille. Mutta tuo ei liity tähän omituiseen rengaskulumaan. Ilmeisesti rengas kääntyy vinoon kun on veto päällä, tuleeko siihen sitten haritusta ja sen takia se "imee" tuota renkaan sivua asfalttiin. Narinahelat on nyt hommattu, pitää se vaihtaa ja seurailla mitä tapahtuu.
Leave a comment:
-
Originally posted by makkis View PostMinkälaiset rengaspaineet?
Ja tosiaan seitsemäs kesä menossa autolla ja n. -2 astetta on nuo takacamberit aina olleet. Renkaan eliniän aikana se tekee sen, että kulutuspinnan sisäreuna kuluu n. 1-2mm enemmän kuin ulkoreuna. Ei ole minua haitannut. Vähän kun juttuja lueskelin, niin näyttää olevan yleistäkin, että E39:n camberien säätövara ei riitä ja ne jää kahden asteen paikkeille. Mutta tuo ei liity tähän omituiseen rengaskulumaan. Ilmeisesti rengas kääntyy vinoon kun on veto päällä, tuleeko siihen sitten haritusta ja sen takia se "imee" tuota renkaan sivua asfalttiin. Narinahelat on nyt hommattu, pitää se vaihtaa ja seurailla mitä tapahtuu.
Leave a comment:
-
Originally posted by Terou View PostE39 530i touring
Nyt ei ymmärrä. Kuka ratkaisisi tämän ongelman. Oikea takakumi kuluu hervottoman nopeasti ja aivan kummallisesti enemmänkin renkaan sivusta, eikä kulutuspinnalta. Juuri kävin pyöränkulmat tarkistuttamassa, kaikki on toleransseissa, takakamberit n. 2 astetta.
Taustoja: Joku viikko sitten huomasin yhtäkkiä, että auto tutisee/tärisee välillä 60-110km/h. Tärinän taajuus oli suoraan suhteessa nopeuteen. Oletin, että jostain vanteesta on esim. irronnut tasapainotuslevy ja sen takia on epätasapainossa. Menin tasapainottamaan n. 400km tuon tärinän alkamisen jälkeen. Selvisi että toisessa takavanteessa n. 1cm pystyheitto ja selvä tasainen kohta, eli johonkin on iskenyt. No reikiähän tuolla asfalteissa on hemmetisti ja harva se päivä kun jysähtää johonkin. No sitten siinä samalla tietysti huomattiin, että samaisen renkaan sisäreuna on kulunut kankaille ja eikä oikeastaan kulutuspinnalta vaan enemmänkin sieltä renkaan sivulta.
Kuva 1
No ei siinä, ihmeteltiin ja kummasteltiin, vanne oikaistavaksi ja vararengas alle. Tutinat katosivat. Nyt vararenkaalla ajettu n. 300km ja sama homma, rengas kulunut taas sieltä sivusta, ei mene pitkään kun on taas kankailla.
Kuva 2 Piirsin kuvaan viivan mihin se kuluttaa tasaisen pinnan
Kuva 3
Ajattelin, että nyt on pahasti rengaskulma mennyt keturalleen samalla kun on iskenyt vanteen kieroksi ja kävin 4-nelipyöräsuuntauksessa. Mutta ei siellä ollut mitään säädettävää. Takacamberit on ylärajalla, mutta toisen puolen säätö oli jo minimissä, joten pakko oli jättää ne siihen. Eri puolilla ei ole eroa säädöissä ja vasemman puolen takakumi ei kulu tuolla tavalla.
Mitähän tuolla on meneillään, onko siellä jotain löysää, jota ei käsillä väännellessä tunne ja rengas kääntyy ajaessa väärään kulmaan? Rengas ei myöskään hankaa mihinkään. Eikä kuluva kohta osu edes asfalttiin auton ollessa paikallaan.
Leave a comment:
-
Eikä kukaan nyt osaa sanoa mitään? http://www.btcf.fi/forum/showthread....50#post3393650 #13
Alkaa vi**ttaa avensiksella ajelu
Leave a comment:
-
Mikäs ny tohon omaani tuli ku tuntu että tehot katos ku kiihdyttää normaalisti ja sen jäkeen kävi kuumanaVähä aikaa anto jäähtyy ni toimi normaalisti :think kone 525tds 99
Leave a comment:
-
"Narinahelat" väljät. -2astetta on aivan liikaa camberia. Camberi sinne -1.2-1.3 niin alettas olla kohillaan ja rengaski kulus järkevämmin.
Leave a comment:
Leave a comment: