E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • comanche
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Pehmeni.
    Eli jousia ostamaan->

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by comanche View Post
    Onko normaalia että 530d sedan alusta on niin jäykkä ettei saa painettua milliäkään etujousta kasaan lokarista painamalla? Väyrysmersua kun painaa lokarista niin oikeen hyllyy koko auto.

    Ärsyttää kun kaikki tien epätasaisuudet tuntuu niin voimakkaasti. Renkaat on vakiot 16".

    Aikanaan auto tullut m-sport alustalla tehtaalta mutta enää oli vain yksi takaiskari sporttimallia Jouset saattaisi hyvinkin ollas sportit, eli mistä erottaa m-sport etujousen normaalista?
    Originally posted by Bmw Master View Post
    M-sport jouset on paksumpaa lankaa ja lyhyemmät. Mulla on omassani m-sport jouset ja sama vika, tänään olisi tarkoitus vaihtaa jouset ja iskarit. Kerron sitten pehmenikö.
    Pehmeni.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Aivan.Ja aiemmin olevassa keississä oli kyse kampiakselin anturista.Ei siis ihan sama vikapaikka kuitenkaan.

    Leave a comment:


  • Tompd
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Onko tässä kyseessä kampuran anturista vai nokkien antureista (2kpl)?
    Nokkien antureista.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by comanche View Post
    Onko normaalia että 530d sedan alusta on niin jäykkä ettei saa painettua milliäkään etujousta kasaan lokarista painamalla? Väyrysmersua kun painaa lokarista niin oikeen hyllyy koko auto.

    Ärsyttää kun kaikki tien epätasaisuudet tuntuu niin voimakkaasti. Renkaat on vakiot 16".

    Aikanaan auto tullut m-sport alustalla tehtaalta mutta enää oli vain yksi takaiskari sporttimallia Jouset saattaisi hyvinkin ollas sportit, eli mistä erottaa m-sport etujousen normaalista?
    M-sport jouset on paksumpaa lankaa ja lyhyemmät. Mulla on omassani m-sport jouset ja sama vika, tänään olisi tarkoitus vaihtaa jouset ja iskarit. Kerron sitten pehmenikö.

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei yleisesti.
    Huonoa tekoa puskin jos tuollaisia pitää viritellä.
    hmmn... Omakaan ei mene ihan pohjaan, lokariin kun vertaa, niin noin sentin ulos jää. Ilmanohjaimiin ei enää ota kiinni. Onko tiedossa muita paikkoja, joista tyypillisesti jäisi kiinni?
    Aika onnetonta kyllä, jos noita iskareita joutuu painamaan, sehän meinaisi, että puskimen sivut on liian lyhyet..?
    Muuten kuitenkin erittäin laadukkaan olonen puskin.

    Leave a comment:


  • comanche
    replied
    Onko normaalia että 530d sedan alusta on niin jäykkä ettei saa painettua milliäkään etujousta kasaan lokarista painamalla? Väyrysmersua kun painaa lokarista niin oikeen hyllyy koko auto.

    Ärsyttää kun kaikki tien epätasaisuudet tuntuu niin voimakkaasti. Renkaat on vakiot 16".

    Aikanaan auto tullut m-sport alustalla tehtaalta mutta enää oli vain yksi takaiskari sporttimallia Jouset saattaisi hyvinkin ollas sportit, eli mistä erottaa m-sport etujousen normaalista?
    Last edited by comanche; 28-08-2014, 01:08.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Jöllli View Post
    Eli tarkoitus on laittaa tuollainen m-look etupuskuri -96 vuode sedaniin. Joutuuko puskurin takaa löytyviä "törmäysiskareita" painamaan syvemmälle, jotta puskuri menee pohjaan asti, eikä jää irvistämään?
    Ei yleisesti.
    Huonoa tekoa puskin jos tuollaisia pitää viritellä.

    Leave a comment:


  • Jöllli
    replied
    Eli tarkoitus on laittaa tuollainen m-look etupuskuri -96 vuode sedaniin. Joutuuko puskurin takaa löytyviä "törmäysiskareita" painamaan syvemmälle, jotta puskuri menee pohjaan asti, eikä jää irvistämään?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Terou View Post
    Takana jossain 3,0 bar paikkeilla olen aina pitänyt.

    Ja tosiaan seitsemäs kesä menossa autolla ja n. -2 astetta on nuo takacamberit aina olleet. Renkaan eliniän aikana se tekee sen, että kulutuspinnan sisäreuna kuluu n. 1-2mm enemmän kuin ulkoreuna. Ei ole minua haitannut. Vähän kun juttuja lueskelin, niin näyttää olevan yleistäkin, että E39:n camberien säätövara ei riitä ja ne jää kahden asteen paikkeille. Mutta tuo ei liity tähän omituiseen rengaskulumaan. Ilmeisesti rengas kääntyy vinoon kun on veto päällä, tuleeko siihen sitten haritusta ja sen takia se "imee" tuota renkaan sivua asfalttiin. Narinahelat on nyt hommattu, pitää se vaihtaa ja seurailla mitä tapahtuu.
    Jos peräpään ripustukset on kasattu oem/oem-vastaavilla osilla välyksettömäksi,niin säädöt riittää varmasti lähemmäs -1.30 kuin -2.0 camperia.Jos puslat on löysiä,pallonivelissä pientä väljää tai narinaheloissa väljää,niin ei varmasti riitä säädöt.

    Leave a comment:


  • Terou
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Minkälaiset rengaspaineet?
    Takana jossain 3,0 bar paikkeilla olen aina pitänyt.

    Ja tosiaan seitsemäs kesä menossa autolla ja n. -2 astetta on nuo takacamberit aina olleet. Renkaan eliniän aikana se tekee sen, että kulutuspinnan sisäreuna kuluu n. 1-2mm enemmän kuin ulkoreuna. Ei ole minua haitannut. Vähän kun juttuja lueskelin, niin näyttää olevan yleistäkin, että E39:n camberien säätövara ei riitä ja ne jää kahden asteen paikkeille. Mutta tuo ei liity tähän omituiseen rengaskulumaan. Ilmeisesti rengas kääntyy vinoon kun on veto päällä, tuleeko siihen sitten haritusta ja sen takia se "imee" tuota renkaan sivua asfalttiin. Narinahelat on nyt hommattu, pitää se vaihtaa ja seurailla mitä tapahtuu.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Terou View Post
    E39 530i touring

    Nyt ei ymmärrä. Kuka ratkaisisi tämän ongelman. Oikea takakumi kuluu hervottoman nopeasti ja aivan kummallisesti enemmänkin renkaan sivusta, eikä kulutuspinnalta. Juuri kävin pyöränkulmat tarkistuttamassa, kaikki on toleransseissa, takakamberit n. 2 astetta.

    Taustoja: Joku viikko sitten huomasin yhtäkkiä, että auto tutisee/tärisee välillä 60-110km/h. Tärinän taajuus oli suoraan suhteessa nopeuteen. Oletin, että jostain vanteesta on esim. irronnut tasapainotuslevy ja sen takia on epätasapainossa. Menin tasapainottamaan n. 400km tuon tärinän alkamisen jälkeen. Selvisi että toisessa takavanteessa n. 1cm pystyheitto ja selvä tasainen kohta, eli johonkin on iskenyt. No reikiähän tuolla asfalteissa on hemmetisti ja harva se päivä kun jysähtää johonkin. No sitten siinä samalla tietysti huomattiin, että samaisen renkaan sisäreuna on kulunut kankaille ja eikä oikeastaan kulutuspinnalta vaan enemmänkin sieltä renkaan sivulta.
    Kuva 1

    No ei siinä, ihmeteltiin ja kummasteltiin, vanne oikaistavaksi ja vararengas alle. Tutinat katosivat. Nyt vararenkaalla ajettu n. 300km ja sama homma, rengas kulunut taas sieltä sivusta, ei mene pitkään kun on taas kankailla.
    Kuva 2 Piirsin kuvaan viivan mihin se kuluttaa tasaisen pinnan
    Kuva 3

    Ajattelin, että nyt on pahasti rengaskulma mennyt keturalleen samalla kun on iskenyt vanteen kieroksi ja kävin 4-nelipyöräsuuntauksessa. Mutta ei siellä ollut mitään säädettävää. Takacamberit on ylärajalla, mutta toisen puolen säätö oli jo minimissä, joten pakko oli jättää ne siihen. Eri puolilla ei ole eroa säädöissä ja vasemman puolen takakumi ei kulu tuolla tavalla.
    Mitähän tuolla on meneillään, onko siellä jotain löysää, jota ei käsillä väännellessä tunne ja rengas kääntyy ajaessa väärään kulmaan? Rengas ei myöskään hankaa mihinkään. Eikä kuluva kohta osu edes asfalttiin auton ollessa paikallaan.
    Minkälaiset rengaspaineet?

    Leave a comment:


  • samsa87
    replied
    Eikä kukaan nyt osaa sanoa mitään? http://www.btcf.fi/forum/showthread....50#post3393650 #13

    Alkaa vi**ttaa avensiksella ajelu

    Leave a comment:


  • Paul 74
    replied
    Mikäs ny tohon omaani tuli ku tuntu että tehot katos ku kiihdyttää normaalisti ja sen jäkeen kävi kuumana Vähä aikaa anto jäähtyy ni toimi normaalisti :think kone 525tds 99

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    "Narinahelat" väljät. -2astetta on aivan liikaa camberia. Camberi sinne -1.2-1.3 niin alettas olla kohillaan ja rengaski kulus järkevämmin.

    Leave a comment:

Working...
X