memebuy23buy

6-syl bensojen kulutukset?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

Originally posted by Gedd View Post
    Edellinen e39 manuaali 528 meni sukkasilteen 80 alueella juurikin tuonne 6.5-6.8 nurkille. Nykynen automaatti 540 samalla tavalla ajaen ~7.8.

Keskikulutus tuolla 2.8 ~9l ja tällä 4.4 13l.
    siis tarkoitatko tuolla 6.5:llä hetkellistä kulutusta? Mä en ole sellaisia edes noteerannut vaan mitannut aina tankkauksista.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

Comment

• Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

Minä ainakin tarkoitan aina jotain väliä minkä olen ilmoittanut, en koko tankkia. 2,5v keskikulutus oli hiukan yli 10.

Comment

• Tuonela
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 368
        • Tampere

Originally posted by Tenojono View Post
        M54 vuosimallia 2000 530 sedan automaattina ja vakio hilppeillä
        Todellinen kulutus kaupungissa 11-12l
        Matka ajossa menee alle 10

Tehtaan ilmoittamat lukemat 7,4/13,1/9,5

Ajotietokoneen kerrointa pienennetty näyttämään todellisempaa lukemaa. Tankkauksien perusteella.
        Tehtaan lukemat automaatille 7,9/15,5, yhdistelmä taisi olla 10,4. Noi sun lukemat on manuaalille.

Comment

• Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

Originally posted by BeamR View Post
          Musta kun tuntui että oli ihan ok suoritus kun sukkasiltaan ajelin talvirajoituksilla 8.8 keskikulutukseen hki-jkl-hki E36 328:lla
          Toi on kyllä järkyttävä kulutus jos oikeasti ajoit nätisti. Ajoin e36 323ia touringilla etelästä pohjoiseen ja takaisin talvella. Mennessä 7,2 ja tullessa 7,4. Talvikeli, kamaa auto täys ja muutama pysähdys matkalla.

Comment

• BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

Originally posted by Bmw Master View Post
            Toi on kyllä järkyttävä kulutus jos oikeasti ajoit nätisti. Ajoin e36 323ia touringilla etelästä pohjoiseen ja takaisin talvella. Mennessä 7,2 ja tullessa 7,4. Talvikeli, kamaa auto täys ja muutama pysähdys matkalla.
            no niin, tarkistin asiaa kun on kirjanpitoa tallessa, se oli 7.8l/100 km tuo reissu. Mun moka.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

Comment

• Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

no niin, tarkistin asiaa kun on kirjanpitoa tallessa, se oli 7.8l/100 km tuo reissu. Mun moka.
              Ja tuosta kun ottaisi Helsingin pään liikennevalot yms pois ja jkl pään karvarallin niin maantie kulutus olisikin ollut ~7 tai jopa alle?

Comment

• BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

Ja tuosta kun ottaisi Helsingin pään liikennevalot yms pois ja jkl pään karvarallin niin maantie kulutus olisikin ollut ~7 tai jopa alle?
                jos asian haluaa niin laskea. Mä oon aina laskenut kokonaisista tankillisista koska se kertoo oikeasti mulle pitkän aikavälin pa-kulut sekä koneen kunnostakin jotain.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

Comment

• Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

jos asian haluaa niin laskea. Mä oon aina laskenut kokonaisista tankillisista koska se kertoo oikeasti mulle pitkän aikavälin pa-kulut sekä koneen kunnostakin jotain.
                  Kyllä, mutta älä sitten ihmettele muiden ilmoittamia MAANTIE kulutuksia

Comment

• BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

Kyllä, mutta älä sitten ihmettele muiden ilmoittamia MAANTIE kulutuksia
                    mä oon ajanut tuolla E36:lla turun motarilla Kirkkojärven alamäen 0l/100km kulutuksella
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

Comment

• Gedd
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 479
                      • Tampere

siis tarkoitatko tuolla 6.5:llä hetkellistä kulutusta? Mä en ole sellaisia edes noteerannut vaan mitannut aina tankkauksista.
                      Siis kun rampilta lähden motarille niin nollaan kulutusmittarin tampereen päässä ja kun pääsen hki tai turkuun tms niin katson siellä rampista noustessa kulutuksen, eli siis maantiekulutus. Tälläin mitattuna kameratolppien ym vuoksi tampere-turku välillä kulutus "pomppasi" 6.7 tuolla 528.

5 ja 3 sarjojen ero kulutuksessa lienee välitysten ja/tai aerodynamiikan ansiota jos niissä oikeasti on tällaisia eroja ehjänä ollessaan. monissa on vanosvammaa yms jotka nostaa kulutuksen aika korkealle.

Juurikin jonkun muutaman kilometrin tasainen pätkä motaria mittari nollaamalla suoran alussa antaa mielestäni parhaan vertailukelpoisen tuloksen koneen kunnosta sillä kierrosalueella ja auton taloudellisuudesta. Heti jos lukemissa on kiihtytyksiä tai jarrutuksia niin lukemat eivät ole mitenkään vertailukelpoisia minkään kanssa koska kaikki ajavat eri tavalla.
                      Last edited by Gedd; 28-11-2014, 18:21.

Comment

• E39-530A
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 949
                        • Espoo

Minä ajoin pari vuotta 530iA:lla ~22tkm pk-seudulla nurkka-ajoa ja keskimäärin 12 - 15 km työmatkaa. Tankkauksista mitattuna keskikulutus oli 11,5 l/100km. Liekö vähän yläkanttiin, kun kohtalaisen siististi on ollut tapana ajella.
                        E92 335iA -08

---
                        ex E34 540iA -93
                        ex E90 325iA -05
                        ex E39 530iA -00
                        ex Toyota Avensis
                        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

Comment

• BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

mun mielestä hyvin realistinen kulutus. Yhtään vähemmän niin joku on tankkaillut autoa salaa öisin.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

Comment

• Byge
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2013
                            • 249
                            • Oulu

täällä 520i vie noin 7.4 matkassa ja kaupungissa kympin satkulle.
                            Nykyiset:
                            520i

Entiset:
                            316i
                            520i

Comment

• jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

Originally posted by Tuonela View Post
                              Taitaa olla tuo oma 530iA sitten rikki...
                              Talvella 17" vanteilla kulutus 7,2-7,7, kesällä 18" 8 nurkilla. Nämä kulutukset mitattu, kulutusmittari näyttää aika lailla samaa. Nopeudet yleensä aina lievää ylinopeutta...
                              Mulla automatti farkku.
                              Sen tehdas kulutukset on:
                              -kaupunki 15,7
                              -maantie 8,1
                              -keski 10,9

Joten jos vedät litran alle tehtaan kulutuksen, niin hattua nostan.
                              Ite saan 7:lla alkuisen lukeman pysymään jos vedän vakkarilla 85km/h mittarissa ja nollaan kulutuksen kun auto on jo vauhdissa. Pyhällä hengellä saattaa vielä vielä välillä Forssa ->Turku Liedossa olla 7:lla alkava jos ei joudu ohittamaan paljoa. 105 nopeutta ja ihan turha haaveilla alle 8l kulutuksesta.
                              Auto täysin vakio ja kunnossa, vakio 16" renkain.

Oman seka-ajon keskikulutus 25tkm otannalla on luokkaa 11l.

Aprilia RSV4

Comment

• Gedd
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2010
                                • 479
                                • Tampere

Eiköhän kaikille ole selvää, että tehtaan kulutuksilla voi pyyhkiä takapuolensa, uusilla autoilla toiseen suuntaan ja näillä vanhemmilla toiseen.

Jollain +100km matkoilla maantiekulutusta mitattaessa lienee merkityksetöntä onko mittari nollattu vauhdissa vai juuri ennen isolle tielle kiihdyttämistä, lopputuloksessa ero max 0.1l/100km

Maantiekulutukseenkin vaikuttaa nopeus ja se, että käyttääkö vakkaria, ohituksia, mäkiä jne eli suorilta ei parane toisten lukemia ampua alas jos vertailukohdat eivät ole täysin samat. Omat lukemat ovat aina vakkarilla ilman ohituksia ja pysähdyksiä eli pitkälti pienin mahdollinen realistinen lukema.

Jos yksikin 2,2-2,8 olkoon vaikka automaatti farmari vie yli 8 vakkarilla 80 vauhdissa niin väitän sen olevan rikki kun nykynen 540 automaattikin menee 7 puolelle vaikka tehdas väittäisi mitä. Tuo manuaali 2.8 meni tosiaan sinne 6,5-6,7 mutta se oli teknisesti todella tikissä ja rvs-käsittelyt tehty vuoden sisään.

530 hörppääkin sitten jo vähän ylimäärästä.
                                Last edited by Gedd; 28-11-2014, 19:16.

Comment

Working...
                                X