Originally posted by Gedd
View Post
Kyllähän tuolla omalla 530iA farkullakin saa kutosella alkavan tolla sun systeemillä. Valitsen vaan sopivan motarin pätkän jossa sopivasti tie laskee vaikka 10km matkalla 30m. niin johan on pienet lukemat.
Mutta kun vetää saman tien toiseen suuntaan niin johan keskiarvossa ollaan taas 8 pinnassa.
Siksi nää kulutus keskustelut on monesti täysin turhia kun olosuhteet ja ajotavat eroaa tosi paljon.
Ja osalla tuntuu olevan vielä tapana vääristellä lukuja alaspäin naapurien tyylillä-> Mun volvo vie 5l satasella, johan naapurin on pakko kertoa miten hänen rellu viekin 4,5l johon taas volvomies, että hänen siskonmiehen nissani vie 4l, johon rellumies, että hänen serkun mersu vie 2,5l satasella.
Samanlaisilla autoilla saadaan niin isot erot, ettei kysyjä saa mitään vinkkiä.
Kaverin 528iA farkku menee heittämällä litran pienemmällä maantieajossa kun sitä olen ajanut. Tosin on sitten taas kaverin mielestä mopo verrattuna 530i:hin.
Ei mulla olis 3,0l bensaa jos en tykkäis käyttää kiihdytyksissä sitä tehoa. Eli itellä kiihdytykset on kiihdytyksiä, eikä nopeuden nostoa usean kilometrin matkalla.
Mutta silti toi "iso" maantie kulutus on pieni pettymys. Toki netistä löytyy paljon juttua 530i:n janoisuudesta vs. 528i.
Maantiellä oma ex 540i meni melkein samalla, mutta kaupungissa/lyhyessä 2,5km työmatka-ajossa 530i vei melkein 4l vähemmän.
Comment