Originally posted by BMW_Harrastaja
View Post
6-syl bensojen kulutukset?
Collapse
X
-
Originally posted by Gedd View PostEn toki lähde väittelemään, mutta ulkomaalaisilla foorumeilla maantiekulutusta koskevissa topikeissa on yhtälailla osa viesteistä 7.8-8.1 kulutusta ja osa hämmästelee että millä pyhällä hengellä se voi mennä alle 9, mutta niitä alle 8 lukemia on useilla eri foorumeilla ihmiset raportoineet paljonkin.
Kohtuullinen rengaskoko ja huolletut tulpat, lambdat ja nokka-anturit yms. laittaisin lähinnä mukavuuden ja asiallisen huoltamisen piikkiin enkä vartavasten tavoitellun taloudellisuuden. Itselle ihan yksi paskan maku viekö tuo 8 vai 10 maantiellä kun tulee niin vähän kilometrejä, lähinnä tulee seurattua sen vuoksi että siitä näkee usein ensimmäisenä jos jossain alkaa olla vikaa
Automaateillakin saadaan äkkiä litran ero kulutuksessa jos toisella on alkuperäiset öljyt askissa ja toisella hyvät uudet öljyt.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo kyllä on todella harvassa esim. amerikan foorumeilla ne, jotka sanoo saavansa 30 mpg ~7,85L pidemmällä matkalla 540ia:lla. Paljon yleisemmin sielläkin porukka kertoo 28mpg-24mpg (8.4L-9,8L) lukemia. Mitä renkaisiin tulee niin tuo 16" on se absoluuttinen minimi jonka sinne alle voit laittaa. Autoon sopii ainakin kesällä mielestäni paljon paremmin esim. 235/45/17, koska tässä nyt on kyseessä kohtuu suorituskykyinen peli. Oli miten oli kyllä täytyy todella pihistellä ja olosuhteiden olla kohdallaan, että saa kulutukseksi alle 8L. Itseäni ei kyllä kiinnosta yhtään moinen ajotyyli, jos kiinnostaisi niin pellin alla ei olisi V8.
Itsellä kulutus pyörii siinä 12-18L.
Isolla pikitiellä on päässyt jopa 8.9 lukemalla. Tankkaus + nollaus Piihovissa ja siitä suoraan Lahteen, jossa lukema katsotaan poistuttaessa E75:lta. Lisäksi hiljainen liikenne, mahd paljon vakkaria ja niin mukava tyttö vieressä että toivoisi matkan kestävä ikuisesti eli rauhallisesti muun liikenteen mukana.
Kesällä alla 235/45/17, nyt 225/55/16.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo kyllä on todella harvassa esim. amerikan foorumeilla ne, jotka sanoo saavansa 30 mpg ~7,85L pidemmällä matkalla 540ia:lla. Paljon yleisemmin sielläkin porukka kertoo 28mpg-24mpg (8.4L-9,8L) lukemia. Mitä renkaisiin tulee niin tuo 16" on se absoluuttinen minimi jonka sinne alle voit laittaa. Autoon sopii ainakin kesällä mielestäni paljon paremmin esim. 235/45/17, koska tässä nyt on kyseessä kohtuu suorituskykyinen peli. Oli miten oli kyllä täytyy todella pihistellä ja olosuhteiden olla kohdallaan, että saa kulutukseksi alle 8L. Itseäni ei kyllä kiinnosta yhtään moinen ajotyyli, jos kiinnostaisi niin pellin alla ei olisi V8.
Itselle tuo on enemmän mukavuustekijä ettei tarvitse kokoajan vinguttaa. Mulle suorituskykyinen auto ja siihen liittyvä ajotyyli tarkottaa jotain aivan muuta kun yli 13 sekunnin varttimaileja ja yli 1700kg omamassaa mutta jokainen tyylillään
Ehkä sinänsä turhaa lähteä tässä vääntämään jostain 0,2l eroista, mennään keväällä porukalla mittaamaan jos askarruttaa ja katsotaan mitä se nyt sitten oikeasti vie kenelläkin
Comment
-
-
Julistettakoon seuraavat btcf suurajomiitit kulutuskilpailuksi
Paikalle puolueettoman tahon raportoija. Jokainen tankkaa lähtöpaikalla tankit täyteen ja jaosvastaavat hoitakoon lähtöasemilta hyvät suurtankkausalennukset
Ja sitten baanalle ja lopuksi lopputankkauksen virallisen valvojan kirjatessa löpö/etanolilukemat.
Vuoden pihistäjälle btcf voi lahjoittaa vaikkapa vuoden jäsenyyden veloituksetta.
Kannatetaanko???
Miljoona hymiötä tähän
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostJulistettakoon seuraavat btcf suurajomiitit kulutuskilpailuksi
Paikalle puolueettoman tahon raportoija. Jokainen tankkaa lähtöpaikalla tankit täyteen ja jaosvastaavat hoitakoon lähtöasemilta hyvät suurtankkausalennukset
Ja sitten baanalle ja lopuksi lopputankkauksen virallisen valvojan kirjatessa löpö/etanolilukemat.
Vuoden pihistäjälle btcf voi lahjoittaa vaikkapa vuoden jäsenyyden veloituksetta.
Kannatetaanko???
Miljoona hymiötä tähän
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostItselle tuo on enemmän mukavuustekijä ettei tarvitse kokoajan vinguttaa. Mulle suorituskykyinen auto ja siihen liittyvä ajotyyli tarkottaa jotain aivan muuta kun yli 13 sekunnin varttimaileja ja yli 1700kg omamassaa mutta jokainen tyylillään
Ehkä sinänsä turhaa lähteä tässä vääntämään jostain 0,2l eroista, mennään keväällä porukalla mittaamaan jos askarruttaa ja katsotaan mitä se nyt sitten oikeasti vie kenelläkin
Itse en kyllä ymmärrä esim. 540 hankkimista, jos sillä sitten motarilla körötellään 80 km/h, että säästäisi polttoaineessa. Sellaiseen ajoon riittää varmasti vaikka 525 ilman tarvetta vinguttaa. Kulutus tippuisi samalla ajotyylillä vielä melko kivasti vaihtamalla kutoseen. Jokainen toki tekee kuinka parhaaksi katsoo.
Ei kait tässä nyt kukaan väittelekkään mistään 0.2L eroista vaan n. 1L eroista. Muut ovat tässä ketjussa sanoneet pienimmillään päässeensä juuri alle 9L, kun kyseessä on 540ia. Ne muutomat jenkkifoorumeilla, jotka ovat sanoneet päässeensä sinne ~30mpg ovat kyllä olleet manuaaleja.
Itseäni ei kyllä kiinnosta paljonko se nyt kuluttaa kun ajetaan pihistelemällä, vaan mitä se nyt normaali ajossa vie (eikä sekään nyt kovin paljoa). Jollekkin 540ia ostajalle voi tulla melkoinen yllätys kun se juuri ostettu 540ia viekin sen 10L normaali ajotyylillä foorumilla väitetyn 7.8L sijaan. Pointti on se, että jos noita pihistely lukemia kirjoittelee foorumille kannattaisi varmaan mainita, että miten niihin on päästy.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse puhuin KOHTUU suorituskykyisestä autosta, joka 540 mielestäni on. Jollekkin se voi tietenkin tarkoittaa, että varttimaili pitää päästä alle 10s.
Itse en kyllä ymmärrä esim. 540 hankkimista, jos sillä sitten motarilla körötellään 80 km/h, että säästäisi polttoaineessa. Sellaiseen ajoon riittää varmasti vaikka 525 ilman tarvetta vinguttaa. Kulutus tippuisi samalla ajotyylillä vielä melko kivasti vaihtamalla kutoseen. Jokainen toki tekee kuinka parhaaksi katsoo.
Ei kait tässä nyt kukaan väittelekkään mistään 0.2L eroista vaan n. 1L eroista. Muut ovat tässä ketjussa sanoneet pienimmillään päässeensä juuri alle 9L, kun kyseessä on 540ia. Ne muutomat jenkkifoorumeilla, jotka ovat sanoneet päässeensä sinne ~30mpg ovat kyllä olleet manuaaleja.
Itseäni ei kyllä kiinnosta paljonko se nyt kuluttaa kun ajetaan pihistelemällä, vaan mitä se nyt normaali ajossa vie (eikä sekään nyt kovin paljoa). Jollekkin 540ia ostajalle voi tulla melkoinen yllätys kun se juuri ostettu 540ia viekin sen 10L normaali ajotyylillä foorumilla väitetyn 7.8L sijaan. Pointti on se, että jos noita pihistely lukemia kirjoittelee foorumille kannattaisi varmaan mainita, että miten niihin on päästy.
Joo en mä sitä tarkoittanutkaan että "normaaliajossa" vaan nimenomaisesti pienen kulutus mihin on mahdollista päästä. Normaaliajon kulutus on kaikilla erilainen niin sitä on aika turhaa verrata jos halutaan verrata autoja keskenään eikä kuskeja. Harvon itsekään tulee niin sukkasilteen auto tyhjänä kuormasta ja ajourien sivussa 80 köröteltyä että tota lukemaa jatkuvasti näkisi, vaan lähinnä nimenomaan muutosten rengastuksen huoltojen tms vaikutusta katsoessa tai johonkin verratessa tulee kokeiltua kuinka alas se on mahdollista saada.
Kyllä se "normaalisti" ajaen ohituksineen ilman yltiöpäistä ennakointia ja arastelua huitelee siellä 8,5-9, ei varmasti pääse sinne 7 puolelle jos kerrankin sillä 100km matkalla antaa monoa tai joutuu jarruttelemaan.Last edited by Gedd; 30-11-2014, 19:36.
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostJoo en mä sitä tarkoittanutkaan että "normaaliajossa" vaan nimenomaisesti pienen kulutus mihin on mahdollista päästä. Normaaliajon kulutus on kaikilla erilainen niin sitä on aika turhaa verrata jos halutaan verrata autoja keskenään eikä kuskeja. Harvon itsekään tulee niin sukkasilteen auto tyhjänä kuormasta ja ajourien sivussa 80 köröteltyä että tota lukemaa jatkuvasti näkisi, vaan lähinnä nimenomaan muutosten rengastuksen huoltojen tms vaikutusta katsoessa tai johonkin verratessa tulee kokeiltua kuinka alas se on mahdollista saada.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse sain sen käsityksen, että noilla lukemilla ajelet yleensä reissut.
Mulle on ihan sama viekö se 8 vai 10 kun bensaa menee kuukaudessa korkeintaan 2 tankillista. Pointti oli, että jos jollakulla vie vähimmilläänkin kutoskoneinen lähemmäs 9 litraa maantiellä köröttelemällä niin se on rikki kun kaikki sigun autot ovat menneet (korkeintaan) 8 puolelle noissa olosuhteissa ja tämä nykynenkin nipinnapin sen 7.9. Mutta se todellakin vaatii hiljaisen liikenteen (yö) ja todella aneemisen ajotavan, kunnossa olevan auton ja sopivan rengastuksen.Last edited by Gedd; 30-11-2014, 19:52.
Comment
-
-
Ainakin automaattina matka-ajossa nää kutoskoneet on suht pihejä. Tossa tällä viikolla tuli ajettua Kouvola-Riihimäki-Tampere omalla vm. 96 528iA:lla, koko ajan 8km/h vakkarilla ylinopeutta ja ohituksia tuli kaksikaistaisellakin runsaasti eikä kiihdytykset olleet kovin kevyitä ja kun tosiaan turbiini lukitsee vasta juuri tuossa 88km/h nopeudessa niin monena hetkenä mentiin lukko auki ja bensaa paloi turhaa.
Laskettu kulutus oli 7,9l/100km ja tosta olisi helposti pihistänyt vajaan litran pois jos olisi ajanut nätisti ja saanut turbiinin lukkoon koko matkalle.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
Comment