Kaikkia osia ei edes nyt sieltä löytynyt, tahtoo vähän siis kiire tulla löytää osat että pääsee jouluna reissuun.
Nettisivuja jos tarkkailet niin sieltä et löydä varmasti kaikkea. Puhelimella ne löytää mitä tarvitsee. Ei ne juuri tuon kalliimmat ole merkkiliikkeessäkään.
Kannattaa liittyä jäseneksi... Osista saa alennusta.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Nettisivuja jos tarkkailet niin sieltä et löydä varmasti kaikkea. Puhelimella ne löytää mitä tarvitsee. Ei ne juuri tuon kalliimmat ole merkkiliikkeessäkään.
Kannattaa liittyä jäseneksi... Osista saa alennusta.
No pitääpä soittaa tuonne huomenna vaikka ja kysyä noita osia että löytyykö vai ei. Siis saitko noin paljo alennusta jäsenenä
No pitääpä soittaa tuonne huomenna vaikka ja kysyä noita osia että löytyykö vai ei. Siis saitko noin paljo alennusta jäsenenä
Tuotakin huohotin venttiiliä myydään "tarvikkeena" ja alkuperäisosana. En tiedä kummanko hinta sinulla nyt tuossa on. Mistä nuo hinnat ongit? Itse taisin muistaakseni ottaa sen halvemman version.
Mutta siis nuo on jäsen hintaan tuossa mitä ostin.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Tuotakin huohotin venttiiliä myydään "tarvikkeena" ja alkuperäisosana. En tiedä kummanko hinta sinulla nyt tuossa on. Mistä nuo hinnat ongit? Itse taisin muistaakseni ottaa sen halvemman version.
Mutta siis nuo on jäsen hintaan tuossa mitä ostin.
tuo on tarvikkeenhinta, alkuperäinen oli yli 100€. Laitoin vaan nettiin KL varaosat ja menin niiden sivuille (www.kl-varaosat.fi. Sitten syötin osanumeron ja tuli kyseiset hinnat.
tuo on tarvikkeenhinta, alkuperäinen oli yli 100€. Laitoin vaan nettiin KL varaosat ja menin niiden sivuille (www.kl-varaosat.fi. Sitten syötin osanumeron ja tuli kyseiset hinnat.
Kappas, siellä onkin tuollainen hakutoiminto. Kätevää. Mutta silti sivusto on puutteellinen ja puhelimella asioidessa sieltä kyllä saa samat osat kuin merkkiliikkeestäkin.
Eiku riprap jäseneksi niin saa osistakin alennusta.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Kappas, siellä onkin tuollainen hakutoiminto. Kätevää. Mutta silti sivusto on puutteellinen ja puhelimella asioidessa sieltä kyllä saa samat osat kuin merkkiliikkeestäkin.
Eiku riprap jäseneksi niin saa osistakin alennusta.
Eipä tuo kyllä paljoa maksa liittyä jos 20€ maksaa.
Pitää huomenna alkaa osat metsästämään ja toivoa että ratkeaa noiden osien vaihdolla. Saakeli että nyppii jos ei tuolla tuu kuntoon.
sen verran kommentoitava, että siinä muoviletkun yläpäässä ei välttämättä näy majoneesia, mutta huohotin voi silti olla tukossa. Tein tän jumpan viimeviikolla omaan M52B28:n ja kuvia sepataattorissa näkyvästä majoneesista näkyy tuolla mun projektitopicin loppupään postauksissa.
hain osat marmorilta, ja muoviletku, öljytikun kumiletku, separaattori ja ICV:n letku maksoi original teilenä yht. N. 140 €. Bmw club finnlandin alennuksella. Helppo vaihtaa ja loppui paineen kertyminen.
EDIT: kokonaiskustannus olikin n. 150€, ja siinä oli mukana mm. uudet tiivisteet kaasuläppä- ja ASC-koteloille ja vähän jotain muutakin pientä. Se separaattori oli n. 67€ OEM-osana.
Itse hain viimeviikolla Oulun Wetteriltä tuon huohottimen, 90€. Oli mukamas kiire saada ja vaihtaa mutta niin se vain vielä matkustaa takapenkillä... Olisi kerennyt tilata halvemmankin
sen verran kommentoitava, että siinä muoviletkun yläpäässä ei välttämättä näy majoneesia, mutta huohotin voi silti olla tukossa. Tein tän jumpan viimeviikolla omaan M52B28:n ja kuvia sepataattorissa näkyvästä majoneesista näkyy tuolla mun projektitopicin loppupään postauksissa.
hain osat marmorilta, ja muoviletku, öljytikun kumiletku, separaattori ja ICV:n letku maksoi original teilenä yht. N. 140 €. Bmw club finnlandin alennuksella. Helppo vaihtaa ja loppui paineen kertyminen.
EDIT: kokonaiskustannus olikin n. 150€, ja siinä oli mukana mm. uudet tiivisteet kaasuläppä- ja ASC-koteloille ja vähän jotain muutakin pientä. Se separaattori oli n. 67€ OEM-osana.
Oli siellä yläpäässä itellä ainakin hieman majoneesin väriä siinä ympäristössä, että kyllä se separaattori on varmaan ihan tukossa. Veikkaan myös että se öljytikkuun menevä letku on rikki. Tilasin eilen yöllä uuden separaattorin ja sen öljytikkuun menevän letkun. Muita osia ei tähän hätään näyttänyt saavan joten noilla mennään. Samalla ku nuo vaihtuu niin vilkasen ne muut letkut että missä kunnossa ne on.
Pitäs tunnin päästä lähtä kouluunki, jännittää että kauankohan joutuu lämmittämään jalka kaasulla että pysyy auto käynnissä ja pääsee liikenteeseen
Oli siellä yläpäässä itellä ainakin hieman majoneesin väriä siinä ympäristössä, että kyllä se separaattori on varmaan ihan tukossa. Veikkaan myös että se öljytikkuun menevä letku on rikki. Tilasin eilen yöllä uuden separaattorin ja sen öljytikkuun menevän letkun. Muita osia ei tähän hätään näyttänyt saavan joten noilla mennään. Samalla ku nuo vaihtuu niin vilkasen ne muut letkut että missä kunnossa ne on.
Pitäs tunnin päästä lähtä kouluunki, jännittää että kauankohan joutuu lämmittämään jalka kaasulla että pysyy auto käynnissä ja pääsee liikenteeseen
Kannattaa tilata jokainen separaattorilta lähtevä letku/putki valmiiksi! Voin kokemuksesta kertoa, että ne letkut voi olla erittäin rapeita ja hajoo palasiksi. Siinä jää hommat kesken kun yksi putki pillun päreinä ja et tilannut sitä
Kannattaa tilata jokainen separaattorilta lähtevä letku/putki valmiiksi! Voin kokemuksesta kertoa, että ne letkut voi olla erittäin rapeita ja hajoo palasiksi. Siinä jää hommat kesken kun yksi putki pillun päreinä ja et tilannut sitä
Noh, huomenna tulee tuo separaattori ja öljytikulle menevä letku. Jos näyttää siltä että joku siellä vielä on rikki nii käyn wetterillä vaikka kipasemassa ne loput . Sen tiiän ainaki että se yläletku taitaa kunnossa olla, näytti sen verta hyvälle. Voihan se olla sieltä alhaalta rikki tieten. Mutta huomenna selviää oli miten oli
Jännää kuinka paljon tuo moottorinohjaus tuota käyntiä säätää heti ku on lambda pelissä, ei nimittäin täristä paljo yhtään ku vähän lämpeää. Toinen ihmetys on se että miten ihmeessä kulutus menee nollaan moottorijarrutuksessa jos on noin paha imuvuoto?
Meni muuten vielä päästöistäki kirkkaasti läpi vaikka vika päällä, mitä ny vähän happea oli (yli 7) mutta ku vähän lämmitti nii johan alko tippumaan
Se ylempi huohottimen muovinen letku on just se mikä yleensä murenee käsiin vähintäänkin siinä vaiheessa kun huohotinta vaihtaa.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Nyt vaihdettiin separaattori (vanha oli ehyt) Sekä separaattorin ja öljytikun välinen putki(vanha oli pehmeä mutta ehyt). Muut letkut ehyet ja testatusti tiiviit. Tyhjäkäynti ryskyttää edelleen! Huohotinjärjestelmä on nyt täysin kunnossa ja saatto kyllä ollakin ennen osien vaihtoa. Mikä hemmetti tässä voi olla vikana! Kylmänä siis ei pysy käynnissä ilman kaasua, rynkyttää käynti vaikka kierrokset olisi 1000rpm kylmänä ja tuntuu ettei kaikki pytyt olisi pelissä.
Voiko olla että venttiilikopanasennuksen yhteydessä on voitu vahingossa mennä joku väärin? Esim. puolien kans tai vastaavaa, ite en kyllä enää tajua mikä tossa voi olla vialla
Onko puolat samat m50 ja m52 koneissa? Olisi nimittäin muutama puola jäänyt ylimääräiseksi niin voisin testata.
Tarkka vikaselostus:
Kylmänä notkahtaa käynti, ryskyttää ja sammuu jos ei pidä kaasulla. Mitä enemmän lämpeää sitä paremmin alkaa käymään. Kun lämmöt normaalit niin tyhjäkäynti on silti välillä huonompi kun pitäisi, tuntee siis että auto vähän hytkyy. Vedot on tallella sun muuta, kylmänä tukehtuu jos yrität lähtä pakittamaan ja laitat kaasua ennen kuin on lämmennyt. Ongelmahan tuli siis aivan välittömästi esille kun venttiilikopantiiviste vaihdettiin ja kone laitettiin käyntiin!
oliko nyt sitten niin että vikakoodeja ei oo luettu? Oireet sopisi myös hajoavaan kampiakselin asentotunnistimeen. Imuvuotoa siellä on ollut aivan varmasti kun kerran startterilla hörähti, joten ei se huohotusremppa hukkaan varmasti mennyt.
oliko nyt sitten niin että vikakoodeja ei oo luettu? Oireet sopisi myös hajoavaan kampiakselin asentotunnistimeen. Imuvuotoa siellä on ollut aivan varmasti kun kerran startterilla hörähti, joten ei se huohotusremppa hukkaan varmasti mennyt.
No joo, ei se tieten varmaan hukkaan mennyt. Liikkeessä tuo tuntuu ehkä vähän keveämmin kulkevan. Vikakoodeja tuli muutamaanki otteeseen luettua sillon ku oli alla väärä rengastus eikä sitä tajunnu. Sillon ei ainakaan ollu mitään koodeja noista. Tästä ei ole kuin kuukausi aikaa. Nokka-akselin asentotunnistin tähän on vaihdettu 2 vuotta sitten ainakin. Onko noilla oireet kuinka erilaisia?
Käynnistys ongelmia ei ainakaan ole, laakista lähtee käyntiin kylmänä sekä lämpimänä ilman sahailua. Huomenna menee pajalle takaisin tukailtavaksi. Mietin vaan että aikamoinen yhteensattuma pitää sitte olla ku tiistai aamuna vielä toimi täysin ku kylmänä löi käyntiin ja ajoin pajalle venakopantiivisteen vaihtoon, sen jälkeen ku oli kasassa ja löi käyntiin nii kävi heti saakelin huonosti.
Tekee toi välillä niinki että ikään kuin pätkäsis, eli yhtäkkiä tuntuu sellanen pätkäsy ja kierrokse nousee ja sitte laskee takas. Välillä on tuntunu muutama nykäsy myös ajossa.
Comment