Originally posted by majgul
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
528i -97. Tyhjäkäynti ryskyttää/hukassa! Apua!
Collapse
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTämä kyllä pitäisi näkyä vikakoodeissa,jos jossain pytyssä on syt.katkoksia.Last edited by majgul; 21-12-2014, 00:48.
Comment
-
-
Millä niitä vikakoodeja on katsottu? joku peruskoodipulikka kun tuskin antaa mitään järkevää ulos vaikka olis vikaakin.. Nokka-akselin tunnistin aiheuttaa sekventaaliruiskutuksen sekoamisen ja suuttimet alkaa säksättää, siis jos on viallinen. Vika vois kyllä edelleen olla imuvuoto, esim separaattorin kalvo halki.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostMillä niitä vikakoodeja on katsottu? joku peruskoodipulikka kun tuskin antaa mitään järkevää ulos vaikka olis vikaakin.. Nokka-akselin tunnistin aiheuttaa sekventaaliruiskutuksen sekoamisen ja suuttimet alkaa säksättää, siis jos on viallinen. Vika vois kyllä edelleen olla imuvuoto, esim separaattorin kalvo halki.
Comment
-
-
Nyt testattu eri puolilla. Vaikutusta ei ollut...paitsi sen verran että aina ku käytti 6-pytyn puolaa ja maajohtoa irti ja käytti eri puolaa ja kokeili startata niin auto vaan hytkyi hetken eikä kierroksia edes mittarissa näkynyt, tämän jälkeen sammui. Sitten kun käynnisti niin lähti käyntiin, onko tämä normaalia?
Comment
-
-
Pistetään pieni yhteenveto nyt kaikesta mitä tehty niin on helpompaa jonku antaa neuvoja.
Oire: Käynnistää kylmänä--> auto nostaa kierrokset-->kierrokset laskee-->auto sammuu--> käynnistää uudelleen auto käy mutta muutaman sekunnin vähän raskaammin. Välillä tyhjäkäynti hieman autoa heiluttaa, jos vähäänkään painaa kaasua tärinä lakkaa. Ajossa ei edes huomaa mitään oireita paitsi joskus erittäin harvoin tehnyt pienen nykäisyn.
Vaihdetut osat ja testit:
- Venttiilikopantiiviste
- Öljyseparaattori ja öljytikkuun menevä letku. Öljytikku käytetty irti ja putsattu täysin.
- Maf
- Testattu 2 eri puolalla
- Ilmasuodatin, öljyt
- Imuvuotoja yritetty ettiä, ei ainakaan haitariletkussa eikä separaattorin tienoilla
- Vikakoodit luettu autocom testerillä, vikakoodina oli O2 sensor, mutta ei pitäs vaikuttaa kylmäkäynnistykseen millään lailla? Omasta mielestä tämä voi johtua imuvuodosta, vai?Last edited by majgul; 04-01-2015, 15:52.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postkatso siitä koneesta maadoitukset kuntoon, eli päämaajohto sekä varmista sen venttiilikopan maadoituksen toiminta. Se kun on kerran ollut irti, ja maat häviää kutosen puolan maista niin ei siellä liene kaikki kuten kuuluisi.
Miten noi kannattaisi katsoa? Ite en nimittäin tiedä noista sähköhommeleista paljon mitään.
Comment
-
-
alemmassa kuvassa näkyy sekä venakoppa että puolat. 1. Ja 6. puolista menee venakopan kiinnityspultteihin maat. Jos ne irrottaa niin ei varmasti käynnisty. Kannen puolivälissä on lisäksi 1 maajohto, jonka liittimen rikkoo helposti yli-innokkaalla kiristämisellä. Jos nuo on kunnolla putsatut, ehjät ja muutenkin kunnossa, niin seuraavana sitten moottorin maadoitusten tarkistus. Se päämaakaapeli jos on huonosti kiinni tai hapettunut, niin taas tulee ongelmia.
ja kun kerran avaat paikat, niin
- tarkista tulpankolot öljyn varalta
- mittaa puristukset
- tarkista että tulpat on VARMASTI oikeat, eikä mitään muuta kuin suositellut tulpat
- tarkista tulpista kärkiväli, ettei oo jostain syystä mennyt elektrodit vaikka yhteen
- katso että puolien tulpanhatut on kunnossa ja siellä on metallia joka ottaa tulppaan kiinni
- katso että puolien liittimet on kunnolla kiinni
- tarkista puolien johtosarjan liitäntä toisestakin päästä
tuossa nyt alkuun. Ja vielä kerran: Mittaa ne puristukset...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...2&postcount=45
alemmassa kuvassa näkyy sekä venakoppa että puolat. 1. Ja 6. puolista menee venakopan kiinnityspultteihin maat. Jos ne irrottaa niin ei varmasti käynnisty. Kannen puolivälissä on lisäksi 1 maajohto, jonka liittimen rikkoo helposti yli-innokkaalla kiristämisellä. Jos nuo on kunnolla putsatut, ehjät ja muutenkin kunnossa, niin seuraavana sitten moottorin maadoitusten tarkistus. Se päämaakaapeli jos on huonosti kiinni tai hapettunut, niin taas tulee ongelmia.
ja kun kerran avaat paikat, niin
- tarkista tulpankolot öljyn varalta
- mittaa puristukset
- tarkista että tulpat on VARMASTI oikeat, eikä mitään muuta kuin suositellut tulpat
- tarkista tulpista kärkiväli, ettei oo jostain syystä mennyt elektrodit vaikka yhteen
- katso että puolien tulpanhatut on kunnossa ja siellä on metallia joka ottaa tulppaan kiinni
- katso että puolien liittimet on kunnolla kiinni
- tarkista puolien johtosarjan liitäntä toisestakin päästä
tuossa nyt alkuun. Ja vielä kerran: Mittaa ne puristukset...
Käyn läpi nuo maajohdot, varmaan ihan ok jos puhdistaa, ei kiristä liikaa eikä varmaan haittaa jos crc:tä vähän suihkauttaa että saisi paremman kontaktin? Voi olla tyhmä kysymys mutta mikä ja missä on moottorin päämaakaapeli?
Mittaan ne puristukset vielä vaikka pajalla jossain vaiheessaa, kokeilen eka tämän koska on ilmainen ja helppo kokeilla.
Comment
-
-
ota huomioon että venakoppa pitäisi kiristää keskeltä ulos, jotta siihen muoviseen kanteen tulee tasainen kiristys eikä jää vuotoja. jos löysäät keskeltä, niin kiristäessä voi jäädä jännityksiä/vuotoja. Kun nyt kerran se tiiviste on hiljattain vaihdettu, niin sitä ei periaatteessa tarvitsisi vaihtaa (työohje on muistaakseni että jossain 50-100tkm ajettu tiiviste pitää vasta vaihtaa), mutta siihen venakopan päätyihin (takana puolikuut ja edessä lohkon sauma) pitää laittaa tiivisteliimaa jotta venakoppa ei jää vuotamaan.
kannattaa katsoa että se metallilevy johon jokainen puola maadoittuu on ehjä.
Moottorin lohkosta menee runkoon paksu ruskea kaapeli, joka toimii maadoittimena. Tuo jos on kovin hapettunut päistään niin maat alkaa olla huonoja, vielä jos on vähän huono laturi joka lataa "alijännitettä" tyhjäkäynnillä, niin tilanne paranee kierroksilla kun latausjännite kasvaa (okei, hieman teoreettista, mutta mahdollista).
Tässä toiselta foorumilta lainattu kuva 97-mallisen 528:n maakaapelista ja sen sijainnista.
ja sitten vielä lisäyksenä: ne tulpanhatut jos on oikein huonossa kunnossa niin ne voi päästää jännitteen läpi, jolloin sytytys ei mene kynttilälle asti. vastaavasti jos siellä on kova vastus, niin kipinä saattaa syttyä vasta kun se saa riittävää jännitettä (taas viittaus laturin alhaiseen jännitteeseen tyhjäkäynnillä). Tai elektrodien väli on väärin. tai maat ei toimi.
tai jotain muuta...Last edited by BeamR; 22-12-2014, 07:15.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Okei, venakoppa liimattiin ainaki pajalla joten sen luulis olevan tiivis. Pitää nuo maadoitukset kattoa kuntoon. Sellaista tosin huomasin kun vika tuli esille että kun kaasua lisää niin valot kirkastuu. En tiiä kuuluuko olla näin, lataus oli ainakin tyhjäkäynnillä sen perus 14,4. Vois vielä nuo tulpat vilkasta että onko siellä esim. huono tulppa. Tulpanhatut testasin samalla ettei niissä ole vikaa, oli siellä pari jossa oli vähän revennyt kumi mutta kun oli 2 hyvää niin testasin vuorotellen ne, ei mitään vaikutusta ollut.
Tosiaan, teki myös niin kun se koppa vaihdettiin että kun käynistin auton niin mittaristossa ei palanut yhtäkään valoa ja kaikki oli pimeenä, virrat kiinni ja uudellen käyntiin niin valot toimi.Last edited by majgul; 22-12-2014, 10:55.
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostTosiaan, teki myös niin kun se koppa vaihdettiin että kun käynistin auton niin mittaristossa ei palanut yhtäkään valoa ja kaikki oli pimeenä, virrat kiinni ja uudellen käyntiin niin valot toimi.
Virtalukon pohjan ongelmat on tyyppivika joissain E39:eissä."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Comment