Originally posted by HTK12
View Post
528i -97. Tyhjäkäynti ryskyttää/hukassa! Apua!
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by ritariässä View PostLaittaisin -> http://www.motonet.fi/fi/tuote/59950...-5W-40-5l-SMCF
ja lopuilla käy vaikka teboililla juomassaa yhdet pullakahvit Diamondien sijaan
Kuullu että ihan hyvää öljyä on, nyt vaan ku ensin sais tuon öljyn pysymään koneessa
Comment
-
-
Magnatec 5w-40 on usein KL alle 30e/4L.
Ymmärtääkseni tukossa oleva huohotin rikkoo uudenkin venakopan tiivisteen pian.
Tuon venakopan tiivisteen ja kumiprikkojen vaihtaminen on itse varsin helppo nakki ihan parkkipaikallakin tehdä jos on lämmin keli etenkin jos se on hiljattain jo kertaalleen vaihdettu niin vanha tiiviste ei ole jumahtanut pahasti kiinni. Ärsyttävin osuus on ehkä puolien ruuvaaminen irti.
Aiempaa kommenttia "miten on varaa ajaa bemarilla" en ymmärrä kun nämä muutamat bemarit mitä on ollut ovat olleet sieltä halvemmasta ja helppohoitoisimmasta päästä. Aivan turha edes verrata jonkun vertailukelpoisen audin tai mersun huoltokustannuksiin, joku 6-koneinen E39 on lähempänä corollaa ylläpidoiltaan kun jotain V6 koneista A6/A8 audia jakohihnaremontteineen. Ja ero on vielä merkittävämpi 8-koneisen e39 ja 8-koneisen A8 audin välillä, bemarin eduksi. Varaosat tuntuu puoli-ilmaisilta etenkin jos tilailee ebaystä.Last edited by Gedd; 01-12-2014, 06:15.
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostMagnatec 5w-40 on usein KL alle 30e/4L.
Ymmärtääkseni tukossa oleva huohotin rikkoo uudenkin venakopan tiivisteen pian.
Tuon venakopan tiivisteen ja kumiprikkojen vaihtaminen on itse varsin helppo nakki ihan parkkipaikallakin tehdä jos on lämmin keli etenkin jos se on hiljattain jo kertaalleen vaihdettu niin vanha tiiviste ei ole jumahtanut pahasti kiinni. Ärsyttävin osuus on ehkä puolien ruuvaaminen irti.
Aiempaa kommenttia "miten on varaa ajaa bemarilla" en ymmärrä kun nämä muutamat bemarit mitä on ollut ovat olleet sieltä halvemmasta ja helppohoitoisimmasta päästä. Aivan turha edes verrata jonkun vertailukelpoisen audin tai mersun huoltokustannuksiin, joku 6-koneinen E39 on lähempänä corollaa ylläpidoiltaan kun jotain V6 koneista A6/A8 audia jakohihnaremontteineen. Ja ero on vielä merkittävämpi 8-koneisen e39 ja 8-koneisen A8 audin välillä, bemarin eduksi. Varaosat tuntuu puoli-ilmaisilta etenkin jos tilailee ebaystä.
Jos tuo ei ole pahasti kiinni niin eikö pelkällä tiivisteen liimauksellaki voi selvitä? Vai onko se sen verran sitten läjässä ku sen aukasee ettei enään pidä?Last edited by majgul; 01-12-2014, 08:18.
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostNo joo, eipä tuo mikään mahdoton syöppö ole, eilen ajelin niin näytti jopa keskikulutukseksi 6.5 suoralla tiellä, kyllähän se siitä tietenkin nousi ku joutu risteyksissä pysähtyyn ja kiihdyttämään
Jos tuo ei ole pahasti kiinni niin eikö pelkällä tiivisteen liimauksellaki voi selvitä? Vai onko se sen verran sitten läjässä ku sen aukasee ettei enään pidä?
Comment
-
-
Nonii, päivitystä tähänkin. Eli tänään kävi auto pajalla ja vaihdettiin uusi venttiilikopantiiviste. Katottiin että möhnää ei näytä olevan siinä yläletkussa joten huohotinta ei käyty läpi. Kun tiiviste oli vaihdettu kone laitettiin käyntiin, huomasin että käynti oli huonontunut ja auto ja moottori heilui.
Myöhemmin tänään ku käynnistin kylmänä kone ryskytti(tuntu että käy 3 tai 4 pytyllä) ja sitten sammu. Käynnistin uudelleen niin mittaristossa ei palanut mitään valoja ja auto ryskytti ja sammu. Kaasulla ku piti niin auton sai pysymään käynnissä eikä ryskyttänyt ja kun lämpesi niin kävi paremmin tyhjäkäyntiä.
Missähän nyt sitten vika lienee? Pajalla ruikittiin sinne mistä se ylähuohotusletku menee separaattorin tienoille niin kierrokset nousi, eli vuoto sieltä varmaan löytyy, mutta on kait tässä muutaki pakko nyt olla vikana ku käynti oli aikaisemmin täysin tasainen ja nyt ku uusi tiiviste niin ei pysy edes kylmänä käynnissä?
Comment
-
-
Nyt jos on venttiilikoppa antautunut aiemmin ja sitä kautta öljyä päässyt tulpan koloihin niin käyntihäiriöitä tulee.--> Pitäisi kuivata ne kolot.
Huohotin kyllä kannattaisi mielestäni uusia.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostNyt jos on venttiilikoppa antautunut aiemmin ja sitä kautta öljyä päässyt tulpan koloihin niin käyntihäiriöitä tulee.--> Pitäisi kuivata ne kolot.
Huohotin kyllä kannattaisi mielestäni uusia.
Sellasta vielä että miten voi tuo venkopantiivisteen vaihto vetää tällaiset ongelmat? Kun kerran auto toimi vielä aamulla ennen ku vein huoltoon? Eihän vian pitäisi muuttua näin jos tiivisteen vaihtaa?
Comment
-
-
Letku halennut huohottimelta ja imuvuoto päällä?
Huohotin+se ylempi muoviletku+alempi kumiletku joka menee öljytikun juureen on mitä tarvitset.
Edit: Osat 1,2,3 ja 6, tarkemmat osanumerot löydät tuoata alempaa listasta linkin takaa http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...oil_separator/
Niillä numeroilla vaikkapa KL-varaosilta tilaat. Tai merkkiliikkeestäkin osat ~100€ luokkaa.Last edited by Haju69; 09-12-2014, 20:19.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostLetku halennut huohottimelta ja imuvuoto päällä?
Huohotin+se ylempi muoviletku+alempi kumiletku joka menee öljytikun juureen on mitä tarvitset.
Edit: Osat 1,2,3 ja 6, tarkemmat osanumerot löydät tuoata alempaa listasta linkin takaa http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...oil_separator/
Niillä numeroilla vaikkapa KL-varaosilta tilaat. Tai merkkiliikkeestäkin osat ~100€ luokkaa.
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostAivan järkyttävän hintasia jotku osat. Esim KL-varaosissa tuo letku numero 1 niin 30€ schmiedmannilta niin 16€. Toimitusaika on vaan yli viikko ja pitäs auto saada äkkiä ennen joulua kuntoon. Pitää varmaan soittaa huomenna liikkeet läpi.
Letku: 12,87€ osanro 11151740393
Huohotin letku: 13,48€ osanro 11151703775
Huohotinventtiili: 35,31€ osanro 11151703484
Yhteensä: 61,66€
Sisältää toki BTCF jäsen alennuksen mutta se nyt ei noiden osalta montaa euroa tee.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostEn tiedä mistä katsoit mutta ehkä 1kk takaperin ostin samat osat KL-varaosilta.
Letku: 12,87€ osanro 11151740393
Huohotin letku: 13,48€ osanro 11151703775
Huohotinventtiili: 35,31€ osanro 11151703484
Yhteensä: 61,66€
Sisältää toki BTCF jäsen alennuksen mutta se nyt ei noiden osalta montaa euroa tee.
letku: 16,80€ 11151740393
Letku(rubber grommet: 11,60€ 13411733217
huohotinventtiili: 53,40€ 11151703484
huohotinletku: 29,80€ 11151703775
Yhteensä: 111,6
Kaikkia osia ei edes nyt sieltä löytynyt, tahtoo vähän siis kiire tulla löytää osat että pääsee jouluna reissuun.
Comment
-
Comment