memebuy23buy

528i -97. Tyhjäkäynti ryskyttää/hukassa! Apua!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 890
    • Oulu

    #16
    Originally posted by HTK12 View Post
    Se venttiilikopan tiivisteen vaihto vaatii hieman viitseliäisyyttä, jota ei jokaisesta liikkeestä löydy. Pitää puhdistaa tiivistepinnat kunnolla, vaihtaa ne kumi prikat ja kiristää momenttiin. Nykyiseen autooni oli venttiilikopan tiiviste vaihdettu liikkeessä ennen kuin ostin sen, mutta eipä oltu niitä kumi prikkoja vaihdettu eikä tiivistepintoja kunnolla puhdistettu -> vuoti uudella tiivisteelläkin. Vaihdoin itse tiivisteet niin loppui se vuoto kun teki homman kunnolla.
    Varmasti löytyy näitä liikkeitä. Itse en ainakaan usko että tuolla niin tehdään koska on aika kehuttu täällä Oulussa ainakin tuo M.Helenius ja ihan erikoistunut bemareihin, siksi alkoin nyt tuota huohotinta epäilemään. Toivon vaan tosiaan ettei tarvi tuota venakopantiivistettä uudelleen laittamaan koska sitten menee varmaan 300€ noihin että saa kuntoon.

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 890
      • Oulu

      #17
      Originally posted by ritariässä View Post
      Laittaisin -> http://www.motonet.fi/fi/tuote/59950...-5W-40-5l-SMCF

      ja lopuilla käy vaikka teboililla juomassaa yhdet pullakahvit Diamondien sijaan
      Tuotapa sinne koneeseen laitoin kun tein öljynvaihdon

      Kuullu että ihan hyvää öljyä on, nyt vaan ku ensin sais tuon öljyn pysymään koneessa

      Comment

      • Gedd
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 479
        • Tampere

        #18
        Magnatec 5w-40 on usein KL alle 30e/4L.



        Ymmärtääkseni tukossa oleva huohotin rikkoo uudenkin venakopan tiivisteen pian.

        Tuon venakopan tiivisteen ja kumiprikkojen vaihtaminen on itse varsin helppo nakki ihan parkkipaikallakin tehdä jos on lämmin keli etenkin jos se on hiljattain jo kertaalleen vaihdettu niin vanha tiiviste ei ole jumahtanut pahasti kiinni. Ärsyttävin osuus on ehkä puolien ruuvaaminen irti.

        Aiempaa kommenttia "miten on varaa ajaa bemarilla" en ymmärrä kun nämä muutamat bemarit mitä on ollut ovat olleet sieltä halvemmasta ja helppohoitoisimmasta päästä. Aivan turha edes verrata jonkun vertailukelpoisen audin tai mersun huoltokustannuksiin, joku 6-koneinen E39 on lähempänä corollaa ylläpidoiltaan kun jotain V6 koneista A6/A8 audia jakohihnaremontteineen. Ja ero on vielä merkittävämpi 8-koneisen e39 ja 8-koneisen A8 audin välillä, bemarin eduksi. Varaosat tuntuu puoli-ilmaisilta etenkin jos tilailee ebaystä.
        Last edited by Gedd; 01-12-2014, 06:15.

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 890
          • Oulu

          #19
          Originally posted by Gedd View Post
          Magnatec 5w-40 on usein KL alle 30e/4L.



          Ymmärtääkseni tukossa oleva huohotin rikkoo uudenkin venakopan tiivisteen pian.

          Tuon venakopan tiivisteen ja kumiprikkojen vaihtaminen on itse varsin helppo nakki ihan parkkipaikallakin tehdä jos on lämmin keli etenkin jos se on hiljattain jo kertaalleen vaihdettu niin vanha tiiviste ei ole jumahtanut pahasti kiinni. Ärsyttävin osuus on ehkä puolien ruuvaaminen irti.

          Aiempaa kommenttia "miten on varaa ajaa bemarilla" en ymmärrä kun nämä muutamat bemarit mitä on ollut ovat olleet sieltä halvemmasta ja helppohoitoisimmasta päästä. Aivan turha edes verrata jonkun vertailukelpoisen audin tai mersun huoltokustannuksiin, joku 6-koneinen E39 on lähempänä corollaa ylläpidoiltaan kun jotain V6 koneista A6/A8 audia jakohihnaremontteineen. Ja ero on vielä merkittävämpi 8-koneisen e39 ja 8-koneisen A8 audin välillä, bemarin eduksi. Varaosat tuntuu puoli-ilmaisilta etenkin jos tilailee ebaystä.
          No joo, eipä tuo mikään mahdoton syöppö ole, eilen ajelin niin näytti jopa keskikulutukseksi 6.5 suoralla tiellä, kyllähän se siitä tietenkin nousi ku joutu risteyksissä pysähtyyn ja kiihdyttämään

          Jos tuo ei ole pahasti kiinni niin eikö pelkällä tiivisteen liimauksellaki voi selvitä? Vai onko se sen verran sitten läjässä ku sen aukasee ettei enään pidä?
          Last edited by majgul; 01-12-2014, 08:18.

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 890
            • Oulu

            #20
            Jep, kyllä se nyt on niin että laitetaan tuo venakoppa uusiksi + muut tiivisteet ja se huohotinjärjestelmä käydään läpi niin pitäisi olla sitten ainakin varman päälle ettei ongelmia jatkossa tule

            Comment

            • Gedd
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 479
              • Tampere

              #21
              Originally posted by majgul View Post
              No joo, eipä tuo mikään mahdoton syöppö ole, eilen ajelin niin näytti jopa keskikulutukseksi 6.5 suoralla tiellä, kyllähän se siitä tietenkin nousi ku joutu risteyksissä pysähtyyn ja kiihdyttämään

              Jos tuo ei ole pahasti kiinni niin eikö pelkällä tiivisteen liimauksellaki voi selvitä? Vai onko se sen verran sitten läjässä ku sen aukasee ettei enään pidä?
              Toki sen voi jollain permatexin blackilla vetää kiinni mutta putsaaminen ja avaaminen on ensikerralla aika helvettiä, mielummin uudet tiivisteet :think

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 890
                • Oulu

                #22
                Nonii, päivitystä tähänkin. Eli tänään kävi auto pajalla ja vaihdettiin uusi venttiilikopantiiviste. Katottiin että möhnää ei näytä olevan siinä yläletkussa joten huohotinta ei käyty läpi. Kun tiiviste oli vaihdettu kone laitettiin käyntiin, huomasin että käynti oli huonontunut ja auto ja moottori heilui.

                Myöhemmin tänään ku käynnistin kylmänä kone ryskytti(tuntu että käy 3 tai 4 pytyllä) ja sitten sammu. Käynnistin uudelleen niin mittaristossa ei palanut mitään valoja ja auto ryskytti ja sammu. Kaasulla ku piti niin auton sai pysymään käynnissä eikä ryskyttänyt ja kun lämpesi niin kävi paremmin tyhjäkäyntiä.

                Missähän nyt sitten vika lienee? Pajalla ruikittiin sinne mistä se ylähuohotusletku menee separaattorin tienoille niin kierrokset nousi, eli vuoto sieltä varmaan löytyy, mutta on kait tässä muutaki pakko nyt olla vikana ku käynti oli aikaisemmin täysin tasainen ja nyt ku uusi tiiviste niin ei pysy edes kylmänä käynnissä?

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #23
                  edelleen taitaa olla huollon tarpeessa se huohotin, koko systeemi siis eikä mikään yksittäinen letku :think
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16444
                    • Leppävirta

                    #24
                    Nyt jos on venttiilikoppa antautunut aiemmin ja sitä kautta öljyä päässyt tulpan koloihin niin käyntihäiriöitä tulee.--> Pitäisi kuivata ne kolot.

                    Huohotin kyllä kannattaisi mielestäni uusia.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E32 Diamantscwharz 750iL '94

                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 890
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Nyt jos on venttiilikoppa antautunut aiemmin ja sitä kautta öljyä päässyt tulpan koloihin niin käyntihäiriöitä tulee.--> Pitäisi kuivata ne kolot.

                      Huohotin kyllä kannattaisi mielestäni uusia.
                      Ei siellä näyttänyt nyt olevan öljyä tulpankoloissa, eikä varsinkaan nyt kun uusitiiviste + muut kaikki tiivisteet vaihdettu. Mitä osia nyt kannattaisi siis uusia? Saako niitä ihan mätänetistä tai tarviketorilta vai onko tilauskamaa?

                      Sellasta vielä että miten voi tuo venkopantiivisteen vaihto vetää tällaiset ongelmat? Kun kerran auto toimi vielä aamulla ennen ku vein huoltoon? Eihän vian pitäisi muuttua näin jos tiivisteen vaihtaa?

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16444
                        • Leppävirta

                        #26
                        Letku halennut huohottimelta ja imuvuoto päällä?

                        Huohotin+se ylempi muoviletku+alempi kumiletku joka menee öljytikun juureen on mitä tarvitset.

                        Edit: Osat 1,2,3 ja 6, tarkemmat osanumerot löydät tuoata alempaa listasta linkin takaa http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...oil_separator/
                        Niillä numeroilla vaikkapa KL-varaosilta tilaat. Tai merkkiliikkeestäkin osat ~100€ luokkaa.
                        Last edited by Haju69; 09-12-2014, 20:19.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E32 Diamantscwharz 750iL '94

                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 890
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Haju69 View Post
                          Letku halennut huohottimelta ja imuvuoto päällä?

                          Huohotin+se ylempi muoviletku+alempi kumiletku joka menee öljytikun juureen on mitä tarvitset.

                          Edit: Osat 1,2,3 ja 6, tarkemmat osanumerot löydät tuoata alempaa listasta linkin takaa http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...oil_separator/
                          Niillä numeroilla vaikkapa KL-varaosilta tilaat. Tai merkkiliikkeestäkin osat ~100€ luokkaa.
                          Pitääpäs pistää tilaukseen nuo, en kyllä varmasti merkkiliikkestä hae ku maksaa sen verran enemmän. Voipi olla että siellä jotain mennyt, ihmetyttää vaan että se meni prikulleen heti ku tuli venttiilikopantiiviste kuntoon. Eihän näistä paskoista tieten ikinä tiiä. Minäpä laitan nuo tilaukseen nii jospa se siitä. Kauankohan tuohon vaihtoon menee? Meinas nimittäin että voi mennä pari tuntiaki ku nuo letkut vaihtaa, ite taas käsittäny että olis suhteellisen nopea vaihtaa nuo osat.

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 890
                            • Oulu

                            #28
                            Aivan järkyttävän hintasia jotku osat. Esim KL-varaosissa tuo letku numero 1 niin 30€ schmiedmannilta niin 16€. Toimitusaika on vaan yli viikko ja pitäs auto saada äkkiä ennen joulua kuntoon. Pitää varmaan soittaa huomenna liikkeet läpi.

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16444
                              • Leppävirta

                              #29
                              Originally posted by majgul View Post
                              Aivan järkyttävän hintasia jotku osat. Esim KL-varaosissa tuo letku numero 1 niin 30€ schmiedmannilta niin 16€. Toimitusaika on vaan yli viikko ja pitäs auto saada äkkiä ennen joulua kuntoon. Pitää varmaan soittaa huomenna liikkeet läpi.
                              En tiedä mistä katsoit mutta ehkä 1kk takaperin ostin samat osat KL-varaosilta.

                              Letku: 12,87€ osanro 11151740393
                              Huohotin letku: 13,48€ osanro 11151703775
                              Huohotinventtiili: 35,31€ osanro 11151703484

                              Yhteensä: 61,66€

                              Sisältää toki BTCF jäsen alennuksen mutta se nyt ei noiden osalta montaa euroa tee.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E32 Diamantscwharz 750iL '94

                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 890
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Haju69 View Post
                                En tiedä mistä katsoit mutta ehkä 1kk takaperin ostin samat osat KL-varaosilta.

                                Letku: 12,87€ osanro 11151740393
                                Huohotin letku: 13,48€ osanro 11151703775
                                Huohotinventtiili: 35,31€ osanro 11151703484

                                Yhteensä: 61,66€

                                Sisältää toki BTCF jäsen alennuksen mutta se nyt ei noiden osalta montaa euroa tee.
                                Nyt hinnat KL-varaosissa
                                letku: 16,80€ 11151740393
                                Letku(rubber grommet: 11,60€ 13411733217
                                huohotinventtiili: 53,40€ 11151703484
                                huohotinletku: 29,80€ 11151703775

                                Yhteensä: 111,6

                                Kaikkia osia ei edes nyt sieltä löytynyt, tahtoo vähän siis kiire tulla löytää osat että pääsee jouluna reissuun.

                                Comment

                                Working...
                                X