memebuy23buy

E39 525tds ongelmia(Ratkastu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    Originally posted by eiskalt View Post
    No kurkkaa sinne lattialle sitten, jos kiire on? Mitä nyt niistä meinasit?
    no tota kiertovesipumppun relettä meinnasin, että missä se on?

    Olis kiire saada tietoo tämä, koska jos laitan kiertovesipumppun omiin piuoihin, ja paneelistä säädän kuumalle niiin kiertovesipumpu samuu, jos taas kylmälle niin lähtee päälle, ja sit tämän kaikken lisäks lähtee päälle jos sammutan auton ja virat pois niin lähtee päälle. Niin sillä epäillen että onko rele mennyt.
    Autossa ei ole webastoa.

    Kiertovesipumppu on vaihettu uuteen ja toimivaan sellaseen.

    Tiedän nyt ainakin että raitisilmansuodatimen alla on ecu,rele/releet, Hanskalokrassa sulakkeet ja takakontis päävirtasulakkeet, sulakkeet, rele/releet.

    Onko matkustajan lattiamaton alla sulakkeita/releitä?

    Kertokaa missä on kiertovesipumpun rele ja onko tuol matkustajan lattiamaton alla sulakkeita/releitä?
    Last edited by tonnizi; 13-03-2015, 01:09.
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2967
      • Uusikaupunni

      Originally posted by TareJR View Post
      Kertokaa missä on kiertovesipumpun rele ja onko tuol matkustajan lattiamaton alla sulakkeita/releitä?
      Jos katot aiemmessa postissa laittamaani kuvaa, niin näet ettei sille ole relettä.
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • Hebbu ///M3
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1625
        • Dallas

        Mitenkä se kuulostaa että maestro on kytkeny killukkeittein piuhoihin pumpun. Elikkä ku paat kuumalle pitäsi killukkeen aueta ja mennä virrattomaksi, eli sulla nyt pumppu sammuu. Sitten ku paat kylmälle tulee killukkeelle virtaa eli sen pitäs mennä kii ja sulla nyt pumppu lähtee päälle. Vepasto käytössä tullu huomattua että tietyissä lämpötiloissa vesiventtiilit menee kiinni eli virta tulee niille, siksi aikaa kunnessa auto menee pauppaamaan, eli sulla nyt hurisoo pumppu sen aikaa, vai häh?
        Sotkamo Connection

        Comment

        • tonnizi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 1501
          • Mäntsälä

          Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
          Mitenkä se kuulostaa että maestro on kytkeny killukkeittein piuhoihin pumpun. Elikkä ku paat kuumalle pitäsi killukkeen aueta ja mennä virrattomaksi, eli sulla nyt pumppu sammuu. Sitten ku paat kylmälle tulee killukkeelle virtaa eli sen pitäs mennä kii ja sulla nyt pumppu lähtee päälle. Vepasto käytössä tullu huomattua että tietyissä lämpötiloissa vesiventtiilit menee kiinni eli virta tulee niille, siksi aikaa kunnessa auto menee pauppaamaan, eli sulla nyt hurisoo pumppu sen aikaa, vai häh?
          Eli kylmälle kun laitan kiertovesipumppu menee päälle ja kuumalle sammuu, auto sammuksissa lähtee kans päälle vaik ei oo virtoija pääl. Ja piuhat onnoikeinnpäin. Onko vika panelis?
          Social Media:
          - Twitter
          - Instagram
          - Twitch

          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

          Nykyinen:
          E61 530d -04
          Ex:
          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by TareJR View Post
            Eli kylmälle kun laitan kiertovesipumppu menee päälle ja kuumalle sammuu, auto sammuksissa lähtee kans päälle vaik ei oo virtoija pääl. Ja piuhat onnoikeinnpäin. Onko vika panelis?
            Kuulostaisi tosiaan ihan siltä että kiertovesipumppu olisi kytketty vesiventtiilin johtoihin.

            Comment

            • tonnizi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 1501
              • Mäntsälä

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Kuulostaisi tosiaan ihan siltä että kiertovesipumppu olisi kytketty vesiventtiilin johtoihin.
              Toi nykynen kiertovesipumppu on kiinni niissä piuhoissa missä auton vanha/alkuperäinen kiertovesipumppu oli kiinni.

              Nyt on tosin irti koska jää päälle vaik sammutaa auton ja virrat otaa pois.

              Voisko tämä ongelma johtua tosta panelista, eli mistää säätäää kuumalle tai kylmälle.

              Mutta näyttäkää ihmees minkä näköiset piuhat ne pitäis olla?

              PS: jollain sama ongelma ollut, osaateko autaa.

              Lainaus vanhasta topic, mis oikee vastusta löytäny:
              Originally posted by jumppakuutio View Post
              Sain pumpun pyöriinkin mutta ei oo hajuakaan mikä oli vikana, lähti vaan yhtäkkiä pyöriin.

              Niin ja nyt se sitten pyörii vähän liiankin innokkaasti, sammuttaa auton niin se jää pyöriin, ajattelin että onko siinä joku viive mutta pyöri viel 30min jälkeenkin. Sain sen sitten pysähtyyn kun painoin REST:n päälle ja pois. Vois ehkä äkkiä kuvitella että joku rele jumittais mutta..
              Last edited by tonnizi; 14-03-2015, 17:10.
              Social Media:
              - Twitter
              - Instagram
              - Twitch

              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

              Nykyinen:
              E61 530d -04
              Ex:
              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

              Comment

              • jyliaho
                Newbiemmer
                • Nov 2009
                • 15
                • Orimattila

                Pyyhkijäongelmaa

                Pyyhkijät reistailee: mikään muu asento paitsi monsuuninopeus ei toimi. Monsuuninopeus toimii, kun kytkee virrat ja hetken päästä lakkaa toimimasta. Saattaa taas viiden minuutin päästä toimia hetken aikaa. Samalla toimii myös pissapoika, mutta ei muulloin.

                Tsekkasin releet ja putsailin sitä ruskeaa relettä (apparin ilmansuodattimen alta). Sen pinat oli kyllä ihan hyvässä kunnossa, eikä putsailu auttanut mitään. Onko ehdotuksia, missä vika? Miten saan selville, toimiiko rele ollenkaan?

                Comment

                • tonnizi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 1501
                  • Mäntsälä

                  Onko tämä vikakoodin jotenkin liityvä tähän kiertovesipumppuun?

                  a/c heater and automatic conditioner control

                  Water valve

                  Out side tempture sensor

                  Liitykö tämä mitenkään tähän?

                  Piuhat on siis irti siitä kiertovesipumppusta täl hetkel, että ei veis turhaa akkua, kun kerta jää päälle ku auton sammutaa ja otaa avaimet taskuun
                  Social Media:
                  - Twitter
                  - Instagram
                  - Twitch

                  - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                  Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                  Nykyinen:
                  E61 530d -04
                  Ex:
                  E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                  Comment

                  • Ufferi
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 148
                    • Seinäjoki

                    Mikähän tuota omaa kulkinetta mahtaa vaivata, kun alkanut lämmöt selaamaan ajossa eli mittari nousee siihen keskivaiheelle ja välillä mukas lämmöt laskee ja taas nousee normaaliin. Huomattu myöseuraavat, että silloin kun ne laskee niin jos jarruttaa esim liikennevaloihin niin lämmöt nousee normaaliin koskaan eivät nouse yli puolenvälin

                    Comment

                    • tonnizi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1501
                      • Mäntsälä

                      huh, resetasin oil service valon, niin tänään ei oo ainakaan öljy valo välkytelly sen jälkee. Olisko vika ollu siin vai onko se tos öljykellos kun öljy kellon piuhaa heilutelin vähäsen ja sen jälkee käynnisti niin loppu moneks tunniks valon välkkytelu/jatkuvaan palaminen??

                      Tosin tätä oo tehny taas viikoihin, kerran täl viikol siis on väläytäny mutta muuten ollut pois palamasta, ja valokin on ehjä, testatu(mittariston testaus)
                      Social Media:
                      - Twitter
                      - Instagram
                      - Twitch

                      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                      Nykyinen:
                      E61 530d -04
                      Ex:
                      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by TareJR View Post
                        huh, resetasin oil service valon, niin tänään ei oo ainakaan öljy valo välkytelly sen jälkee. Olisko vika ollu siin vai onko se tos öljykellos kun öljy kellon piuhaa heilutelin vähäsen ja sen jälkee käynnisti niin loppu moneks tunniks valon välkkytelu/jatkuvaan palaminen??

                        Tosin tätä oo tehny taas viikoihin, kerran täl viikol siis on väläytäny mutta muuten ollut pois palamasta, ja valokin on ehjä, testatu(mittariston testaus)
                        Ei ollut vika siinä. Kyllä se paineanturi on varmaan entinen.

                        Comment

                        • Hebbu ///M3
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 1625
                          • Dallas

                          Otappa maestro kuvakaappaus inpasta, moottori osion kahelta ekalta analog sivulta. Eli ensimmäinen missä näkyy akkujännite ja toisella en muista mitä oli. Ja silleen että näkysi se ilmamäärä air use, vai mikkä se oli. On tuo tyhjänpäivänen evry nii vakio arvoihin oisi mukava saaha, niin kiire eijoo että nollasta satkuun, kaks sekunttia tarviis ja täällä maantiellä kohtaa korkeintaan oman varjosa,nii ei ohitellakkaan tarvi.

                          Ainii ja luonnolisesti normaali lämpösenä, tyhjäkäynnillä.
                          Sotkamo Connection

                          Comment

                          • tonnizi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 1501
                            • Mäntsälä

                            Kertokaas mis vika kun auto sammuaa ja ei lähe käyntiin, ja jos lähtee niin ei jää käyntiinnvaa sammuu vähän ajan pääst.

                            Ja sit seuraava kyssäri, missä on lastu paikka, jos laittaa lastun, ecu boksis ei oo, ent omistaja sano jostain piuhast minkä päähän se tulee, muttabminkänpiuhan ja näytäkää viel kuva minkä näkönen piuha se on.
                            Social Media:
                            - Twitter
                            - Instagram
                            - Twitch

                            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                            Nykyinen:
                            E61 530d -04
                            Ex:
                            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by TareJR View Post
                              Kertokaas mis vika kun auto sammuaa ja ei lähe käyntiin, ja jos lähtee niin ei jää käyntiinnvaa sammuu vähän ajan pääst.

                              Ja sit seuraava kyssäri, missä on lastu paikka, jos laittaa lastun, ecu boksis ei oo, ent omistaja sano jostain piuhast minkä päähän se tulee, muttabminkänpiuhan ja näytäkää viel kuva minkä näkönen piuha se on.
                              Laita nyt kuva siitä lastusta. Onko kyseessä sellainen piiri mallinen vai laatikko?

                              Siellä ei ole piuhan paikkaa lastulle ellei joku ole sinne sellaista tehnyt. Piuhojen väliin menevä laatikko voi johonkin sopiakkin.

                              Comment

                              • tonnizi
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 1501
                                • Mäntsälä

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Laita nyt kuva siitä lastusta. Onko kyseessä sellainen piiri mallinen vai laatikko?

                                Siellä ei ole piuhan paikkaa lastulle ellei joku ole sinne sellaista tehnyt. Piuhojen väliin menevä laatikko voi johonkin sopiakkin.
                                Se on sellanen irotettava, on ollut kiinni aikaseminkin, mutta entinen omistaja otti irti ja laittoi vakion takas, kun ennen muo olevia koeajaia kävi, niin sen takia, ja ei muistanu laitaa siin hässäkäs kiinni sitä takas, ja siis ei ole tinatava lastu,
                                Social Media:
                                - Twitter
                                - Instagram
                                - Twitch

                                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                                Nykyinen:
                                E61 530d -04
                                Ex:
                                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                                Comment

                                Working...
                                X