Ilmeisesti Bemarien kohdalla mittarin ruuvaus on yleisempää kuin muissa. ~10v sitten kävin merkkarilla katsomassa uuden karheaa 525D:tä jolla oli ajettu 600tkm. Tosin siinäkin oli mittarissa vain 400tkm. Auto oli siisiti ja ihan ehjä, todennäköisesti myytiin vielä monta kertaa alle 300tkm ajettuna helmenä...
Bemarilla miljoona
Collapse
X
-
Originally posted by Benzi87 View Post
Sehän on aina ollut tiedossa, että bemari osaa tehdä bensa motin, mutta ei dieseliä.
Tuossa Autobildin juttu:
Last edited by Hemi; 23-01-2015, 18:02.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMiten niin ”sinkit jääneet pois”? Sinkkihän on pitänyt ko.auton ihan ehjänä?
Ja siinä BEMARISTIn E39:ssä oli takakurakaaret jo ottaneet rupea ihan mukavasti, vaikka kolaroimaton peli. Sen se etelän suolan kylvö teettää
No joo, vakavasti puhuen, eipä meren äärellä mikään auto ruostumatta kauaa kestä. E39 kestää epäilemättä keskimääräistä paremmin muttei sekään mikään ikiliikkuja ole kuitenkaan.Last edited by Havis; 23-01-2015, 18:16."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View Post
Ja siinä BEMARISTIn E39:ssä oli takakurakaaret jo ottaneet rupea ihan mukavasti, vaikka kolaroimaton peli. Sen se etelän suolan kylvö teettää
Comment
-
-
Jos mersuista täytyy jotain hyvää sanoa, niin taksissa vito 120CDI ajettu 700 tkm ja koneeseen vaihdettu hehkuja öljyjen lisäksi. Ihmeen lujia vehkeitä ja automaattilaatikkoja.E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
Ex:
E39 523iA -00 Touring
E39 520i
E38 728i
E39 523i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View Post20v vanhassa 600tkm ajetussa autossa kuplaa maalin alla takakaarissa, mun mielestä toi voidaan luokitella ikuiseksi.Last edited by Havis; 23-01-2015, 19:52."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Benzi87 View Post
EDIT: Löytyisköhän keltään kyseistä lehteä, tai löytyykö netistä, niin vois käydä lukemassa? :think
Jos löytyy, niin kuva artikkelista ja tänne sivuille jatkoksi?
Voin lähettää kappaleen tuota lehteä vaikka liittymislahjana kaikille halukkaille (niin kauan kuin lehtiä riittää), kun liittyy BMW-kerhoon.Jatkossa lehti kopsahtaa sitten jäsenmaksua vastaan laatikkoon 4 krt/vuosi. Liittyminen käy näppärästi juuri avatuilla BMW-kerhon uusilla sivuilla www.bmwclub.fi
Ettei menisi pelkäksi Bemaristi-lehden tilaamisen mainostamiseksi, niin sanottakoon vielä että tuosta kyseisestä autosta, joka on edelleen ensimmäisellä omistajallaan, on ilmestynyt aiemminkin tasasatasten kohdalla juttuja Bemaristissa. Niitä aiempiakin numeroita lienee saatavana eri maksua vastaan.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by JNIJNI View PostOli yksi pysäyttävimpiä juttuja tuo 600tkm E39 artikkeli. Melko pedantti kaveri.
Niin, liki 150 000€ mennyt rahaa ko. auton ylläpitoon 19v aikana. Mihin kaikkeen, kannattaa lukea juttu
Ehkä erikoisin usein vaihdettu osa 3kpl ilmastoinnin flektejä. Ei luulisi suomen kelissä olevan niin kovilla, että pitää vaihtaa niin usein. Vain olikohan ennakoivaa huoltoa...
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostEhjänäpä juu, aika kypsähän tuo jo oli
Kypsä....joo, niinkuin nyt miljoona ajettu auto on ”kypsä”, mutta osaatko edes kuvitella minkälaisia rakenteista läpimeneviä vaurioita ko.autossa ilman sinkkiä olisi?
Sen sinkin tarkoitus EI OLE pitää maalipintoja taikasauvallaan ehjinä, vaan toimia suojauksena silloin kun maalipinta on vioittunut (ilman sinkkiä korroosionopeus on aivan toista luokkaa).
Tässähän sinkki nimenomaan on ihan selvästi suojellut rakenteita mikä on menettänyt maalipinnan suojauksen (mitään ei ole menossakaan läpi):
Eli otetaanpa taas kerran tuolta Corrosion suomi sivuilta mistä oikeasti tässä sinkkipinnan punaruskeaksi värjäytymisessä on kyse silloin kun maalipinta on syystä tai toisesta kaikonnut:
Originally posted by corrosionPunaruskea värjäytyminen
Piillä tiivistetyt teräkset, joissa rautasinkkifaasin osuus sinkkikerroksessa on korkea, voivat jonkin aikaa altistuneena oltuaan saada punaruskean värisävyn,joka syvenee ajan myötä. Rautasinkkifaasi korrodoituu, missä yhteydessä siitä vapautuu rautaa, joka muodostaa ruostetta ilman tai sadeveden kosteuden vaikutuksesta. Ruosteella on voimakas värjäävä vaikutus, ja jopa pienet määrät saattavat saada aikaan merkittävää värjäytymistä (kuva 2).
Voimakasta värjäytymistä pidetään helposti merkkinä ruostesuojauskyvyn heikentymisestä tai katoamisesta, tämä kuitenkin pitää harvoin paikkansa.
Rautasinkkiseos suojaa terästä paremmin kuin puhdas sinkki – jopa
30 % parannuksia on havaittu. Värjäytynyt pinta voidaan hyvin maalata, jos niin on ulkonäkösyistä
tarpeen. Eräällä värjäytyneellä valopylväällä, joka oli ollut käytössä yli 30 vuotta, oli mittauksissa todettu
olevan n. 70 mikrometrin sinkkikerros jäljellä, mikä pidentää sen käyttöikää noin 50 vuodella.
Comment
-
Comment