memebuy23buy

Bemarilla miljoona

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #16
    Ilmeisesti Bemarien kohdalla mittarin ruuvaus on yleisempää kuin muissa. ~10v sitten kävin merkkarilla katsomassa uuden karheaa 525D:tä jolla oli ajettu 600tkm. Tosin siinäkin oli mittarissa vain 400tkm. Auto oli siisiti ja ihan ehjä, todennäköisesti myytiin vielä monta kertaa alle 300tkm ajettuna helmenä...

    Comment

    • BMW_Harrastaja
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 819
      • Oulu area

      #17
      Melko vähän on myynnissä paljon ajettuja bemareita. En oikein jaksa uskoa, ettei niitä olisi tuon enempää olemassa, joten...
      BMW driver and owner since 2000.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by Benzi87 View Post

        Sehän on aina ollut tiedossa, että bemari osaa tehdä bensa motin, mutta ei dieseliä.
        Bemarin common rail kutosdieselit oikeasti yksiä maailman parhaita henkilöautodieseleitä....

        Tuossa Autobildin juttu:

        Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.
        Last edited by Hemi; 23-01-2015, 18:02.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by ritariässä View Post
          Tänään ilmestyneessä Autobildissä e39 525 tds.

          Ikiöljyt näytti toimineen, mutta sinkit oli kait tästä korista jääneet pois.
          Miten niin ”sinkit jääneet pois”? Sinkkihän on pitänyt ko.auton ihan ehjänä?

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1845
            • Kotona/Poissa

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            Miten niin ”sinkit jääneet pois”? Sinkkihän on pitänyt ko.auton ihan ehjänä?
            Ehjänäpä juu, aika kypsähän tuo jo oli

            Ja siinä BEMARISTIn E39:ssä oli takakurakaaret jo ottaneet rupea ihan mukavasti, vaikka kolaroimaton peli. Sen se etelän suolan kylvö teettää

            No joo, vakavasti puhuen, eipä meren äärellä mikään auto ruostumatta kauaa kestä. E39 kestää epäilemättä keskimääräistä paremmin muttei sekään mikään ikiliikkuja ole kuitenkaan.
            Last edited by Havis; 23-01-2015, 18:16.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Originally posted by ritariässä View Post
              "bensastepille" täytyy antaa tästä suoritteesta huippupisteet.
              Originally posted by Roisto View Post
              Haju puhu varmaan tuosta Bemarikerhon sisäänajetusta autosta ja sinä Autobildin
              Autobidin jutussa on diesel normi laatikolla, ei stepillä.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                Originally posted by Havis View Post

                Ja siinä BEMARISTIn E39:ssä oli takakurakaaret jo ottaneet rupea ihan mukavasti, vaikka kolaroimaton peli. Sen se etelän suolan kylvö teettää
                20v vanhassa 600tkm ajetussa autossa kuplaa maalin alla takakaarissa, mun mielestä toi voidaan luokitella ikuiseksi.

                Comment

                • KimmoKoo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2012
                  • 206
                  • Oulu / Suomussalmi

                  #23
                  Jos mersuista täytyy jotain hyvää sanoa, niin taksissa vito 120CDI ajettu 700 tkm ja koneeseen vaihdettu hehkuja öljyjen lisäksi. Ihmeen lujia vehkeitä ja automaattilaatikkoja.
                  E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
                  E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
                  Ex:
                  E39 523iA -00 Touring
                  E39 520i
                  E38 728i
                  E39 523i

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1845
                    • Kotona/Poissa

                    #24
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    20v vanhassa 600tkm ajetussa autossa kuplaa maalin alla takakaarissa, mun mielestä toi voidaan luokitella ikuiseksi.
                    Tavallaan kyllä, olisi oikeastaan kohtuutonta vaatia parempaa korrosion kestoa. Oma E39 on saman ikäinen, hiukan vähemmän ajettu (425000 km, 523i). Ja koska käyttöympäristönä on ollut vähemmän suolainen harvaan asuttu pikkutaajama, ruostetta vain niissä kohdissa joissa maalipintaan on tullut joskus korjaamatta jäänyt nirhama. Kurakaaret siistit.
                    Last edited by Havis; 23-01-2015, 19:52.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • jussi_r
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1655
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Originally posted by Benzi87 View Post

                      EDIT: Löytyisköhän keltään kyseistä lehteä, tai löytyykö netistä, niin vois käydä lukemassa? :think
                      Jos löytyy, niin kuva artikkelista ja tänne sivuille jatkoksi?
                      Mulla on noita lehtiä autotallissa 8 laatikollista. Siis tuota 96-sivuista Bemaristin numeroa 4/2014.

                      Voin lähettää kappaleen tuota lehteä vaikka liittymislahjana kaikille halukkaille (niin kauan kuin lehtiä riittää), kun liittyy BMW-kerhoon. Jatkossa lehti kopsahtaa sitten jäsenmaksua vastaan laatikkoon 4 krt/vuosi. Liittyminen käy näppärästi juuri avatuilla BMW-kerhon uusilla sivuilla www.bmwclub.fi

                      Ettei menisi pelkäksi Bemaristi-lehden tilaamisen mainostamiseksi, niin sanottakoon vielä että tuosta kyseisestä autosta, joka on edelleen ensimmäisellä omistajallaan, on ilmestynyt aiemminkin tasasatasten kohdalla juttuja Bemaristissa. Niitä aiempiakin numeroita lienee saatavana eri maksua vastaan.
                      M3 Cabrio Individual
                      530d GT xDrive
                      GL420 CDI
                      ZX-12R

                      Comment

                      • JNIJNI
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1487

                        #26
                        Oli yksi pysäyttävimpiä juttuja tuo 600tkm E39 artikkeli. Melko pedantti kaveri.

                        Niin, liki 150 000€ mennyt rahaa ko. auton ylläpitoon 19v aikana. Mihin kaikkeen, kannattaa lukea juttu
                        G21 LCI 330e xDrive 2022
                        E93 M3

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17797
                          • Jämsä

                          #27
                          Originally posted by JNIJNI View Post
                          Oli yksi pysäyttävimpiä juttuja tuo 600tkm E39 artikkeli. Melko pedantti kaveri.

                          Niin, liki 150 000€ mennyt rahaa ko. auton ylläpitoon 19v aikana. Mihin kaikkeen, kannattaa lukea juttu

                          Ehkä erikoisin usein vaihdettu osa 3kpl ilmastoinnin flektejä. Ei luulisi suomen kelissä olevan niin kovilla, että pitää vaihtaa niin usein. Vain olikohan ennakoivaa huoltoa...
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #28
                            Originally posted by JNIJNI View Post

                            Niin, liki 150 000€ mennyt rahaa ko. auton ylläpitoon 19v aikana. Mihin kaikkeen, kannattaa lukea juttu
                            En jaksa kaivaa lehteä, mutta taitaa olla mukana bensat?

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #29
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Ehkä erikoisin usein vaihdettu osa 3kpl ilmastoinnin flektejä. Ei luulisi suomen kelissä olevan niin kovilla, että pitää vaihtaa niin usein. Vain olikohan ennakoivaa huoltoa...
                              Suolakura ja vähäinen käyttö tuon kai kypsyttää jumiin.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by Havis View Post
                                Ehjänäpä juu, aika kypsähän tuo jo oli

                                Kypsä....joo, niinkuin nyt miljoona ajettu auto on ”kypsä”, mutta osaatko edes kuvitella minkälaisia rakenteista läpimeneviä vaurioita ko.autossa ilman sinkkiä olisi?
                                Sen sinkin tarkoitus EI OLE pitää maalipintoja taikasauvallaan ehjinä, vaan toimia suojauksena silloin kun maalipinta on vioittunut (ilman sinkkiä korroosionopeus on aivan toista luokkaa).
                                Tässähän sinkki nimenomaan on ihan selvästi suojellut rakenteita mikä on menettänyt maalipinnan suojauksen (mitään ei ole menossakaan läpi):





                                Eli otetaanpa taas kerran tuolta Corrosion suomi sivuilta mistä oikeasti tässä sinkkipinnan punaruskeaksi värjäytymisessä on kyse silloin kun maalipinta on syystä tai toisesta kaikonnut:

                                Originally posted by corrosion
                                Punaruskea värjäytyminen
                                Piillä tiivistetyt teräkset, joissa rautasinkkifaasin osuus sinkkikerroksessa on korkea, voivat jonkin aikaa altistuneena oltuaan saada punaruskean värisävyn,joka syvenee ajan myötä. Rautasinkkifaasi korrodoituu, missä yhteydessä siitä vapautuu rautaa, joka muodostaa ruostetta ilman tai sadeveden kosteuden vaikutuksesta. Ruosteella on voimakas värjäävä vaikutus, ja jopa pienet määrät saattavat saada aikaan merkittävää värjäytymistä (kuva 2).



                                Voimakasta värjäytymistä pidetään helposti merkkinä ruostesuojauskyvyn heikentymisestä tai katoamisesta, tämä kuitenkin pitää harvoin paikkansa.

                                Rautasinkkiseos suojaa terästä paremmin kuin puhdas sinkki – jopa
                                30 % parannuksia on havaittu. Värjäytynyt pinta voidaan hyvin maalata, jos niin on ulkonäkösyistä
                                tarpeen. Eräällä värjäytyneellä valopylväällä, joka oli ollut käytössä yli 30 vuotta, oli mittauksissa todettu
                                olevan n. 70 mikrometrin sinkkikerros jäljellä, mikä pidentää sen käyttöikää noin 50 vuodella.

                                Comment

                                Working...
                                X