Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d alavääntö hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henukani
    Bimmer Rookie
    • Dec 2012
    • 73
    • Lappeenranta

    #16
    Löytyy tallista ehjä 530d turbo. Tarkotus olis tänään vaihtaa, tuntuu pitkittäisvälystä turbossa ja alkanu savuttaa valkosta.. jos ei sillä korjaannu ni pitää kokeilla tuota egr:rän tukkimista
    F31 330xd M-Sport -14
    E46 330d Touring M-Sport II -03

    Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

    Comment

    • pera8x
      Bimmer Rookie
      • Jan 2015
      • 158
      • tampere

      #17
      valkosta savuttaa? häviääkö jäähdytysnesteet? ettei olis kansipahvi menossa, tai kansi halki.

      Comment

      • Henukani
        Bimmer Rookie
        • Dec 2012
        • 73
        • Lappeenranta

        #18
        Turbo vaihdettu, ei muuttunut mihinkään.. lämmöt ei ajossa kyllä pysy siinä keskellä. Mustaa tulee putkesta aika helkkarin paljon. Valkosta ei läheskään niin paljon. Auto ohjelmoitu. Voiskohan tuo kannentiiviste olla sitten parhaat päivänsä nähnyt..
        Last edited by Henukani; 25-02-2015, 16:14.
        F31 330xd M-Sport -14
        E46 330d Touring M-Sport II -03

        Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

        Comment

        • Henukani
          Bimmer Rookie
          • Dec 2012
          • 73
          • Lappeenranta

          #19
          Huomenna putsailen map anturia ja tukin egr:rän. En sitten tiedä onko egr pois käytöstä kun auto on ohjelmoitu vanhan omistajan toimesta..:think
          F31 330xd M-Sport -14
          E46 330d Touring M-Sport II -03

          Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

          Comment

          • Henukani
            Bimmer Rookie
            • Dec 2012
            • 73
            • Lappeenranta

            #20
            Ainiin ja muuten ilmamassamittarilta ottaa piuhan irti niin auto vetää ja vääntää vähän paremmin mutta silti kaukana siitä mitä pitäisi. Ilmamassamittari on vaihdettu ja bmwllä sanoivat ettei tarvitse koodata. Mihinkäs tuo perustuu kun mittari on ehjä :think
            F31 330xd M-Sport -14
            E46 330d Touring M-Sport II -03

            Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

            Comment

            • lurkki3
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 657
              • ylivieska

              #21
              Originally posted by pera8x View Post
              valkosta savuttaa? häviääkö jäähdytysnesteet? ettei olis kansipahvi menossa, tai kansi halki.
              Eipä ole tullut vastaan yhtään 3.0 m57 konetta jossa kansivikaa.
              E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
              Bagged e32
              Ex E61 525d m-sport -06
              Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
              Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

              Comment

              • pera8x
                Bimmer Rookie
                • Jan 2015
                • 158
                • tampere

                #22
                vaikuttais, että on ilmapulaa. onko ilmansuodatin kuinka vanha? joku siellä nyt häirittee ilmankulkua, jos kerta mustaa tulee, eikä silti kulje.

                joku anturi, tai turbon ohjaus jostain syystä viturallaan? mitäs antureita siellä on liittyen moottorin ohjaukseen kokonaisuudessaa? ainakin se ilmamassamittari, mutta senhän pitäis alkaa kulkea, kun irrottaa piuhan. onko tuolla jotain kampuran, tai nokan antureita ja vaikuttaako ne tehoon?

                jos ei hävitä nesteitä, eikä muuten oireile, niin en lähtis ihan vielä kantta irrotteleen. jotain selkeetä vikaa pitää olla, ettei suinpäin vaan aleta korjaan ehjää. valkonen savu voi tulla kylmällä koneella, jos nafta palaa huonosti. yleensä se kyllä äänteleekin sitten. taikka näistä commonreileista ei niin paljoa kokemusta, mutta esikammiokoneissa kyllä kalkattaa aika raakasti, jos suutin esim. kusee.

                Comment

                • Henukani
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2012
                  • 73
                  • Lappeenranta

                  #23
                  Ilmansuodatin ei hirmu huonolta näytä. Oireileekos nuo miten jos ahtopaineanturi on kappaleina ? Olis tänään tarkotus puhdistella/vaihtaa. Meneekös näissä välijäähdyttimet tukkoon miten herkästi? On kuulemma ainakin säälittävän kokosia. Egrrää voisi kokeilla tukkia. Turbon alipaineletkut ja magneettiventtiili ovat Ok.
                  Last edited by Henukani; 26-02-2015, 12:31.
                  F31 330xd M-Sport -14
                  E46 330d Touring M-Sport II -03

                  Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

                  Comment

                  • Henukani
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2012
                    • 73
                    • Lappeenranta

                    #24
                    elikkäs osia vaihdettu nyt:
                    Ilmamassamittari
                    Ahtopaineanturi
                    Ahtopaineensäädin
                    Turbo
                    Mustaa vaan tulee ihan putken täydeltä..
                    Vinkkejä?
                    Last edited by Henukani; 28-02-2015, 16:07.
                    F31 330xd M-Sport -14
                    E46 330d Touring M-Sport II -03

                    Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

                    Comment

                    • Hezman
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 708
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Suuttimet kunnossa?

                      Ja toiseksi, hämärästi muistuu mieleen ulkomaisilta foorumeilta lukemani juttu jossa viallinen kampiakselin asentotunnistin olisi aiheuttanut tehonpuutetta alakierroksilla. Varmaksi en voi nyt sanoo jutun todenperäisyyttä, täytys vähä selailla jos löytys.

                      Comment

                      • pera8x
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2015
                        • 158
                        • tampere

                        #26
                        hankippa siihen jostain joku ahtopainemittari, että näet paljonko se ahtaa. villi veikkaus, ettei ahda ollenkaan, tai juuri ollenkaan, jos mustaa tulee tuutintäydeltä. kuvauksen perusteella soppamäärä on kohdillaan, mutta ilmaa ei vaan riitä. suuttimia en epäile tässä kohtaa vian aiheuttajaksi. huono sumu palaisi epävakaasti ja savuttaisi naftanhajuista harmahtavaa savua. musta savu kertoo, että polttoaine palaa ja sitä on reilusti enemmän, kun mitä se vaatisi ilmaa palaakseen täydellisesti. mitä mustempaa, sitä isommalla ilmavajauksella se palaa, kunnes jossain kohtaa lakkaa palamasta, kun ei vaan ilma riitä.

                        toki yks, mikä tuli vielä mieleen, että voisko siellä olla pakoputkisto tukossa? tai turbon siivet niin jumissa, että pakopaineet on niin kovat, ettei kaasut vaihdu moottorissa. mutta tästä ei ole niin paljoa kokemusta, että osaisin sanoa, kuinka se vaikuttaa savun väriin.. tehoon se tietenkin luonnollisesti vaikuttaa, jos on esim, katti tukossa. oiskohan se paha homma raottaa pakaria jostain turbon jälkeen ja käydä heittään testilenkki? sais tuonkin vian eliminoitua pois listalta.

                        Comment

                        • Henukani
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2012
                          • 73
                          • Lappeenranta

                          #27
                          Ahtoputket tarkistettu ja oli ok. Sellanen juttu tuossa vielä on että ilmamassamittarin piuha kiinni kulkee huonommin eikä savuta.. piuha irti niin savua tulee torven täydeltä ja kulkee hitusen paremmin. Turbon vihellyksen kuulee ikkuna auki ajaessa, takapönttä poistettu. Oishan nuo katalysaattorit yksi vaihtoehto, pitää irrottaa nosturille päästessä.
                          F31 330xd M-Sport -14
                          E46 330d Touring M-Sport II -03

                          Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

                          Comment

                          • Mikkomies84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 1055
                            • Siilinjärvi

                            #28
                            Mites se egr? Sama homma oli tuossa 520d:ssä että ilman ilmamassamittaria ei kulkenut kerrassaan mihinkään.

                            Comment

                            • Henukani
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2012
                              • 73
                              • Lappeenranta

                              #29
                              Ilman ilmamassamittaria kulkee paremmin ja piuha kiinni huonommin mutta pitää egr huomenna tutkia ja tukkia samalla kun imusarjan irrotan ja puhdistelen.
                              F31 330xd M-Sport -14
                              E46 330d Touring M-Sport II -03

                              Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

                              Comment

                              • Mikkomies84
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 1055
                                • Siilinjärvi

                                #30
                                Luinkin näköjään väärin. Suuttimien arvot varmaan hyvä olisi katoa inpalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎