On tässä 230hv/520nm vanha omistaja lastuttanut. Ei tuo vikatilassa varmaan ole kun maf piuha irti on ihan mopo ja piuha irti vetää selkää penkkiin mutta käy ahtamaan harvinaisen myöhään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530d alavääntö hukassa
Collapse
X
-
Hukkaportin tankoa vähän säätää, kierros kerrallaan. Muistaakseni alas päin.Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
-
nyt menee omalta osaltani pikkasen arvailun/mutun puolelle. mutta jos tuota "hukkiksen" tankoa säätelee, elikkäs ilmeisesti muuttuvasiipisen turbon siipien säätötankoa (ko?), niin saattaa olla vaarana, että pakopaineet kasvaa turhan isoiksi, jos näppituntumalla säätelee sellaseks, että herää herkästi, eikä ole pakopainemittaria käytössä. ja muutenkin jos säätää liian kiinni siivet, niin ne on tavallaan joka asennossa sitten enemmän kiinni. vaikuttaa mm. polttoaineen kulutukseen ja pakopaineisiin.
mutta kun tästä ei ole omakohtasta kokemusta, eikä sen kummemmin tietämystä, niin en viitsi viisastella asiasta sen enempää, kun mitä on oma mututuntumani. elikkäs pelkkää mutua, ei mitään faktaa, taikka varmaa tietoa. joku asiasta ymmärtävämpi varmaan osaa sanoa pitääkö tuo paikkansa, vai menikö ihan päin persettä.
Comment
-
-
Live-datasta kattoo pyydettyä ja toteutunutta painetta. Säätää hieman ja uutta testiä kehiin.
Toinen mikä tulee mieleen että kattos sen tangon pituuden koskemattomasta turbosta ja sen mukaan tekis sen säädön. Sillä vois ehkä päästä lähelle sopivaa painetta. Ei ole tullut noita VNT- turboja säädeltyä mutta vanhat hukkaportilliset muistaakseni oli aika herkkiä sen säädön suhteen.
Comment
-
-
Livedatasta tosiaan näkisi ainakin TestO:lla muunmuassa, että paljonko ecu pyytää säätämään ahtopainetta/hukkaporttia, (PWM, duty cycle %). Vai millanen turbo tossa e39:ssä oli ?
Siitä voisi samalla katsoa todellista ahtopainetta ja pyydettyä, että kuinka hyvin arvot on suhteessa toisiinsa. Luulisi foorumilta löytyvän joku asiantuntija, joka kertoo graafin perusteella missä vika. Lähinnä mietin sitä, että jos ecu ei säädä hukkista, eli pysyy kiinni ja silti ahdot ei nouse, niin mitä vaihtoehtoja jää, ahtovuoto esim. ? tälläsiä asioita näkisi logeista.Last edited by pheno; 12-03-2015, 14:08.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View Postpaljonko ecu pyytää säätämään ahtopainetta/hukkaporttia, (PWM, duty cycle %). Vai millanen turbo tossa e39:ssä oli ?
Lähinnä mietin sitä, että jos ecu ei säädä hukkista, eli pysyy kiinni ja silti ahdot ei nouse, niin mitä vaihtoehtoja jää, ahtovuoto esim. ?
Jos ei tarvita ahtoa niin venttiili ei saa ohjausta pitää solkkua auki eikä tanko liiku/siivet käänny.%
Comment
-
-
Eteläkarjalassa parikkalassa asustelen. Tänään laitoin ahtopainemittarin. Maf piuha kiinni max ahtopaine 0.5 ja Maf piuha irti 1bar ja sekin tulee kun 3 vaihteella polkasee lapun lattiaan 2000rpm niin hitaasti kerää 0,5bar ja 3000rpm paikkeilla nousee nopeesti 1bar ja pysyy siinä. Uskaltaakos tuota kokeilla jos ohittaa ahtopaine solenoidin?F31 330xd M-Sport -14
E46 330d Touring M-Sport II -03
Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d
Comment
-
-
Originally posted by Henukani View PostEteläkarjalassa parikkalassa asustelen. Tänään laitoin ahtopainemittarin. Maf piuha kiinni max ahtopaine 0.5 ja Maf piuha irti 1bar ja sekin tulee kun 3 vaihteella polkasee lapun lattiaan 2000rpm niin hitaasti kerää 0,5bar ja 3000rpm paikkeilla nousee nopeesti 1bar ja pysyy siinä. Uskaltaakos tuota kokeilla jos ohittaa ahtopaine solenoidin?Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
-
Vaihtelin tuossa vielä kerran maffin ku kokeilin piuha kiinni. 1500rpm-3000rpm kaasu pohjassa kerää hitaasti 0.5bar. Senjälkee hyökkää 1.2bar ja pysyy siinä.. menee yli ymmärryksen tämä vehe.F31 330xd M-Sport -14
E46 330d Touring M-Sport II -03
Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d
Comment
-
-
Originally posted by Henukani View PostVaihtelin tuossa vielä kerran maffin ku kokeilin piuha kiinni. 1500rpm-3000rpm kaasu pohjassa kerää hitaasti 0.5bar. Senjälkee hyökkää 1.2bar ja pysyy siinä.. menee yli ymmärryksen tämä vehe.
Johdon muovisuojaa siis kannattaa väännellä, niin näkee mistä kohdin on haurastunut, ja suuremmalla todennäköisyydellä johtoakin vois sisältä poikki olla..
Kai tuostakin silti vikakoodi löytyy, ainakin jos oikosulkuun asti ehtinyt.
Oman kanssa olin hätänen nollailemaan koodeja:thinkSorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
Comment