Ja samalla myös testaa että säätimelle asti tulee alipaine.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530d alavääntö hukassa
Collapse
X
-
Originally posted by Henukani View PostJoo polttoainesuodatin vaihdettu. Onhan niitä alipaineletkuja tutkittu mutta eipä se tuosta huononekkaan jos ne vielä kerran läpi käy.Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
Comment
-
-
Originally posted by harriba View PostSilmin nähden vikaa on vaikea nähdä jos siinä on vielä orkkisletkut joissa punos päällä. Samaten se alipainesäiliö turbon alla voi vuotaa. Itse löysin puoliksi sattumalta vuodon kun puhalsin ja nitkuttelin letkua samalla. Ja oireet tismalleen samat, eli alavääntö hukassa kun turbon siivet väärässä asennossa. Inpalla näkyi ahtopaineena jtn 1.2 bar kun pitäisi kait olla 2. Noissa siis normaali-ilmanpaine mukana.Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
-
Originally posted by jouni.325 View PostMikä funktio tolla säiliöllä on? itsellä ei ole ollenkaan?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Magneetti venttiilistä kuuluu välillä kumma vihellysTäällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
-
Alipaineletkut vaihdettu kaikki, ei vaikutusta. Mittasin alipainemittarilla että ennen säiliöö -1 samantien, säiliön jälkeen -1 hitaasti ja säätimen jälkeen -0.8 hitaasti, onko oikein? Ja oisko kellään vielä mitään vinkkejä?F31 330xd M-Sport -14
E46 330d Touring M-Sport II -03
Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d
Comment
-
-
Vinkkejä kaivataan kovasti! Tehoja uupuu ihan urakalla.
Elikkäs läpi käyty/vaihdettu:
Turbo, imusarja, alipaineletkut, alipainesäiliö, ahtopainesolenoidi, egr venttiili, ilmansuodatin, ahtoputket, polttoainesuodatin, ilmamassamittari, ahtopaineanturi, mitattu alipaine ja oli ok, ja moottorinohjaus+ews+avaimet vaihdettu vanhasta autosta josta lähes kaikki osat vaihdettu.F31 330xd M-Sport -14
E46 330d Touring M-Sport II -03
Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d
Comment
-
-
Minulta katosi alavääntö viime kesällä/syksynä hiljalleen ja puuttui lopulta täysin (vauhti lisääntyi käytännössä vain kickdownilla) ja kokeilu IMM piuha irrottamalla -> toimi todella hyvin. Uusi IMM (Bosch eli alkuperäisvalmistaja) ja moottorinohjaussoftan päivitys huollossa toimimaan uudemman ilmamassamittariversion kanssa. Toimi ihan OK ainakin vialliseen ilmamassamittariin verrattuna.
Nyt on kumminkin taas jonkun aikaa tuntunut alaväännön puute, mutta ei niin pahana kuin viime vuonna. Selkeästi jotakin vikaa, koska taas IMM johto irrottamalla kulki todella hyvin. Todennäköisesti IMM on edelleen ehjä, joten vaihdoin ahtopaineanturin. Ei vaikutusta.
Turbosta katsottu paikalla ollessa, että kaasua painettaessa alipainekello kyllä liikkuu. Ja toisaalta pitäisi kai turbon siipien säätyä hyvin ja alipainepuolenkin olla kunnossa, kun "vikaohjelmalla" anturin johto irrotettuna kulkee hyvin.
Miten tästä eteenpäin? Jossakin topicissa oli korjaantunut vaihtamalla paineensäädin (http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...turbo_charger/ osa nro 1). Mutta jos se olisi viallinen mekaanisesti, niin ei kai IMM piuhan irrottamisella olisi vaikutusta?Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Täällä ois kanssavaihteeks Yks varmaan sata heppanen diisseli 530. Hommaa ei oo sen enempiä vielä ees tutkittu mutta ahtopaine mittarin tökkäsin kiinni ja kauheen nihkeesti tuntus ahtoja nostava. Lopulta kaasua pumppaamalla ne kumminki saa nousemaan tuonne 1.2 baariin, kevyesti savuttelee mustaa aina vähänki kiihdyttäessä. Sen lisäks paikallaan polkastessa välillä ahtopaine käy 0.9 baarissa ja välillä nousee ainoastaan 0.5 baariin... Jokohan tässäki muuttuvasiipinen ahin jumittelee vai mistä lähtis ekana vikaa ettimään..?
Comment
-
-
Originally posted by siiiseli View PostTäällä ois kanssavaihteeks Yks varmaan sata heppanen diisseli 530. Hommaa ei oo sen enempiä vielä ees tutkittu mutta ahtopaine mittarin tökkäsin kiinni ja kauheen nihkeesti tuntus ahtoja nostava. Lopulta kaasua pumppaamalla ne kumminki saa nousemaan tuonne 1.2 baariin, kevyesti savuttelee mustaa aina vähänki kiihdyttäessä. Sen lisäks paikallaan polkastessa välillä ahtopaine käy 0.9 baarissa ja välillä nousee ainoastaan 0.5 baariin... Jokohan tässäki muuttuvasiipinen ahin jumittelee vai mistä lähtis ekana vikaa ettimään..?
1.2 bar on vakiolle normaali paine.
Tietokone pitäs ens töikseen tökätä kii ja kattoo löytyykö vikakoodeista tai live-datasta selitystä.
Laita priva viestiä jos ei itsellä tarvittavia ohjelmia.
Comment
-
-
Nonii, hiukan tietoa tehottomuuden parissa tuskaileville.
Otin rail paineensäätimen pöydälle tarkemman tutkailun alle, ja jos ei muuta niin ainakin tiivisteet vaihtoon. Ja ihan aiheellista olikin. O-rengas ja tukirengas oli ehjät mutta roskaa oli jonkin verran. Uudet tiivisteet, huolellinen putsaus jarru kliinerillä sekä paineilmalla ja takas paikalleen.
Vaikutus moottorin toimintaan oli kyl aika uskomaton. Vääntö ja teho parani joka kierrosalueella huomattavasti, etenkin alakierroksilla. Myös kaasupolkimeen reagointi ihan toista luokkaa, kulkee ikään kuin "sukkasillaan", pintakaasulla.
Comment
-
Comment