Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d alavääntö hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    #61
    Ja samalla myös testaa että säätimelle asti tulee alipaine.

    Comment

    • Henukani
      Bimmer Rookie
      • Dec 2012
      • 73
      • Lappeenranta

      #62
      Eipä ole auto vieläkään kunnossa.. lisää vinkkejä?
      F31 330xd M-Sport -14
      E46 330d Touring M-Sport II -03

      Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

      Comment

      • Poro
        Bimmer Rookie
        • Aug 2008
        • 49

        #63
        Vaihdoitko sen polttoainesuodattimen? Halpa kokeilu.

        Comment

        • Kolag
          Newbiemmer
          • Aug 2013
          • 12
          • Lappi

          #64
          Omassa teki samaa ja vika löytyi vuotavasta turbon alipaineletkusta.

          GT2260V kylläkin mutta silti tutkisin ne letkut vielä kerran...

          Comment

          • Henukani
            Bimmer Rookie
            • Dec 2012
            • 73
            • Lappeenranta

            #65
            Joo polttoainesuodatin vaihdettu. Onhan niitä alipaineletkuja tutkittu mutta eipä se tuosta huononekkaan jos ne vielä kerran läpi käy.
            F31 330xd M-Sport -14
            E46 330d Touring M-Sport II -03

            Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

            Comment

            • harriba
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 420
              • Espoo

              #66
              Originally posted by Henukani View Post
              Joo polttoainesuodatin vaihdettu. Onhan niitä alipaineletkuja tutkittu mutta eipä se tuosta huononekkaan jos ne vielä kerran läpi käy.
              Silmin nähden vikaa on vaikea nähdä jos siinä on vielä orkkisletkut joissa punos päällä. Samaten se alipainesäiliö turbon alla voi vuotaa. Itse löysin puoliksi sattumalta vuodon kun puhalsin ja nitkuttelin letkua samalla. Ja oireet tismalleen samat, eli alavääntö hukassa kun turbon siivet väärässä asennossa. Inpalla näkyi ahtopaineena jtn 1.2 bar kun pitäisi kait olla 2. Noissa siis normaali-ilmanpaine mukana.
              Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
              X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

              Comment

              • jouni.325
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 2860

                #67
                Originally posted by harriba View Post
                Silmin nähden vikaa on vaikea nähdä jos siinä on vielä orkkisletkut joissa punos päällä. Samaten se alipainesäiliö turbon alla voi vuotaa. Itse löysin puoliksi sattumalta vuodon kun puhalsin ja nitkuttelin letkua samalla. Ja oireet tismalleen samat, eli alavääntö hukassa kun turbon siivet väärässä asennossa. Inpalla näkyi ahtopaineena jtn 1.2 bar kun pitäisi kait olla 2. Noissa siis normaali-ilmanpaine mukana.
                Mikä funktio tolla säiliöllä on? itsellä ei ole ollenkaan?
                Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                Myös projekti kertomus fasessa

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #68
                  Originally posted by jouni.325 View Post
                  Mikä funktio tolla säiliöllä on? itsellä ei ole ollenkaan?
                  Toimii alipainevaraajana, reagointi nopeampaa varsinkin toistuvien edestakaisten muutosten yhteydessä.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • jouni.325
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 2860

                    #69
                    Magneetti venttiilistä kuuluu välillä kumma vihellys
                    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                    Myös projekti kertomus fasessa

                    Comment

                    • Henukani
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2012
                      • 73
                      • Lappeenranta

                      #70
                      Alipaineletkut vaihdettu kaikki, ei vaikutusta. Mittasin alipainemittarilla että ennen säiliöö -1 samantien, säiliön jälkeen -1 hitaasti ja säätimen jälkeen -0.8 hitaasti, onko oikein? Ja oisko kellään vielä mitään vinkkejä?
                      F31 330xd M-Sport -14
                      E46 330d Touring M-Sport II -03

                      Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

                      Comment

                      • Henukani
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2012
                        • 73
                        • Lappeenranta

                        #71
                        Vinkkejä kaivataan kovasti! Tehoja uupuu ihan urakalla.
                        Elikkäs läpi käyty/vaihdettu:
                        Turbo, imusarja, alipaineletkut, alipainesäiliö, ahtopainesolenoidi, egr venttiili, ilmansuodatin, ahtoputket, polttoainesuodatin, ilmamassamittari, ahtopaineanturi, mitattu alipaine ja oli ok, ja moottorinohjaus+ews+avaimet vaihdettu vanhasta autosta josta lähes kaikki osat vaihdettu.
                        F31 330xd M-Sport -14
                        E46 330d Touring M-Sport II -03

                        Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

                        Comment

                        • O.K.
                          Moderator
                          • Nov 2003
                          • 4854
                          • Espoo

                          #72
                          Minulta katosi alavääntö viime kesällä/syksynä hiljalleen ja puuttui lopulta täysin (vauhti lisääntyi käytännössä vain kickdownilla) ja kokeilu IMM piuha irrottamalla -> toimi todella hyvin. Uusi IMM (Bosch eli alkuperäisvalmistaja) ja moottorinohjaussoftan päivitys huollossa toimimaan uudemman ilmamassamittariversion kanssa. Toimi ihan OK ainakin vialliseen ilmamassamittariin verrattuna.

                          Nyt on kumminkin taas jonkun aikaa tuntunut alaväännön puute, mutta ei niin pahana kuin viime vuonna. Selkeästi jotakin vikaa, koska taas IMM johto irrottamalla kulki todella hyvin. Todennäköisesti IMM on edelleen ehjä, joten vaihdoin ahtopaineanturin. Ei vaikutusta.

                          Turbosta katsottu paikalla ollessa, että kaasua painettaessa alipainekello kyllä liikkuu. Ja toisaalta pitäisi kai turbon siipien säätyä hyvin ja alipainepuolenkin olla kunnossa, kun "vikaohjelmalla" anturin johto irrotettuna kulkee hyvin.

                          Miten tästä eteenpäin? Jossakin topicissa oli korjaantunut vaihtamalla paineensäädin (http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...turbo_charger/ osa nro 1). Mutta jos se olisi viallinen mekaanisesti, niin ei kai IMM piuhan irrottamisella olisi vaikutusta?
                          Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                          Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                          E34 525i

                          Comment

                          • siiiseli
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 38
                            • jyväskylä

                            #73
                            Täällä ois kanssavaihteeks Yks varmaan sata heppanen diisseli 530. Hommaa ei oo sen enempiä vielä ees tutkittu mutta ahtopaine mittarin tökkäsin kiinni ja kauheen nihkeesti tuntus ahtoja nostava. Lopulta kaasua pumppaamalla ne kumminki saa nousemaan tuonne 1.2 baariin, kevyesti savuttelee mustaa aina vähänki kiihdyttäessä. Sen lisäks paikallaan polkastessa välillä ahtopaine käy 0.9 baarissa ja välillä nousee ainoastaan 0.5 baariin... Jokohan tässäki muuttuvasiipinen ahin jumittelee vai mistä lähtis ekana vikaa ettimään..?

                            Comment

                            • Hezman
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2012
                              • 708
                              • Jyväskylä

                              #74
                              Originally posted by siiiseli View Post
                              Täällä ois kanssavaihteeks Yks varmaan sata heppanen diisseli 530. Hommaa ei oo sen enempiä vielä ees tutkittu mutta ahtopaine mittarin tökkäsin kiinni ja kauheen nihkeesti tuntus ahtoja nostava. Lopulta kaasua pumppaamalla ne kumminki saa nousemaan tuonne 1.2 baariin, kevyesti savuttelee mustaa aina vähänki kiihdyttäessä. Sen lisäks paikallaan polkastessa välillä ahtopaine käy 0.9 baarissa ja välillä nousee ainoastaan 0.5 baariin... Jokohan tässäki muuttuvasiipinen ahin jumittelee vai mistä lähtis ekana vikaa ettimään..?
                              Paikallaan moottorin ryntäyttäminen on ihan turhaa, ja jos auto vielä automaatti niin vois sanoo jopa että kiellettyä. Ahtojen ei tarvi ilman kuormitusta noustakkaan mihkään.

                              1.2 bar on vakiolle normaali paine.

                              Tietokone pitäs ens töikseen tökätä kii ja kattoo löytyykö vikakoodeista tai live-datasta selitystä.
                              Laita priva viestiä jos ei itsellä tarvittavia ohjelmia.

                              Comment

                              • Hezman
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 708
                                • Jyväskylä

                                #75
                                Nonii, hiukan tietoa tehottomuuden parissa tuskaileville.

                                Otin rail paineensäätimen pöydälle tarkemman tutkailun alle, ja jos ei muuta niin ainakin tiivisteet vaihtoon. Ja ihan aiheellista olikin. O-rengas ja tukirengas oli ehjät mutta roskaa oli jonkin verran. Uudet tiivisteet, huolellinen putsaus jarru kliinerillä sekä paineilmalla ja takas paikalleen.

                                Vaikutus moottorin toimintaan oli kyl aika uskomaton. Vääntö ja teho parani joka kierrosalueella huomattavasti, etenkin alakierroksilla. Myös kaasupolkimeen reagointi ihan toista luokkaa, kulkee ikään kuin "sukkasillaan", pintakaasulla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎