Ei tästä aiheesta ollut omaa ketjua ja mitä haulla löytyi 39:n ruostesuojauksesta oli aika vanhaa ja yleistä juttua.
Minun oman kokemuksen mukaan kun tuo taka kotelot ja kontin luukut on ainoa paikka jossa ruoste muodostuu ongelmaksi. Niitä on nyt saanut korjailla kahdesta autosta neljästä.
Noisen koteloiden korjaaminen on vieläpä aika v****maista hommaa, kun tunkin paikka painuu sisään menee helma mutkalle eikä sitä saa oijottua ilman että pääsee maalaamaan koko helman uudelleen. (ainakaan minun peltisepän taidoilla)
Kahdesta vanhimmasta nuo nyt korjattu, ja arvelin yrittää pelastaa tilanteen noiden uudempien kanssa jotenkin. -01 alkavaa ruostetta jo reilusti noiden tunkin paikkojen ympärillä ja -03:ssakin näkyy jo merkkejä.
Ulkopuoleltahan tilanne on helppo hoitaa ruoste pois ja sinkkimaalia päälle. Mutta mitä noille kotelon sisäpuolille pitäisi tehdä? Kai se ruoste on jo sielläkin menossa. Itse ajattelin seuraavaa: Huolellinen pesu ja kuivaus, sitten kotelon pohjalle crc rust converter:ia, pesu jollain liuottimella ja kuivaus, kotelosuoja-aine. Ajattelin myös porata kynnyslistojen alle reijät, josta pääsisi pesemään tunkinpaikan etupuolen kunnolla. Reikiin sitten maalia ja kumitulpat.
Mielipiteitä? Ja muutakin juttua jos joku on näitä onnistuneesti suojannut vanhaan autoon...
Minun oman kokemuksen mukaan kun tuo taka kotelot ja kontin luukut on ainoa paikka jossa ruoste muodostuu ongelmaksi. Niitä on nyt saanut korjailla kahdesta autosta neljästä.
Noisen koteloiden korjaaminen on vieläpä aika v****maista hommaa, kun tunkin paikka painuu sisään menee helma mutkalle eikä sitä saa oijottua ilman että pääsee maalaamaan koko helman uudelleen. (ainakaan minun peltisepän taidoilla)
Kahdesta vanhimmasta nuo nyt korjattu, ja arvelin yrittää pelastaa tilanteen noiden uudempien kanssa jotenkin. -01 alkavaa ruostetta jo reilusti noiden tunkin paikkojen ympärillä ja -03:ssakin näkyy jo merkkejä.
Ulkopuoleltahan tilanne on helppo hoitaa ruoste pois ja sinkkimaalia päälle. Mutta mitä noille kotelon sisäpuolille pitäisi tehdä? Kai se ruoste on jo sielläkin menossa. Itse ajattelin seuraavaa: Huolellinen pesu ja kuivaus, sitten kotelon pohjalle crc rust converter:ia, pesu jollain liuottimella ja kuivaus, kotelosuoja-aine. Ajattelin myös porata kynnyslistojen alle reijät, josta pääsisi pesemään tunkinpaikan etupuolen kunnolla. Reikiin sitten maalia ja kumitulpat.
Mielipiteitä? Ja muutakin juttua jos joku on näitä onnistuneesti suojannut vanhaan autoon...
Comment