Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Takaluukun fiksaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by Tappokinnas View Post
    Kyllä se sinne vaikuttaa kun sauman avaa.
    Ei se oikein sauman sisään vaikuta, paitsi jos irroitat koko sisärungon pellistä.
    Sekään ei mitenkään kuitenkaan paranna ko.sauman tulevaisuuden selviytymismahdollisuuksia jos/kun saumaan jää vähänkään hiekanmuruja jotka hierovat välissä.
    Eli itse en puhaltaisi varsinkaan hiekkaa avattuun saumaan, mutta toki kukin tyylillään.

    Comment

    • Tappokinnas
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 187
      • Pori

      #17
      Homma eteni näin kesälomareissun yhteydessä sen verran, että pysähdyin tampereelle ja ostin ruiskun ja siihen 1.4 suuttimen kaveriksi 2.0 suuttimen.
      Bmw e39 528 automatic vm.1998
      Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
      Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
      Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1754
        • vihti

        #18
        Toi alasauma näyttää kyllä just siltä että jos sitä raottaa niin jää käteen, omassakin oli semmonen "eipaha" ennen hiekkapuhallusta mutta puhalluksen jälkeen oli tilanne niin toivoton ettei uskaltanu ihan kokonaan taittaa saumaa auki vaan vähän raottaa ja puhaltaa sen mitä saa. Kyllä sekin korjaus silti kannatti, luukku maalattiin tammikuussa ja on sen jälkee ollu heti autossa kiinni kokoajan ja koko kevät kehäkolmosen loskapaskakylvyssä eikä vieläkään ole lähtenyt uudestaan kesimään.
        E39 523i Turbo

        Comment

        • Tappokinnas
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 187
          • Pori

          #19
          Sittenhän sen näkee kun tämä ryyppääminen Saimaalla loppuu ja pääsee Poriin töihin.

          Minkälaista kittiä tuohon kolhuun kannattaa laittaa? Ajattelin puhaltaa lommon pohjan puhtaaksi ja siihen karhennusta + kitti. Voisi koittaa vaikka porata jonkun aukon luukun sisäpuolelle ja napauttaa sitä hieman ylöspäin. Ei se syvä ole.

          Puhallan kaikki ruosteiset kohdat. tarvitseeko niihin päälle laittaa jotakin kittiä ohuesti vai riittääkö happo + hinkka ja katsoo, että tulee tasaiseksi? Eikös se nyt paras ole, että mahdollisimman vähän mitään pakkeleita.
          Bmw e39 528 automatic vm.1998
          Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
          Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
          Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

          Comment

          • Oxygen
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 103
            • Pori

            #20
            vääntää pellistä uuestaan koko alaosan

            Comment

            • Tappokinnas
              Bimmer Rookie
              • Apr 2013
              • 187
              • Pori

              #21
              Peltihommat ei ole ongelma.
              Bmw e39 528 automatic vm.1998
              Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
              Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
              Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                #22
                Vähän samanlaista projektia olisi takaluukulle, takaloksun kaarelle ja takaluukun alla olevalle pellille. Jos joku asiantuntija haluaa hämeenlinnassa fiksailla niin käsi ylös.
                Retard Member

                Comment

                • Tappokinnas
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 187
                  • Pori

                  #23
                  Käväisin tänään kovalla kiireellä http://www.pp-maalit.com liikkeessä Porissa ja ostin vähän tarvikkeita alkuun.

                  Mukaan tarttui pakkelia, lastoja, mirkan hiomatuki pölynpoistoletkulla, epoksimaalia, 2k hiomaväriä, karhunkieltä, ja hiomatarroja 120 - 400 kokoihin.

                  Kovasti käskettiin kitata epoksin päälle, mutta ajattelin pellille laittaa niin kuin neuvottiin.

                  Täytyy vielä vähän suunnitella ja tehdä toinen kauppareissu.

                  Värikoodilla oli kaksi vaihtoehtoa niin täytyy mennä tolla bemarilla ja vertailla. Värimassaa saa onneksi liuotinversiona.

                  Kyllä tästä kohta voi alkaa touhuamaan.
                  Bmw e39 528 automatic vm.1998
                  Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                  Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                  Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                  Comment

                  • Tappokinnas
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2013
                    • 187
                    • Pori

                    #24
                    Riittääkö, että vanhan maalipinnan hinkkaa punaisella tai harmaalla karhunkielellä ennen hiontamaalia vai kannattaako koko luukku hieroa ihan paperilla kittikohtien lisäksi?
                    Bmw e39 528 automatic vm.1998
                    Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                    Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                    Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                    Comment

                    • Mikkeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 805
                      • Suomi

                      #25
                      Epäkeskolla vedät koko luukun mataksi ennen maalausta.
                      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                      TDS osaa.

                      Comment

                      • Tappokinnas
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2013
                        • 187
                        • Pori

                        #26
                        En mä epäkeskoa ajatellut hankkia.
                        Bmw e39 528 automatic vm.1998
                        Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                        Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                        Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                        Comment

                        • Kojootti324
                          BTCF Member
                          • May 2014
                          • 61
                          • Rock Village

                          #27
                          Originally posted by Tappokinnas View Post

                          Kovasti käskettiin kitata epoksin päälle, mutta ajattelin pellille laittaa niin kuin neuvottiin.
                          Kitti ruostuu alta, jos on paljaalle pellille vedetty...

                          Comment

                          • Samee
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 888
                            • Valkeakoski

                            #28
                            Originally posted by Kojootti324 View Post
                            Kitti ruostuu alta, jos on paljaalle pellille vedetty...
                            Kitti ei ruostu ..eikä myöskään ime kosteutta itseensä jos päällä on tiivis kerros maalia.
                            E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                            E30 316 4d '89
                            E36 M3 Coupe '93
                            F30 318d '13

                            Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                            Comment

                            • Tappokinnas
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2013
                              • 187
                              • Pori

                              #29
                              Joo kitti itsessään ei ruostu. Pellille laitan kitin ja mömmöt päälle. Kestää varmasti sen mitä 290 000 ajetulla saksan tuonnilla on elinkaarta jäljellä.
                              Bmw e39 528 automatic vm.1998
                              Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                              Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                              Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by Kojootti324 View Post
                                Kitti ruostuu alta, jos on paljaalle pellille vedetty...
                                Silloin se on vedetty valmiiksi ruosteiselle pinnalle tai pinnalle mikä ei ole 100% läpi asti ehyt. Kitti aina puhtaalle ruosteettomalle hyvin karhennetulle pellille mikäli se vain on mahdollista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎