Kiitos Hemi! Tuo valaisi taas paljon. Vanteet ovat Alessiot enkä ole niitä ottanut pois, mutta varmaankin niissä on keskiössä joku soviterengas. Tuo voi olla yksi aiheuttaja. Täytyykin tutkita tarkemmin kunhan ehtii. Jarrulevyt ja palat on vaihdettu juuri. Jossainhan oli puhetta myös renkaan tasapainotuksesta paikoillaan autossa. Tämäkin voisi auttaa, mutta sitten täytynee laittaa rengas samaan kohtaan samalla tavalla joka kerta. Vaikka tuskin ensi kesää 15" Alessioilla ajelen...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tärinä 100-120 km/h
Collapse
X
-
Ravistus helpottanut
On tämä niin outoa, mulla on mielestäni tärinät pikkuhiljaa vähentyneet. Kyllä se kardaanin vaihto tässä tapauksessa oli aika oleellinen asia. Tällä hetkellä autolla saattaa ajaa pitkiä aikoja niin että ei huomaa mitään. Muutama viikko sitten autosta vaihdettiin hanttarin puoleinen takalaakeri. Ulinaa kuului jo sisälle mutta kun pyöritti rengasta ei mitään erikoista/ylimääräistä ääntä kuulunut. Kun saimme vihdoin laakerin irti oli se aika heikossa kunnossa ja uskon että tälläkin asialla on vaikutusta niin kuin hemi jo aiemmin totesi.
Comment
-
-
Että sillä lailla
Herne vaan kaikille! Hommasin juuri -97:n 520 e39:n, ja huomasin tuon palstalla jo paljon parjatun tärinän/ vapinan 100 - 110 km/h vauhdissa.
Minulla kylläkin ratti täristää,vika ilmeisesti tasapainotuksessa. Vanteina alkuperäiset 15" alut ja uudehkot ContiSportit. Huomenna tulossa 18" M5 replicat 225/40/18 kumeilla, saas nähdä lähteekö vapina (vielä lievää). Jarrut ravistaa? Mistä vois johtua, ei nimittäin levyt tunnu kieroilta, koska ei pumppaa pysähtyessä. Raportoidaan uusien vanteiden myötä tapahtuneesta.Jos se ei kulje KROMAA SE!!
e46 -03 320td
e39 -97 520i
Comment
-
-
Luin BMW Club Finlandin foorumista, että eräällä harrastajalla oli ongelmana renkaiden pyöriminen vanteella. Ongelma oli poistunut, kun rengasliike oli liimannut renkaat vanteille. Eturenkaat oli liikkunut enemmän kuin takarenkaat. Kuulosti aika hurjalta, mutta huomasin omassa E39:ssä saman ongelman. Keväällä oli ongelmia tasapainoituksessa ja asentaja laittoi oik.takarenkaaseen liidulla merkin venttiilin kohdalle ja nyt se on liikkunut n.3 senttiä. Merkkasin itse pari viikkoa sitten muut renkaat, mutta niissä ei vielä mitään liikkumista ole ollut.
Tämäkin saattaa aiheuttaa tärinöitä, kun painoitus muuttuu renkaiden pyörähtäessä. Vanteina ko. tapauksessa oli alkuperäiset sekä replicat ja renkaina dunlopit sekä misukat. Kannattaa merkata kumit jos tasapainoituksessa tulee ongelmia.E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
-
-
Originally posted by JardeLuin BMW Club Finlandin foorumista, että eräällä harrastajalla oli ongelmana renkaiden pyöriminen vanteella. Ongelma oli poistunut, kun rengasliike oli liimannut renkaat vanteille. Eturenkaat oli liikkunut enemmän kuin takarenkaat. Kuulosti aika hurjalta, mutta huomasin omassa E39:ssä saman ongelman. Keväällä oli ongelmia tasapainoituksessa ja asentaja laittoi oik.takarenkaaseen liidulla merkin venttiilin kohdalle ja nyt se on liikkunut n.3 senttiä. Merkkasin itse pari viikkoa sitten muut renkaat, mutta niissä ei vielä mitään liikkumista ole ollut.
Tämäkin saattaa aiheuttaa tärinöitä, kun painoitus muuttuu renkaiden pyörähtäessä. Vanteina ko. tapauksessa oli alkuperäiset sekä replicat ja renkaina dunlopit sekä misukat. Kannattaa merkata kumit jos tasapainoituksessa tulee ongelmia.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Jos vanne ei ole pyöreä, ratkaisu ongelmaan ei löydy tasapainoituksesta. M5 -Replica vanteita on todellakin eri laatuisia, mutta ei niin erilaatuisia ettäkö niiden kierous olisi syynä tärinöihin. Tai siis niin kieroa uutta vannetta ei markkinoilla ole että se aiheuttaisi näitä e39 tärinöitä.
Comment
-
-
Mulla on nyt kuukauden päivät ollut 530da touring alla. Auto täryytti koeajon yhteydessä mutta minä poika panin sen surutta alla olleiden saksan maan ihmekitkojen syyksi.
Mennä viikolla sitten laitoin alle M5 replikat joihin päälle Semperitin direction sportit 225/45/17 ja autopa täristelee 90-110 vauhdissa välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Renkaiden alle laitto ja tasapainotus tehtiin Oulussa rengas- ja vannepörssissä ja mielestäni asentajat hoitivat hommansa hyvin, ainakin siltä näytti...?
Nyt sitten täristelin autolla Espooseen ja sen verran vi..ttaa tuo tärinä että sille pitäisi jotain tehdä. Tästä topikista haakuroin, että kun perä on pompuissa sellainen "kumimaisen" oloinen niin nämä apurungon öljytäytteiset puslat ovat kaiketi tulleet tiensä päähän (tai sitten ei). Nyt pitäisi täältä pääkaupunkiseudulta keksiä sellainen BMW-tohtori (joku muu kuin Laakkonen mielellään) joka nuot puslat saa paikoilleen ja ymmärtää hienon auton päälle muutenkin.
Niin ja auton käytin viime lauantaina nelipyöräsuuntauksessa jossa todettiin vasemman takapyörän harittavan 8 minuuttia vai astettako se oli. Vaikutus tällä auton käyttäytymiseen oli suuntaamisen jälkeen peräpään rauhoittunut käytös, eli tärinä ei kadonnut mihinkään.
Niin ja jos joku tietää tämän puslan varaosanumeron sen otan kiitollisuudella vastaan niin kaveri voi saksasta katsella mitä se siellä kustantaa.Ex 525 dat -07
Ex 530 dat -99
Comment
-
-
Originally posted by MKLaMennä viikolla sitten laitoin alle M5 replikat joihin päälle Semperitin direction sportit 225/45/17 ja autopa täristelee 90-110 vauhdissa välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Renkaiden alle laitto ja tasapainotus tehtiin Oulussa rengas- ja vannepörssissä ja mielestäni asentajat hoitivat hommansa hyvin, ainakin siltä näytti...?E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
-
-
Etupää tuntuu mullakin vähän kyllä täristävän mutta se on niin pientä, että tuskin huomaa. Taitaa kuitenkin allekirjoittaneen autossa olla tämä takapään tärinä jostakin muusta kiinni kuin näistä alla olevista ja ajattelin tuossa kun parin viikon päästä ajelen kotiin takaisin niin käyn renkaat vielä ennen talvirenkaita tasapainottamassa. Laittoivat muuten vanteet niin lujaan kiinni, että piti oikein jatkovarren kanssa väännellä auki....lieneekö sitten keskittyneet lainkaan jos ensimmäisen pultin rätkäissyt aina noin lujaan??
Taidan merkata nuo renkaat vielä niin näkee lähtevätkö pyörimään vanteilla. Kumit itsessään vaikutti ihan päteviltä kun vesisateessa viime sunnuntaina tänne ajeltiin.Ex 525 dat -07
Ex 530 dat -99
Comment
-
-
e39 tärinä
Originally posted by MKLaEtupää tuntuu mullakin vähän kyllä täristävän mutta se on niin pientä, että tuskin huomaa. Taitaa kuitenkin allekirjoittaneen autossa olla tämä takapään tärinä jostakin muusta kiinni kuin näistä alla olevista ja ajattelin tuossa kun parin viikon päästä ajelen kotiin takaisin niin käyn renkaat vielä ennen talvirenkaita tasapainottamassa. Laittoivat muuten vanteet niin lujaan kiinni, että piti oikein jatkovarren kanssa väännellä auki....lieneekö sitten keskittyneet lainkaan jos ensimmäisen pultin rätkäissyt aina noin lujaan??
Taidan merkata nuo renkaat vielä niin näkee lähtevätkö pyörimään vanteilla. Kumit itsessään vaikutti ihan päteviltä kun vesisateessa viime sunnuntaina tänne ajeltiin.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS TouringOnnistuu Bemareissa etupyörille, muttei vetäville. Sama laite millä painotetaan kuorma-autojen etupyörät alla.
Comment
-
-
Originally posted by MKLaEtupää tuntuu mullakin vähän kyllä täristävän mutta se on niin pientä, että tuskin huomaa. Taitaa kuitenkin allekirjoittaneen autossa olla tämä takapään tärinä jostakin muusta kiinni kuin näistä alla olevista ja ajattelin tuossa kun parin viikon päästä ajelen kotiin takaisin niin käyn renkaat vielä ennen talvirenkaita tasapainottamassa. Laittoivat muuten vanteet niin lujaan kiinni, että piti oikein jatkovarren kanssa väännellä auki....lieneekö sitten keskittyneet lainkaan jos ensimmäisen pultin rätkäissyt aina noin lujaan??
Taidan merkata nuo renkaat vielä niin näkee lähtevätkö pyörimään vanteilla. Kumit itsessään vaikutti ihan päteviltä kun vesisateessa viime sunnuntaina tänne ajeltiin.
Oli kyllä ensimmäisen kerran jälkeen mullakin pultit niin tiukassa, ettei originaali avaimella saanut auki. Yhden pultin kanta hieman otti itseensä, kun aukaisin pitkällä varrella.
Kyllä ne keskittyy, kun rengas ilmassa sievästi kiristellen niin tiukkaan kun saa ja lopuksi rengas maassa momenttiin.
Muuten kyllä tuolla liikkeessä asiallista palvelua saa!E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
-
-
Oma tapaukseni
e39 täristeli. Etujarrupalat ja -laipat vaihdettiin, olivat loppu. Täristelivät jarrutettaessa. Ei vaikutusta ajonaikaiseen tärinään (110km/h). Eturenkaat tasapainotettu, ei vaikutusta. Uusi tasapainoitus edessä vanteilla, lisättiin painoja molemmille puolille. Tämän jälkeen alkoi tuntua, että tutina tuleekin takaa. Nostin peräpäätä sen verran, että rengas juuri ja juuri pyörähti tasaisen asfaltin päällä. Yhdestä kohtaa otti kiinni eli jumputus johtui "kuplasta" renkaassa. Kokeilin vararenkaalla ja ilmiö poistui lähes kokonaan.
Comment
-
-
Originally posted by KariMLiekö ollut sitten erimerkkisyyden ansiota, mutta kyllä mulla on menestyksellisesti allapainotettu myös vetävät pyörät. Homma erosi vapaiden pyörien painotuksesta siinä että pyörille annettiin vauhti auton omin voimin, ei painotuslaitteella. Paikkana Joensuun Vianor, vai mikä se aiemmin olikaan.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
Comment