Tuli pakkaset ja loppu lämpöisen ilman tulo. Moottorin lämpötila normaali mutta sisälle ei tule lämmintä myös puhaltimen teho heikko vaikka säädöt täysillä. Tyttö tarttis apuja ongelmaan
Tuli pakkaset ja loppu lämpöisen ilman tulo. Moottorin lämpötila normaali mutta sisälle ei tule lämmintä myös puhaltimen teho heikko vaikka säädöt täysillä. Tyttö tarttis apuja ongelmaan
Kokeile niitä vesiventtiilin letkuja että ovatko lämpimät kun moottori on normaali lämmin. Ja vois olla puhaltimen etuvastus menossa jos ei puhalla oikeen lailla täysil viisammat voi korjata jos väärin neuvoin
NO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Entä onko nestettä yleensäkkäään täysi määrä?Siis paisarin merkeissä.Ilmaa järjestelmässä tekee myös tuota.
Tästä minäkin ensin aloittaisin. On todennäköisin syy ja helpoin korjata. Tosin jos nestevajausta on, tarkoittaa se tietenkin sitä että jossain on vuoto, pieni tai iso, eikä asia korjaannu kunnolla ennenkuin vuodon paikallistaa ja korjaa kuntoon.
Mutta siis ihan ensin nestemäärän tarkistus ja lisäys tarvittaessa. Sen jälkeen muut toimet jos tarpeen.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
ja jos ei ole tietoa nesteen pakkaskestävyydestä, niin suosittelen vaihtaan koko nesteet, eikä vaan lisäämään raakaa glykolia järjestelmään. liian paksu seos tekee samat tepposet, kun liian laihakin seos. ja lämppärin kenno se taitaa useimmiten ensimmäisenä oireilla, kun nesteet alkaa vetään jäähän. ei se samalla tavalla jäädy, kun vesi, että halkasis mitään, mutta sen verran vetää puuroksi, ettei kierrä ahtaassa lämppärin kennossa, vaikka syylärissä ja muualla kiertäisikin.
mittarilla mittaan vaan nesteiden pakkaskestävyys. ja jos näyttää jotain todella kovia lukemia, niin voi olla jo liiankin paksut nesteet, jollonka vetää taas puuroksi kovemmilla pakkasilla. noi mittarit, kun ei ymmärrä muuta kun sen seoksen vahvuuden ja sitä kautta ilmottaa sitten "pakkaskestävyyden". ominaispainoon, tai valon taittumiseen perustuu noiden toiminta. jos näyttää pakkasen kestoksi jotain -50 astetta, niin vaihtaisin suosilla koko nesteet.
Entä onko nestettä yleensäkkäään täysi määrä?Siis paisarin merkeissä.Ilmaa järjestelmässä tekee myös tuota.
Viikko sitten lisäsin nestettä. Seos oli 50 / 50 ohjeen mukaan. Tällöin pakkaskestävyys -34. Mitattu tuota ei ole. Tuosta ilmauksesta lueskelin kanssa. Kohta lenkille ja tutkin lämpeneekö vesiletkut, Infottu on myös mahdollisesti lämppärin vastuksesta josko olis menossa ?
Temostaatti voi olla myös viallinen, taitaa viisari nousta keskiasentoon jo mottorinlämpöjen ollessa vähän päälle seitsemänkymmentä astetta. Se ei enää riitä kovilla pakkasilla ohjaamon kunnolliseen lämpeämiseen.
Viikko sitten lisäsin nestettä. Seos oli 50 / 50 ohjeen mukaan. Tällöin pakkaskestävyys -34. Mitattu tuota ei ole. Tuosta ilmauksesta lueskelin kanssa. Kohta lenkille ja tutkin lämpeneekö vesiletkut, Infottu on myös mahdollisesti lämppärin vastuksesta josko olis menossa ?
Avaa salavalikko ja katso miltä moottorin lämötila näyttää?
Temostaatti voi olla myös viallinen, taitaa viisari nousta keskiasentoon jo mottorinlämpöjen ollessa vähän päälle seitsemänkymmentä astetta. Se ei enää riitä kovilla pakkasilla ohjaamon kunnolliseen lämpeämiseen.
Jos moottorin lämmöt kerran nousee ja pysyy normaalissa, termostaatissa tuskin mitään vikaa.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
...myös puhaltimen teho heikko vaikka säädöt täysillä.
Mitä tämä tarkalleen tarkoittaa, säädöt täysillä? Onko automaatti-ilmastointi? Jos on, niin siilin toiminnan voi testata vaikka laittamalla sen huurteenpoiston vähäks aikaa päälle. Kun puhalluksen kaikki palkit menee päälle, pitäis puhaltimenkin alkaa puhkua apinan raivolla. Jos ei puhkua tunnu, nii silloin voi alkaa epäillä siilin kuntoa.
Mutta siilin toiminta tai toimimattomuus ei vaikuta puhallusilman lämpötilaan mitenkään, ainoastaan puhallusnopeuteen.
Viikko sitten lisäsin nestettä. Seos oli 50 / 50 ohjeen mukaan. Tällöin pakkaskestävyys -34. Mitattu tuota ei ole. Tuosta ilmauksesta lueskelin kanssa. Kohta lenkille ja tutkin lämpeneekö vesiletkut, Infottu on myös mahdollisesti lämppärin vastuksesta josko olis menossa ?
Jos olet joutunut nestettä lisäämään,niin siellä voi olla (taas) vajausta.Tarkasta nestemäärä uudelleen.Etsi mahdollinen vuoto ja korjaa/korjauta.Jos siellä on oikeasti vuoto ja siten nestevajausta,niin vuoto yleensä vaan lisääntyy.
Comment