Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 vm-98 EI PUHALLA LÄMMINTÄ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1838
    • Kotona/Poissa

    #46
    Originally posted by PeSe View Post
    ...Paisarin nestetaso oli melko pohjassa, mutta tilanne ei parantunut nestettä lisäämällä. Ilmeisesti ilmaa päässyt järjestelmään. Paisari myös tyhjenee alarajaan parin päivän päästä täytöstä. Tämän jälkeen neste kyllä pysyy alarajalla.
    ...
    Eipä se paisari aivan kuivaks menekään ellei sen pohja ole halki. Aina siihen vähän jää vaikka kone ois melkein kuiva. Joten se ei vielä osoita muuta kuin että nestettä on aivan liian vähän.

    Sinne paisariin saa laittaa koneen käydessä joskus litrakaupalla nestettä ennenkuin se kone täyttyy. Sitä pitää lisätä pikkuhiljaa, ei se kertatäyttö vielä todista mitään.

    Tai sit jos neste hupenee paisarista tuota tahtia niin vuoto on jo aika iso.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #47
      Originally posted by beggy View Post
      Jos se säiliö on verhoilun alla niin en tuolla pyryssä sitä alkanut purkamaan (Kylmä ilma)mutta kumimaton alta eikä verhoilua painemalla kyllä mitään löytynyt Epäilen kyllä ettei tuota latentttia minun autossa ole.

      Soittelin korjaamolle joka perehtynyt bemuihin kun ajattelin että jos ne nesteet vaihtais tulis kunnon ilmaus tehtyä kun itse kerran joutunut nestettä lisäämään niin kaveri kysy heti onko auto kylmä. Epäilyjä on monia,viallinen termari,anturi,ilmaa,mahdollinen vuoto jossain,öljyn sekoittuminen ym ym. Aika nyt varattu vikadiagnosointiin ja katotaan mitä löytyy,kun ei itsellä riitä osaaminen vaikka hyviä apuja täältä saanutkin, kiitos siitä. Palaan asiaan kun auto tohtorilla käynyt
      Ok. Sen näkee tosin siitäkin, kun pelkääjänpuolen jalkatila ei ole yhtä syvällä kun kuskinpuolen. Ei sinulla välttämättä tuota latenttia ole, mutta joku sielä on jos vesiputki menee kuskin raikkarin alle. Sielä raikkarin alla menevässä letkussa on myös ilmausruuvi, joten voit antaa vinkin siitä korjaajalle. Nimittäin omani oli joskus Bmw-huollossa lämmön puutteen vuoksi, mutta he eivät tienneet tuosta latentista mitään, enkä minäkään silloin. Silloin laitettiin vesiventtiilit jossa on kiertovesipumppu ja ilmasivat, mutta vika ei poistunut. Nykyään autossani on kaksi kiertovesipumppua ja kyllä tarkenee.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • beggy
        Bimmer Rookie
        • Oct 2015
        • 65
        • Säynätsalo

        #48
        Originally posted by janke View Post
        Ok. Sen näkee tosin siitäkin, kun pelkääjänpuolen jalkatila ei ole yhtä syvällä kun kuskinpuolen. Ei sinulla välttämättä tuota latenttia ole, mutta joku sielä on jos vesiputki menee kuskin raikkarin alle. Sielä raikkarin alla menevässä letkussa on myös ilmausruuvi, joten voit antaa vinkin siitä korjaajalle. Nimittäin omani oli joskus Bmw-huollossa lämmön puutteen vuoksi, mutta he eivät tienneet tuosta latentista mitään, enkä minäkään silloin. Silloin laitettiin vesiventtiilit jossa on kiertovesipumppu ja ilmasivat, mutta vika ei poistunut. Nykyään autossani on kaksi kiertovesipumppua ja kyllä tarkenee.
        Ok. Kiitos vinkistä. Täytyy kertoo.

        Comment

        • PeSe
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 116
          • Vlk

          #49
          Originally posted by Havis View Post
          Eipä se paisari aivan kuivaks menekään ellei sen pohja ole halki. Aina siihen vähän jää vaikka kone ois melkein kuiva. Joten se ei vielä osoita muuta kuin että nestettä on aivan liian vähän.

          Sinne paisariin saa laittaa koneen käydessä joskus litrakaupalla nestettä ennenkuin se kone täyttyy. Sitä pitää lisätä pikkuhiljaa, ei se kertatäyttö vielä todista mitään.

          Tai sit jos neste hupenee paisarista tuota tahtia niin vuoto on jo aika iso.
          Ainakin neste tuntuu virtaavan ja lämpenevät letkuissa. Myös eberi hyrrää normaalisti ja auttaa lämmöntuotossa jonkun verran päällä ollessaan. Jokunen vuosi takaperin nesteen vähyydestä ensimmäisiä oireita oli, että eberi ei pysy käynnissä, kun termarikotelo oli haljennut ja nestettä hävinnyt reilusti.

          Taidan varmuudeksi tilata uuden syylärinkin, kun sekin kuitenkin jossain vaiheessa tulee tiensä päähän.
          E70 X5 30d -07
          E60 520i -03

          Comment

          • ikkis
            Newbiemmer
            • Aug 2014
            • 6
            • tampere

            #50
            Ittellä samaa ongelmaa alko pari päivää sit. Ensin ei tullu mistään lämmintä,mutta äsken kun olin liikenteessä niin kuskille alko tuleen kuumaa ja repsikalle edelleen kylmää. Autossa on siis automaatti ilmastointi. Voiskohan johtua noista vesiventtiileistä? Ajotietokone myös yrittää jotain kertoa mut ei saa selvää ku on pixelit sen verta hukassa.. check joku level? 6 tai 7 kirjainta loppuu t:hen. Kaikki mahdolliset nesteet oon tarkistanu ja vikakoodeja ei aiheeseen liittyen anna.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #51
              Originally posted by ikkis View Post
              Ittellä samaa ongelmaa alko pari päivää sit. Ensin ei tullu mistään lämmintä,mutta äsken kun olin liikenteessä niin kuskille alko tuleen kuumaa ja repsikalle edelleen kylmää. Autossa on siis automaatti ilmastointi. Voiskohan johtua noista vesiventtiileistä? Ajotietokone myös yrittää jotain kertoa mut ei saa selvää ku on pixelit sen verta hukassa.. check joku level? 6 tai 7 kirjainta loppuu t:hen. Kaikki mahdolliset nesteet oon tarkistanu ja vikakoodeja ei aiheeseen liittyen anna.
              Ettei vaan sanoisi check coolant level? Onko sitä jäähdytinnestettä nyt varmasti riittävästi? Viittaisi nimittäin tuo lämpöjen katoaminenkin vähäiseen jäähdytysnesteen määrään. Toki siellä voi olla vesiventtiilitkin jumissa ja jäähdytinnesteen tasoanturi rikki.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • ikkis
                Newbiemmer
                • Aug 2014
                • 6
                • tampere

                #52
                No sehän se varmaan sit on. Kyllä viimeiset 3 päivää oon tarkastanu pari kertaa päivässä jäähdytysnesteen tason ja siihen paisarin puoleen väliin on tavaraa ollut. Ja kuitenkin välillä tuntuu puhaltavan normaalisti lämmintä ja välillä ei. No täytyy kopistella niitä venttiileitä ja kattoo että se pumppu pyörii ku viikonloppuna kerkee tallille. Autosta löytyy myös se vesisäiliö repsikan jalkatilassa ja oli ainakin vajaa viikko sit todella kuuma kun sisätilanpistokkeen laitoin ja se oli esillä siinä. Ilmeisesti ei välttämättä anna vikakoodia siitä jäähdytysnesteen tasoanturista?

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #53
                  Joko beggy on käyttänyt autoansa korjaamolla? Kiinnostais vain mikä ongelman aiheutti?
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Purni
                    BTCF Member
                    • May 2007
                    • 915
                    • Vantaa

                    #54
                    Originally posted by ikkis View Post
                    Ittellä samaa ongelmaa alko pari päivää sit. Ensin ei tullu mistään lämmintä,mutta äsken kun olin liikenteessä niin kuskille alko tuleen kuumaa ja repsikalle edelleen kylmää. Autossa on siis automaatti ilmastointi. Voiskohan johtua noista vesiventtiileistä? Ajotietokone myös yrittää jotain kertoa mut ei saa selvää ku on pixelit sen verta hukassa.. check joku level? 6 tai 7 kirjainta loppuu t:hen. Kaikki mahdolliset nesteet oon tarkistanu ja vikakoodeja ei aiheeseen liittyen anna.
                    Otappa se automaatti ilmastoinnin säätöpaneeli irti ja putsaa sieltä pikku ropellin ympäriltä kaikki paskat ja sen diodin päältä tms. Vastukseksi pitäisi antaa noin 12ohm +20asteen lämpötilassa. Tällä tavoin puhdistamalla korjattiin yksi automaatti ilmastointi joka puhalsi välillä tulikuumaa ja välillä jääkylmää.
                    Kesämiina: E39 M5 S/C
                    Talvimiina: E70 X5 530sd

                    Comment

                    • Purni
                      BTCF Member
                      • May 2007
                      • 915
                      • Vantaa

                      #55
                      Eli ton punaisen ympyrän takana on semmoinen ropelli ja haistelija.
                      Paneeli lähtee kampeemalla varovasti sivuilta ruuvarilla


                      Kesämiina: E39 M5 S/C
                      Talvimiina: E70 X5 530sd

                      Comment

                      • ikkis
                        Newbiemmer
                        • Aug 2014
                        • 6
                        • tampere

                        #56
                        Alko tuleen paremmin lämmintä kun vaihdoin termarin ja jäähdytinnesteet, vesipumpun käytin myös irti ja tarkistin että on kunnossa. Pompsahti yhtäkkiä lämmöt melkein tappiin niin siinä sit selvis se termari viaks ku alavesiletkukin oli jää kylmä. Pikkasen saattaa vielä olla ilmaa järjestelmässä, koska kun pysähtyy niin rupee puhaltaan vähän haaleempaa ilmaa ja kierroksilla taas kuumenee. Lämmöt pysyy kuitenkin kurissa ja ajella jo tarkenee. Aika hankala toi 39 näköjään on ilmata. Rest toimintokin toimi ja puhalsi vähintäänkin lämpöstä kun testasin.

                        Se paneelin takana oleva ropelli on myös tarkoitus puhdistaa tällä viikolla, kun itsekin epäilin et siä on jotain paskaa kun auton sammuttaa niin sieltä jää kuulumaan semmonen "räpisevä" ääni. Mutta toivotaan että kaikki saa autonsa kuntoon ja bemareilla tarkenee loppu talven ajella

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1838
                          • Kotona/Poissa

                          #57
                          Originally posted by Purni View Post
                          Eli ton punaisen ympyrän takana on semmoinen ropelli ja haistelija.
                          Paneeli lähtee kampeemalla varovasti sivuilta ruuvarilla
                          Jos panelia ei halua irroittaa (varsinkaan tällaisilla pakkasilla), ensiapua voi koittaa antaa semmosta elektronikan puhdistukseen tarkoitetulla spraypullossa olevalla ilmalla. Löytyy mm. "Airspray cleaning" tuotenimellä. Lyhyt suihkaus tuosta vasemmasta ritilästä sisään pitäis riittää.

                          Olen joskus tuollaista itse käyttänyt, noin ennakoivana huoltona. Varsinaisia lämmönsäätö tai imurin pysähtymisongelmia autossani ei vielä ole esiintynyt (ajettu 450 000 km).
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          • beggy
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2015
                            • 65
                            • Säynätsalo

                            #58
                            Originally posted by janke View Post
                            Joko beggy on käyttänyt autoansa korjaamolla? Kiinnostais vain mikä ongelman aiheutti?
                            25.1. sain vasta ajan. Laitan kyllä heti viestiä tänne kun tiedän missä vika oli !

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1838
                              • Kotona/Poissa

                              #59
                              Originally posted by beggy View Post
                              25.1. sain vasta ajan. Laitan kyllä heti viestiä tänne kun tiedän missä vika oli !
                              Ihan OT:na: Ajelin tuossa eilen 150 km, 2h maantie pätkää. Koko ajan ulkolämpömittari näytti -28 --- -35 astetta ripsakkaa suomi-talvisäätä. Ja kyllä tarkeni! varmaan lämpimin auto mitä mulla tähän saakka ollut. Puhallusilma oli välillä jopa polttavan tulista, kunnes asettui ylläpitoon (mikä kesti kyllä aika kauan, meinas kuskille tulla jo kuuma talvitakissa, onneks sai niillä kojelaudan keskisäätimillä hienosäädettyä viilennystä).

                              Ensimmäinen 30 min oli rengasäänet kovat, mutta hiljeni sit myöhemmin. Renkaan kumi kovaa, pyöränlaakerin rasvat jähmeänä tms syy?

                              Eli kannattaa korjata jos ei näissä tarkene, koska silloin jossain on vikaa.
                              Last edited by Havis; 23-01-2016, 10:26.
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #60
                                Originally posted by Havis View Post
                                Ensimmäinen 30 min oli rengasäänet kovat, mutta hiljeni sit myöhemmin. Renkaan kumi kovaa, pyöränlaakerin rasvat jähmeänä tms syy?
                                Ovien tiivisteet lämpeni ja muotoutui kohdalleen? Tiivisteitä ei sinulla liene vaihdettu, joten ne ei alkuperäistä kimmoisuutta enää vastaa. Lisäksi korvat tottuu meteliin.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎