Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 vm-98 EI PUHALLA LÄMMINTÄ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeSe
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 116
    • Vlk

    #76
    Originally posted by PeSe View Post
    Sama ongelma alkoi täälläkin tuossa emännän e39:ssä.

    Aiemmin on puhaltanut lämmintä kylmemmälläkin säällä, mutta nyt kovien pakkasten tullen lämpöä ei enää riitä sisälle (ei vieläkään vaikka pakkasta vain -10). Moottorin lämmöt normaalit, mutta puhaltaa koko ajan melkein täydellä teholla ja viileää, ajossa tuntuu tulevan vielä kylmempää.

    Paisarin nestetaso oli melko pohjassa, mutta tilanne ei parantunut nestettä lisäämällä. Ilmeisesti ilmaa päässyt järjestelmään. Paisari myös tyhjenee alarajaan parin päivän päästä täytöstä. Tämän jälkeen neste kyllä pysyy alarajalla.

    En ole vielä altapäin ehtinyt autoa tutkimaan, mutta paisarin pohjan tiiviste on kostuneen näköinen ja nestettä on vuotanut pohjamuovin päälle reiluhkosti.

    Ainakin paisari on vaihtokunnossa, mutta voi olla viisainta, että syylärin vaihtaisi samalla (saattaa olla vielä alkuperäinenkin ja vuotaa myös)..

    Onko porukalla kokemuksia SRL:n valmistamista syyläreistä vai kannattaako suosiolla hankkia alkuperäinen Hella?
    Autossa on automaatti-ilmastointi, niin olenkohan ymmärtänyt oikein, että tähän ei käy sama syyläri kuin manuaali-ilmastoinnilla varustettuihin autoihin?
    Korjaantui vika myös täällä!
    Nyt on uusi syyläri ja paisari ollut viikon paikallaan.
    Enää ei vuoda mitään pohjamuovin päälle ja puhaltaa lämmintä normaalisti. Vanha syyläri oli alkanut vuotamaan päädystä (oli vielä alkuperäinen 18 vuotta vanha).

    Tilasin tuon uuden originaalin Behrin Saksan ebaysta. Hintaa tuli paisarin kanssa n.170e kotiin toimitettuna.
    E70 X5 30d -07
    E60 520i -03

    Comment

    • Jm36
      Alueaktiivi
      • Jul 2014
      • 136
      • Pohjois-Savo

      #77
      Originally posted by Jm36 View Post
      Meillä painitaan saman ongelman kanssa, että ei taho tareta ilman toppahaalaria

      Ite ilmasin ja sen jälkeen hieman parani, mutta edelleenkin tyhjäkäynnillä alkaa "lehmä hönkimään". Omalla kohdalla epäilen joko vesipumppua tai sähköstä kiertovesipumppua joka on samassa paketissa "pässin kivesten" kanssa eli näiden vesiventtiilien. Sähkö pumppu kyllä pyörii, mutta veikkaan, että se on vaa sen verta väsyny, ettei jaksa kunnolla tuottaa tyhjäkäynnillä.

      Näihinkin sähköpumppuihin kuulemaa saa vaikka jostain halppis rälläkästä hiilet jotka vaan viilaa sopivaks. Tai ainakin eräs kaverini sanoin näin kun se krapannu näitä tuotteita useamman vuoden ajan jo, jolla oli alkusyksysytä ongelmia lämmön tuoton kanssa

      Auto -97 m52b20 manuaali ilmastoinnilla.
      Ongelma ratkaistu!
      Kvp ei tullut virtaa. Vaihdoin hiilet ja kokeilin suoralla virralla niin alko pyörimään. Tällä hetkellä "viritys" on että suoralla virralla päälle ennen ajoon lähtöä ja johto irti kun sammuttaa auton.

      Tuohon virranpuutteeseen en ole paneutunut vielä yhtään enempää, mutta vissiin yksi mahdollisuus olisi viallinen paneli tai johtokatkos.
      Kun kuitenkin kaikki sulakkeet ovat ehjiä.

      Tarkoitus olisi laittaa rele väliin ja ottaa heräte esimerkiksi parkeilta. Nyt tulee lämmintä ja jopa kuumaakin ilmaa

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎