Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E39 520i öljyvuodot/kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14446
    • Oulu

    #31
    Vähän saman kiinnostaa. Onko joku vaihdellut kansi paikallaan noi kumet?
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Jasuuu
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2011
      • 773
      • Oulu

      #32
      Originally posted by zener View Post
      Vähän saman kiinnostaa. Onko joku vaihdellut kansi paikallaan noi kumet?
      Tarkoitus olisi tuossa talvenmittaan vaihdella, en uskalla kantta nostaa pois lohkon kierteiden takia. Paineilmaa sylinteriin kun purkaa venttiilijouset.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14446
        • Oulu

        #33
        Sama homma, että orggis kansinahkaa ei huvittas purkaa. Nostajat ja venttiilivarren kumet ois hyvä vaihtaa omaankin. :think
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Jasuuu
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2011
          • 773
          • Oulu

          #34
          Originally posted by zener View Post
          Sama homma, että orggis kansinahkaa ei huvittas purkaa. Nostajat ja venttiilivarren kumet ois hyvä vaihtaa omaankin. :think
          Loppupeleissä ei edes kallis remontti, venakopantiiviste 30e ja varrenkumit 60e. Jos nostajat vielä viittii vaihtaa niin 200e päälle.:think

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14446
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Jasuuu View Post
            Loppupeleissä ei edes kallis remontti, venakopantiiviste 30e ja varrenkumit 60e. Jos nostajat vielä viittii vaihtaa niin 200e päälle.:think
            Laitahan infoa miten onnistuu, jos teet. Rahallisesti ei kallista. Sais öljynsyöntiä kuriin ja kylmästartit mukavemmaksi.

            Itse en ole muutako, jakopään vaihdellu yhteen m52:een, ei noin syvälle tullu mentyä että nokkia irrottelis. Tulpan reikään pitäs jonkunnäkönen paineilma adapteri tehdä. :think
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Anabol
              Bimmer Rookie
              • Jul 2016
              • 32
              • Imatra

              #36
              No nyt on n. 1000km ajeltu ja kyllähän tota öljyä edelleen vaan menee suunnilleen litra / 1000km, jos ei enemmänki. Kuunnellaan nyt vielä Bavariaa ja lisäillään toinen tuubi Forten tiivisteainetta ja katsellaan, kun öljyt vähenee.

              Koneessa on nyt ollut Valvolinen 10W-40 MaxLife -öljyt. Paikallisessa korjaamossa neuvottiin, että kannattaa vaan testailla eri öljyjä, että yleensä ratkaisu löytyy niistä. Nyt on kokeiltu Castrolin 5W-40, 77 Lubricants 5W-40 ja tota Valvolinea. Onko kellään ratkaisu löytynyt tällä tavalla ja mitähän vois vielä kokeilla?

              Onkos Kaakkois-Suomen suunnalla tai lähettyvillä ketään, joka osaisi ja suostuisi ton venttiilivarrenkumien ja muiden härpäkkeiden vaihto-operaatioon tarvittaessa? Mielellään tietysti kantta irroittamatta.

              Comment

              • fexor
                Bimmer Rookie
                • Aug 2008
                • 42
                • Helsinki

                #37
                Itsellä polttaa myös öljyä M54B30 tuon 1l/1000km, ajettu 286 000. Epäilen syyksi mäntien öljyrenkaita. Tässä juttua M54 öljyrenkaista https://www.youtube.com/watch?v=XYfqtJ80kRU.
                E61 530D

                Comment

                • Jukka K
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 157

                  #38
                  Voi olla, että joku sopiva öljymerkki löytyy, joka vähentää kulutusta.

                  Minä kokeilin tuota Valvolinen Max Lifea, Castrolin Magnatecia (BMW suositus lienee). Nyt on koneessa Motoxkin täysynteettiset öljyt.

                  Nokka-akselit täytyy irrottaa ja niihin kannattaa varmaan hommata se lukitustyökalu.

                  Tällaiseen työkaluun törmäsin joskus:



                  Google löytää paljon ohjeita vaihtoon, jos lontoo sujuu.

                  Comment

                  • jakusa
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 515
                    • Lempäälä

                    #39
                    Polttoaineen sekaan lisätyt injector / valve cleaner omassa tapauksessa m54 koneessa vähenti öljyn kulutusta n. 1l/2500km-> 1l/6000km. En usko hajontaan, sillä ennen ko. aineiden käyttöä kulutus pysyi tasaisena n.10 000km ajan.
                    -after all is said and done more is said than done-


                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14446
                      • Oulu

                      #40
                      Millähän opilla noi suuttimien puhdistusaineet nyt tuohon öljyn kulutukseen vaikuttaa ellei suuttimet hieman vuoda ja nuo saattaa vähän korjata tilannetta? :think
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • jakusa
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 515
                        • Lempäälä

                        #41
                        Aiemmassa postauksessani on linkki keskusteluun, jossa asiaa on puitu. Ongelmana on männissä oleva karsta, jota injector/valve cleanerit poistavat. Itse tiedän vain, että omassa tapauksessa ko. aineilla oli huomattava vaikutus öljynkulutukseen.
                        -after all is said and done more is said than done-


                        Comment

                        • Bringer00
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2012
                          • 132
                          • Siikalatva

                          #42
                          mullakin kuluttaa öljyä jonkun verran. 0.5L/3000km

                          Onko kukaan kokeillut tämmöistä?



                          Itse ajattelin rakentaa. osat on jo hommattu.

                          Tekee isomman alipaineen koneeseen niin pitäisi öljynkulutus vähentyä + kaasuun vastaavuus parempi tyhjäkäynniltä.

                          Comment

                          • Bringer00
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2012
                            • 132
                            • Siikalatva

                            #43
                            Originally posted by Bringer00 View Post
                            mullakin kuluttaa öljyä jonkun verran. 0.5L/3000km

                            Onko kukaan kokeillut tämmöistä?



                            Itse ajattelin rakentaa. osat on jo hommattu.

                            Tekee isomman alipaineen koneeseen niin pitäisi öljynkulutus vähentyä + kaasuun vastaavuus parempi tyhjäkäynniltä.
                            Sain nyt tehtyä tuon huohottimen korvauksen pcv venttiilillä. Kerää alipainetta aika paljon enemmän kuin normaalisti.
                            Mittatikun tiiviste piti vaihtaa ku alko vetään ilmaa välistä.
                            Hyvin pelittää nyt. Tyhjäkäynnillä pieni savutus loppui kokonaan, tyhjäkäynti tasaisempi, vastaa kaasuun paljon selvemmin ja alakierroksille tuli vääntöä mukavasti. Ja tuskin tulee jäätymään. Kietaisin vielä keskiputken ympärille alkuperäisestä huohotuksesta lämmöneristeen. Suosittelen

                            Venttiilinä käytin stmv298 venttiiliä. Tarkoitettu 2.7/3.0L chrysleriin. Juurikin tuo sama kuin videon venttiili. Eri valmistajan vaan.

                            Comment

                            • jakusa
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 515
                              • Lempäälä

                              #44
                              Itse vedin aiemmin alkuperäisen huohotinventtiilin tulpatusta liitännästä alipaineletkun imusarjan päätyyn (moottorin ja tulipellin väliin). Modaus lisää kampikammion alipainetta moottorijarrutuksen aikana. Vaikutus öljynkulutukseen oli n. 1l/1000km -> 1l/2500km.
                              -after all is said and done more is said than done-


                              Comment

                              • Jukka K
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2004
                                • 157

                                #45
                                Löytyykö tuollainen tulpattu imusarjan reikä myös M52B28 moottorista ?

                                Voisiko joku selittää, miten tuo kampikammion alipaineen lisäys vähentää öljyn kulutusta ?

                                Minulla ei ole vielä tuloksia injector cleanerin vaikutuksesta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎