Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E39 520i öljyvuodot/kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Rontti
    BTCF Member
    • Sep 2008
    • 1192
    • Raahe

    #61
    Originally posted by janke View Post
    Kait tähän samaan vois kysäistä venakopan tiivisteen vaihdosta, kun en tiedä onko itsellä tuo koppa kierossa tai jotain muuta, kun aika herkästi alkaa etupäästä vuotaan öljyä? Vaihdan tässä piahkoin uuden tiivisteen joten kannattaisko laittaa tiivisteliima vielä lohkon ja vent.kopan tiivisteen väliin?

    itse oon jokaiseen m52 mosaan laittanut johonka oon tiivisteen vaihtanut. siihen etupään mutkakohtiin .
    -Raahe connection-
    E39 LeMans BlueM5
    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
    E39 523i Montrealblau
    E34 DiamantSchwartz 535i
    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10043
      • KVLA

      #62
      Originally posted by janke View Post
      Kait tähän samaan vois kysäistä venakopan tiivisteen vaihdosta, kun en tiedä onko itsellä tuo koppa kierossa tai jotain muuta, kun aika herkästi alkaa etupäästä vuotaan öljyä? Vaihdan tässä piahkoin uuden tiivisteen joten kannattaisko laittaa tiivisteliima vielä lohkon ja vent.kopan tiivisteen väliin?
      En itse liimaisi,moottori silikonia ennemmin. Eikä turhaa ympäriinsä.

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #63
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        En itse liimaisi,moottori silikonia ennemmin. Eikä turhaa ympäriinsä.
        Miksi moottori silikoonia?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #64
          Originally posted by janke View Post
          Miksi moottori silikoonia?
          Koska se on tuohon käyttöön tarkoitettu? Monet autonvalmistajat käyttää sitä tiivistämään öljypohjat, venttiilikopat jne.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #65
            Originally posted by HTK12 View Post
            Koska se on tuohon käyttöön tarkoitettu? Monet autonvalmistajat käyttää sitä tiivistämään öljypohjat, venttiilikopat jne.
            Tuota löytyikin hyllystä:http://www.motonet.fi/fi/tuote/60234...esilikoni-80ml
            Käytän siis sitä.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • kauko-63
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 143
              • vantaa

              #66
              Vähä vanhaa topicia tässä nostetaan..mulla talviautona e39 ja öljyvuoto piinaa pahasti,nyt on vaihdettu öljypohjan tiiviste öljynsuodattimen jalan tiiviste ja öljyy vaan tulee! Äsken kuivasin huolellisesti koneen ja 5km lenkki takas talliin ja tunkilla ylös tulos oli ihan märkä kone tippoja oli siellä sun täällä! Onko vielä jotain kohtaa mistä voi puskee öljyy??

              Comment

              • Byge
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 249
                • Oulu

                #67
                Mulla löytyi lohkosta tulipellin puolelta kuusikolopultti joka oli löysällä. Ei vuotanut parkissa, ajossa tiputti öljyä tippatolkulla pakoputken päälle ja haisi.
                Nykyiset:
                520i

                Entiset:
                316i
                520i

                Comment

                • kauko-63
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 143
                  • vantaa

                  #68
                  Tää kyllä tiputtaa ajossa ja parkissa! Ja nimenomaan kuljettajan puoli!

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #69
                    Originally posted by kauko-63 View Post
                    Tää kyllä tiputtaa ajossa ja parkissa! Ja nimenomaan kuljettajan puoli!
                    Onko varmasti moottoriöljyä ettei vain tehostajansäiliö vuoda?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • kauko-63
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 143
                      • vantaa

                      #70
                      Kyllä se moottori öljyä on ei punaista..

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #71
                        Varmaan parhaiten löydät vuodot kun pudistat koneen uudelleen ja ajat vaikka vain kilometrin tai lyhyemmän lenkin ja takaisin talliin, näkisi mistä se vuoto alkaa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • kauko-63
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 143
                          • vantaa

                          #72
                          Palataas aiheeseen..auto oli pajalla tutkimuksissa ja öjy tulee lohkon ja kannen välistä..eli pahvi paskana! Nyt miettiny et mitähän ton kanssa tekis? Varmaan jonkun verran maksaa tollanen remontti jos ei sit hae alfamerin kirjaa ja yritä ite tehdä tota..toi vaan talvi käytössä ni Ois koko kesä aikaa.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #73
                            Originally posted by kauko-63 View Post
                            Palataas aiheeseen..auto oli pajalla tutkimuksissa ja öjy tulee lohkon ja kannen välistä..eli pahvi paskana! Nyt miettiny et mitähän ton kanssa tekis? Varmaan jonkun verran maksaa tollanen remontti jos ei sit hae alfamerin kirjaa ja yritä ite tehdä tota..toi vaan talvi käytössä ni Ois koko kesä aikaa.
                            Jos mitään käynti tms. ongelmia ei ole, niin en kyllä usko, että näillä oireilla olisi kansipahvi paskana. Onko varma, ettei vuoto tule venttiilikopan tiivisteestä? Toki onhan se mahdollista, että tulee kannen ja lohkon välistä, mutta mikä sen tiivisteen siltä olisi pelkästään sieltä rikkonut?
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • kauko-63
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 143
                              • vantaa

                              #74
                              No niin ne sano että sieltä tulee,pari kertaa kuumana käynny siis todella kuumana! Oisko sit pahvi palanu tai kansi vääntyny..en tiedä mut niin ne meinas että sieltä tulee venakoppa ei vuoda se on uusittu

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #75
                                Originally posted by kauko-63 View Post
                                No niin ne sano että sieltä tulee,pari kertaa kuumana käynny siis todella kuumana! Oisko sit pahvi palanu tai kansi vääntyny..en tiedä mut niin ne meinas että sieltä tulee venakoppa ei vuoda se on uusittu
                                Tiivisteen vaihtaminen ei liikkeessä vielä mitenkään tarkoita, ettei sieltä voisi vuotaa. Itsellä vuoti sigun autossa venttiilikopan tiivisteet, vaikka edellinen omistaja oli ne vaihdattanut. Vaihdosta oli alle vuosi ja liike mainostaa itseään BMW erikoistuneena (vaihto oli selvästi kädetty kun itse vaihdoin). 520i venttiilikoppa on muovia, joten sen asennuksessa saa olla tarkkana. Vaihdettiinko pelkkä tiiviste vai myös venttiilikoppa? Vanhemmiten halkeilee ja menee kieroksi tuo muovinen venttiilikoppa.

                                Toki sen kansipahvin voi polttaa, jos riittävän kuumana käy, mutta silloin kyllä pitäisi olla jo muitakin ongelmia kuin öljyvuoto. Mittaamalla puristukset voi helposti varmistaa, että onko pahvi/kansi ehjä. En nimittäin usko, että alkaisi pelkästään öljyä vuotamaan, mutta puristukset olisi kunnossa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎