Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E39 520i öljyvuodot/kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anabol
    Bimmer Rookie
    • Jul 2016
    • 32
    • Imatra

    #91
    Otetaas tätä taas esiin. Itellä sama auto edelleen eli E39 520i. Nyt kilometrejä alkaa olemaan noin 285000 ja öljyä kuluu edelleen. Outoa on vaan se, että kulutus ei oo lisääntynyt, mutta nyt jättää paikallaan seisoessa läikkää joka paikkaan mihin parkkeeraa.

    Kävin pesettämässä moottoritilan ja samassa liikkeessä sanottiin, että öljy tulee venttiilikopan tiivisteestä ja kannen tiivisteestä. No kannentiivistettä en hevillä käy vaihdattaa, mutta venttiilikopan tiivisteen vaihdatin, koska sieltä kuulemma todennäkösemmin tulee eniten. Läikkää tuo silti jättää ja alkaa olee jo noloa taloyhtiö pihalle sitä tiputella jatkuvasti.

    Voiko tosiaan kannen tiivisteestä, niin paljon vuotaa, että läikkää jää jo muutaman tunnin seisomisella? Vai oisko siellä jotain todennäkösempiä paikkoja? Venttiilikopan tiivisteen vaihto oli tosin ihan paikallaan, koska ihan korpuks oli mennyt.

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1840
      • Karjaa

      #92
      Öljynsuodatinjalan tiiviste vuotaa varmasti jos ei ole vielä koskaan vaihdettu, se ainakin itsellä jätti ihan kunnolla läikkää pihatielle. Suht helppo homma vaihdella.
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14446
        • Oulu

        #93
        Ja vvkumit on ollu tähän mennessä öljykuluttavin tekijä minun omistamissa M52 ja M54 moottoreissa. Toki vain yksi M54 tähän mennessä, mutta se ei edes savuttanut, mutta nostimien vaihdon yhteydessä meni kumitkin vaihtoon ja öljynkulutus katosi minimiin.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1749
          • vihti

          #94
          Huohotinventtiili/öljynerottaja on myös yksi minkä kautta saattaa öljy hävitä jos siinä on kalvo puhki niin imee huohotusöljyhuurut imusarjan kautta palotilaan, oikein toimiessaan öljynerotin palauttaa huohotus huurujen mukana tulevan pienen öljymäärän takaisin öljypohjaan

          Edit: eiku joo tähän olikin jo huohotinkamat vaihettu, ei tosiaan montaa vaihtoehtoa sit enää ole jäljellä, kampuran stefa kos kerran läikkää jättää, itekin vähän sitä mieltä että jos suodatinjalan tiiviste vuotaa niin se ei niin paljoa ehi yön aikana vuotaa että jää lammikko auton alle
          Last edited by naikou; 02-08-2022, 16:59.
          E39 523i Turbo

          Comment

          • asse21
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2005
            • 1243
            • Tampere

            #95
            Originally posted by naikou View Post
            vähän sitä mieltä että jos suodatinjalan tiiviste vuotaa niin se ei niin paljoa ehi yön aikana vuotaa että jää lammikko auton alle
            Kyllä omalla kokemuksella tiputtelee ajon jälkeen pitkään, jos suodattimenjalan tiiviste kovettunut.
            Sekä sotkee koko moottorin alaosan...
            Hihna pois, laturi pois, niin pääsee jo pultteihin käsiksi.
            E39 523i
            i3

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎