Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    #91
    Originally posted by Esko View Post
    Menee
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14

    Comment

    • ea_M5
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 205
      • Finland - Espoo/Turku

      #92
      rexbo.eu näkyy kauppaavan Hellan E39-sumareita talvialennuksessa. Kannattaa käydä kurkkaamassa jos on niitä etsimässä. Ostin myös omani tuolta keulaa entisöidessäni.
      2001 Le Mans Blue ///M5
      Black/Blue sport interior
      Titanium Trim
      Supersprint X-pipe

      Comment

      • tesserakti
        Bimmer Rookie
        • Feb 2017
        • 40
        • Hämeenlinna

        #93
        Originally posted by duuk View Post
        Teeppä ihmeessä showroom topicia ja päivittele sinne kuvia ja kuulumisia

        Kesällä sitten ///Motorsport miittiin.
        Nyt löytyy showroom threadia täältä.

        Ilman muuta juu kesällä miittiin!

        Comment

        • lj123
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2015
          • 1215
          • Lohja

          #94
          Onko täällä kellään parempaa tietoa, että mikä on tyypillisin kovan öljynkulutuksen syy näissä. Se on varmaan yleismaailmallista moottorissa kuin moottorissa, että venttiilit ja männänrenkaat ovat ne, jotka tuollaista voivat isommissa määrissä aiheuttaa, ja näitä on mainittu noissa ulkomaisilla foorumeilla. Vai mitenkäs näissä nuo venttiilinnostajat, jos ne eivät toimi kunnolla niin eihän silloin venttiilitkään.

          Ja siitä päästäänkin siihen, että kun isompaa koneremppaa on tulossa niin onko noista vielä jokin sellainen, että se on tarkistettavissa tai tehtävissä kohtuu kustannuksin, vai tuplataanko jo samalla se kulu mikä tulee kk-laakereista, vanoksista ja jakopäästä.
          E39 M5 -99
          F11 530d Xdrive -14

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2171
            • Himas

            #95
            Originally posted by lj123 View Post
            Onko täällä kellään parempaa tietoa, että mikä on tyypillisin kovan öljynkulutuksen syy näissä. Se on varmaan yleismaailmallista moottorissa kuin moottorissa, että venttiilit ja männänrenkaat ovat ne, jotka tuollaista voivat isommissa määrissä aiheuttaa, ja näitä on mainittu noissa ulkomaisilla foorumeilla. Vai mitenkäs näissä nuo venttiilinnostajat, jos ne eivät toimi kunnolla niin eihän silloin venttiilitkään.

            Ja siitä päästäänkin siihen, että kun isompaa koneremppaa on tulossa niin onko noista vielä jokin sellainen, että se on tarkistettavissa tai tehtävissä kohtuu kustannuksin, vai tuplataanko jo samalla se kulu mikä tulee kk-laakereista, vanoksista ja jakopäästä.
            Öljynsuodattimen jalan tiiviste vuotaa monesti. Itellä meni just vaihtoon.

            Jaahas, olikin M5 threadi. Niistä en tiedä.
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            • lj123
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2015
              • 1215
              • Lohja

              #96
              Originally posted by mikron View Post
              Öljynsuodattimen jalan tiiviste vuotaa monesti. Itellä meni just vaihtoon.

              Jaahas, olikin M5 threadi. Niistä en tiedä.
              Juu, vuotaa noissa M5:ssa myös, omassanikin ja on työlistalla noiden edellämainittujen kanssa. Unohtui mainita.

              Mutta kuinka paljon vuotaa omassa, on hankala sanoa, koska siellä seassa on aika paljon myös huonon ohjaustehostimen letkun kautta valunutta öljyä.

              No, tämä on just sitä mitä saa ehkä enemmän noiden halvempien yksilöiden kanssa, joiden huolto- ja käyttöhistoria ei ole niin hyvin tiedossa. Toisaalta siihen kyllä osasin varautua.

              Jotenkin alkaa vaan tuntua siltä, että pitäisikö lykätä noita alustan ja ulkokuoren parantelua vielä vuodella ja käyttää rahaa vielä laajempaan moottorin läpikäyntiin kerralla. Kallista sekin on varmaan sitä joka vuosi availla, kun tietyt työvaiheet on aina pakko tehdä.
              E39 M5 -99
              F11 530d Xdrive -14

              Comment

              • ea_M5
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 205
                • Finland - Espoo/Turku

                #97
                Ota puhtaissa olosuhteissa moottorin ilmanoton kansi pois ja tarkasta onko siellä merkkejä öljyjäämistä.
                2001 Le Mans Blue ///M5
                Black/Blue sport interior
                Titanium Trim
                Supersprint X-pipe

                Comment

                • lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

                  #98
                  Originally posted by ea_M5 View Post
                  Ota puhtaissa olosuhteissa moottorin ilmanoton kansi pois ja tarkasta onko siellä merkkejä öljyjäämistä.
                  Ok, näkisikö tulpan reisistä endoskoopilla paljonko siellä sisällä on karstaa? Tosin venttiileitä siitä ei taida nähdä.

                  Olen tässä itseäni pelotellut lukemalla m5boardia kuten tätä http://www.m5board.com/vbulletin#/to...ge=1&_k=fe0urh

                  Muitakin löytyy, että mitä sieltä sisältä voi tulla vastaan, mutta onko noissa USA-vehkeissä tuollaista enemmän esim. erilaisen bensalaadun vuoksi?
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

                  Comment

                  • ea_M5
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2013
                    • 205
                    • Finland - Espoo/Turku

                    #99
                    Oletko tarkkaillut pakoputkista tulevan savun koostumusta kylmäkäynnistyksen yhteydessä? Veikkaisin että venttiilien varsien tiivisteiden pahasti vuotaessa jonkinlainen öljyn palamiseen viittaava pölläyttely olisi havaittavissa.

                    Jos plenumin pohjalla ja sylinterikohtaisissa "trumpeteissa" on komea öljypinnoitus niin öljynkulutus johtuu todennäköisesti huonokuntoisista öljyseparaattoreista tai vanoksen solenoideista. Hyvin yleisiä öljynkulutuksen aiheuttajia molemmat.
                    2001 Le Mans Blue ///M5
                    Black/Blue sport interior
                    Titanium Trim
                    Supersprint X-pipe

                    Comment

                    • lj123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2015
                      • 1215
                      • Lohja

                      Originally posted by ea_M5 View Post
                      Oletko tarkkaillut pakoputkista tulevan savun koostumusta kylmäkäynnistyksen yhteydessä? Veikkaisin että venttiilien varsien tiivisteiden pahasti vuotaessa jonkinlainen öljyn palamiseen viittaava pölläyttely olisi havaittavissa.

                      Jos plenumin pohjalla ja sylinterikohtaisissa "trumpeteissa" on komea öljypinnoitus niin öljynkulutus johtuu todennäköisesti huonokuntoisista öljyseparaattoreista tai vanoksen solenoideista. Hyvin yleisiä öljynkulutuksen aiheuttajia molemmat.
                      En sanoisi, että sieltä mitään erityisesti näkyvää savua tulisi kylmäkäynnistyksessä tai muutenkaan, mutta sen pakokaasun haju on aika voimakas tai erilainen.
                      E39 M5 -99
                      F11 530d Xdrive -14

                      Comment

                      • mikki666
                        Newbiemmer
                        • Dec 2010
                        • 29
                        • Lappi

                        Tästä kellään mitään tietoa?

                        https://m.nettiauto.com/bmw/m5/8518366
                        Last edited by mikki666; 14-02-2017, 15:59. Reason: typo

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3559
                          • Raisio

                          Originally posted by mikki666 View Post
                          Tästä kellään mitään tietoa?

                          https://m.nettiauto.com/bmw/m5/8518366
                          4/2003 -> 10/2011 huoltamatta kokonaan???
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by ritariässä View Post
                            4/2003 -> 10/2011 huoltamatta kokonaan???
                            +1 ja italian rottelo. Mittarilukema ei varmana pidä paikkaansa. 122tkm huolettu ja 160tkm seuraavaksi?

                            Comment

                            • jakeluvesimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2010
                              • 2726
                              • On the road @ Laplandia

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              +1 ja italian rottelo. Mittarilukema ei varmana pidä paikkaansa. 122tkm huolettu ja 160tkm seuraavaksi?
                              mielenkiintoista ois käydä läppärillä lukemassa mitä syönyt... Kuka ehtii??

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Kuvauksessa vielä lukee, että hyvin huollettu. Jättäisin kyllä väliin jos ei saa puoli-ilmaiseksi.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎