Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paabo
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 4325
    • Lapinlahti City

    Mikäs se on se puoli-ilmanen hinnaltaan?:think
    E39 M5

    Comment

    • mikki666
      Newbiemmer
      • Dec 2010
      • 29
      • Lappi

      Originally posted by Bmw Master View Post
      +1 ja italian rottelo. Mittarilukema ei varmana pidä paikkaansa. 122tkm huolettu ja 160tkm seuraavaksi?
      Entäs jos kaupanehtona on että kilometrit pitää kutinsa.
      Nehän voi tarkistuttaa merkkiliikkeessä?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Paabo View Post
        Mikäs se on se puoli-ilmanen hinnaltaan?:think
        No en ole niin tarkkaan M5 hintoja nyt seuraillut, mutta paljon vähemmän kuin tuo. Tuollaisen kanssa saa äkkiä varata sen 10k€ remppoihin (jos edes riittää huonolla tuurilla) kun ei tiedä yhtään paljonko kilometrejä on takana ja miten sitä on huollettu.

        Originally posted by mikki666 View Post
        Entäs jos kaupanehtona on että kilometrit pitää kutinsa.
        Nehän voi tarkistuttaa merkkiliikkeessä?
        No miten ne kilometrit tarkistutat, kun auto ei ole käynyt merkkihuollossa yli vuosikymmeneen? Kilometrien väärentäminen on niin helppoa, että ihan turha luottaa siihen mitä tietoja autosta saa merkkiliikkeessä. JOS autolla olisi täydellinen ja aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria, niin sitten sieltä voisi melko luotettavasti päätellä onko kaikki kilometrit mittarissa. Tuossa kun merkkiliikkeen huoltohistoria päättyy ilmeisesti jo 2002, niin autollahan voi olla kilometrejä takana todellisuudessa vaikka 500tkm. Tälläisessä autossa niitä todellisia kilometrejä ei pysty varmistamaan mitenkään.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • mikki666
          Newbiemmer
          • Dec 2010
          • 29
          • Lappi

          Originally posted by HTK12 View Post
          No en ole niin tarkkaan M5 hintoja nyt seuraillut, mutta paljon vähemmän kuin tuo. Tuollaisen kanssa saa äkkiä varata sen 10k€ remppoihin (jos edes riittää huonolla tuurilla) kun ei tiedä yhtään paljonko kilometrejä on takana ja miten sitä on huollettu.



          No miten ne kilometrit tarkistutat, kun auto ei ole käynyt merkkihuollossa yli vuosikymmeneen? Kilometrien väärentäminen on niin helppoa, että ihan turha luottaa siihen mitä tietoja autosta saa merkkiliikkeessä. JOS autolla olisi täydellinen ja aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria, niin sitten sieltä voisi melko luotettavasti päätellä onko kaikki kilometrit mittarissa. Tuossa kun merkkiliikkeen huoltohistoria päättyy ilmeisesti jo 2002, niin autollahan voi olla kilometrejä takana todellisuudessa vaikka 500tkm. Tälläisessä autossa niitä todellisia kilometrejä ei pysty varmistamaan mitenkään.
          Juu tämä selvä. Ei jatkoon.

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4624
            • Lahti.

            Kyllä Italiassakin huoletaan autoja...ja kaikki ei ole satavarma ruuvattu. Kuntohan ratkaisee...
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • lj123
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2015
              • 1215
              • Lohja

              Originally posted by HTK12 View Post
              No en ole niin tarkkaan M5 hintoja nyt seuraillut, mutta paljon vähemmän kuin tuo. Tuollaisen kanssa saa äkkiä varata sen 10k€ remppoihin (jos edes riittää huonolla tuurilla) kun ei tiedä yhtään paljonko kilometrejä on takana ja miten sitä on huollettu.
              Ei kai tuohon kymppitonnia nyt sentään tarvitse varata? Ellei sitten myös esim. perä ja vaihteisto ole rikki myös, ja vaadi lisäksi paljon ruostekorjauksia ja maalaamista. Jakopää, laakerit ja vanokset maksaa totta kai joitain tonneja teetettynä, mutta jos autoa ei aio pitää pitkään niin silloin jättäisin itse nekin tekemättä, olettaen, että vielä toimii kaikki kuten pitää.

              Mutta tonneja kuitenkin on hyvä olla huoltoja varten. Eikä tuota pyyntihintaa kannata maksaa tietenkään, varsinkaan tuolla puuttuvalla historialla.
              E39 M5 -99
              F11 530d Xdrive -14

              Comment

              • mikki666
                Newbiemmer
                • Dec 2010
                • 29
                • Lappi

                No entäs tämä...

                https://m.nettiauto.com/bmw/m5/8328969

                Comment

                • lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

                  Originally posted by mikki666 View Post
                  Koeajoin tuota 1,5 vuotta sitten. Sisältä oli siistissä kunnossa ja hyvin pidetyn oloinen. Peltejä en kovin tarkasti tutkinut, mutta silloin ei mikään suoraan silmään pistänyt.

                  Moottori veti hyvin eikä ajossa huomannut mitään erikoista. Huoltohistoria oli aika kattava kuten tuossa sanotaan eikä tainnut aukkoja olla. Saksasta alunperin taisi olla tuotu. Mutta noita isompia moottoriremontteja ei oltu tehty, jos niiden osalta valmista hakee.
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

                  Comment

                  • mikki666
                    Newbiemmer
                    • Dec 2010
                    • 29
                    • Lappi

                    Originally posted by lj123 View Post
                    Koeajoin tuota 1,5 vuotta sitten. Sisältä oli siistissä kunnossa ja hyvin pidetyn oloinen. Peltejä en kovin tarkasti tutkinut, mutta silloin ei mikään suoraan silmään pistänyt.

                    Moottori veti hyvin eikä ajossa huomannut mitään erikoista. Huoltohistoria oli aika kattava kuten tuossa sanotaan eikä tainnut aukkoja olla. Saksasta alunperin taisi olla tuotu. Mutta noita isompia moottoriremontteja ei oltu tehty, jos niiden osalta valmista hakee.
                    Juu ihan ok yksilöltä vaikuttaa... mutta ei taida saada alle 200tkm ajettua johon tehty kaikki tärkeimmät ennaltaehkäisevät rempat 15 tonniin.

                    Comment

                    • lj123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2015
                      • 1215
                      • Lohja

                      Originally posted by mikki666 View Post
                      Juu ihan ok yksilöltä vaikuttaa... mutta ei taida saada alle 200tkm ajettua johon tehty kaikki tärkeimmät ennaltaehkäisevät rempat 15 tonniin.
                      Ei niitä oikein ole. Ne rempatut ainakin aiemmin maksoi sen 5000 enemmän.

                      Ei kannata omasta mielestäni laittaa mitään ehdotonta km-rajaa. Uusimmatkin kun alkaa olla siinä 15 vuotta vanhoja niin muu merkkaa enemmän.

                      Yli 200 000 ajettu, mutta hyvin pidetty voi olla paljon parempi kuin huonosti pidetty tai rällätty vähemmän ajettu, tai halvoilla osilla "korjattu".
                      E39 M5 -99
                      F11 530d Xdrive -14

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10512
                        • Saaressa

                        Originally posted by mikki666 View Post
                        Juu ihan ok yksilöltä vaikuttaa... mutta ei taida saada alle 200tkm ajettua johon tehty kaikki tärkeimmät ennaltaehkäisevät rempat 15 tonniin.
                        Hyvä huomio. Väittäisin että jos saa niin välittömästi kauppa kiinni..

                        Kyllä alle 200tkm ajettu ja rempat tehty pyörii muusta kunnosta riippuen siellä 20te tietämillä.

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • lj123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2015
                          • 1215
                          • Lohja

                          Originally posted by duuk View Post
                          Hyvä huomio. Väittäisin että jos saa niin välittömästi kauppa kiinni..

                          Kyllä alle 200tkm ajettu ja rempat tehty pyörii muusta kunnosta riippuen siellä 20te tietämillä.
                          Ja jos ne kilsat on ehdoton asia ja vain tietty budjetti käytettävissä niin koittaa löytää sellaisen, joka ei moottoritöiden (jos haluaa siis ne ennaltaehkäisevät asiat tehdä) lisäksi vaadi maalaamista tai muuta isompaa.

                          Eihän nuo normaalista autosta eroa sinänsä kuin teholtaan (ja varaosien hinnassa), joten ei niiden muu huoltaminen sen erikoisempaa ole. Jos itse osaa ja on paikka tehdä niin säästää paljonkin. Ja 200 000 ajettu e39 on kuitenkin eri kuin vaikka 200 000 ajettu Corolla, ei ne kilsat ehjässä autossa tunnu.
                          E39 M5 -99
                          F11 530d Xdrive -14

                          Comment

                          • lj123
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2015
                            • 1215
                            • Lohja

                            Tälle ainakin löytyy omistaja ihan täältä foorumilta, joten lisätietoja saanee helposti. Kilsat ei ole alle 200 000, mutta eipä tuossa omassakaan mitään näkyvää vielä jakopäässä ole. Ja onhan täällä se yli 300 000 ajettuihin, jossa jakopää ymmärtääkseni vielä avaamatta.

                            https://m.nettiauto.com/bmw/m5/85769...t=3&vifNav=Y#1
                            E39 M5 -99
                            F11 530d Xdrive -14

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4624
                              • Lahti.

                              Toi minun kyllä kohta poistuu chättiautosta kun saadaan käyttis ( x3) taas kasaan, eli lähiaikana kun nyt hinattiin toiseen korjaamoon kun oli lojunnut 6 viikkoa enimmäisessä ilman että saatiin työ loppuun asti. On se vaikea vaihda starttia..

                              Ihan turha näitä ämmiä talvisin yrittää myydä. Kolme nuorukaisia piti tulla potkimaan renkaita, eikä ei yhtäkään saapunut paikanpäällä....vaihtotarjouksia kyllä on tullut huimasti mutta kun en oikein innostunut mihinkään, ainakin toistaiseksi...pari anonyymisiä tarjoukisa on saatu, mutta ne suuttuu kun en ole valmis tinkiä yhtään, en ole vieläkään oppinut maan tapoihin.:think
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by lj123 View Post
                                Ei kai tuohon kymppitonnia nyt sentään tarvitse varata? Ellei sitten myös esim. perä ja vaihteisto ole rikki myös, ja vaadi lisäksi paljon ruostekorjauksia ja maalaamista. Jakopää, laakerit ja vanokset maksaa totta kai joitain tonneja teetettynä, mutta jos autoa ei aio pitää pitkään niin silloin jättäisin itse nekin tekemättä, olettaen, että vielä toimii kaikki kuten pitää.

                                Mutta tonneja kuitenkin on hyvä olla huoltoja varten. Eikä tuota pyyntihintaa kannata maksaa tietenkään, varsinkaan tuolla puuttuvalla historialla.
                                Itse kyllä varaisin sen 10k€ jos ostaisin tuollaisen m5, jossa huoltohistoriaa ei ole. Tuohon kun teetät kk, jakopään, alustan laitat kuntoon, jarrut jne jne,. niin kyllä niitä euroja kummasti katoaa ellei itse tee. Ellei alustalle ole tehty mitään niin saa käytännössä kaikki vaihtaa. Alustan osiin ilman asennusta menee Saksasta tilaamalla jo se 2k€. Sitten jos haluaa alustasarjaa, niin hinta nousee. Motorsportit ei ole mitään halpoja pitää jos niitä ei edelliset omistajat ole huoltaneet.

                                Kun tuolla ei ole huoltohistoriia, niin minkälaisilla öljyillä ja öljynvaihto väleillä on ajettu. Kun venttiilikopat avaa niin siellä voi olla vaikka tälläinen näkymä vastassa:



                                Tuollaisen ostaminen on riski. Toki voi olla hyvässä kunnossa eikä tarvitse kalliilla remontoida, mutta aika mahdoton sitä on tietää ellei sitten tarkista autoa tähän malliin: https://www.youtube.com/watch?v=b9cWZxb-HGY. Tuollaisen huoltokirjattoman italian tuonnin kanssa saa varautua yllätyksiin.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎